Verslaafd , welke stappen ?

27-06-2020 00:32 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste

Wij zitten met de handen in ons haar. Mijn zusje met add en angststoornissen, heeft nu ook een verslaving. Al jaren weet ik dat ze op festivals eea deed, maar studie / werk gingen goed, en het leek enkel met dergelijke gelegenheden. Echter werden de angststoornissen ergen na het verbreken van de relatie. Voor de add kreeg ze dexamfetamine voorgeschreven. Hieraan werd ze al snel verslaafd , 20 dagen actief en druk, de laatste 10 dagen in bed , omdat het potje te snel leeg was. Nu sinds een maand antidepressiva erbij. We dachten serieus , nu wordt alles beter. Ze zoekt overigens al 4 haar passende ggz zorg, maar niks lijkt passend , of de wachtlijsten zijn ontzettend lang.

Nu kwam mijn vader vorige week boven en was ze volledig out, spartelen, schuimbekken , en dus de ambulance gebeld. Die hebben eerst de crisisdienst gebeld , en toen meegenomen naar het ziekenhuis omdat ze niet opnamen. Ze beloofde een geschikte plek te zoeken, en hulp te bieden. Echter stond ze na 3 uurtjes weer buiten. Nog onder invloed. Nergens iets bewust van meegekregen. Ze is inmiddels volwassen , maar dit gaat niet meer. Mijn ouders zijn ook ernstig ziek, en ik maak me vreselijk zorgen m. Sindsdien komt ze veelal niet thuis , neemt niet op, of neemt op in een euforische stemming. Komt niet naar afspraken en is niet bereikbaar in noodsituaties ( die dus ook echt gebeurd zijn.

Kunnen wij stappen ondernemen , omdat er angststoornissen , add en depressie aan ten grondslag liggen ? Ze woont bij mijn ouders.
We zijn echt ten einde raad. Ze komt enkel nog met smoesjes , en bind mijn ouders telkens om der vinger. Mijn ouders willen enigszins grip behouden , dus zetten haar niet op straat. Vooral omdat ze verder niet steelt , of andere dingen. Help!!
Misschien heeft ze deze keer ook iemand geraakt. In ieder geval iemands eigendommen die nu wrs net vergoed worden.
Hoe gaat het nu TO? Wat denk je over het advies de politie te bellen?
Nemain• schreef:
27-06-2020 17:26
Misschien heeft ze deze keer ook iemand geraakt. In ieder geval iemands eigendommen die nu wrs net vergoed worden.
Dit dus. Stel je voor dat iemand nu in het ziekenhuis ligt dankzij je verslaafde zus. In het ergste geval. Of dat iemand heel beteuterd naar zijn/haar auto staat te kijken die dankzij je verslaafde zus in de kreukels ligt.

Uiteraard moet je de politie bellen. Dat zijn nu eenmaal de gevolgen van het verslaafd zijn. Ik zou daar niet over twijfelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven