Vriend opgenomen
vrijdag 14 januari 2011 om 17:07
Tjee, wat een nare situatie opeens zeg. Kan me voorstellen dat je erg geschrokken en verdrietig bent.
Heel erg sterk van je dat je hem naar de arts hebt verwezen, en ook super dat hij is gegaan. Wellicht kan zo erger worden voorkomen. Goed gehandeld hoor!
Hopelijk slaat de behandeling aan kan hij er straks weer zijn voor jou en jullie kindje. Heel veel sterkte!
Heel erg sterk van je dat je hem naar de arts hebt verwezen, en ook super dat hij is gegaan. Wellicht kan zo erger worden voorkomen. Goed gehandeld hoor!
Hopelijk slaat de behandeling aan kan hij er straks weer zijn voor jou en jullie kindje. Heel veel sterkte!
vrijdag 14 januari 2011 om 22:07
Hij heeft een paar keer gebeld. Dan zegt hij steeds dat-ie naar huis komt. Ik moet dan keihard zeggen dat ik dat niet wil. Het breekt mijn hart maarja, het is nodig. We hebben er allebei niks aan als hij nu thuiskomt.
Ik ben wel heel goed opgevangen door zijn vrienden en familie. Morgen komt er iemand voor me koken. Ik ben echt niet alleen.
Ik ben wel heel goed opgevangen door zijn vrienden en familie. Morgen komt er iemand voor me koken. Ik ben echt niet alleen.
vrijdag 14 januari 2011 om 22:11
Oh en Annette, alleen een eventuele kwetsbaarheid kan erfelijk zijn. Men weet niet hoe dat precies in elkaar zit. Het verschil is dat mijn vriend het niet wist en zich bv. in zijn tienerjaren suf blowde. Er zijn mensen met dezelfde kwetsbaarheid die nooit iets overkomt. Er zijn ook mensen die in de 50 zijn als een psyhose zich openbaart. Bv. naar aanleiding van een scheiding of reorganisatie op werk. Ik denk eigenlijk dat als iemand maar genoeg klappen krijgt iedereen er vatbaar voor is.
zaterdag 15 januari 2011 om 11:43

zaterdag 15 januari 2011 om 12:28
Wat fijn dat je niet alleen bent. En ook goed dat je voet bij stuk houdt als hij belt, dat moet echt heel moeilijk zijn.
Je schrijft dat hij veel geblowed heeft. Heeft hij toevallig ook paddo's gebruikt? Van paddo's is namelijk bekend dat ze jaren na het gebruik opeens nog tot spychoses kunnen leiden.
Je schrijft dat hij veel geblowed heeft. Heeft hij toevallig ook paddo's gebruikt? Van paddo's is namelijk bekend dat ze jaren na het gebruik opeens nog tot spychoses kunnen leiden.
zaterdag 15 januari 2011 om 22:07
aventura, wat moet het zwaar voor je zijn. blijf goed voor jezelf zorgen. maak je niet druk over evt erfelijkheid, k heb die dingen ook aan moeten horen na de zelfdoding van mijn manisch depressieve man. en vaak van mensen die tijdens zijn leven nooit iets aan hem gemerkt hebben. je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd, vnl jullie kindje.
wij slapen nooit.
zaterdag 15 januari 2011 om 22:18
Ik heb niet alles gelezen, wel de meeste berichten.
Wat heftig voor je. Let goed op jezelf he, je bent zelf tijdens deze zwangerschap ook kwetsbaar dus zorg goed voor jezelf.
Zo te zien zijn er in deze periode veel dingen tegelijk op je vriend af gekomen, die bij elkaar kennelijk iets teveel waren. Wat ik bedoel te zeggen: in de toekomst zal het misschien niet meer voorkomen dat dit soort dingen tegelijk komen (eerste kind op komst is een 'groot' ding in het leven).
Ik ben zelf manisch depressief, 1 x opgenomen geweest ook na psychose.
Sindsdien heb ik veel geleerd over plannen, reguleren van stress, risicofactoren e.d. Sommige dingen zou ik voorheen nooit als stress bestempelen (want leuke dingen) maar het zijn wel dingen die kunnen triggeren. Het lijkt me voor je vriend belangrijk dat hij in de toekomst zelf ook leert hoe hij zijn leven kan 'reguleren'.
Zeker als er straks een kind is, is het belangrijk dat hij weet wanneer hij rust moet nemen.
Maar dat is van later zorg. Voor nu veel sterkte.
Wat heftig voor je. Let goed op jezelf he, je bent zelf tijdens deze zwangerschap ook kwetsbaar dus zorg goed voor jezelf.
Zo te zien zijn er in deze periode veel dingen tegelijk op je vriend af gekomen, die bij elkaar kennelijk iets teveel waren. Wat ik bedoel te zeggen: in de toekomst zal het misschien niet meer voorkomen dat dit soort dingen tegelijk komen (eerste kind op komst is een 'groot' ding in het leven).
Ik ben zelf manisch depressief, 1 x opgenomen geweest ook na psychose.
Sindsdien heb ik veel geleerd over plannen, reguleren van stress, risicofactoren e.d. Sommige dingen zou ik voorheen nooit als stress bestempelen (want leuke dingen) maar het zijn wel dingen die kunnen triggeren. Het lijkt me voor je vriend belangrijk dat hij in de toekomst zelf ook leert hoe hij zijn leven kan 'reguleren'.
Zeker als er straks een kind is, is het belangrijk dat hij weet wanneer hij rust moet nemen.
Maar dat is van later zorg. Voor nu veel sterkte.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain