vriend slecht
donderdag 2 december 2010 om 18:57
Hallo,op dit moment is het met mn vriend slecht, hij heeft wel veel problemen ivm zijn zoontje en moet hij ineens veel geld betalen aan de belasting wat hij niet kan betalen,heeft dus financiele problemen,hij zit nu heel erg in de knoop en heeft nergens zin in,bij hem is al eerder manisch depressief vast gesteld,hij zei me dat hij niet toe is aan een echte relatie,dat kan natuurlijk maar wij hebben nu een intieme relatie en ben zo bang dat hij dat misschien ook niet meer wil en heb hem vaak gezegd dat ik hem niet kwijt wil.hij moet eerst aan zichzelf denken zegt hij.zoenen doen we wel.
ik wil hem graag helpen en heb gezegd dat ik begrip heb voor hem en hem steun,psycholoog heeft hij. maar nu zit ik ook niet lekker in mn vel en ben dus zo bang dat ik hem kwijtraak. hij doet zichzelf te kort zegt hij,maar het is niet uit tussen ons.wat moet ik doen en hoe kan ik hem helpen?
ik wil hem graag helpen en heb gezegd dat ik begrip heb voor hem en hem steun,psycholoog heeft hij. maar nu zit ik ook niet lekker in mn vel en ben dus zo bang dat ik hem kwijtraak. hij doet zichzelf te kort zegt hij,maar het is niet uit tussen ons.wat moet ik doen en hoe kan ik hem helpen?

donderdag 2 december 2010 om 19:13
quote:smurfje251 schreef op 02 december 2010 @ 18:57:
Hallo,op dit moment is het met mn vriend slecht, hij heeft wel veel problemen ivm zijn zoontje en moet hij ineens veel geld betalen aan de belasting wat hij niet kan betalen,heeft dus financiele problemen,hij zit nu heel erg in de knoop en heeft nergens zin in,bij hem is al eerder manisch depressief vast gesteld,hij zei me dat hij niet toe is aan een echte relatie,dat kan natuurlijk maar wij hebben nu een intieme relatie en ben zo bang dat hij dat misschien ook niet meer wil en heb hem vaak gezegd dat ik hem niet kwijt wil.hij moet eerst aan zichzelf denken zegt hij.zoenen doen we wel.
ik wil hem graag helpen en heb gezegd dat ik begrip heb voor hem en hem steun,psycholoog heeft hij. maar nu zit ik ook niet lekker in mn vel en ben dus zo bang dat ik hem kwijtraak. hij doet zichzelf te kort zegt hij,maar het is niet uit tussen ons.wat moet ik doen en hoe kan ik hem helpen?...Uitkijken dat je jezelf niet verliest, daar begint het al op te lijken zo te lezen en daar ben je allebei niet mee geholpen.
ik wil hem graag helpen en heb gezegd dat ik begrip heb voor hem en hem steun,psycholoog heeft hij. maar nu zit ik ook niet lekker in mn vel en ben dus zo bang dat ik hem kwijtraak. hij doet zichzelf te kort zegt hij,maar het is niet uit tussen ons.wat moet ik doen en hoe kan ik hem helpen?...Uitkijken dat je jezelf niet verliest, daar begint het al op te lijken zo te lezen en daar ben je allebei niet mee geholpen.
donderdag 2 december 2010 om 19:22
Oh, wat moeilijk voor je Smurfje. En ook voor hem.
Weet je, vroeger gingen mensen voor het leven een relatie aan, want ze waren voor tal van levensbehoeften afhankelijk van elkaar. Tegenwoordig is dat veel minder. Relaties zijn luxe, het beleg op de boterham, zeg maar. Als je maar een halve boterham hebt, heeft luxe beleg niet zoveel zin: je houdt toch honger. Daarom moeten jullie eerst aan jullie eigen leven werken en dat op de rails krijgen, voordat een relatie iets kan gaan toevoegen.
Ik vind het wel erg voor je. Vooral omdat deze relatie voor jou misschien als een levensbehoefte voelt. Maar onthoud: dat is het niet! Bijna alles wat je in een relatie zoekt kun je vinden bij anderen, alleen dan meer verspreid over verschillende mensen. Deze man kan jou voorlopig niet de geborgenheid en alles geven waar jij behoefte aan hebt. Hij moet nu zelf op nummer één. En jij ook.
Weet je, vroeger gingen mensen voor het leven een relatie aan, want ze waren voor tal van levensbehoeften afhankelijk van elkaar. Tegenwoordig is dat veel minder. Relaties zijn luxe, het beleg op de boterham, zeg maar. Als je maar een halve boterham hebt, heeft luxe beleg niet zoveel zin: je houdt toch honger. Daarom moeten jullie eerst aan jullie eigen leven werken en dat op de rails krijgen, voordat een relatie iets kan gaan toevoegen.
Ik vind het wel erg voor je. Vooral omdat deze relatie voor jou misschien als een levensbehoefte voelt. Maar onthoud: dat is het niet! Bijna alles wat je in een relatie zoekt kun je vinden bij anderen, alleen dan meer verspreid over verschillende mensen. Deze man kan jou voorlopig niet de geborgenheid en alles geven waar jij behoefte aan hebt. Hij moet nu zelf op nummer één. En jij ook.

donderdag 2 december 2010 om 19:28
Vraag jezelf af of je een relatie met iemand wilt die er niet helemaal voor kan gaan en zegt dat hij niet toe is aan een relatie, dat maakt zo onzeker! Ik snap dat je dan niet lekker in je vel zit. Hoe moeilijk ook, neem een 'time out' en kijk over een tijdje hoe het met hem en jou gaat. Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn, dan komt het wel ... maar niet op dit moment.
donderdag 2 december 2010 om 21:31
Smurfje het word tijd dat je eindelijk met deze relatie stopt want zo te lezen op al je andere topics over je vriend is het niets meer dan ellende.
Doe jezelf een plezier,kap ermee en ga hulp voor jezelf zoeken.
Blijf je op dit topic wél reageren of gaat het net als op al je andere topics dat je advies krijgt en zelf niet meer reageert tot je wéér een nieuw topic opent.
Doe jezelf een plezier,kap ermee en ga hulp voor jezelf zoeken.
Blijf je op dit topic wél reageren of gaat het net als op al je andere topics dat je advies krijgt en zelf niet meer reageert tot je wéér een nieuw topic opent.
donderdag 2 december 2010 om 22:41
Hoe moeilijk het ook is, ik denk dat je er beter een punt achter kan zetten. Hij geeft zelf ook al aan dat het beter is voor hem om nu aandacht aan zichzelf te besteden. Als jij je nu volledig op hem stort, verlies je jezelf daar in en heb je een totaal onevenwichtige relatie. In die relatie zal jij meer de 'hulpverlener' spelen en jezelf in bochten wringen om hem te pleasen/te steunen dan dat jij keuzes maakt waar jij voor het grootste deel achter staat.
Makkelijker gezegd dan gedaan: probeer voor jezelf te kiezen.
Makkelijker gezegd dan gedaan: probeer voor jezelf te kiezen.
vrijdag 3 december 2010 om 20:38
vandaag voelde hij zich weer goed en hebben seks gehad. hij is wel manisch depressief,ene keer is hij blij andere keer weer niet,hij vroeg me voor het eerst aan mij of ik 5 euro kon missen.hij moest geld lenen voor boodschappen,hij heeft het financieel niet breed,hij leent ook vaak bij zijn ouders en fam en ik deed het ook wel,ik help graag mensen
vrijdag 3 december 2010 om 20:55
quote:smurfje251 schreef op 03 december 2010 @ 20:38:
vandaag voelde hij zich weer goed en hebben seks gehad. hij is wel manisch depressief,ene keer is hij blij andere keer weer niet,hij vroeg me voor het eerst aan mij of ik 5 euro kon missen.hij moest geld lenen voor boodschappen,hij heeft het financieel niet breed,hij leent ook vaak bij zijn ouders en fam en ik deed het ook wel,ik help graag mensen
En wanneer ga jij jezelf eens helpen smurfje?
Al die topics die je hier al over je vriend hebt geopend hebben niets geholpen,je doet helemaal niet met de tips en adviezen die je al hebt gekregen,misschien moet een psycholoog het nu eens proberen?
En wanneer ga jij jezelf eens helpen smurfje?
Al die topics die je hier al over je vriend hebt geopend hebben niets geholpen,je doet helemaal niet met de tips en adviezen die je al hebt gekregen,misschien moet een psycholoog het nu eens proberen?

zondag 5 december 2010 om 13:49
Als je letterlijk ziek wordt van deze relatie, is voor jou iets heel erg mis. Natuurlijk is het moeilijk om te stoppen, maar kies echt voor jezelf. Dit is voor jou heel slechte situatie. Zo wil je toch niet doorgaan? Als hij zich goed voelt hebben jullie seks. Is het dan niet belangrijk dat JIJ je goed voelt?
zondag 5 december 2010 om 13:50
Lieve smurfje, pas op waar je je in stort met deze man. Uiteindelijk is het toch zo dat je iemand het beste kan helpen als je lekker in je vel zit en zeker bent over jezelf. Misschien is het verstandig toch wat afstand te nemen, gelukkig worden samen is niet aan de orde als je beide niet helemaal in orde bent. Dat kun je pas aan als je al echt een goede (!) hechte relatie hebt samen. Niet leuk om te horen, dat begrijp ik.

zondag 5 december 2010 om 14:05
ben laatst ook al ziek geweest en nu weer! ben bijna nooit ziek,mijn gezondheid gaat gewoon kapot en steeds maar huilen. hij kan echt aardig zijn tegen me maar soms wil hij dat ik hem niet te vaak sms.misschien is dat ook wel zo dat ik teveel sms. ik ben iemand die dingen opkropt en niet emotie,s kan uiten en kan ik buikpijn,diarree enz krijgen
zondag 5 december 2010 om 14:11
Smurf, je wordt ziek van hem. Hij is niet goed voor je. Je kan zo door blijven gaan en elke keer die ellende voelen of je kan er mee stoppen, je een tijdje behoorlijk kut voelen en daarna weer opkrabbelen en wel gelukkig worden. We zeggen allemaal dat het niet makkelijk is, maar het is waarschijnlijk wel het beste. Ook zonder hem kan je gelukkig worden!
zondag 5 december 2010 om 14:12
Lieve smurf, Ik ken je situatie verder niet want ik heb helas je andere berichten niet gelezen. Maar hoe oud is deze jongen/man als ik vragen mag? En woont hij opzichzelf? Denk je dat je een toekomst met hem op kan bouwen? En dat hij uit de situatie kan komen waarin hij nu zit op dit moment? Ik heb zelf ook een tijdje terug een hele moeilijke relatie gehad maar ik ben wel blij dat ik uiteindelijk voor mezelf en me dochter heb gekozen. Als hij je niet gelukkig maakt dan moet je echt goed nadenken wat je doet! Al is het nog zo moeilijk want dat begrijp ik ook heel goed.
zondag 5 december 2010 om 14:31
quote:smurfje251 schreef op 05 december 2010 @ 14:05:
ben laatst ook al ziek geweest en nu weer! ben bijna nooit ziek,mijn gezondheid gaat gewoon kapot en steeds maar huilen. hij kan echt aardig zijn tegen me maar soms wil hij dat ik hem niet te vaak sms.misschien is dat ook wel zo dat ik teveel sms. ik ben iemand die dingen opkropt en niet emotie,s kan uiten en kan ik buikpijn,diarree enz krijgenLaat niet alles van hem afhangen. Zoek hulp.
ben laatst ook al ziek geweest en nu weer! ben bijna nooit ziek,mijn gezondheid gaat gewoon kapot en steeds maar huilen. hij kan echt aardig zijn tegen me maar soms wil hij dat ik hem niet te vaak sms.misschien is dat ook wel zo dat ik teveel sms. ik ben iemand die dingen opkropt en niet emotie,s kan uiten en kan ik buikpijn,diarree enz krijgenLaat niet alles van hem afhangen. Zoek hulp.
zondag 5 december 2010 om 15:19
Smurf, een relatie met een mansich-depressief persoon is erg ingewikkeld. Waarschijnlijk kan hij op dit moment niet anders dan dat hij nu doet. Omdat jij zelf ook je eigen beperking hebt denk ik dat jullie gewoon niet geschikt zijn voor elkaar. Het is misschien heel hard, maar ik zou er toch eens over nadenken als ik jou was.