Vriendin met verkeerde diagnose?

01-04-2018 03:10 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
xx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2018 17:48
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Solomio schreef:
01-04-2018 06:59
Nee, dat zou ik niet fijn vinden en ik zou dan dus juist het gesprek aangaan.
Overigens heeft verder niemand toegang tot die gegevens, dus ik zou me daar verder dan weer niet zo druk om maken.
wat moet ze zeggen in dat gesprek? nee ik heb het niet?
JelenaAulest schreef:
01-04-2018 07:27
het wordt sowieso doorgegeven aan de zorgverzekeraar met de code voor de diagnose
En wat denk je dat ze met die codes doen behalve facturen maken?
Nee, ze moet vrágen waarom de intaker denkt dat ze het mogelijk(!) wél heeft. En het gesprek aangaan over de dingen die in het verslag staan en die volgens haar niet kloppen.
lariba wijzigde dit bericht op 01-04-2018 07:35
3.83% gewijzigd
JelenaAulest schreef:
01-04-2018 07:28
Alle vragen doe jij hier stelt kan ze daar stellen. Ze kan zich laten informeren. Maar ik krijg de indruk dat het jou meer doet dan haar, want waarom heeft ze zelf niet meteen gevraagd hoe het zit?
Annelleke schreef:
01-04-2018 07:34
Alle vragen doe jij hier stelt kan ze daar stellen. Ze kan zich laten informeren. Maar ik krijg de indruk dat het jou meer doet dan haar, want waarom heeft ze zelf niet meteen gevraagd hoe het zit?
jawel dat heeft zij gedaan. Vervolgens wilde mevr het opeens veranderen naar reciverende depressieve stoornis.
JelenaAulest schreef:
01-04-2018 07:37
jawel dat heeft zij gedaan. Vervolgens wilde mevr het opeens veranderen naar reciverende depressieve stoornis.
Nou, mooi toch! Dan is dat Borderline-etiket weg. Klaarrrrrr
JelenaAulest schreef:
Wat is daar het probleem van? Er is haar dan toch duidelijk uitgelegd waarom?

Ik bedoel, je hebt zelf gezegd dat ze vaker met depressies worstelt.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 07:43
11.59% gewijzigd
Annelleke schreef:
01-04-2018 07:41
Wat is daar het probleem van? Er is haar dan toch duidelijk uitgelegd waarom?
nou dat is even erg
JelenaAulest schreef:
01-04-2018 07:43
nou dat is even erg
Waarom? Ze heeft volgens jou vaker met depressies te kampen gehad.
JelenaAulest schreef:
01-04-2018 07:43
nou dat is even erg
Het omschrijft anders precies wat er aan de hand is; recidiveren = herhalen, terugkeren.
Annelleke schreef:
01-04-2018 07:44
Waarom? Ze heeft volgens jou vaker met depressies te kampen gehad.
Precies. Deze diagnose is toch precies wat jij in de OP zelf ook al schrijft?
JelenaAulest schreef:
01-04-2018 06:21
ja ze is mijn beste vriendin..kan haar al 15 jaar
JelenaAulest schreef:
01-04-2018 03:10
Ik ken haar al heel mij leven
Dus jullie zijn vijftien? Vraag hulp aan je ouders hiervoor.
Je naam kwam me bekend voor en heb even geloept. Hoe kom jij steeds om die permaban heen?
JelenaAulest schreef:
01-04-2018 07:28
Vragen waar ze die conclusie op baseren. Vertellen waarom zij denkt dat ze het niet heeft.
Ggz bestaat meestal uit mensen waar je mee praat, dus dat zou ze kunnen gaan doen: praten. En luisteren.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Daar was je weer met je zoveelste keer hetzelfde verhaal doen.

Toevallig dat dit verhaal van je vriendin precies hetzelfde is als dat van jou. Dus ook zij heeft diezelfde diagnose gekregen.

Wat we toen ook al zeiden, ga gewoon in therapie. Zoek echt hulp.
Borderline hebben is niets om je voor te schamen. Je bent echt niet de enige.
Sterkte.
Vriendinnen slaan, met ze vechten, en geld van ze stelen is heel echt buitenissig gedrag. Woede-uitbarstingen heb je dus echt, dus de ggz had gelijk. Die verzwijgen of ontkennen heeft geen zin.
BabyGroot schreef:
01-04-2018 07:58
Je naam kwam me bekend voor en heb even geloept. Hoe kom jij steeds om die permaban heen?
Zolang je hier vele nieuwe namen mag aanmaken, komt ze er regelmatig (even) mee weg.
JelenaAulest schreef:
Ben je bij dat gesprek geweest?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Reageer je ook nog even op je 270ste topic over hoe je nieuwe vrienden kunt maken? Wel zo netjes lijkt me. Forummers reageren niet voor de kat z'n k.t. Doe er eens iets mee of bespreek het met je therapeut.
Haha, nogal heftige reactie. Ze was meteen woedend en heeft alles afgekapt. En dan was het niet eens een diagnose, maar een 'voorlopige conclusie'. Jeetjemina. Doet wel denken aan..... ;-D

Ze had er ook over in gesprek kunnen gaan. 'Goh, dat komt nogal rauw op mijn dak vallen. Ik herken me ook niet in de dingen die zijn opgeschreven. Hoe bent u tot die voorlopige conclusie gekomen?' In zo'n gesprek kan de behandelaar dit uitleggen en kunnen cliënt en behandelaar kijken of, aan de kant van behandelaar, er misschien verkeerde conclusies zijn getrokken of verbanden zijn gelegd en, aan de kant van cliënt, of er misschien nieuwe inzichten zijn die haar klachten vanuit een ander invalshoek kunnen verklaren.

Borderline heeft een negatieve connotatie en het stereotype beeld is naar en slecht. Maar héél veel mensen krijgen de borderline diagnose die niet aan dit stereotype voldoen. Vaak, voor de buitenwereld, rustige mensen. Vaak mensen die veel last hebben van depressieve gevoelens.

Tegelijkertijd wordt er best veel misgediagnosticeerd in de GGZ, dus het kan beide kanten op. Maar woedend en meteen afkappen is nogal extreem. En dan was het niet eens een diagnose, het was gewoon een zorgvuldige behandelaar die een hypothese had een een 'voorlopige conclusie' trok. Dat is juist iets om over verder te praten. Echt hoor, je vriendin (en/of jij) moet zich afvragen waarom ze hier zo extreem heftig op reageert.

Dat je ook meteen denkt aan kinderen afpakken is al helemaal bizar en heeft helemaal niets met deze situatie te maken. Tenzij je uit een omgeving komt waarin kinderen uit huis zijn geplaatst. Dus dat zegt meer over jouw/jullie referentiekader dan over een borderline diagnose, of welke diagnose dan ook.
Tijdschriftenverslindster schreef:
01-04-2018 06:59
Ben je er weer? Jij bent altijd zo makkelijk te herkennen...
Nou, dit hè. Maar waarom zou het je zo lang bezig houden? Elke keer weer een topic. Over een paar gesprekken en iets wat in een dossier komt dat van jou is en waar niemand anders in kijkt.
tu1nhek schreef:
01-04-2018 09:31
Haha, nogal heftige reactie. Ze was meteen woedend en heeft alles afgekapt. En dan was het niet eens een diagnose, maar een 'voorlopige conclusie'. Jeetjemina. Doet wel denken aan..... ;-D

[...]
;-D
Ik lees nu pas pagina 2. Waarom heb ik de moeite genomen hier serieus op te reageren? :'(

Blijf bezig. En elke keer wéér een nieuw topic.
tu1nhek schreef:
01-04-2018 09:37
Ik lees nu pas pagina 2. Waarom heb ik de moeite genomen hier serieus op te reageren? :'(

Blijf bezig. En elke keer wéér een nieuw topic.
:hug:

Je moet toch iets te doen hebben. En wie weet heeft een ander wat aan je reactie :) .
Andersom schreef:
01-04-2018 07:51
Dus jullie zijn vijftien? Vraag hulp aan je ouders hiervoor.

Hahaha, scherp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven