vriendin verkracht

17-11-2016 02:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen, ik zag dat hier een hoop hulpvaardige mensen zitten. En ik heb een probleem. Hoop dat jullie mij kunnen (willen) helpen.

Mijn vriendin werd de afgelopen tijd af en toe uit het niks depressief, en wou er niet over praten, na de 100e keer was ik er wel klaar mee en heb ik uit haar kunnen krijgen dat ze 3 maanden geleden is verkracht door een "vriend"

Ik weet precies wie en wanneer, want ze ging naar de verjaardag van die vriend op een camping en zou samen met hem in een tent slapen. (vond ik al niet zo tof. Maar ik vertrouw haar, en ze kende hem al vanaf baby en hij zou geen vlieg kwaad doen)

De 1e avond waren zij de enige op de camping. Nu heeft ze mij verteld dat hij die 1e avond gelijk begon, ze geeft geroeppen dat ze t niet wou en hem geslagen, maar hij was sterker, en zij bang... Ik kan me ook voorstellen dat ze bang was, brede, oudere gozer...

Nu wil ik haar geloven, maar er zijn gewoon wat rare dingen, zij zegt dat ze hem vertrouwde en erg naïef was. Op de vraag, waarom ben je niet weggelopen. Of heb je mij gebeld zei ze dat ze bevroor van angst...

Ze is 15 (ik en die gozer zijn meerderjarig) en ze is bang dat als ze aangifte doet de politie problemen met mijn leeftijd gaan hebben. En dat ze me kwijtraakt (haar moeder wilt ook niet dat ze aangifte doet, om haar het emotioneel slopende proces te besparen, begrijpelijk, wil ik haar ook niet aan doen. Maar ook zij twijfelt denk ik of ze t wel echt niet wouw)

Ik voel me erg schuldig om aan haar te twijfelen... Maar ik kan het niet helpen. Is dit slecht?

Ps: Ik ben duidelijk niet duidelijk genoeg geweest, ik zeg niet dat ze liegt, ik laat haar niet vallen als een baksteen. Ik weet dat ze me nu juist nodig heeft, en ik ben er voor haar. Maar soms, snachts (en ik wilt t niet)begint mn brein toch te denken... Wat als...

Ook zit ik er mee dat die gozer nog rond loopt. En ben bang dat als dat te lang zo blijft ik zelf een mes tussen zn ribben prop. Ik wil die gozer zn leven kapot maken. Iemand nog ideeën?
anoniem_317637 wijzigde dit bericht op 18-11-2016 11:06
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
quote:YouWish schreef op 25 november 2016 @ 14:12:

Omgekeerde rape cultuur

Arme mannen inderdaad, wat hebben ze het zwaar onder deze omgekeerde rape cultuur.

Sorry hoor, maar er is hier geen rape culture. In Saudi Arabië, daar is rape culture. Hier is verkrachting een misdaad en wordt bestraft, mits er bewijs is. Dat dat heel lastig is aan te tonen, is heel erg, maar je kunt ook niet op basis van 1 getuigenis iemand op sluiten. Daar is meer voor nodig.

Ik zou zelf ook raar op kijken als iemand nog 3 dagen in een tent ligt met haar verkrachter. Dat zegt niet dat het niet is gebeurd, maar ook niet dat het wel is gebeurd. Een mens kan heel raar reageren op een traumatische ervaring uiteraard. Maar een rechter heeft bewijs nodig, zo is het nu eenmaal. Het wordt een enge wereld als je een man die je niet moet of die geen relatie met je wil kunt beschuldigen van verkrachting.

Allemaal geen bewijs van rape culture maar van een rechtstaat.
quote:nina1966 schreef op 25 november 2016 @ 20:03:

[...]

Dat heb je dan toch echt niet helemaal goed en blijkbaar geen ervaring mee.

De advocaat van iedere persoon zal die persoon als engeltje en de tegenpartij als duivel afschilderen, daar neem je een advocaat voor toch?

Na aangifte van verkrachting krijg je ook als slachtoffer samen met de advocaat van de dader een gesprek met iemand van de rechtbank Op het moment dat zo'n advocaat het slachtoffer (in dit geval ik dus) zwart wil maken of bepaalde gebeurtenissen wil toeschrijven aan de schuld van het slachtoffer grijpt die persoon (officier van justitie geloof ik dat zijn titel was) in.

Die zei keihard tegen de advocaat "ik zie precies welke kant dit opgaat dus andere vraag alstublieft"

De "ondervraging" van de advocaat van de dader is gewoon met één persoon en op een kantoor Dus niet in de rechtszaal.En zo zou het eigenlijk altijd moeten gaan. Maar kennelijk is dat toch niet het geval, lees maar wat ik gequote heb.
quote:strikjemetstippels schreef op 26 november 2016 @ 15:25:

[...]

Sorry hoor, maar er is hier geen rape culture. In Saudi Arabië, daar is rape culture. Hier is verkrachting een misdaad en wordt bestraft, mits er bewijs is. Dat dat heel lastig is aan te tonen, is heel erg, maar je kunt ook niet op basis van 1 getuigenis iemand op sluiten. Daar is meer voor nodig.

Ik zou zelf ook raar op kijken als iemand nog 3 dagen in een tent ligt met haar verkrachter. Dat zegt niet dat het niet is gebeurd, maar ook niet dat het wel is gebeurd. Een mens kan heel raar reageren op een traumatische ervaring uiteraard. Maar een rechter heeft bewijs nodig, zo is het nu eenmaal. Het wordt een enge wereld als je een man die je niet moet of die geen relatie met je wil kunt beschuldigen van verkrachting.

Allemaal geen bewijs van rape culture maar van een rechtstaat.Ook in het westen bestaat rape culture. Hierboven in dit topic, vorige pagina staat het precies uitgelegd.
Er is genoeg bewijs van onze westerse rape culture, lees de links van iones door zou ik zeggen. Ongelofelijk dat dat ontkent wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven