Waar erger jij je aan?

02-06-2009 17:02 495 berichten
Ik dacht open er een topic over, aangezien ik me best vaak erger aan dingen.

Zoals van het weekeind, met het mooie weer. Ging ik boodschappen doen, met de auto. (het was erg warm in dat ding) Toen ik hem geparkeerd had, zag ik in de auto naast me 2 hondjes zitten (pal in de zon) baasje was nergens te bekennen.. Ik vond dat zo zielig.

Waar ik me nog meer aan erger is dat mensen zomaar hun auto op de invalide plaats zetten terwijl ze daar helemaal niet mogen staan...

Ergeren jullie, je wel eens en zo ja waaraan...

Erger jij je wel eens?

Totaal aantal stemmen: 127

Nee, ik erger me nooit. (4%)
Ja, Ik erger me vaak aan iets of iemand (57%)
Ik erger me soms. (37%)
Ergeren? Wat is dat? (2%)
Ja Zonnestraaltje, heel irritant! Ik ging ook wat langzamer fietsen zodat ze me in kon halen maar nee hoor, ze bleef achter/naast me.

Nieuwe ergernis: man in de trein.

Ik zat alleen in zo'n vierpersoonszitdinges, aan de raamkant. Man ging op het bankje tegenover me zitten. De meeste mensen blijven, als er toch zoveel plaats is, aan de kant van het gangpad zitten, zodat je geen last hebt van elkaars benen.

Deze man kwam echter tegenover me zitten aan en douwde zijn benen eens gezellig tegen die van mij aan.

Ik trok mn benen zo ver mogelijk in zodat ik niet meer tegen die van hem aan zat, maar hij strekt zn benen doodleuk zodat hij weer met zijn benen tegen die van mij aanzat.

En niet een klein beetje, maar er was echt veel 'beencontact'. Echt zijn hele onderbeen duwde hij tegen mijn been aan. Ik vond het zo vies!

En waar ik me dan nog het meest aan erger is dat ik niet gewoon op durf te staan en een bankje verderop ga zitten.

Gelukkig moest hij het volgende station er weer uit.
quote:Loreyi schreef op 17 januari 2010 @ 12:06:

Nieuwe ergernis: man in de trein.

Ik zat alleen in zo'n vierpersoonszitdinges, aan de raamkant. Man ging op het bankje tegenover me zitten. De meeste mensen blijven, als er toch zoveel plaats is, aan de kant van het gangpad zitten, zodat je geen last hebt van elkaars benen.

Deze man kwam echter tegenover me zitten aan en douwde zijn benen eens gezellig tegen die van mij aan.

Ik trok mn benen zo ver mogelijk in zodat ik niet meer tegen die van hem aan zat, maar hij strekt zn benen doodleuk zodat hij weer met zijn benen tegen die van mij aanzat.

En niet een klein beetje, maar er was echt veel 'beencontact'. Echt zijn hele onderbeen duwde hij tegen mijn been aan. Ik vond het zo vies!

En waar ik me dan nog het meest aan erger is dat ik niet gewoon op durf te staan en een bankje verderop ga zitten.

Gelukkig moest hij het volgende station er weer uit.

Brrr krijg er spontaan de rillingen van als ik dat zo lees, wat een brutaliteit

Ik heb zelf ook een x zoiets gehad. Ik zat in een overvolle tram op een eenpersoonszitje. Komt er een kerel zich vasthouden aan de stang met zijn ballen praktisch in mijn gezicht. Het leek wel alsof hij het erom deed, vreselijk Gek genoeg bleef ook ik zitten
Heb vroeger veel met het OV gereisd, heel herkenbaar verhaal dus Loreyi. Op een gegeven moment dacht ik bij mezelf "En nu is het gewoon klaar, vanaf nu zeg ik er wel wat van".

Op een gegeven moment in de bus van het CS in Grun naar het Zernike complex, vraagt iemand aan mij "mag ik hier zitten?" (gebarend naar de plek naast mij), zeg ik "Nee, liever niet". Hele bus valt stil......

In de trein zit in een kind tegenover me al een uur te neurieen, vaders zit verdiept in een krant. Ik sis tegen het kind "Hou....es.....op". Kind zegt keihard "Jezus pap, ik mag niet eens zingen!". Okeeey, vaders was not amused..........

En verder deed ik net alsof rossen met rugtassen tegen mijn hoofd heel veel pijn deden enzo.

Dus.......ben erg blij met mijn auto.
Alle reacties Link kopieren
quote:_barbie_ schreef op 17 januari 2010 @ 23:07:

[...]

Brrr krijg er spontaan de rillingen van als ik dat zo lees, wat een brutaliteit

Ik heb zelf ook een x zoiets gehad. Ik zat in een overvolle tram op een eenpersoonszitje. Komt er een kerel zich vasthouden aan de stang met zijn ballen praktisch in mijn gezicht. Het leek wel alsof hij het erom deed, vreselijk Gek genoeg bleef ook ik zitten Ik ken het. Je blijft zitten, omdat je denkt dat je je het verbeeldt. Zelf zou je dat namelijk nooit doen. Beter is om meteen te zeggen 'zou u wat afstand kunnen nemen, ik vind dit niet prettig dat u zo dicht op me zit'. Als hij daar geen gehoor aan geeft meteen opstaan en ergens anders gaan zitten.
quote:Vl43inder schreef op 18 januari 2010 @ 00:00:

Heb vroeger veel met het OV gereisd, heel herkenbaar verhaal dus Loreyi. Op een gegeven moment dacht ik bij mezelf "En nu is het gewoon klaar, vanaf nu zeg ik er wel wat van".

Op een gegeven moment in de bus van het CS in Grun naar het Zernike complex, vraagt iemand aan mij "mag ik hier zitten?" (gebarend naar de plek naast mij), zeg ik "Nee, liever niet". Hele bus valt stil......

Dat snap ik niet zo goed. Waren er verder dan nog genoeg lege plaatsen in de bus? Want als het erg druk was zie ik niet in waarom die persoon niet naast jou zou mogen zitten.

Met dat kind: strakke actie
@Barbie: volgende keer zeggen we er iets van/gaan we ergens anders zitten, deal?
quote:Loreyi schreef op 18 januari 2010 @ 12:35:

[...]

Dat snap ik niet zo goed. Waren er verder dan nog genoeg lege plaatsen in de bus? Want als het erg druk was zie ik niet in waarom die persoon niet naast jou zou mogen zitten.

Met dat kind: strakke actie Ja hoor, er waren nog zat lege plaatsen (wel allemaal naast iemand anders) maar ik had veel zooi bij me, vandaar.
Oh ok, dan snap ik m
quote:Loreyi schreef op 18 januari 2010 @ 12:36:

@Barbie: volgende keer zeggen we er iets van/gaan we ergens anders zitten, deal? Afgesproken Loreyi
Ik vind het irritant dat een naaste collega de hele dag met deo zit te spuiten. Gadverdamme, echt zo goor.

En ik erger me ook aan een bepaalde collega die echt een vreselijke stem heeft. Ieewww
Oh ja vrijdag had ik ook een lichte irritatie bij de Wibra. Staat er een heel jong meisje die zonder iets te zeggen mijn spullen aan het scannen is. Op een gegeven moment besloot ik ook nog een huishoudtrapje te kopen dus ze staat met die scanner op mij gericht ... niet even kunnen of willen vragen of ik dat trapje omhoog kon houden. Ik bedoel maar, als je in een winkel staat kun je toch wel even normaal doen? Nee een chagerijnige kop en niet eens "hallo" of "kunt u dat even omhoog houden" zeggen. Pffffffffff
Oh ja mensen die zichtbaar kauwgom kauwen vind ik ook heel erg smerig. Of mensen die zo'n bel blazen (hallo, je bent toch geen 11 meer)

Of mensen die een hele erge rrrrrrrrrrrrrrrrrr hebben ...

Mensen die mij op mijn werk bellen en beginnen te zeuren dat ze een uitkering hebben en het niet kunnen betalen want vriend zit in detentie .... maar wel voor honderden euro's naar sekslijnen bellen of collect call.
Nog eentje :-)

Duitsers die me opbellen en die gewoon weigeren om zich verstaanbaar te maken. Nu versta ik heus wel wat Duits maar kom op hey, je belt een NEDERLANDS bedrijf en je ratelt gewoon in je eigen taal door. Nog te lam om zelfs Engels te proberen. Maar nee, de alleskunnende Nederlander ratelt wel gewoon Duits in zijn eigen land.

Nou ik dus niet. Sorry hoor, doe gewoon moeite om je verstaanbaar te maken in het Engels of Nederlands. Of biedt je excuses aan voor het feit dat je die talen niet spreekt. Nee, er maar meteen vanuit gaan dat wij ons wel aanpassen.

De volgende keer in Duitsland bestel ik ook een koffie in het Nederlands.
Heel veel irritaties in het OV: mensen die niet eerst de passagiers laten uitstappen voor ze instappen, mensen die niet opstaan voor ouderen/zwangen, mensen die beginnen te zuchten en te steunen als de trein 5 minuten later binnenkomt (gelijk bellen naar huis: hoe moet dat nu met het eten??), mensen die tegenover je komen zitten als er genoeg plek is, mensen die náást je komen zitten terwijl er genoeg plek is tegenover je en je een hele grote tas bij je hebt (en dus nergens kwijt kunt..), mensen die tegenover je gaan zitten en hééél hard telefoneren/muziek hardop aan/klef gaan zitten doen met elkaar (een stelletje dus), mensen die een dagje uitgaan met de trein en dan precies in spitsuur gaan reizen (dat is op zich nog niet zo erg, maar ga dan niet uitgebreid met een hele picknick de halve trein bezet houden), en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Verder heb ik een heel onbezorgd leven
mensen die zelden uit zichzelf een gesprek beginnen en continu zwijgen......vermoeiend en saai.

mensen die werk doen dat ze eigenlijk niet niet zouden moeten doen (peter-principle!!) arghhhhhh..zucht..ook vermoeiend

norse manwijven...en

mensen met een gebrekkig IQ!!

bureaucratische instanties, waar onduidelijke communicatie heerst en geluisterd wordt naar de mening van onkundige lieden met een duidelijk eigenbelang in wat ze adviseren.....

dat is mijn portie poep voor vandaag ....
.
"het komt ineens zo dichtbij"

*ril*

Dan gaat het bijv. over een overval. En dan zie je zo'n dorpse vrouw uit Bleskensgraaf ofzo helemaal geschokt vertellen dat je het wel eens ziet op het nieuws, maar dat, nu het in jouw eigenste dorp heeft plaatsgevonden, "het ineens zo dichtbij komt".

Wat dacht je dan Wiefke, omdat je in the middle of nowhere woont het niet "ken beuren"...

Wat een jeukzin.

"Het komt allemaal zo dichtbij"

* rilt weer verder *
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
ik erger me aan een collega die overduidelijk een jeugdtrauma heeft en daardoor bang is om iets fout te doen (dus zichzelf 100 keer controleerd) steeds zichzelf wil bewijzen en het vooral leuk vind om andere op hun fouten te wijzen die zij altijd 'toevallig' ondekt... grr
Mijn buurman. Hij fluit en of zingt altijd heel hard als hij langs mijn raam loopt. En dan is ie weer stil.

Oh en hij stinkt heeeeeeeeel erg! Klinkt kinderachtig, maar het is echt zo. Je weet altijd precies als hij voor je in de lift heeft gestaan... brr.....
Oh pfff... heb je even? Ik heb een hoop ergenissen (waar anderen om me heen zich weer aan ergeren...)

- Mensen die altijd in het negatieve blijven hangen

- Trillende benen (van anderen)

- Hoge tonen

- Eetgeluiden

- "Goedbedoelde" adviezen waar je niets mee kunt

- Mensen die je constant in de rede vallen

- Mensen die de deur niet achter hun kont dichtdoen

- Mensen die niet kritisch naar zichzelf durven kijken maar anderen wel beoordelen

- Mensen die een liedje playbacken terwijl ze de tekst niet kennen

- Boeren en scheten in gezelschap

- Nagelbijters (die vervolgens uit hun mond stinken)

- Ongeëmancipeerde mannen AAARRRHGHHH!! (Die echt minderwaardig naar vrouwen kijken)

- Moederskindjes (vooral als het mannen zijn)

Zo, dat is het wel weer even. Ik kan er zo nog wel een hoop opnoemen maar daar schieten jullie ook niets mee op, haha. Ik erger me echt snel aan dingen. Kan het wel weer loslaten maar dat duurt meestal even.

Zucht, als ik dat lijstje zie lijk ik echt een trut!
anoniem_11168 wijzigde dit bericht op 21-01-2010 21:34
Reden: Ben ik een trut moest zijn: lijk ik een trut.
% gewijzigd
quote:borodini schreef op 20 januari 2010 @ 22:41:

"het komt ineens zo dichtbij"

*ril*

Dan gaat het bijv. over een overval. En dan zie je zo'n dorpse vrouw uit Bleskensgraaf ofzo helemaal geschokt vertellen dat je het wel eens ziet op het nieuws, maar dat, nu het in jouw eigenste dorp heeft plaatsgevonden, "het ineens zo dichtbij komt".

Wat dacht je dan Wiefke, omdat je in the middle of nowhere woont het niet "ken beuren"...

Wat een jeukzin.

"Het komt allemaal zo dichtbij"

* rilt weer verder *

Of "het had mij ook kunnen gebeuren"

Bijvoorbeeld met het koninginnendagdrama, mensen die een paar meter van de plaats stonden waar de auto door het publiek reed en het zagen gebeuren. Die zeggen dan: "daar had ik ook kunnen staan".

Ja, denk ik dan, maar je stond er dus gewoon helemaal niet, dus zeik niet.

Andere niet echt ergernis maar meer verbazing:

In de trein zit een man nogal hard te bellen en de hele coupé mag meegenieten. Zo te horen is het met zijn vriendin o.i.d. Naast me zitten 3 vrouwen die dit blijkbaar heel irritant vinden, maar er niks van zeggen. In plaats daarvan gaan ze heel hard tegen elkaar zeggen, zodat iedereen mee kan luisteren, dat iedereen nu kan horen dat de man zijn vriendin 'schatteboutje' noemt. Of dat het misschien wel helemaal niet zijn vriendin is, maar zijn minnares. En dat gaat door tot zo'n 5 minuten na het gesprek van de man, dat slechts 3 minuutjes duurde.

Eigenlijk waren die vrouwen met hun kinderachtige gekakel veel irritanter dan de man die zij zo irritant vonden.

En dan wordt een van die vrouwen zelf gebeld. En wat doet ze? Juist, een kwartier lang haar privéleven bespreken op zo'n volume dat de hele coupé kan meegenieten. Pot, ketel, verwijt enzo.

Tot slot nog een klein ergernisje: moeten wachten op een monteur die elk moment kan komen, maar misschien ook pas over een uur komt, en heel erg moeten poepen, maar niet naar de wc durven te gaan want dan zul je zien dat hij dan nét voor de deur staat.
Ik erger me vreselijk aan mensen die zich overal aan ergeren!!! :-0
te veel om op te noemen
Die schommelende kutauto hiernaast
Ik erger me op het moment overal aan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven