wat deed jij op je 20e?

19-03-2013 17:32 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik een super rustig leven. ik ga naar school, kom thuis en ga voor school bezig en voor de rest kijk ik tv en zit ik bij mijn ouders. 1 avond per week zwem ik en sport ik. Door de week zie ik vriendinnen ook niet want die zijn ook druk. In het weekend ben ik wel heel druk met werk, uitgaan, vriendinnen. hoe zit of zat dit bij jullie?
Tja, wat ouder hé dus toen werkte je als je 20 was. En HARD! Toen was het minimum ook al niet veel en dus moest je dan 60 uur draaien om een leuk salaris te verdienen.
Op mijn 20e werkte ik, studeerde ik, speelde in een band, hing bij vrienden, ging uit, blowde, zoop, ging naar concerten, en had vele meisjes om mijn nek.
Net zoiets als jij, alleen woonde ik op kamers en zag ik (ook daardoor) wel vrienden door de week. Veel van mijn vrienden kende ik via mijn studie, dus die zag ik elke dag.

Waarom wil je dit weten? Heb je het gevoel dat je leven te rustig is?
Ik zat op school en werkte 2 avonden in de week en op de zaterdag. Verder zag ik mijn vriendje (nu man) 1 avond per week en op zaterdagavond en zondag. Verder was ik altijd aan het leren.
Ik studeerde, woonde op kamers, ging veel uit, en kreeg mijn eerste serieuze vriend. Leuk jaar was dat.
Ik was net getrouwd, had een hypotheek en een heuse baan.

Goh, behalve die baan en een koter is er niet echt veel veranderd.......
Toen ik 20 was woonde ik al 2 jaar op kamers, ik studeerde en daarnaast werkte ik 36 uur. Vrije dagen had ik niet, maar het was een van de leukste periodes van mijn leven. Veel vrienden, uitgaan en me geen moment verveeld..

De periode dat ik langsaam aan volwassen werd.
Woonde thuis, leefde van mijn wajong uitkering en lag veel in bed. Dat was dus vorig jaar. Gelukkig gaat het nu veel beter
Op mijn twintigste woonde ik op mezelf in een andere stad dan die waar ik geboren was. Zat op school, deed boodschappen, leren, bijbaantje, vrienden maken, uitgaan, schoonmaken, met huisgenoten spelletjes doen. Leuke tijd was dat.
Ik studeerde, woonde op kamers, had een typische studentenbijbaan en ontmoette mijn eerste vriend op een gala. Ik borrelde wekelijks met mijn clubgenootjes, ging uit en ik vond mezelf rete-volwassen. Achteraf denk ik daar anders over....
Toen ik 20 was, ging ik naar school, werkte ik, en ging ik in het weekend met vriendinnen stappen.

Nu aantal jaren verder, heb ik een vaste baan, met een deeltijd studie ernaast. Woon ik samen en ben ik heel gelukkig met mijn aanstaande man!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik woonde op kamers, stopte met studeren en ging werken (uitzendwerk tegen het minimumjeugdloon, heel weing, maar wel ruim meer dan ik had toen ik nog studeerde) en probeerde heel hard te bedenken wat ik dan wél wilde in de rest van mijn leven. Waar ik niet uit kwam, wat achteraf gezien wel logisch was, want wat ik nu doe bestond toen nog niet.

Geen leuke tijd vond ik.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Studeren, werken, dingen doen met vriendinnen, heen en weer treinen naar mijn vriend 250 km verderop. Ik woonde in een tof eenkamerflatje. Het was een mooie tijd :-)
Bier drinken.

Verder studeerde ik, ik maakte een switch dat jaar. Was actief in een studievereniging en bij de studentenvereniging. En heb leuke reis gemaakt naar een land in Noord-Afrika.
Op kamers, studeren, werken, uitgaan. Gewoon, de student uitgehangen. Supertijd!
Ik had een kindje van 1 jaar, studeerde, woonde samen, stak veel tijd in goedkope boodschappen scoren, probeerde af en toe tijd te vinden om uit te gaan, vroeg heel vaak mijn (studie)vrienden bij mij thuis te eten omdat ik ze anders nooit meer zag... en ook al had ik het loeidruk en was ik straatarm: ik was erg gelukkig!
Koettie, fijn dat het beter gaat

May_ka, ijn dat je je draai gevonden hebt maar je maakt me wel nieuwsgierig
Ik was opgenomen in een kliniek voor behandeling van mijn persoonlijkheidsstoornis. Een heftige tijd die nog een flinke nasleep heeft gehad omdat de behandeling me meer slecht dan goed deed. Gelukkig gaat het nu, vijf jaar later, een stuk beter. Ik heb alleen geen idee hoe ik weer een beetje een leven op kan bouwen na zolang therapie en verder alleen maar thuiszitten. Ik zit dus nog steeds thuis.
En inderdaad digijuf, ik was toen ook best arm maar erg gelukkig!

Nu betaal ik meer aan huur dan ik toen per maand aan inkomen had, en ik kan niet zeggen dat ik daar blij van word :-)
Ik woonde op kamers en studeerde fulltime, werkte daarnaast zo'n 16-20 uur per week en sportte bijna elke dag nog in de sportschool. Weekenden bracht ik door bij vriendje, samen stappen of hele weekenden samen in bed liggen. Mooie tijd...
Jee, wat een verschillende verhalen hier!

Ik studeerde, woonde op kamers, had een bijbaan in een Amsterdamse discotheek en leefde dus 's nachts.

Weinig gezien van de collegebanken; wel een supertijd gehad.
Your luck's about to change, cher.
Eigen huis, druk met boodschappen, schoonmaken, volledige baan en opleiding, veel etentjes en feestjes gegeven, 1e serieuze relatie, mijnheer konijn was er..... en eigenlijk nog niet veel veranderd...
Ow dat was een top jaar wel, zat toen al een jaartje op kamers, ging ongeveer nooit naar college, maar wel bijna elke avond op stap. Verder nog 1 avond sporten en in het weekend een wedstrijd en dan in het weekend nog thuis-thuis een avond op stap.

Overdag met name shoppen & lunchen & borrelen met vriendinnen.
Ik woonde twee jaar op mezelf, ging rond die tijd samenwonen, was net met een studie gestopt en even gewerkt, toen aan een andere studie begonnen. Oja, tijdens studie altijd bijbaan gehad van ongeveer 16 uur p.week. Daarnaast altijd 1 of 2 avonden sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven