Wat heb jij gedroomd?

22-09-2012 08:48 71 berichten
Goedemorgen,

Ik ben een fanatiek dromer. Als ik wakker word, herinner ik me vaak minstens 1 droom, soms wel eens 3. Zo gebeurt het dat ik gebroken wakker word als ik veel heb gedroomd.

Deze nacht droomde ik onder andere dat ik 3 hamsters had die leuk aan het spelen waren. Ineens waren het meer dan 100 hamsters die allemaal ontsnapt waren uit hun kooi en in alle hoeken en gaten zaten. Mijn zusje was er ook ineens en zij had ook nog eens cavia's meegenomen. Toen kwam mijn vriendin langs met honden...en toen werd ik wakker. Dat slaat toch nergens op?!

Wat heb jij gedroomd?
quote:Primabella schreef op 22 september 2012 @ 11:05:

Het begin weet ik niet meer. Maar ik liep op een gegeven moment ergens vlakbij (aan de rand van) de stad waar ik ben opgegroeid en waar mijn ouders wonen. Ik liep naar die stad toe. Ik liep niet over de weg, maar door groen. Om een of andere reden liep ik ineens door een sloot die ik blijkbaar niet zag, maar alleen mijn onderbenen waren nat daarna. Normaal wordt het langzaam steeds donkerder als het avond wordt en ik wist dat dat zou gebeuren, maar in plaats van langzaam was het ineens razendsnel van (dag)licht naar donker. In een halve minuut ofzo. Dat vond ik wel vreemd, ik wist dat het normaal niet zo gaat. Ik was niet in paniek, ik reageerde gewoon alsof dat nu gewoon de situatie was. Maar ik stond dus wel daar buiten in het donker en wist ook dat ik nog een stuk moest en dat in het donker lastig is de goede richting/weg te vinden. Maar toen was ik bij een gebouw en daar ging ik naar binnen. Daar was een (onbekend) meisje heel hard op zoek om met iemand te tafeltennissen. Dat wilde ik wel. Toen kwam er een jongen aanlopen die ik ken uit mijn studententijd (vriendengroep ex) en waarmee ik het goed kon vinden, maar die ik nu al lang niet meer spreek. Hij zei dat hij ook meedeed. Het viel ze, heel raar, niet op dat ik door de sloot had gelopen of vonden dat niet boeiend merkte ik. We stonden bij de tafeltennistafel en toen werd ik wakker.

Heel vreemd! Tafeltennissen ook echt haha?!

Als je er iets van kan brouwen Cateautje.. ;)Ik kan er op zich niet heel veel van maken, maar als jij je bewust voelde van die natte benen en daar werd niet op gereageerd, dan kan dat duiden op het feit dat je onder alle omstandigheden gewoon jezelf mag zijn. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog een droom maar dat was volgens mij gisteren, ook daarin kwam ik "haar" weer tegen en ditmaal in een stad hier in de buurt. Ook droomde ik dat ik in Utrecht was in een hele dure kledingzaak waar ook veel bekende mensen dure kleren konden kopen en ik kon zowat meteen met beginnen te werken daar. Ik liep in wat slordige kleren maar de man schreef een bepaald merk van een pak aan dat ik tijdens mijn werk moest dragen en ik moest een mini curcus in Utrecht volgen uiteraard wat met kleding en in de winkel staan te maken heeft en daarna kon ik zo beginnen. Ook al moest ik heel erg ver reizen, raar maar zo gaat een droom.
quote:frizzy schreef op 22 september 2012 @ 11:18:

Bij gebrek aan Cateautje heb ik zelf maar even naar mijn dromenuitleg gezocht. Makkelijke te vinden ook, dromen over poepen en toiletten is blijkbaar heel normaal. Frizz. Dromen over poepen en plassen is een typische droom voor mensen tussen de 20 en de 35 ongeveer. Het heeft te maken met sociaal ongemak en de onbewuste vraag of je het op dat gebied wel helemaal goed doet. Is een universele droom. Er komt hoogstwaarschijnlijk een droommoment dat je in de drukke straat loopt en dat je moet en je broek van je gat trekt en een prachtige drol draait. Als er dan met schandeogen naar wordt gekeken, dan steek je gewoon je middelvinger op. Dan zul je voor het laatst over dat onderwerp hebben gedroomd.
quote:Cateautje schreef op 22 september 2012 @ 09:09:

Goedemorgen.

Ik was in een tassenwinkel en zag een prachtige blauwe suède tas. Ik zat even met iemand te praten en de tas stond naast me, want ik was van plan om hem te kopen. Aan het einde van het gesprek wilde ik de tas pakken om hem af te rekenen, toen hij weg bleek. Iemand anders had hem opgepakt en afgerekend en was vertrokken. De eigenaar wist dat ik de tas wilde, maar had hem toch verkocht en het was de laatste. Hij sprak zalvend tegen mij, maar ik werd toch vreselijk boos en zei ook tegen hem, ik ben nu heel erg beledigd en ga maar, ik kan je kop even niet meer verdragen. Ik was zo kwaad, dat ik er wakker van werd en ben toen even in de kamer gaan zitten met een rokertje. Misschien was dit wel in die hele dure kledingzaak met kleren van 2000,3000euro waar ik droomde dat ik in de toekomst zou werken.
quote:pompediepom schreef op 22 september 2012 @ 11:27:

[...]

Misschien was dit wel in die hele dure kledingzaak met kleren van 2000,3000euro waar ik droomde dat ik in de toekomst zou werken.Nee, ze verkochten alleen suède tassen.
Dank je Cateautje. Dat is in ieder geval goed nieuws haha
quote:Cateautje schreef op 22 september 2012 @ 11:30:

[...]

Nee, ze verkochten alleen suède tassen. Ik weet dus helemaal niks van kleren enzo maar in die droom kreeg ik van een vrouw in een mini curcus die ik zou volgen, alles wat ik moest weten erover geleerd.
quote:Cateautje schreef op 22 september 2012 @ 11:27:

[...]

Frizz. Dromen over poepen en plassen is een typische droom voor mensen tussen de 20 en de 35 ongeveer. Het heeft te maken met sociaal ongemak en de onbewuste vraag of je het op dat gebied wel helemaal goed doet. Is een universele droom. Er komt hoogstwaarschijnlijk een droommoment dat je in de drukke straat loopt en dat je moet en je broek van je gat trekt en een prachtige drol draait. Als er dan met schandeogen naar wordt gekeken, dan steek je gewoon je middelvinger op. Dan zul je voor het laatst over dat onderwerp hebben gedroomd.

Oh. Droominfo had het over emoties die ik niet kan loslaten enzo. Vind de jouwe leuker.

Ik heb dat overigens gehad met autorijden: eerst droomde ik heel vaak dat ik auto reed maar ik was te klein om over het stuur heen te kijken dus op goed geluk moest ik maar sturen (en reed heel hard, wist niet hoe ik moest stoppen, was bang). In de loop der jaren werd ik groter en kreeg ik meer controle over de auto, en op een dag was een een normale bestuurder. Dat was de laatste keer dat ik droomde over auto rijden.
quote:pompediepom schreef op 22 september 2012 @ 11:34:

[...]

Ik weet dus helemaal niks van kleren enzo maar in die droom kreeg ik van een vrouw in een mini curcusdie ik zou volgen, alles wat ik moest weten erover geleerd.Het zou kunnen zijn dat je door een leerproces heen gaat, dat er voor zorgt dat je op een meer genuanceerde manier naar een bepaald onderwerp leert kijken en waar je dan je voordeel mee kunt doen. Het ligt voor de hand dat je daarmee niet op je lauweren kunt rusten.
Nu heb ik vannacht twee keer over "haar" gedroomd en laatst ook weer, daarover kwamen er een paar dromen over Lieke. In die dromen had kon ik met beide gewoon praten.
quote:frizzy schreef op 22 september 2012 @ 11:35:

[...]

Oh. Droominfo had het over emoties die ik niet kan loslaten enzo. Vind de jouwe leuker.

Ik heb dat overigens gehad met autorijden: eerst droomde ik heel vaak dat ik auto reed maar ik was te klein om over het stuur heen te kijken dus op goed geluk moest ik maar sturen (en reed heel hard, wist niet hoe ik moest stoppen, was bang). In de loop der jaren werd ik groter en kreeg ik meer controle over de auto, en op een dag was een een normale bestuurder. Dat was de laatste keer dat ik droomde over auto rijden.

Dat met die auto ben je overgroeid, zeg maar en die emoties die je niet los kunt laten, zou je sociaal (het sociale ongemak) kunnen zien en dan komt het een beetje op hetzelfde neer.

Misschien een mooi moment om eens te overdenken hoe belangrijk je de mening van je medemens vindt, als het over jou gaat.
Ik heb gedroomd dat ik in Frankrijk was. Ik zat in een vaag en druk hotel dat gecombineerd was met een verzorgingstehuis. Drukke krappe gangetjes. Ik had mijn dochter en zoon mee en we waren daar omdat ik bezig was met een stiekeme verzoening met hun vader. Dat moest stieken vanwege zijn nieuwe vriendin. Hij was er ook, want hij moest voetballen en ik kwam kijken.

Na een paar dagen bedacht ik me dat ik vergeten was om de school van de kinderen te bellen en ze af te melden, maar dat gaf niet heel erg want ze gingen nu in frankrijk naar school. ik besloot te gaan roken van de stress, maar de sigaret smaakte nergens naar, want ik ben al twee jaar gestopt. Ik gaf het pakje aan mijn vriendin die spontaan opeens daar woonde met haar man en in het echt gestopt is met roken.

Ik ging naar buiten, maar achter mijn deur was geen weg, alleen een begroeide helling met modder. Ik liet me naar beneden zakken en zag allemaal overdekte terrasjes met geweldige brocante stoelen. ik vroeg me af of ik er wat mee zou kunnen nemen naar huis. Verderop zag ik nog een overkapping, groter, met allemaal vreemde mensen. Ik pakte een aansteker, had een sigaret maar rookte niet terwijl ik daar wel heen was gegaan om te roken. Mijn zoon kwam eraan gerend, bij de volgende overkapping was een olifant. Ik ging mee kijken en daar waren meisjes en olifanten aan het oefenen voor iets, leek wel turnen.

En toen werd ik wakker. Iemand nog een logische verklaring?
Ik zou een emoticon wel leuk vinden die van pure lamlendigheid slap op de grond valt.
quote:Cateautje schreef op 22 september 2012 @ 11:39:

[...]

Dat met die auto ben je overgroeid, zeg maar en die emoties die je niet los kunt laten, zou je sociaal (het sociale ongemak) kunnen zien en dan komt het een beetje op hetzelfde neer.

Misschien een mooi moment om eens te overdenken hoe belangrijk je de mening van je medemens vindt, als het over jou gaat. Nou en dat past dus niet echt bij mijn huidige situatie. Ik ben juist erg open, ook over mijn emoties. Denk dat ik zelfs nog nooit zo open geweest en zoveel gedeeld met mensen als de laatste tijd. Maar er zijn wel wat heftige dingen die ik moet verwerken/waar ik mee moet leren omgaan.
Ik denk dat dromen vooral de overdenkingen van de dag zijn en dat verwerk je maar ik geloof ook dat God iets in je droom kan duidelijk maken maar de andere kant Satan kan je ook iets laten dromen.

bv De wijzen die in een droom gewaarschuwd worden En van Godswege in de droom gewaarschuwd om niet tot Herodes terug te keren, trokken zij langs een andere weg naar hun land terug.
quote:millefleurs schreef op 22 september 2012 @ 11:40:

Ik heb gedroomd dat ik in Frankrijk was. Ik zat in een vaag en druk hotel dat gecombineerd was met een verzorgingstehuis. Drukke krappe gangetjes. Ik had mijn dochter en zoon mee en we waren daar omdat ik bezig was met een stiekeme verzoening met hun vader. Dat moest stieken vanwege zijn nieuwe vriendin. Hij was er ook, want hij moest voetballen en ik kwam kijken.

Na een paar dagen bedacht ik me dat ik vergeten was om de school van de kinderen te bellen en ze af te melden, maar dat gaf niet heel erg want ze gingen nu in frankrijk naar school. ik besloot te gaan roken van de stress, maar de sigaret smaakte nergens naar, want ik ben al twee jaar gestopt. Ik gaf het pakje aan mijn vriendin die spontaan opeens daar woonde met haar man en in het echt gestopt is met roken.

Ik ging naar buiten, maar achter mijn deur was geen weg, alleen een begroeide helling met modder. Ik liet me naar beneden zakken en zag allemaal overdekte terrasjes met geweldige brocante stoelen. ik vroeg me af of ik er wat mee zou kunnen nemen naar huis. Verderop zag ik nog een overkapping, groter, met allemaal vreemde mensen. Ik pakte een aansteker, had een sigaret maar rookte niet terwijl ik daar wel heen was gegaan om te roken. Mijn zoon kwam eraan gerend, bij de volgende overkapping was een olifant. Ik ging mee kijken en daar waren meisjes en olifanten aan het oefenen voor iets, leek wel turnen.

En toen werd ik wakker. Iemand nog een logische verklaring? Ik denk aan iets beter los kunnen laten waar je toch niets aan hebt, maar waar je heel eigenwijs aan vast blijft houden. Frankrijk is het land van het goede leven, dus verzamel alle goeds uit de droom en laat je obsessie los. Ook heel typisch dat je wilt gaan roken en dat je daar een modderige helling voor moet afdalen. Afdalen is altijd een teruggang in iets.
Ja raar he? Mijn ex en ik zijn overigens al drie jaar uit elkaar, ik vind zijn nieuwe vriendin een schatje, ik heb het roken nog geen dag gemist en wil er nooit meer aan beginnen! Ik vind het dan zo raar om zulke dingen te dromen! Mijn dromen zijn ook altijd zo van de hak op de tak...
Ik kan op droominfo niks vinden over die bijtende dieren. Volgens mijn vriendin betekent het dat ik in het dagelijks leven beter voor mijzelf moet opkomen, een weerwoord moet durven geven, niet zo over mij heen moet laten lopen. Kan ik mij wel in vinden.
Heel creatief millefleurs
quote:millefleurs schreef op 22 september 2012 @ 11:49:

Ja raar he? Mijn ex en ik zijn overigens al drie jaar uit elkaar, ik vind zijn nieuwe vriendin een schatje, ik heb het roken nog geen dag gemist en wil er nooit meer aan beginnen! Ik vind het dan zo raar om zulke dingen te dromen! Mijn dromen zijn ook altijd zo van de hak op de tak...

Jawel, maar het hoeft niets met roken te maken te hebben, maar met een andere "gedachteverslaving", eentje waar je dus duidelijk niets aan hebt.

Is er iets, dat ooit was, dat je weer wilt? Ik heb het niet over man of relatie, maar gewoon iets.
Ik heb van de week gedroomd over mijn ex, dat ik met hem vreemdging en het uitgemaakt had met mijn eigen vriend.

Ik ben de hele dag kwaad geweest, want mijn ex is bij mij zo vaak vreemd gegaan.

Enig idee wat dat kan betekenen cateautje?
quote:fiercelemon schreef op 22 september 2012 @ 11:58:

Ik heb van de week gedroomd over mijn ex, dat ik met hem vreemdging en het uitgemaakt had met mijn eigen vriend.

Ik ben de hele dag kwaad geweest, want mijn ex is bij mij zo vaak vreemd gegaan.

Enig idee wat dat kan betekenen cateautje?Ik weet niet hoe jij je voelde tijdens die droom, maar je koos wel voor iets waarvan je weet dat het niet goed zit. Dat hoeft niets met romantiek te maken te hebben, maar kan gewoon iets in je leven zijn waar je beter niet voor kunt kiezen.
quote:Cateautje schreef op 22 september 2012 @ 11:53:

[...]

Jawel, maar het hoeft niets met roken te maken te hebben, maar met een andere "gedachteverslaving", eentje waar je dus duidelijk niets aan hebt.

Is er iets, dat ooit was, dat je weer wilt? Ik heb het niet over man of relatie, maar gewoon iets.

Ik kan zelf wel het één en ander aan verklaringen bedenken. Zo vind ik het ten opzichte van de kinderen nog steeds heel naar, de scheiding. Dus daar zal het weer samen komen wel vandaan komen. en dat dat nu niet meer zou kunnen ivm de nieuwe vriendin. Ze is er overigens al een flinke tijd, dus niet echt nieuw meer.

Frankrijk, land van het goede leven? Kom maar op. ik ben toe aan verandering, nieuwe mensen, nieuwe liefde, nieuwe baan, nieuwe uitdaging. Misschien dat dat roken kan staan voor het feit dat ik eigenschappen die ik aan mezelf wilde veranderen maar niet voor elkaar lijk te krijgen? En dus door ga met iets dat me niet echt aanstaat?
quote:millefleurs schreef op 22 september 2012 @ 12:06:

[...]

Ik kan zelf wel het één en ander aan verklaringen bedenken. Zo vind ik het ten opzichte van de kinderen nog steeds heel naar, de scheiding. Dus daar zal het weer samen komen wel vandaan komen. en dat dat nu niet meer zou kunnen ivm de nieuwe vriendin. Ze is er overigens al een flinke tijd, dus niet echt nieuw meer.

Frankrijk, land van het goede leven? Kom maar op. ik ben toe aan verandering, nieuwe mensen, nieuwe liefde, nieuwe baan, nieuwe uitdaging. Misschien dat dat roken kan staan voor het feit dat ik eigenschappen die ik aan mezelf wilde veranderen maar niet voor elkaar lijk te krijgen? En dus door ga met iets dat me niet echt aanstaat?

Voila!. Het is jouw innerlijke wereld, dus jij zult het weten.

Dat bedenk ik ineens. Je wilde die stoelen meenemen naar huis, dus naar een oude (en bekende) situatie. Laat ze staan waar ze staan en plof er lekker in neer.
quote:Cateautje schreef op 22 september 2012 @ 12:08:

[...]

Voila!. Het is jouw innerlijke wereld, dus jij zult het weten.

Dat bedenk ik ineens. Je wilde die stoelen meenemen naar huis, dus naar een oude (en bekende) situatie. Laat ze staan waar ze staan en plof er lekker in neer.

Ow ja, die stoelen! Nou, ik heb toevallig gisteren heel marktplaats afgespeurd naar nieuwe stoelen, bank en kast. Ik denk dat dat het is...

Haha, ik ben ook bank dat mijn innerlijke wereld net zo'n chaos is als mijn dagelijks leven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven