Wat heb jij gedroomd?

22-09-2012 08:48 71 berichten
Goedemorgen,

Ik ben een fanatiek dromer. Als ik wakker word, herinner ik me vaak minstens 1 droom, soms wel eens 3. Zo gebeurt het dat ik gebroken wakker word als ik veel heb gedroomd.

Deze nacht droomde ik onder andere dat ik 3 hamsters had die leuk aan het spelen waren. Ineens waren het meer dan 100 hamsters die allemaal ontsnapt waren uit hun kooi en in alle hoeken en gaten zaten. Mijn zusje was er ook ineens en zij had ook nog eens cavia's meegenomen. Toen kwam mijn vriendin langs met honden...en toen werd ik wakker. Dat slaat toch nergens op?!

Wat heb jij gedroomd?
quote:millefleurs schreef op 22 september 2012 @ 12:16:

[...]

Ow ja, die stoelen! Nou, ik heb toevallig gisteren heel marktplaats afgespeurd naar nieuwe stoelen, bank en kast. Ik denk dat dat het is...

Haha, ik ben ook bank dat mijn innerlijke wereld net zo'n chaos is als mijn dagelijks leven!

Ik hoop dat het zo eenvoudig is.

Als alles synchroon loopt, is er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig dat dit topic er is, wilde namelijk een soortgelijk topic openen.
Cateutje,ik moet altijd glimlachen met jouw originele topics. ga zo door!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lichtbron schreef op 22 september 2012 @ 12:20:

Cateutje,ik moet altijd glimlachen met jouw originele topics. ga zo door!!

Is niet mijn topic. ik heb het blijkbaar gekaapt.

Bedankt.
quote:pompediepom schreef op 22 september 2012 @ 12:19:

Toevallig dat dit topic er is, wilde namelijk een soortgelijk topic openen.Nou, als je daar ook God en satan bij gaat halen hoeft dat van mij niet hoor... Kon werkelijk niets met je vorige reactie.
Kapers op de kust.
Ik droomde dat er ineens twee vogeltjes in huis zaten. Die wilde ik houden, toen ik zag dat het twee katjes waren. Maar mijn zusje wilde er ook een hebben. Zij ging een mandje maken, waar ze in konden slapen. Bleken het twee hondjes te zijn. Toen werd ik wakker. Heel raar.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Zelfs Cateautje kan hier waarschijnlijk niks van maken. Hahahaha!
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:kookwekkertje01 schreef op 22 september 2012 @ 12:36:

Zelfs Cateautje kan hier waarschijnlijk niks van maken. Hahahaha!Je weet blijkbaar heel goed wat je wilt.
quote:Cateautje schreef op 22 september 2012 @ 12:21:

[...]

Is niet mijn topic. ik heb het blijkbaar gekaapt.

Bedankt.Ha,ha!! ik zie het al,ja ben ik weer hé!! nog niet helemaal wakker denk ik..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lichtbron schreef op 22 september 2012 @ 12:40:

[...]

Ha,ha!! ik zie het al,ja ben ik weer hé!! nog niet helemaal wakker denk ik..Goedemorgen.
quote:daydream schreef op 22 september 2012 @ 09:40:

[...]

Dat (deze vraag) betekent dat je je te druk maakt om dromen.

Ik zou mij afvragen waarom je nachtmerries hebt. Is er iets in het echte leven waar je je zorgen om maakt? En wat je zou kunnen veranderen?

Ik weet waarom ik nachtmerrieachtig heb, of in ieder geval erg actief droom. Ik heb een druk leven, stressvolle baan, veranderingen op stapel, relatief onzekere toekomst etc. Aan de andere kant heb ik niets te klagen, never a dull moment, en ik ben niet bang voor verrassingen.

Vaak is het de verwerking van de dag/week dat in een origineel jasje wordt gestoken. Vaak zijn de dromen zo apart (grappig, bijzonder, prive, eng) dat ik ze niet deel met anderen. Anoniem delen vind ik dan wel leuk!
Grrr iPad spellingcheck: nachtmerries en dus niet nachtmerrieachtig haha

En verrassingen moeten eigenlijk veranderingen zijn..
Even dit topic weer omhoog gehaald.

Ik heb deze week al 2 keer gedroomd van daklozen. In de ene droom was ik in een soort opvanghuis voor daklozen (dat tevens een galerie was). Ik was daar een kunstwerk aan het maken. Toen ik even weg was om materialen te halen, had een van de daklozen er een bordje met "te koop" aan gehangen. En een bedankbriefje voor mij erbij dat hij met de opbrengst ervan weer een nacht kon slapen in het opvanghuis.

Vannacht droomde ik dat ik in mijn ouderlijk huis was. Onze hond was er, maar er was ook een andere hond (een mooie Beagle!) die ik niet kende. Die stond gewoon ineens in onze tuin zei mijn moeder. Ik gaf hem eten en zag dat hij een ontstoken oog had. Later liep ik op een plein met de hond. Toen werd hij heel enthousiast en rende op een man af, een zwerver, die met een herdershond liep. Hij was heel blij toen hij de Beagle zag en dat er voor de hond was gezorgd. Toen ik vroeg of hij hem terug wilde zei hij: "Ja, héél erg graag!" En gaf ik de hond, maar ik maakte me wel zorgen over het ontstoken oog en hoe een zwerver nu voor 2 honden moest zorgen...

Iemand die weet wat dit kan betekenen? De daklozen? De honden?
Dromen en de uitleg daarvan zijn best persoonlijk, voor wat betreft de betekenis ervan. Ik onthoud mijn dromen meestal. Ik droom heel vaak over paarden. Dat is niet raar omdat ik ook aan paardrijden doe. Maar ik pas op zodra ik in mijn droom continu aan het op- en afstijgen ben. Dan weet ik dat er binnenkort een rouwkaart bij mij in de bus ligt. Maar wanneer ik gewoon op mijn paard blijf zitten, is het een fijne droom

Inmiddels droom ik het niet meer, maar ik heb heel erg lang in allerhande voertuigen (auto, fiets, vliegtuig, bus) gezeten op weg ergens naartoe maar ik wist nooit waarheen precies. Nu ik definitief gesetteld ben, zijn de dromen verdwenen. Waarschijnlijk ben ik dus op mijn bestemming aangekomen
Ik droomde dat ik een vis vond. Mijn man zei dat we die terug moesten brengen naar China. Eenmaal in China kwamen we erachter dat mijn zus in de kofferbak van de auto zat. Toen gingen we wat eten in een toren, maar mijn zus bleef steeds al onze kroepoek opeten...

Wat kan een mens toch bezopen dromen...!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Even één van vorige week.

Wat ik bij het wakker worden er nog van wist.

===> Eén van mijn honden was bij mij thuis ineens weg.

De betreffende hond doet nooit een stap te hard, te snel, teveel of verkeerd, dat ???

Ik werd helemaal bezweet wakker en had best wel wat een paniek gevoel.

Aangezien ik senioren heb, was ik bang dat de betreffende hond uit die droom die nacht de laatste adem had uitgeblazen.

Dat ik was me toch opgelucht dat de betreffende hond en ook de anderen allemaal lekker tevreden op hun bedden lagen.
Wat een leuk topic, ik vind sommige dromen ook werkelijk te bizar voor woorden als ik er overdag weer aan terug denk! Ik kan ook vaak mijn dromen nog onthouden. Vooral de 'sfeer' hierin is dan het meest kenmerkend; als ik ze uit wil leggen, komt het altijd toch anders over en is het moeilijk concreet te maken. Ben overigens sowieso een moeilijke slaper (in lichte slaap droom je meer?)

Ik droom over van alles en nog wat, maar gek genoeg zijn er 2 dingen waar ik altijd wel zo'n 3x in de week over droom, elke keer in een andere setting.

1. Over pretparken.

In deze dromen ben ik in Disneyland, de Efteling, op schoolreis of wat dan ook. Ook vaak in onbekende parken die erg afgelegen liggen. In het 'echte' leven vind ik attracties erg leuk, maar in mijn dromen heerst er altijd een nare sfeer. Ik kom niet meer uit het karretje, het 'spookhuis' is veel te eng (en in mijn dromen kan ik verdorie áltijd door mijn dichte ogen heenkijken, dus dichtdoen helpt niet! ), ik raak verstrikt in een gangenstelsel, beugels raken los, enz. Het hoeft dus niet altijd een achtbaan te zijn.

2. Over grote zeedieren

Ik snap ook hier werkelijk niets van, maar ik droom heel vaak over enorme haaien, dolfijnen, varen op een boot met grote dieren eronder, duiken met walvissen, aangespoelde orka's, haaien achter glas, enz.

Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier iets mee kan :-)
Jen, die pretparkdroom herken ik. Ik ben ook vaak in een park op een raar tijdstip, bijv. 5 minuten voor sluitingstijd. Soms lijkt het alsof het een pretpark is dat jaren onaangeraakt is geweest en dat ik dan weer "ontdek". Er zijn vaak wel wat andere mensen, maar het is er meestal rustig.

Het kan trouwens ook een soort grote speeltuin zijn met beetje old-fashioned uitziende glijbanen, tufkarretjes etc. Die eruit zien alsof ze 30 jaar niet zijn gebruikt.

Subtropische zwembaden zijn ook een plek waar ik vaak kom in mijn droom en er gebeurt dan meestal iets dat niet leuk of eng is, ook meestal bij de glijbanen...
Haha, die heb ik ook! Zo'n zwemparadijs met allemaal glijbanen. Ook iets wat ik normaal wel leuk vind, maar in mijn dromen ben ik toch vaak bang voor.

Die gewone speeltuinen heb ik dan weer niet, klinkt ook wel een beetje spooky bij jou!

In mijn dromen snap ik ook heel vaak dingen niet.. Dan moet ik ergens naartoe, maar ik weet niet hoe laat (mijn horloge doet raar/ik kan geen klok meer kijken). Of een trein die ik móet halen en op het perron staan 50 verschillende, sommige rijden al weg.. de borden veranderen steeds en ik kan het maar niet lezen! Pff... paniek soms!
Die gewone speeltuinen verklaar ik voor mijzelf aan mijn nostalgische heimweegevoelens naar vroeger. Ik zou de ouderwetse speeltuinen waar ik als kleuter in de jaren 80 kwam graag terugzien, maar ik weet niet waar ze zijn en of ze als zodanig nog bestaan... Misschien dat het er in mijn droom daarom uitziet alsof het dertig jaar niet is gebruikt.

Treindromen en verschillende sporen heb ik als tiener vaak gehad, nu (gelukkig) niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven