Wat wil ik met mijn leven??
maandag 20 september 2010 om 14:21
Ik voel me al een tijd niet echt gelukkig.. ben erg ontevreden.. over alles.
Vind me werk niet meer leuk.. werk nu 5 jaar in de mode..
heb een eigen flatje.. maar wil een gewoon huis met tuin... ben alleen.. dus krijg niet zo;n hoge hypotheek..
Zou een (grote)hond willen hebben.. maar dat kan niet als je fulltime werkt en geen tuin hebt..
Qua werk zou ik ook wel iets anders willen.. maar wat.. dat weet ik niet.. Weer naar school gaan is bijna geen optie als je al 5 jaar werkt en een huis hebt gekocht, en niet in de horeca wilt werken in het weekend.
Ben nu bijna 27 en denk echt af en toe.. is dit het nou..
Wie heeft er tips om hier uit te komen..Wie hebben hier ook wel last van.
heb een eigen flatje.. maar wil een gewoon huis met tuin... ben alleen.. dus krijg niet zo;n hoge hypotheek..
Zou een (grote)hond willen hebben.. maar dat kan niet als je fulltime werkt en geen tuin hebt..
Qua werk zou ik ook wel iets anders willen.. maar wat.. dat weet ik niet.. Weer naar school gaan is bijna geen optie als je al 5 jaar werkt en een huis hebt gekocht, en niet in de horeca wilt werken in het weekend.
Wie heeft er tips om hier uit te komen..Wie hebben hier ook wel last van.
maandag 20 september 2010 om 15:17
maandag 20 september 2010 om 15:38
Of mensen nu vinden of je zeurt of niet, toch vind ik dat je je gevoelens serieus moet nemen. Blijkbaar is er die ontevredenheid en het zou goed zijn als je erachter komt waar dit vandaan komt en wat je ermee kunt doen. Anders loop je het risico dat dit toch een terugkomend iets gaat worden.
Ik verbaas me er overigens wel over nu te lezen dat je je zojuist hebt ingeschreven voor een atelier en voor jezelf gaat beginnen. Keus snel gemaakt! Maar hopelijk brengt het je wat verder op weg.
Ik verbaas me er overigens wel over nu te lezen dat je je zojuist hebt ingeschreven voor een atelier en voor jezelf gaat beginnen. Keus snel gemaakt! Maar hopelijk brengt het je wat verder op weg.
maandag 20 september 2010 om 15:53
quote:Schattekop schreef op 20 september 2010 @ 14:33:
Ga uit van wat WEL kan ipv wat NIET kan...
...en bekijk het stap voor stap. 1. Een huis met tuin lijkt op dit moment niet reëel. Heeft het ook geen zin om te blijven zeuren over je flat. 2. Een studie is wel een reële optie. Doen! En als je dan je papiertje hebt, en een baan (met passend salaris) op niveau, is dat huis ook ineens een stuk dichterbij.
Ga uit van wat WEL kan ipv wat NIET kan...
...en bekijk het stap voor stap. 1. Een huis met tuin lijkt op dit moment niet reëel. Heeft het ook geen zin om te blijven zeuren over je flat. 2. Een studie is wel een reële optie. Doen! En als je dan je papiertje hebt, en een baan (met passend salaris) op niveau, is dat huis ook ineens een stuk dichterbij.

maandag 20 september 2010 om 16:06
Ik ben ook op m'n 25e gaan studeren en nu 7 jaar later afgestudeerd en NOG STEEDS op een flat. Waar doe ik het voor... nou, voor de uitdaging, de nieuwe mensen, de nieuwe baan en al die dingen dus! Kun je niet 4 dagen gaan werken en wat minder sparen, of je spaargeld aanspreken voor een studie? Die 15-20 uur per week deed ik ook naast mn werk en dat was best te doen. Kies iets en ga ervoor, probeer niet te blijven hangen in je ontevredenheid. Bedenk wat je wilt doen, en word degene die dat doet. Ik denk dat je daar een stuk meer energie uithaalt dan uit dit tobben en -althans zo lijkt het-zwartkijken!
maandag 20 september 2010 om 16:30
DAt atelier denk ik al heel lang aan.. maar oke dan heb ik dat.. ga ik dingen maken.. maar het is heel moeilijk om daarmee geld te verdienen. Anders deed ik dat wel fulltime..
Ook heb ik net geinformeerd bij inholland.. over een duaal studie..hoe dat precies zit.. misschien hebben ze daar ook connecties.. voor gelijk een passende baan... die bij de studie past. SJD lijkt me een uitdagende studie.. als ze dan gelijk adressen hebben waar ze mensen zoeken die deze opleiding volgen.. zou dat mooi zijn.
Als ik deeltijd zou studeren.. dan moet ik toch in het 2de jaar een passende functie hebben.. voor de opleiding..en op zoek gaan naar een andere baan...
Ook heb ik net geinformeerd bij inholland.. over een duaal studie..hoe dat precies zit.. misschien hebben ze daar ook connecties.. voor gelijk een passende baan... die bij de studie past. SJD lijkt me een uitdagende studie.. als ze dan gelijk adressen hebben waar ze mensen zoeken die deze opleiding volgen.. zou dat mooi zijn.
Als ik deeltijd zou studeren.. dan moet ik toch in het 2de jaar een passende functie hebben.. voor de opleiding..en op zoek gaan naar een andere baan...
maandag 20 september 2010 om 18:00
maandag 20 september 2010 om 19:49
http://www.loi.nl/index.htm
Je zou misschien vast één cursus kunnen doen om er weer een beetje in te komen.
Je zou misschien vast één cursus kunnen doen om er weer een beetje in te komen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

maandag 20 september 2010 om 22:30
Bah, wat denken jullie allemaal gemakkelijk. Tuurlijk worden er ware dingen gezegd en heb je je leven zelf in de hand, maar jullie maken het wel erg simpel. Je kan niet zomaar even verhuizen, of zomaar even een andere studie gaan doen of zomaar even op een andere baan overstappen. Naarmate je ouder wordt moet je ook meer nadenken over de keuzes die je maakt en wil je 100% ergens achter kunnen staan. Je hebt nu eenmaal bepaalde zekerheden in het leven nodig, zoals geld. Als je een bepaald leven hebt opgebouwd en een bepaalde huur moet betalen, kan je niet zomaar even overstappen.
Ik zou willen dat ik altijd alleen maar naar mijn gevoel kon luisteren en hop een wereldreis ging maken, maar helaas zijn er ook praktische zaken waar je rekening mee moet houden.
Iedereen komt wel eens in een dip en vraagt zich af waar het leven naartoe gaat. Kom dan niet met van die clichematige uitspraken aan.
Positief blijven denken en je hart volgen, maar een dip is heel normaal en niet altijd makkelijk uit te komen door maar te denken dat het erger kan. Genoeg keuzes en mogelijkheden in het leven, daarom is het soms moeilijk om te kiezen. Het gevoel kan meerdere kanten opgaan....
Ik zou willen dat ik altijd alleen maar naar mijn gevoel kon luisteren en hop een wereldreis ging maken, maar helaas zijn er ook praktische zaken waar je rekening mee moet houden.
Iedereen komt wel eens in een dip en vraagt zich af waar het leven naartoe gaat. Kom dan niet met van die clichematige uitspraken aan.
Positief blijven denken en je hart volgen, maar een dip is heel normaal en niet altijd makkelijk uit te komen door maar te denken dat het erger kan. Genoeg keuzes en mogelijkheden in het leven, daarom is het soms moeilijk om te kiezen. Het gevoel kan meerdere kanten opgaan....
dinsdag 21 september 2010 om 16:33
Genoeg keuzes en niets doen en blijven jammeren en 'ja, maar-smoesjes' verzinnen is ook een keuze. Maar dan weet je zeker dat er weinig gaat gebeuren
Stel je eisen wat bij maar ga iig IETS doen om uit die negatieve gedachten te komen.
Studie te duur? Begin met een leuke cursus. Zoek ander werk of ga je huis opknappen.
Stel je eisen wat bij maar ga iig IETS doen om uit die negatieve gedachten te komen.
Studie te duur? Begin met een leuke cursus. Zoek ander werk of ga je huis opknappen.
dinsdag 21 september 2010 om 19:56
quote:vivameid27 schreef op 20 september 2010 @ 14:21:
Wie heeft er tips om hier uit te komen..Wie hebben hier ook wel last van.Je werkt in de mode en je bent ontevreden?!!!
Wie heeft er tips om hier uit te komen..Wie hebben hier ook wel last van.Je werkt in de mode en je bent ontevreden?!!!