Welke hulp/ondersteuning heb ik nodig...
woensdag 1 augustus 2018 om 21:18
Dit klopt natuurlijk niet. Ontspanning zou niet veel energie moeten kosten. Inspanning kost vaak energie. Ontspanning als het goed is niet of veel minder. Je zou eens naar je invulling van ontspanning kunnen kijken.Ik merk aan mijzelf dat de dagen dat ik vrij ben ontzettend veel ontspannende activiteiten onderneem wat mij veel energie kost.
Verder weet ik niet waar je het beste terecht kan. Misschien kan de huisarts of poh ggz je bij deze vraag helpen.
duizel wijzigde dit bericht op 01-08-2018 22:24
21.98% gewijzigd
woensdag 1 augustus 2018 om 21:53
Heb je wel eens gekeken of dit ook met je cyclus te maken kan hebben?
Zo niet, dan zou je idd via de huisarts eens kunnen kijken voor psychologische ondersteuning. Maar je zou ook kunnen overwegen om een coach in de arm te nemen. Een therapeut / psycholoog benadert zaken vaak meer vanuit het verleden (waarom doe je de dingen die je doet) en een coach is meer toekomstgericht (wat wil je veranderen en hoe kun je dat bereiken). Beiden kunnen echter hele praktische tips en tools aanreiken om bijv het piekeren te minderen ed.
Zo niet, dan zou je idd via de huisarts eens kunnen kijken voor psychologische ondersteuning. Maar je zou ook kunnen overwegen om een coach in de arm te nemen. Een therapeut / psycholoog benadert zaken vaak meer vanuit het verleden (waarom doe je de dingen die je doet) en een coach is meer toekomstgericht (wat wil je veranderen en hoe kun je dat bereiken). Beiden kunnen echter hele praktische tips en tools aanreiken om bijv het piekeren te minderen ed.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:24
zaterdag 11 augustus 2018 om 12:53
@FadeToBlack, waar zit je aan te denken dan? Ik ben afgelopen week veel aan het denken geweest en ik heb echt periodes dat ik me heel angstig en onrustig voel. Mijn zus wordt momenteel behandeld voor een angststoornis, mijn andere zus is al behandeld voor een angststoornis en mijn moeder heeft ook perioden met angst/onrust. Misschien toch maar verstandig om ermee naar de huisarts te gaan en er toch echt mee aan het werk te gaan, want ik heb het idee dat ik dezelfde kant op ga.
Ik zie het alleen als gigantisch falen, want er zijn mensen die de hele wereld op hun schouders kunnen dragen en blijkbaar ben ik zo’n zeikerd die niks aan kan. Kan er wel om huilen. Ik wil de opgewekte, zorgeloze mij weer terug. Niet denken gewoon voelen en gewoon maar zien...
Ik zie het alleen als gigantisch falen, want er zijn mensen die de hele wereld op hun schouders kunnen dragen en blijkbaar ben ik zo’n zeikerd die niks aan kan. Kan er wel om huilen. Ik wil de opgewekte, zorgeloze mij weer terug. Niet denken gewoon voelen en gewoon maar zien...