Wie drinkt er ook teveel?

04-07-2012 14:22 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al zo'n 8 jaar een alcoholprobleem, heb 2 kleine kinderen , tijdens m'n zwangerschappen niet gedronken uiteraard maar vrij snel daarna weer in oude patroon vervallen. Ben al heel vaak gestopt met drinken maar hou het nooit lang vol, elke keer sluipt het er weer in. Ik hou van een biertje en wijntje, soms drink ik netjes maar meestal schiet ik door. Vorig jaar ben ik een maand of 4 echt goed bezig geweest en ging ook hardlopen. Ik viel 10 kilo af.

Nu gaat het weer minder. Mensen om me heen hebben het niet door, ik zie er verzorgd uit, breng m'n kinderen op tijd naar school,verzorg het huishouden etc maar ben wel vaak moe en langzaam komen de kilo's er weer aan. Baal dus enorm van mezelf. Toch als het dan zulk lekker weer snak ik gewoon naar een lekker koud biertje of een glas prosecco.

Om me heen zie ik alleen maar moeders die niet drinken, ik vraag me dus af; wie nog meer?

Wie durft er ook toe te geven dat alcohol toch een beetje een probleem is?
Wat moedig om dit toe te geven zeg! Weet zeker dat jij echt niet de enige bent.

Herkenning kan ik niet geven. Bij mij is het alcholmisbruik (op feestjes en gelegenheden) juist gestopt vanaf het moment dat ik zwanger was.

Denk dat het juist voor jou goed zou zijn om hulp van buitenaf te zoeken. Je durft al naar je eigen gedrag te kijken, maar weet alleen niet zo goed hoe het nou te doorbreken, dus je bent al een heel eind.
Misschien moet je hulp gaan zoeken. Het is ook niet echt een goed voorbeeld voor je kinderen een moeder die verslaafd is aan alcohol.

Mijn vader is jarenlang verslaafd geweest aan alcohol en geloof me je maakt er voor je kinderen een boel stuk mee.....
Geen herkenning want ik drink geen druppel, wel heel veel respect dat je je probleem inziet. Id, erg moedig!
8 Jaar is lang. Gemiddeld duurt het zo'n 10 jaar voordat mensen hulp zoeken. Nog twee jaar te gaan dus. Tenzij je nú hulp zoekt.
Zoek hulp bij de profesionals als je er zelf niet uit kan komen...
Wat goed dat je dit zelf erkent.

Ik heb geen ervaring want ik lust geen alcohol, maar als het echt een probleem voor je is, dan kun je het beste hulp zoeken.

Je hebt 2 kindjes, en een betere reden om alcoholvrij door het leven te gaan is er denk ik niet?

Je moet een goed voorbeeld geven, en er voor je kindjes kunnen zijn. Helder, wel te verstaan.

Dikke en sterkte ermee!
De eerste stap heb je al gezet, toegeven dat je een probleem hebt. Is het dan nu ook de tijd om stap 2 te zetten en hulp te zoeken?

Wat al is gezegd: wat goed dat je dit erkent!

Je vindt het vervelend, je wilt er van af. Misschien eens naar de huisarts gaan? Die kan je doorverwijzen.
TO, wat bedoel je met "alcoholprobleem"? Drink je elke dag teveel? Zelf hou ik ook van een glasje (of 2) wijn bij het avondeten en doe het ook best vaak. En op feestjes drink ik natuurlijk wat meer. Ik weet dat dat niet goed voor de lijn is en over het algemeen niet zo gezond maar een echte alcoholprobleem is naar mijn mening iets anders...
Ik houd ook van een wijntje en soms denk ik, tjee elke dag wel wijn gedronken deze week.

Of een feestje, of een gezellige dag, lekker etentje en soms gewoon. Dan is het ook oeps.

Vind het soms lastig te laten staan.

Alcoholvrij hoeft niet, maar maat houden zeker wel.
ik zie om mij heen voldoende moeders die drinken hoor...en ook met grote regelmaat!

Ik zelf herken een beetje je probleem....ik ben een drinker, die geen maat weet te houden op het moment dat het gezellig is en de drank dus lekker smaakt, mijn voordeel is dat ik er erg ziek van wordt, dus de volgende dagen heel erg moet spugen en doodmoe, dit was voor mij niet meer in de hand te houden. ik heb zelf toen het voornemen genomen om niet meer dan 3-4 glazen per keer te drinken.....(hahaha niet iedere dag, maar vooral op feestjes, of borrels bij bezoek, en dit is wel 2-3 x per week) voor mij werkt dit. deze limiet en ik houd me er keurig aan, soms drink ik zelfs helemaal niet, of houd ik het bij een glaasje, nu al 1,5 jaar. ik ben nooit meer doodmoe en ziek van de alcohol.

ik drink nog wel eens een biertje als ik alleen ben, maar ook daar kan ik dan moe van worden....dus dat doe ik steeds minder. en bevalt me prima.

ik weet het dus goed onder controle te houden, maar ik heb vriendinnen waarvan ik vind dat ze hulp zouden moeten zoeken, zelf weet je wel of dit nodig is of niet. mijn vriendinnen hebben ook black-outs enzo. (ik kan er zo 4 aanwijzen) en je hebt gelijk er is niets aan ze te zien, ze zien er verzorgd uit gaan keurig naar hun werk en toch drinken ze echt te veel. ik vind dat als je gezin er onder lijdt dat je hulp moet gaan zoeken als je denkt het niet alleen te kunnen. Ben je alleen? of heb je een relatie?? dat scheelt ook nog want je kunt ook met je partner afspreken, dat hij je helpt bij het minder gaan drinken....succes, en idd toegeven is de eerste stap.
Ik vind de meeste alcoholhoudende dranken lekker. Als ik niet oplet neem ik elke avond na mijn werk een wijntje, en nog een bij het eten en 's avonds nog een. Dat sluipt er heel gemakkelijk in.

Maar ik heb gelukkig geen aanleg voor verslaving. Sta nu weer op dieet en al drie maanden zo goed als droog. Dat kost me helemaal geen moeite.

Als het jou wel moeite kost, moet je er denk ik toch iets aan doen. Kun je niet met jezelf afspreken dat je bv. alleen in het weekend drinkt?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Hoeveel is teveel? Ik drink ook, maar de ene dag drink ik geen alcohol en dan weer 3 dagen 3 glazen en een enkele dag 6. Heb er geen last van, heb geen afkickverschijnselen als ik 'n dag of paar dagen geen cava drink, dus zie het probleem niet.

En hoe weet jij of die andere vrouwen niet drinken trouwens? Die trekken thuis misschien ook de fles rosé wel open.
En wat heeft moeder zijn er mee te maken trouwens? Dat staat toch los van al dan niet kunnen genieten van 'n drankje?
Vast wel moeders die ook drinken.

Ik drink ook graag alcohol, 2-3 keer per week 2 glazen. Nooit meer, want dan word ik ziek (overgeven) en dat kan niet, ik moet er toch zijn voor m'n zoontje.

Dus ik heb er verder geen problemen mee, gelukkig.
Ik drink ook iedere dag , dronk moet ik zeggen, want ik ben sinds vorige week donderdag gestopt.

Ik ben benieuwd, hoe lang ik het volhou, maar ik doe mijn best.

Tevens gestopt met roken, dat gaat bij mij hand in hand.

Madski, harstikke dapper dat je dit meldt.

Ik vind het ook zo heerlijk, en gezellig, ben echt nooit dronken, maar hou gewoon van drinken.

Ik kan met de hand op mijn hart bezweren, dat ik nog nooit een verplichting heb laten schieten, door alcohol gebruik.

Ik wil nu sterker zijn dan alcohol, wat inhoudt, dat als ik het heel erg moeilijk krijg, ik mezelf aanmeldt bij de AA.

Ik voel mij heerlijk nu, 5 dagen geen alcohol, geen sigaretten.

Maar hou ik het vol???.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zelfde vraag als EN; wat is veel teveel voor jou TO?

En moeders die niet drinken, bedoel je dan echt geen druppel?
quote:elninjoo schreef op 04 juli 2012 @ 15:01:

En wat heeft moeder zijn er mee te maken trouwens? Dat staat toch los van al dan niet kunnen genieten van 'n drankje?

Voor dat ik een kind had, sloeg ik best vaak door met de drank en lag ik de volgende dag ziek, zwak en misselijk op bed.

Dat kan niet he, als je moeder bent.

Sowieso, ook als m'n zoontje op bed ligt kan ik het niet maken dronken te worden. Als hij wakker wordt of er is iets moet ik er voor hem zijn, en niet met een zatte kop rondlopen.
Vorige week heeft ook iemand hier een topic over geopend.

Wie zuipt te veel?
quote:elninjoo schreef op 04 juli 2012 @ 15:00:

Hoeveel is teveel? Ik drink ook, maar de ene dag drink ik geen alcohol en dan weer 3 dagen 3 glazen en een enkele dag 6. Heb er geen last van, heb geen afkickverschijnselen als ik 'n dag of paar dagen geen cava drink, dus zie het probleem niet.

En hoe weet jij of die andere vrouwen niet drinken trouwens? Die trekken thuis misschien ook de fles rosé wel open.Als TO zelf zegt een alcoholprobleem te hebben en meestal door te schieten bij het drinken vermoed ik dat het vaak te veel is, Nien. En dat is misschien een beetje onverantwoord met twee kleine kinderen in huis.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 04 juli 2012 @ 14:56:

Ik vind de meeste alcoholhoudende dranken lekker. Als ik niet oplet neem ik elke avond na mijn werk een wijntje, en nog een bij het eten en 's avonds nog een. Dat sluipt er heel gemakkelijk in.

Maar ik heb gelukkig geen aanleg voor verslaving. Sta nu weer op dieet en al drie maanden zo goed als droog. Dat kost me helemaal geen moeite.

Als het jou wel moeite kost, moet je er denk ik toch iets aan doen. Kun je niet met jezelf afspreken dat je bv. alleen in het weekend drinkt?

Ik blief ook alles.

's Morgens een cointreau bij de koffie, 's avonds een whiskey voor het slapen gaan. ( na de nodige wijntjes).

Echter, ik ben helaas wèl verslavingsgevoelig, en dan heb je de poppen aan het dansen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het is zeker moedig van je om je probleem te vertellen.

Ik vind dat je er wat aan moet gaan doen, hulp zoeken.

Heel veel sterkte en succes.

@eindeloos, grote klasse van je. Hopelijk houd je het voel, maar de eerste stappen zijn gezet. Dikke pluim.
quote:slayer schreef op 04 juli 2012 @ 15:07:

Het is zeker moedig van je om je probleem te vertellen.

Ik vind dat je er wat aan moet gaan doen, hulp zoeken.

Heel veel sterkte en succes.

@eindeloos, grote klasse van je. Hopelijk houd je het voel, maar de eerste stappen zijn gezet. Dikke pluim.Dankjewèl!
Eindeloos, heb je ook kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven