Psyche
alle pijlers
Wie herkent dit rare 'probleem'?
donderdag 24 januari 2008 om 13:21
Ik heb iets raars en ik betrap mezelf er steeds vaker op dat t gebeurd. Ik zal een voorbeeld geven: als ik 's avonds mijn brood smeer voor de volgende dag en ik haal de kaas uit de koelkast dan laat ik vaak de koelkastdeur open staan omdat ik in mijn hoofd al bezig ben om de boterhamzakjes te pakken. Het lijkt net alsof mijn hoofd altijd verder is dan de dingen die ik daadwerkelijk doe. Hierdoor komt het ook vaak voor dat ik vergeet waar ik echt mee bezig was. Dit resulteert in het open laten staan van laadjes, kastdeuren, noem maar op. Wie herkent dit en weet wat het is?
maandag 11 februari 2008 om 15:53
maandag 11 februari 2008 om 23:40
Ik heb dat zo vaak, ik kan er zelf wel om lachen. Ik heb dat soms ook met praten of schrijven. Soms zit ik in mn dagboek te schrijven en dan wind ik me ergens heel erg over op, ik sla dan gewoon worden over, heel gek. Als ik het later terug lees zie ik dat er niks van klopt.
Ik zou me hier geen zorgen over maken hoor, volgens mij heet dat gewoon enthousiasme.
Ik zou me hier geen zorgen over maken hoor, volgens mij heet dat gewoon enthousiasme.
dinsdag 12 februari 2008 om 11:16
Ik hoef daar niet verliefd voor te zijn, helaas....
Ben ook wel eens weer met de bus naar huis gegaan en bij thuiskomst dacht ik dan "hè, waar is de auto?" . Stond ie nog bij mijn werk.
Sleutels in de koelkast...nog iets... als ik iets kwijt ben ga ik meestal ook zoeken bij de koelkast, het kattenvoer,enz. op alle plaatsen waarvan ik denk dat ik er geweest ben, niet dat ik het me echt kan herinneren trouwens.
En ik ben niet eens zwanger geweest, heb ook geen adhd, add of andere afkortingen.
Meestal is even een stapje terug, een keertje eerder naar huis, een middagje luieren wel weer genoeg om mijn hersencellen weer op elkaar te laten aansluiten.
dinsdag 12 februari 2008 om 20:35
Wat ik vaak heb is dat ik iets slim en efficient denk aan te pakken, maar dat het dan door mijn eigen verstrooidheid eigenlijk alleen maar omslachtig wordt.
Ik zet bijv. mijn fiets voor de deur omdat ik straks nog weg moet...dan hoef ik tenminste straks niet weer door de tuin naar de schuur etc. etc.
Maar ja....tegen de tijd dat ik dan dus weg moet, loop ik doodleuk naar de schuur, maak m open....en zie dat m'n fiets er niet staat.
Nee want die staat "handig" voor de deur.
Zo heb ik wel tal van situaties waarin ik dingen alvast klaar leg of zet en het dan vervolgens weer vergeet.
Heel irritant want in 1e instantie doe ik die dingen om efficient en sneller te zijn maar door mn' eigen verstrooidheid komt er dan niks van terecht.
Ik zet bijv. mijn fiets voor de deur omdat ik straks nog weg moet...dan hoef ik tenminste straks niet weer door de tuin naar de schuur etc. etc.
Maar ja....tegen de tijd dat ik dan dus weg moet, loop ik doodleuk naar de schuur, maak m open....en zie dat m'n fiets er niet staat.
Nee want die staat "handig" voor de deur.
Zo heb ik wel tal van situaties waarin ik dingen alvast klaar leg of zet en het dan vervolgens weer vergeet.
Heel irritant want in 1e instantie doe ik die dingen om efficient en sneller te zijn maar door mn' eigen verstrooidheid komt er dan niks van terecht.