Wie wil er even kletsen?

16-02-2021 00:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iemand met een gerustellende inborst die even wil kletsen met mij?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je dan ongerust?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Pfff om maar met de deur in huis te vallen ik ben bang dat ik een bipolaire stoornis heb.
Maar misschien kan ik gewoon niet slapen. Maar t voelt alsof alle kwartjes op hun plek vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen niet stoppen met denken nu en dat baart me dan weer zorgen
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat zo ineens? Vanwege Google?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
gevuldekoek schreef:
16-02-2021 00:41
Ik kan alleen niet stoppen met denken nu en dat baart me dan weer zorgen

Dan is het hoogste tijd om te relativeren want continu denken is heel normaal.

Heb je een behandeling (gehad)? Heb je daar handvatten gekregen om jezelf weer tot de orde te roepen? Om los te laten, afleiding te zoeken, ontspanningsoefeningen te doen?
Alle reacties Link kopieren
Jawel. Maar ik merk dat ik t niet meer bij mezelf kan houden. Wil er met iemand over praten maar ik ben bang en daar zit ik over te malen.
Alle reacties Link kopieren
gevuldekoek schreef:
16-02-2021 00:41
Ik kan alleen niet stoppen met denken nu en dat baart me dan weer zorgen
Dan moet je je lijf moe maken, flinke wandeling, fietsen of zoiets. Lekker je lichaam moe dan val je beter in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is wel een goede dank voor de tip. Haha ik weet al wat ik moet doen even douchen.
Hoe kom je erbij dat je een bipolaire stoornis hebt? Ben je onderzocht?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik deed laatst een testje op Psychologie Magazine of ik mogelijk borderline kon hebben. En je raadt het al, de uitslag gaf aan dat ik wel veel tekenen heb van borderline.

Ik heb mij toen afgevraagd wat het voor mij betekende stel het zou waar zijn. Eigenlijk niks. Ik ben zoals ik ben en dat verandert een label niet.

Mijn gedrag waar ik zelf last van heb, heb ik eens samen aangepakt met een psycholoog. Maar de basis verander ik in elk geval niet meer. En dus heb ik gewerkt aan tevreden zijn met mijzelf.

Welk label ik ook krijg!

Wat is er veranderd voor jou nu je mogelijk denkt een stoornis te hebben ten opzichte van het moment dat je het nog niet wist?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet onderzocht. Ik ben al een tijd in behandeling voor trauma en add.
Ik heb nu antidepressiva omdat ik t niet meer op de rit hield door emdr. Maar daar ga ik volgens mij niet helemaal goed op te euforisch. Daar vandaag de bijsluiter van gelezen en nog wat andere dingen (inderdaad google).
Dat maakt me bang omdat ik morgen de arts beter maar bel en dat vind ik eng omdat ik nog niet zo lang alleen woon met mn kind.
Alle reacties Link kopieren
Je moet je nu niet gek gaan maken met dingen die je op het internet leest. Of verhalen die je aan het lezen bent. Schrijf het anders allemaal van je af, al je zorgen, je vragen en gewoon alles wat je dwars zit. Dan ben je dat even kwijt. Probeer iets te bedenken waar jezelf van kan ontspannen en ga lekker slapen. Morgen een nieuwe dag.
gevuldekoek schreef:
16-02-2021 03:25
Nee niet onderzocht. Ik ben al een tijd in behandeling voor trauma en add.
Ik heb nu antidepressiva omdat ik t niet meer op de rit hield door emdr. Maar daar ga ik volgens mij niet helemaal goed op te euforisch. Daar vandaag de bijsluiter van gelezen en nog wat andere dingen (inderdaad google).
Dat maakt me bang omdat ik morgen de arts beter maar bel en dat vind ik eng omdat ik nog niet zo lang alleen woon met mn kind.
Bijwerking van sommige antidepressiva is dat je er hypomaan van kunt worden. En ook dat hoeft niet blijvend te zijn.Grote kans dus dat het daardoor komt, maar met de arts overleggen is altijd een goed idee! Hoop dat je inmiddels slaapt!
Alle reacties Link kopieren
Wat is een geruststellende inborst?

Je kan met acute zorgen beter ff de luisterlijn bellen denk ik dan Google en posten op een forum. Een menselijke stem is veel geruststellender.

Beste ff je telefoon/tablet/computer uitzetten en iets ontspannends doen als je in een emotie zit, anders ga je dramatiseren en dat geeft je lichaam stress.
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
16-02-2021 00:55
Dan moet je je lijf moe maken, flinke wandeling, fietsen of zoiets.
.
Vergeet niet je hond mee te nemen anders mag je niet naar buiten met de avondklok.
Niet geschoten is altijd mis
gevuldekoek schreef:
16-02-2021 03:25
Nee niet onderzocht. Ik ben al een tijd in behandeling voor trauma en add.
Ik heb nu antidepressiva omdat ik t niet meer op de rit hield door emdr. Maar daar ga ik volgens mij niet helemaal goed op te euforisch. Daar vandaag de bijsluiter van gelezen en nog wat andere dingen (inderdaad google).
Dat maakt me bang omdat ik morgen de arts beter maar bel en dat vind ik eng omdat ik nog niet zo lang alleen woon met mn kind.
Hoe gaat het nu met je? Heb je de (huis)arts al gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed. Rare paar weken. Het is alsof alles op eens op zijn plek aan het vallen is. Ik voel me nog steeds raar maar het is wel anders. Ook naar paar mensen wat meer openheid gegeven over bepaalde dingen waar ik me erg voor schaamde. Dat is sowieso goed matuurlijk en geeft me echt wel opluchting.
Emdr stoppen we. Ze hebben overleg gehad. Het verliep a typisch en ze wisten het ook niet zo goed. Er word een verwijzing gemaakt naar andere afdeling voor nieuw onderzoek.
Medicatie heb ik afgebouwd. Ben erg wiebelig maar de grote + is volgens mij wat aan t zakken. Ik vind dat ze me een beetje laten bungelen en ben bang dat t erg lang gaat duren. Dat voelt wel onveilig omdat ik wel bang ben. Aan de andere kant voel ik ook hoop omdat ik mogelijk iets gevonden heb nu wat ik al lang zocht. Het zou een nieuwe weg kunnen betekenen met nieuwe mogelijkheden. Ik hield t niet vol het zou fijn zijn te weten wat er is en er wat aan kunnen doen.
Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik me zo rustig mogelijk ga houden. Veel naar buiten wandelen etc. Heb nu vakantie van werk en daarna meld ik me ziek/Ga ik in overleg met de bedrijfsarts.
Er zijn wel paar dingen geregeld al. T ging al lang helemaal niet goed had daardoor al een tijd ook ambulante begeleiding maar ik kon dat nog niet echt toelaten. Denk wel dat ik nu beter inzie dat ik echt hulp nodig heb op t op de rit te houden.
Maar die is er en dat is fijn.
Verder wil ik er t liefst de hele tijd over praten maar ik weet dat ik dat niet moet doen. Soms dan schrijf ik dan maar dingen op maar dat moet ook niet te dol worden dat beangstigd me ook weer. Probeer steeds tegen mezelf te zeggen dat alles niet nu hoeft.
Ik wil me rustig houden en t onderzoek afwachten.
Gisteren gesprek gehad met psycholoog. This mijzelf veel duidelijker geworden wel wat ik iig nu nodig heb. Rust regelmaat en reinheid dat gebeuren en t kwartje is ook gevallen dat dat niet morgen moet maar nu.
Heb een aantal afspraken met mezelf en begeleider gemaakt. Dat voelt eigenlijk wel oké.
Ja dus eigenlijk wel oké merk ik. Ik voel hoop denk ik en dat is super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven