Wintervreugd voor de zomermoppers deel 10

24-01-2023 11:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op verzoek van Viva-moderator een nieuw deel omdat het vorige topic al erg veel post had.
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.

Tel hieronder af naar de wintertijd!

https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 23:12
15.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat blijft het heerlijk, koel en soms zon, nu even wat regen.
Weer een week koel weer.

Dat is ook wel eens anders geweest in deze tijd al veel zon en warmig weer. Dit is top.

Ik heb geen last van licht maar van hitte en afgelopen jaar heb ik niets te klagen, zelfs de zomer was maar zozo.

Hopelijk weer zo'n halfbakken zomer dit jaar. :heart:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-03-2023 09:24
Wat blijft het heerlijk, koel en soms zon, nu even wat regen.
Weer een week koel weer.

Dat is ook wel eens anders geweest in deze tijd al veel zon en warmig weer. Dit is top.

Ik heb geen last van licht maar van hitte en afgelopen jaar heb ik niets te klagen, zelfs de zomer was maar zozo.

Hopelijk weer zo'n halfbakken zomer dit jaar. :heart:


Huh? Woon jij niet in Nederland? Het was afgelopen zomer verzendend heet, met ellenlange droogte en continu temperaturen ver boven de 30 graden. En hij duurde eindeloos en was in mei al 25 graden en in oktober ook nog steeds. Heetste en droogste zomer ooit in Europa.

Ben je niet in de war met de zomer van 2021?
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
07-03-2023 09:27
Huh? Woon jij niet in Nederland? Het was afgelopen zomer verzendend heet, met ellenlange droogte en continu temperaturen ver boven de 30 graden. En hij duurde eindeloos en was in mei al 25 graden en in oktober ook nog steeds. Heetste en droogste zomer ooit in Europa.

Ben je niet in de war met de zomer van 2021?
Nee, in de war? Wat een rare opmerking.

Er was idd hitte maar ook best veel periodes dat niet zo heet was. Droog was het wel.

Ben zeker niet in de war. Ik word namelijk strontziek van hitte en vorig jaar en idd jaar ervoor was dat maar beperkt aan de hand. Jaren daarvoor was echt jaren hel.

Wat ik al zei, ik heb echt alleen last van hitte en vond vorig jaar niet zo erg en vind de slappe herfst ( jammer) en de winter en nu deze koele week, allemaal prima te doen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
07-03-2023 09:27
Huh? Woon jij niet in Nederland? Het was afgelopen zomer verzendend heet, met ellenlange droogte en continu temperaturen ver boven de 30 graden. En hij duurde eindeloos en was in mei al 25 graden en in oktober ook nog steeds. Heetste en droogste zomer ooit in Europa.

Ben je niet in de war met de zomer van 2021?
Afgelopen zomer was idd de hel qua temperatuur. De zomer van 2021 was heerlijk, echt een Hollandse zomer was dat!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-03-2023 09:40
Nee, in de war? Wat een rare opmerking.

Er was idd hitte maar ook best veel periodes dat niet zo heet was. Droog was het wel.

Ben zeker niet in de war. Ik word namelijk strontziek van hitte en vorig jaar en idd jaar ervoor was dat maar beperkt aan de hand. Jaren daarvoor was echt jaren hel.

Wat ik al zei, ik heb echt alleen last van hitte en vond vorig jaar niet zo erg en vind de slappe herfst ( jammer) en de winter en nu deze koele week, allemaal prima te doen.
Zo raar is dat toch niet? Ik denk ook dat je in de war bent met 2021. Afgelopen zomer was bloody hot!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-03-2023 09:40
Nee, in de war? Wat een rare opmerking.

Er was idd hitte maar ook best veel periodes dat niet zo heet was. Droog was het wel.

Ben zeker niet in de war. Ik word namelijk strontziek van hitte en vorig jaar en idd jaar ervoor was dat maar beperkt aan de hand. Jaren daarvoor was echt jaren hel.

Wat ik al zei, ik heb echt alleen last van hitte en vond vorig jaar niet zo erg en vind de slappe herfst ( jammer) en de winter en nu deze koele week, allemaal prima te doen.

Waarom gelijk weer zo gepikeerd? Hier even van het KNMI over de zomer van 2022:

“ Deze zomer was de op twee na warmste sinds 1901, het begin van onze metingen. Alleen 2018 en 2003 waren warmer. Verder was het extreem zonnig en droog.”

Link: https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/zomer-2022


Dus vandaar dat ik dacht dat je je misschien een jaartje vergiste. Want 2021 was inderdaad koel en best nat.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-03-2023 09:24
Wat blijft het heerlijk, koel en soms zon, nu even wat regen.
Weer een week koel weer.

Dat is ook wel eens anders geweest in deze tijd al veel zon en warmig weer. Dit is top.

Ik heb geen last van licht maar van hitte en afgelopen jaar heb ik niets te klagen, zelfs de zomer was maar zozo.

Hopelijk weer zo'n halfbakken zomer dit jaar. :heart:
Klopt dit weer nu is top. :)

Ik zat fotos terug te kijken van eind maart vorig jaar en toen was mijn dochtertje buiten met een dun truitje aan, dat kon toen al
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt guur weer vandaag: koud,wind en het sneeuwt
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook sneeuw, vorst en klein beetje zon.
Heerlijk weer vind ik dit :)
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Het sneeuwt hier zo hard er ligt al een dikke laag in mijn tuin :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandazg zal wel het laatste winterprikje zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja geweldig weer! Wij zijn nu in de Efteling. Er is helemaal niemand en met goede kleding aan valt de kou ook echt mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
08-03-2023 12:42
Ja geweldig weer! Wij zijn nu in de Efteling. Er is helemaal niemand en met goede kleding aan valt de kou ook echt mee.
Veel plezier
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de zomer- en zonliefhebbers die nu mopperen over het weer wel lichtelijk irritant. Dan denk ik: kom op zeg, het was eind oktober nog 25 graden. Het was met oud en nieuw 18 graden. We hebben vorig jaar een vroeg voorjaar met bijna alleen maar zon gehad. Het klimaat verandert dus die zo nliefhebbers komen nog wel aan hun trekken. Dus hou op met zeuren denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
10-03-2023 11:43
Ik vind de zomer- en zonliefhebbers die nu mopperen over het weer wel lichtelijk irritant. Dus hou op met zeuren denk ik dan.
:high5:
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
10-03-2023 11:43
Ik vind de zomer- en zonliefhebbers die nu mopperen over het weer wel lichtelijk irritant. Dan denk ik: kom op zeg, het was eind oktober nog 25 graden. Het was met oud en nieuw 18 graden. We hebben vorig jaar een vroeg voorjaar met bijna alleen maar zon gehad. Het klimaat verandert dus die zo nliefhebbers komen nog wel aan hun trekken. Dus hou op met zeuren denk ik dan.

Zó eens! Ik zeg dat ook altijd gelijk. Maakt het gesprek niet gezelliger, maar dat heb ik er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het stormt en sneeuwt! Meer mensen die nu naar buiten kijken? :)
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
10-03-2023 11:43
Ik vind de zomer- en zonliefhebbers die nu mopperen over het weer wel lichtelijk irritant. Dan denk ik: kom op zeg, het was eind oktober nog 25 graden. Het was met oud en nieuw 18 graden. We hebben vorig jaar een vroeg voorjaar met bijna alleen maar zon gehad. Het klimaat verandert dus die zo nliefhebbers komen nog wel aan hun trekken. Dus hou op met zeuren denk ik dan.
Ach ja, ik kan me voorstellen (vanuit hun optiek gezien) dat ze naar droger/warmer weer verlangen. Echter las ik ook iemand die schreef dat het hier 9 maanden herfst, 2 maanden winter en 1 maand zomer is en dan denk ik: "Zo zeg, er is iets mis met je geheugen.' Op 2021 hebben we lange, hete zomers gehad. In 2018 of 2019 was maart ook koud en we weten waarschijnlijk nog wel hoe afgrijselijk bloedheet het die zomer was...

Ik vind het lange licht echt helemaal niks. En als het dan ook nog boven de 22 graden worst met klamme nachten, kun je me opvegen. Tel daarbij het lawaai overal en vieze en stekende insecten bij op, dan is de horror voor mij compleet....
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
10-03-2023 11:43
Ik vind de zomer- en zonliefhebbers die nu mopperen over het weer wel lichtelijk irritant. Dan denk ik: kom op zeg, het was eind oktober nog 25 graden. Het was met oud en nieuw 18 graden. We hebben vorig jaar een vroeg voorjaar met bijna alleen maar zon gehad. Het klimaat verandert dus die zo nliefhebbers komen nog wel aan hun trekken. Dus hou op met zeuren denk ik dan.
Helemaal eens. Dat gezeik dat het lente moet zijn NU. Het is snotdorie nog winter hè!
Straks weer 10 maanden lang zomer.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Skadí schreef:
10-03-2023 16:10
Het stormt en sneeuwt! Meer mensen die nu naar buiten kijken? :)
Jaa zo gezellig :flirting:
Alle reacties Link kopieren Quote
SNEEUW!!


Niet zo handig nu ivm zonnepanelen en man die ze zelf aan het leggen was afgelopen week in de kou en prut. Vandaag had hij al afgeschreven, hopelijk morgen droog.

Maar er is nu sneeuw, lekker veel ook en mijn puber en tiener lijken op mij, van de week al blij, nu helemaal. Zijn buiten sneeuwpop aan het maken. :cheer:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook dikke vette sneeuwvlokken die blijven liggen en heerlijk koud!
Er ligt al een lekker laagje
yesss schreef:
10-03-2023 16:56
Jaa zo gezellig :flirting:


Best gezellig als je binnen kunt blijven. Niet als je er nog door moet op de fiets, met tegenwind.
muts87 schreef:
10-03-2023 11:43
Ik vind de zomer- en zonliefhebbers die nu mopperen over het weer wel lichtelijk irritant. Dan denk ik: kom op zeg, het was eind oktober nog 25 graden. Het was met oud en nieuw 18 graden. We hebben vorig jaar een vroeg voorjaar met bijna alleen maar zon gehad. Het klimaat verandert dus die zo nliefhebbers komen nog wel aan hun trekken. Dus hou op met zeuren denk ik dan.

Waarom mag je niet zeuren over iets wat je niet prettig vindt? Ik zeur zeker over hittegolven maar ik zeur ook over dit weer van vandaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
10-03-2023 16:58
SNEEUW!!


Niet zo handig nu ivm zonnepanelen en man die ze zelf aan het leggen was afgelopen week in de kou en prut. Vandaag had hij al afgeschreven, hopelijk morgen droog.

Maar er is nu sneeuw, lekker veel ook en mijn puber en tiener lijken op mij, van de week al blij, nu helemaal. Zijn buiten sneeuwpop aan het maken. :cheer:
Hier kwam 22-jarige zoon net naar beneden met het voorstel samen even de tuin in te lopen. Beiden zo blij als kleine kinderen met de sneeuw :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven