Wintervreugd voor de zomermoppers deel 10

24-01-2023 11:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op verzoek van Viva-moderator een nieuw deel omdat het vorige topic al erg veel post had.
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.

Tel hieronder af naar de wintertijd!

https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 23:12
15.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het sneeuwt hier als een malle :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
28-02-2023 09:44
Het sneeuwt hier als een malle :-D
Ja hier ook! Het is nu wel gestopt en er is niks blijven liggen maar zo gezellig toen ik vanochtend naar buiten keek.

De temperaturen zijn dese week nog prima. Lekker nachtvorst en overdag ook niet te warm. Het ziet er naar uit dat de lente nog even op zich laat wachten :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier in het noorden nu volop zon maar wel lekker koud
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
dagdromer1986 schreef:
27-02-2023 23:52
Precies... rond half zes zat ik echt te wachten tot het donker werd. Klaar om te beginnen aan de avond. Die voorlopig helaas steeds korter wordt. Maar ben blij met de temperaturen, die kunnen al volop lente zijn in maart. Dat is nu nog even niet zo. Elke koele dag is meegenomen.
Sommige weermodellen voorspellen zelfs sneeuw! Zou toch een mooie verrassing zijn.
Vooral aan het einde van de middag vind ik het vervelend..
Vandaag ook weer zo'n overbelichte dag, wordt er even heel nerveus van.
Alsof je niet even uit kan tunen, heb daar gewoon behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
28-02-2023 09:44
Het sneeuwt hier als een malle :-D
Ohh klinkt goed, blijft het liggen?
Hier hele dag zonnig, kan er vandaag even niet zo goed tegen merk ik :-? Alsof je even geen rust momentje hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hehe eindelijk kunnen de kaarsjes aan.
Sorry voor mijn geklaag vandaag..
Alle reacties Link kopieren Quote
yesss schreef:
28-02-2023 15:38
Vooral aan het einde van de middag vind ik het vervelend..
Vandaag ook weer zo'n overbelichte dag, wordt er even heel nerveus van.
Alsof je niet even uit kan tunen, heb daar gewoon behoefte aan.
Ja, dat! Begin van de middag kan ik het vaak wat beter hebben.
Maar tegen een uur of vijf krijg ik inderdaad ook behoefte om uit te tunen... precies herkenbaar verwoord!
Ik vraag me altijd af... mensen die lang licht heerlijk vinden: hebben die gewoon helemaal geen behoefte aan een moment van uit-tunen?
Heb soms het idee dat dat het effect van het licht is op veel mensen: zolang het licht is staan mensen aan en dat vinden ze dan fijn. Terwijl ik eind van de middag wel behoefte heb om terug te schakelen, ook al is het nog uren licht. Dat matcht niet echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
dagdromer1986 schreef:
28-02-2023 21:49
Ja, dat! Begin van de middag kan ik het vaak wat beter hebben.
Maar tegen een uur of vijf krijg ik inderdaad ook behoefte om uit te tunen... precies herkenbaar verwoord!
Ik vraag me altijd af... mensen die lang licht heerlijk vinden: hebben die gewoon helemaal geen behoefte aan een moment van uit-tunen?
Heb soms het idee dat dat het effect van het licht is op veel mensen: zolang het licht is staan mensen aan en dat vinden ze dan fijn. Terwijl ik eind van de middag wel behoefte heb om terug te schakelen, ook al is het nog uren licht. Dat matcht niet echt.
Zeker wel, maar voor mij is er geen band met licht. Ik heb dan nood aan rust met een kopje thee en een boek maar of het nu donker of licht is maakt voor mij helemaal niet uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou er niet van als het zo vreselijk langs licht is zoals eind juni, en ook niet als het iedere dag is. Heb ook wel behoefte aan genoeg grijze dagen. Maar ik vind het zonnetje afgelopen week ook wel heel fijn. Mijn uit-tunen doe ik dan met een tukje in de zon, dat vind ik heerlijk.

Maar ik ga niet zoals sommigen nu al met mijn jas aan op het terras zitten, dat doe ik echt nog liever binnen
Alle reacties Link kopieren Quote
dagdromer1986 schreef:
28-02-2023 21:49
Ja, dat! Begin van de middag kan ik het vaak wat beter hebben.
Maar tegen een uur of vijf krijg ik inderdaad ook behoefte om uit te tunen... precies herkenbaar verwoord!
Ik vraag me altijd af... mensen die lang licht heerlijk vinden: hebben die gewoon helemaal geen behoefte aan een moment van uit-tunen?
Heb soms het idee dat dat het effect van het licht is op veel mensen: zolang het licht is staan mensen aan en dat vinden ze dan fijn. Terwijl ik eind van de middag wel behoefte heb om terug te schakelen, ook al is het nog uren licht. Dat matcht niet echt.
Ik combineer licht ook niet echt met aan-staan. Ik kan prima ontspannen in het zonnetje met een kopje koffie. Als het maar gewoon rond het vriespunt ligt en niet zo bloedverziekend warm is. Ik heb juist het idee als het warm weer is en de zon schijnt dat je dan iets ‘moet’ gaan doen want het is zulk mooi weer in Nederland en dat mensen dan constant aan staan.

De lente begint trouwens lekker met -6 deze ochtend. Hopelijk is dit een voorteken van een koele en natte zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Norivelletje schreef:
01-03-2023 08:23
Ik combineer licht ook niet echt met aan-staan. Ik kan prima ontspannen in het zonnetje met een kopje koffie. Als het maar gewoon rond het vriespunt ligt en niet zo bloedverziekend warm is. Ik heb juist het idee als het warm weer is en de zon schijnt dat je dan iets ‘moet’ gaan doen want het is zulk mooi weer in Nederland en dat mensen dan constant aan staan.

De lente begint trouwens lekker met -6 deze ochtend. Hopelijk is dit een voorteken van een koele en natte zomer.
Bloedverziekend Wauw echt precies hoe ik de hitte ervaar.

Ja heerlijk koud nog. Zit middenin de overgang en zie nog meer op tegen de zomer dan anders.
Ik wil dus ook een koele ( maar geen erg natte) zomer
Zonder regen geen bloemen
dagdromer1986 schreef:
28-02-2023 21:49
Ja, dat! Begin van de middag kan ik het vaak wat beter hebben.
Maar tegen een uur of vijf krijg ik inderdaad ook behoefte om uit te tunen... precies herkenbaar verwoord!
Ik vraag me altijd af... mensen die lang licht heerlijk vinden: hebben die gewoon helemaal geen behoefte aan een moment van uit-tunen?
Heb soms het idee dat dat het effect van het licht is op veel mensen: zolang het licht is staan mensen aan en dat vinden ze dan fijn. Terwijl ik eind van de middag wel behoefte heb om terug te schakelen, ook al is het nog uren licht. Dat matcht niet echt.

Ik hou er niet van als het donker is, omdat ik me dan opgesloten voel. Als ik in bed lig om te slapen mag het donker zijn, voor de rest heb ik graag daglicht. Constant in de felle zon niet, maar gewoon licht. Ontspannen kan ik prima op een rustige plek.
Alle reacties Link kopieren Quote
dagdromer1986 schreef:
28-02-2023 21:49
Ja, dat! Begin van de middag kan ik het vaak wat beter hebben.
Maar tegen een uur of vijf krijg ik inderdaad ook behoefte om uit te tunen... precies herkenbaar verwoord!
Ik vraag me altijd af... mensen die lang licht heerlijk vinden: hebben die gewoon helemaal geen behoefte aan een moment van uit-tunen?
Heb soms het idee dat dat het effect van het licht is op veel mensen: zolang het licht is staan mensen aan en dat vinden ze dan fijn. Terwijl ik eind van de middag wel behoefte heb om terug te schakelen, ook al is het nog uren licht. Dat matcht niet echt.
Ja voelt voor mij ook heel onnatuurlijk...
Eindelijk, de zon gaat bijna onder, kan 'm wel weg kijken vandaag... voel dan letterlijk rust in mijn hoofd.
Alsof ik dan pas kan ontspannen of inspiratie krijg voor dingen.
Gelukkig komen er weer wat meer dagen aan met bewolking.
Alle reacties Link kopieren Quote
yesss schreef:
01-03-2023 17:56
Ja voelt voor mij ook heel onnatuurlijk...
Eindelijk, de zon gaat bijna onder, kan 'm wel weg kijken vandaag... voel dan letterlijk rust in mijn hoofd.
Alsof ik dan pas kan ontspannen of inspiratie krijg voor dingen.
Gelukkig komen er weer wat meer dagen aan met bewolking.
Herkenbaar hoor. De nacht is mijn vriend, ik vind donker, schemer en bewolkt fijn.

Ik debk dat ik de hoeveelheid licht in de zomer erger vind dat die hitte.

Maar goed, vooralsnog is het de komende week bewolkt en koud.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is het de hele week al licht en zonnig. Gek word ik ervan. Ik merk echt wel verschil in mijn hoofd ten opzichte van bewolking of gewoon donker. Voel me zo veel fijner als het bewolkt of donker is. Dan ben ik echt veel relaxter. Ik vind het ook heerlijk om in het donker auto te rijden. Ik heb zelf dan ook liever 10 graden en bewolkt, dan 2 graden en zon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
03-03-2023 21:57
Hier is het de hele week al licht en zonnig. Gek word ik ervan. Ik merk echt wel verschil in mijn hoofd ten opzichte van bewolking of gewoon donker. Voel me zo veel fijner als het bewolkt of donker is. Dan ben ik echt veel relaxter. Ik vind het ook heerlijk om in het donker auto te rijden. Ik heb zelf dan ook liever 10 graden en bewolkt, dan 2 graden en zon.
Hier ook.. mega hoofdpijn erbovenop :-?
Van hormonen maar die zon de hele dag en niet tot rust komen is echt een trigger. Ook weer totaal geen inspiratie voor mijn hobby.

Hoop echt op een bewolkte dag vandaag, echt letterlijk rust voor mijn hoofd.
yesss wijzigde dit bericht op 04-03-2023 07:21
4.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tanteslankie20 schreef:
02-03-2023 08:47
Herkenbaar hoor. De nacht is mijn vriend, ik vind donker, schemer en bewolkt fijn.

Ik debk dat ik de hoeveelheid licht in de zomer erger vind dat die hitte.

Maar goed, vooralsnog is het de komende week bewolkt en koud.
Ja als het in de Zomer om 17.00u donker zou worden zou ik het al veel beter trekken.

Hopelijk gaat het een beetje met je :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ik hier werkelijk de enige die meer last heb van warmte dan van licht
Ik zou veel geven voor nachten van 5 graden in de zomer (kan het binnen teminste echt afkoelen ben ik teminste uitgerust ) zou mij dan niet kunnen schelen wanneer het donker word. Ik zelfs vind 20u nog een deftig uur om donker te zijn ipv na 22u
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ligt er bij mij een beetje aan. Ik heb liever 25 graden bewolkt, dan 20 graden zon. Maar dat komt omdat het met de zon warmer wordt in huis dan bewolkt. Maar met nachten van 5 graden in de zomer, zal ik niet klagen dat het pas om 22.00 uur donker wordt
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee hoor, ik heb ook geen last van het licht. Het is zelfs voor het eerst dat ik hierover hoor/lees, dat het bestaat. Lijkt me echt heel naar.

Voor mij is een zomer met ca 20-25 graden perfect. Mag best een paar dagen een uitschieten naar 30, maar dan wel als uitzondering. Lente tussen de 13-18 graden. Herfst aflopend van 18 naar 8 graden. Winter tussen de -2 en 6 graden.

Dat is qua temperatuur mijn ideaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
En als er maar een beetje wind staat anders is het zo benauwd en klam dat vind ik pas echt erg. Bij onweer in de lucht heb je hier in de zomer ook onweersbeestjes. Dat is helemaal ellende, die dingen jeuken ontzettend :cry:
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
kimmeke1983 schreef:
04-03-2023 13:27
Ben ik hier werkelijk de enige die meer last heb van warmte dan van licht
Ik zou veel geven voor nachten van 5 graden in de zomer (kan het binnen teminste echt afkoelen ben ik teminste uitgerust ) zou mij dan niet kunnen schelen wanneer het donker word. Ik zelfs vind 20u nog een deftig uur om donker te zijn ipv na 22u
Nee ik heb dit ook. Het mag van mij best licht blijven, maar niet zo snikheet.

De lente doet tot nu toe goed z’n best voor ons :). Het koude weer houdt nog even aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
kimmeke1983 schreef:
04-03-2023 13:27
Ben ik hier werkelijk de enige die meer last heb van warmte dan van licht
Ik zou veel geven voor nachten van 5 graden in de zomer (kan het binnen teminste echt afkoelen ben ik teminste uitgerust ) zou mij dan niet kunnen schelen wanneer het donker word. Ik zelfs vind 20u nog een deftig uur om donker te zijn ipv na 22u
Daar ben je niet de enige in. Ik heb ook veel meer last van warmte dan van licht. Hoewel ik liever donker heb dan licht, kan ik er redelijk mee omgaan. Met hitte kan ik dat niet. Ik ben ontzettend sloom in de zomer en ik heb nergens zin in. Ik zweet en plak en ben moe. Zelfs in de tuin liggen in de schaduw is in de zomer niet te doen tegenwoordig.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren Quote
Wakker geworden met natte sneeuw, fijn! Beter begin dan een bak zonlicht vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gister aangekomen in Friesland met gister de hele dag bewolking en vanaf 16.00 uur regen en wind. Heerlijk knus!
Vandaag weer bewolkt en vrijdag kans op (natte) sneeuw

Nu al top!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven