Wintervreugd voor de zomermoppers deel 10

24-01-2023 11:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op verzoek van Viva-moderator een nieuw deel omdat het vorige topic al erg veel post had.
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.

Tel hieronder af naar de wintertijd!

https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 23:12
15.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier de voorbije nachten/ochtenden 10 graden dat is zelfs te zacht als max temperaturen overdag. En overdag de voorbije week ook al 14 graden geweest en vaak zonnig weer zelfs de dagen dat er bevolking was voorspelt kwam de zon toch nog door. En de komende dagen ook weer zon en 14 graden met de beste wil van de wereld dat noem ik geen winter temperatuur.

Voor mij part kan het meteen lente worden deze zogenaamde "winter" (1 weekje in december en 1 weekje in Januari) heeft ook geen zin ben ik ook meteen van het gezeur van het is altijd koud in België verlost.

Sorry ben eventjes negatief *klaagmodus uit :-)

Iets positiefs om mee af te sluiten ik hoef de verwarming al niet meer op te zetten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier echt veel kouder, alleen gisteren hoefde ik niet te krabben in de ochtend. En helaas moet de kachel aan anders zit ik echt in de kou.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat kan

Hier was het enkel de woensdag ochtend koud

En deze ochtend om 7u was het 10,5 graden vanacht zou het 5 graden worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder is vorige week overleden. Ik heb haar gevraagd voor nog wat kou te zorgen, dat de lente niet zo snel begint omdat ik dat nu echt niet trek :shame:

Zou het, gezien de fijne voorspellingen, dan toch... Het waait ook zo lekker hard de hele tijd. Bedankt mam :heart:
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Tanteslankie20 schreef:
20-02-2023 22:14
Mijn moeder is vorige week overleden. Ik heb haar gevraagd voor nog wat kou te zorgen, dat de lente niet zo snel begint omdat ik dat nu echt niet trek :shame:

Zou het, gezien de fijne voorspellingen, dan toch... Het waait ook zo lekker hard de hele tijd. Bedankt mam :heart:
Ach, Tanteslankie :hug:
Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Mijn vader is in juni 2021 overleden. Hij vond zomerweer heerlijk, maar wist ook dat ik (net als mijn moeder en broer) niet tegen erge warmte kan. En juist die zomer was een kwakkelzomer (volgens velen) Ik heb mijn vader regelmatig bedankt....
Hoop dat ze ons weer zo'n zomer gaan bezorgen. Ik ben tegenwoordig al blij met temperaturen die niet boven de 24 graden uitkomen en koele nachten en af en toe een regendag- en nacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh nee Tanteslankie wat erg, gecondoleerd.. :rose:
Speciaal voor jou de komende tijd nog lekker koud en bewolkt weer.
Ik zag begin maart 6 graden staan dus nog lang geen Lente in het verschiet.
Hopelijk geeft dat wat geborgenheid en troost, heel veel sterkte :hug: :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gecondoleerd Tanteslankie!

Ik zit van 6 t/m 13 maart een weekje in Friesland, dus laat die (felle) zon maar lekker wegblijven
6 graden en lekker bewolkt klinkt prima!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenstof74 schreef:
20-02-2023 23:54
Ach, Tanteslankie :hug:
Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Mijn vader is in juni 2021 overleden. Hij vond zomerweer heerlijk, maar wist ook dat ik (net als mijn moeder en broer) niet tegen erge warmte kan. En juist die zomer was een kwakkelzomer (volgens velen) Ik heb mijn vader regelmatig bedankt....
Hoop dat ze ons weer zo'n zomer gaan bezorgen. Ik ben tegenwoordig al blij met temperaturen die niet boven de 24 graden uitkomen en koele nachten en af en toe een regendag- en nacht.
Ja, ik weet nog dat je zei dat je je vader ging verliezen... laat ze daarboven maar van het zonnetje genieten. En wij nog even van de kou en donkerte...

Dank allemaal voor alle lieve berichtjes :heart:
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Tanteslankie20 schreef:
20-02-2023 22:14
Mijn moeder is vorige week overleden. Ik heb haar gevraagd voor nog wat kou te zorgen, dat de lente niet zo snel begint omdat ik dat nu echt niet trek :shame:

Zou het, gezien de fijne voorspellingen, dan toch... Het waait ook zo lekker hard de hele tijd. Bedankt mam :heart:
Ah, he! Wat verdrietig om je moeder te verkiezen. Heel veel sterkte, gecondoleerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
dagdromer1986 schreef:
21-02-2023 23:49
Ah, he! Wat verdrietig om je moeder te verkiezen. Heel veel sterkte, gecondoleerd!
:heart:
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Tanteslankie20 :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gecondoleerd tanteslankie :hug:
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank lieverds!
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Tanteslankie! Je moeder gaat ons inderdaad nog wat kou sturen want ze verwachten in maart echt nog wel wat kou ❤️
Alle reacties Link kopieren Quote
Norivelletje schreef:
23-02-2023 06:38
Sterkte Tanteslankie! Je moeder gaat ons inderdaad nog wat kou sturen want ze verwachten in maart echt nog wel wat kou ❤️
Heel fijn!
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Tanteslankie20 schreef:
20-02-2023 22:14
Mijn moeder is vorige week overleden. Ik heb haar gevraagd voor nog wat kou te zorgen, dat de lente niet zo snel begint omdat ik dat nu echt niet trek :shame:

Zou het, gezien de fijne voorspellingen, dan toch... Het waait ook zo lekker hard de hele tijd. Bedankt mam :heart:
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een fijn weer vandaag. Wolken, regen en koud. Zo heb ik het weer het liefst...
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al dat geklus en andere geluiden buiten nu al zat..
Iedeen is zich klaar aan het maken voor het weer..
Nou het wordt komende week guur met koude wind en nachtvorst, dus echt "weer" wordt het nog niet. Om je gerust te stellen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
25-02-2023 15:15
Ik ben al dat geklus en andere geluiden buiten nu al zat..
Iedeen is zich klaar aan het maken voor het weer..
Was net in de action , de hele zomervoorraad was alweer uitgestald.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch een guur weertje vandaag :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was heerlijk koud vanochtend tijdens mijn wandeling. Met zulk weer wil ik elke dag wel wandelen.
In de zomerhitte zie ik er al tegenop om mijn boodschappen te halen
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja de temperatuur is echt top.
Alleen je begint nu echt wel te merken dat het langer licht is, werd er vandaag echt kriegel van.
Maar verder qua temperatuur en als ik de voorspellingen zie, ook weer meer regen en bewolking volgende week, dan is het nog prima te doen voor de tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tanteslankie20 schreef:
24-02-2023 20:15
Wat een fijn weer vandaag. Wolken, regen en koud. Zo heb ik het weer het liefst...
Ik hou er ook zo van :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
yesss schreef:
27-02-2023 19:15
Ja de temperatuur is echt top.
Alleen je begint nu echt wel te merken dat het langer licht is, werd er vandaag echt kriegel van.
Maar verder qua temperatuur en als ik de voorspellingen zie, ook weer meer regen en bewolking volgende week, dan is het nog prima te doen voor de tijd van het jaar.
Precies... rond half zes zat ik echt te wachten tot het donker werd. Klaar om te beginnen aan de avond. Die voorlopig helaas steeds korter wordt. Maar ben blij met de temperaturen, die kunnen al volop lente zijn in maart. Dat is nu nog even niet zo. Elke koele dag is meegenomen.
Sommige weermodellen voorspellen zelfs sneeuw! Zou toch een mooie verrassing zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven