Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 6

29-10-2018 23:05 3436 berichten
De wintertijd is ingegaan en we maken ons weer op voor ons favoriete jaargetijde! Koud en donker, maar voor ons comfortabel en fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook in de warme, lichte en voor ons vaak nare zomerperiode kunnen we in dit topic terecht om elkaar een hart onder de riem te steken. Voor alle zomerhaters, hitteklagers, koudefans en winterfreaks!

Soms luchtig, maar ook voor de serieuzere noot is hier zeker plek. Welkom!

vorige topics:

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
Ik heb dat niet met lange en korte dagen.

Ik heb het gewoon niet op alles boven de 20 graden.

Tot 25 graden trek ik qua lichaam meestal nog wel. (Mits niet te benauwd/klef. Dan heb ik er al eerder last van als in ziek, soms overgeven, misselijk, darmen en dikke handen en pijn enz. ).

Tot 20 graden ben ik blij. En blijer met 10 graden dan met 19. :-D
yesss schreef:
02-07-2019 19:16
Krijgen jullie de warmte ook zo moeilijk uit huis...
Het blijft gewoon warm binnen pfff.
Ik denk ook omdat de zon veel schijnt, het zou echt eens een dag koeler en bewolkt moeten zijn of een regenbui!
Ja, dat is hier ook. Als de ramen tegen elkaar open zijn is het koel maar zodra het dicht is gaat het snel weer omhoog.
anoniem_382964 wijzigde dit bericht op 02-07-2019 20:46
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het bewolkt hier, dus we hebben na bijna non-stop luchten de afgelopen dagen eindelijk de ergste warmte uit het huis. Het is nu nog maar 23,3 binnen! :cheer2: Ik voel me gelijk een stuk beter. Nog niet energiek, maar wel minder slap. Wat mij betreft mag het zo blijven tot en met augustus. :D

Wat regen betreft: kom maar op met die buien! Helaas wordt er niet meer dan 2 mm verwacht in de loop van deze week, ergens in de provincie. Noordoost Nederland is ook te droog, vooral de zandgronden. En over eikenprocessierupsen heb ik het maar niet. ;-D
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
AngelEyes0192 schreef:
01-07-2019 00:30
Heerlijk! Ik kan eigenlijk niet wachten tot mijn (zomer)vakantie weer voorbij is want eigenlijk geniet ik weinig in de zomervakantie. Ik ben liever lang vrij in december.. maar ik kan mijn vakanties niet zelf plannen.
Jammer is dat! Een lange herfst- of wintervakantie zou je vast goed doen.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Akeleila schreef:
01-07-2019 09:29
"Eerste helft 2019 uitzonderlijk zonnig en warm

Met gemiddeld over het land 1056 uur zon is het tot nu toe het op twee na zonnigste jaar sinds 1901. Daarbij was het ook opvallend warm. Met een gemiddelde temperatuur van 9,7 graden staat 2019 voorlopig op een zesde plek."

Het hele artikel: https://nieuws.weeronline.nl/1-7-2019-e ... g-en-warm/

:-o

En wij waren zo blij met het voorjaar. Dat zegt toch wel iets over de opwarming van de afgelopen jaren. Wij zijn al blij als het niet al te extreem is. Blijkt het achteraf toch een erg zonnig en warm voorjaar te zijn geweest. Wat dus inmiddels als normaal wordt beschouwd. Zelfs door ons. :-?
Bizar eigenlijk... Aan de ene kant is het goed dat wij mensen ons kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden, aan de andere kant zorgt dit ervoor dat het gevoel van urgentie ontbreekt bij veel mensen, als het om klimaatmaatregelen gaat.
Daantje1970 schreef:
01-07-2019 09:57
Ik word in februari 50 en wil dan met mijn vriend, zijn dochter en haar vriend en de kinderen een midweekje weg. Ik hoop dat het dan nog lekker koud is en sneeuw zou helemaal een verrassing zijn.
Dat zou fijn zijn.
Nectarinepit schreef:
01-07-2019 11:38
Bovenste verdieping, plat dak, de hele dag zon, niet zulke grote ramen... :nope:
Been there, done that.... Hel op aarde, dat soort flats in de zomer. Ik heb toen serieus overwogen om een matras in de fietsenkelder te leggen. Het enige wat een beetje hielp was een ventilator met een wasrekje met natte doeken ervoor (verdamping zorgt voor verkoeling) Alle ramen, deuren en gordijnen dicht helpt niet meer als de hitte door de muren en het dak komt
Lucifer2018 schreef:
02-07-2019 19:26
Ik heb dat niet met lange en korte dagen.

Ik heb het gewoon niet op alles boven de 20 graden.

Tot 25 graden trek ik qua lichaam meestal nog wel. (Mits niet te benauwd/klef.
Ik heb ook geen problemen met dat het lang licht is, ik vind dat zelfs één van de weinige voordelen van de zomer. :sun: Maar die warmte... poeh. Eerst had ik alleen last van zonne-allergie, dat wil zeggen uitslag en hevige jeuk als ik in de zon was geweest. Daar is nu warmte-allergie bijgekomen: ook als ik de zon heb vermeden, krijg ik uitslag. Op stomme plekken, zoals de zijkanten van mijn vingers. Bah.
Lunaloona schreef:
02-07-2019 20:49
Ik heb ook geen problemen met dat het lang licht is, ik vind dat zelfs één van de weinige voordelen van de zomer. :sun: Maar die warmte... poeh. Eerst had ik alleen last van zonne-allergie, dat wil zeggen uitslag en hevige jeuk als ik in de zon was geweest. Daar is nu warmte-allergie bijgekomen: ook als ik de zon heb vermeden, krijg ik uitslag. Op stomme plekken, zoals de zijkanten van mijn vingers. Bah.
Huh, dat is naar en raar, weet je hoe dat zo komt?
Ja en nee: de warmte moet je lichaam uit, net als met koorts. Maar hoe het precies werkt, weet ik niet.
Lunaloona schreef:
02-07-2019 20:42
Been there, done that.... Hel op aarde, dat soort flats in de zomer. Ik heb toen serieus overwogen om een matras in de fietsenkelder te leggen. Het enige wat een beetje hielp was een ventilator met een wasrekje met natte doeken ervoor (verdamping zorgt voor verkoeling) Alle ramen, deuren en gordijnen dicht helpt niet meer als de hitte door de muren en het dak komt

Zeg dat.

Helaas hebben we geen kelder, tuin of balkon waar we naar kunnen ontsnappen. De ventilator heeft vorige zomer dag en nacht staan draaien, maar dat hielp op een gegeven moment ook niet meer. Het helpt ook niet dat het een kleine studio is, de warmte hangt overal. Ik ben vorige zomer dan ook veel in het park geweest. In de schaduw, onder een grote boom, want thuis was het niet uit te houden.

Vandaag weer prachtig weer. De zon schijnt, het wordt 22 graden... prima temperatuur dus.

Voor het eerst ook een nieuw zomerjurkje aan en al veel complimenten gehad. :yes:
Maar in een studio zou een (mobiele) airco toch een mooie oplossing zijn? Het is maar één ruimte, die heb je zo koel.
yesss schreef:
02-07-2019 19:16
Krijgen jullie de warmte ook zo moeilijk uit huis...
Het blijft gewoon warm binnen pfff.
Ik denk ook omdat de zon veel schijnt, het zou echt eens een dag koeler en bewolkt moeten zijn of een regenbui!
Yep, het blijft hier 24 graden id ochtend wat ik ook doe en aan het einde van de dag is het 26 graden. Ik denk dat de warmte id stenen zit.
Lunaloona schreef:
02-07-2019 20:49
Zijkanten vingers heb ik ook wel eens, maar dat is bij mij dyshidrotisch eczeem. Weet niet of het door warmte wordt getriggerd eigenlijk.
RikM schreef:
03-07-2019 10:50
Maar in een studio zou een (mobiele) airco toch een mooie oplossing zijn? Het is maar één ruimte, die heb je zo koel.

Daar is simpelweg geen ruimte voor. De studio is ontzettend klein, het is nu al passen en meten.
Hier al een paar dagen prima te doen, al zit ik veel binnen waar het hooguit 23 graden wordt met dit weer.
Ik baal vooral van mijn verstandskies, die is vorige week operatief verwijderd en de wond is ontstoken waardoor ik al meer dan een week ontzettende, continue pijn heb. Paracetamol en ibuprofen, iets zwaarders willen ze me niet geven. ‘U moet het helaas even uitzitten mevrouw’ :thunder:

Anyway, blij dat het niet meer tropisch is. Dat is even ademhalen voor de volgende hete periode, die ongetwijfeld nog gaat komen.
Ik ben deze week al elke dag een stuk gaan fietsen omdat het zo lekker koel is. Vandaag zelfs met vestje aan en dat was een heerlijke temperatuur. Van mij mag het de hele zomer zo blijven (wel met meer regen)
Vandaag was het perfect zomerweer :love:
Hier word Vrijdag de warmste dag van de week met 25/26 graden daarna zie ik 23 gr, 20 gr, 20 gr en 21 gr zo dat gaat goed en die nachten lekker fris :cheer:
Mee eens, vandaag was perfect.

Ik ben sinds zondag weer terug van een paar dagen Rome. Het was erg warm daar, 38 graden... 30 graden is gemiddeld, dus ik denk dat dit voor de bewoners van Rome (Romeinen??) ook warm was.
Toch voel het me mee. Het appartement had airco en luiken, dus heerlijk koel en donker. 's Ochtends sliep ik uit, terwijl mijn ouders en zus al op pad gingen (was al eerder in Rome geweest, vandaag dat ik niet overal mee naar toeging. 's Middags koele binnen- bezienswaardigheden bezocht en pas 's avonds meer buiten.

Ik merk dat met name de goede voorzieningen het een stuk beter te doen maakten, genoeg koele en donkere plekken. En op zich kan ik ook redelijk goed tegen hitte maar heb vooral moeite met de lange dagen, het té blije gedrag, de nadruk op 'moeten genieten', mensen die nog lang lawaai maken enz. Dat was in Rome allemaal niet het geval.
kimmeke1983 schreef:
03-07-2019 22:45
Hier word Vrijdag de warmste dag van de week met 25/26 graden daarna zie ik 23 gr, 20 gr, 20 gr en 21 gr zo dat gaat goed en die nachten lekker fris :cheer:
:cheer2: :cheer2:
Anna2208 schreef:
03-07-2019 22:10
Ik ben deze week al elke dag een stuk gaan fietsen omdat het zo lekker koel is. Vandaag zelfs met vestje aan en dat was een heerlijke temperatuur. Van mij mag het de hele zomer zo blijven (wel met meer regen)
Dat fietsen heb ik dus al ruim een week niet gedaan ivm processierupsen (ERP).
Morgenochtend ga ik een stuk wandelen, maar dan wel in de wijk, helaas niet de bossen in.
Het is 11 graden! Ik heb de ramen open gegooid, kan ze nog een uur open laten staan voordat ik de deur uit moet :)
Morgen 22 graden hier en daarna zie ik veel wolkjes :yes:
In het oosten was vannacht vorst aan de grond! Best bizar....
FadeToBlack schreef:
04-07-2019 08:34
In het oosten was vannacht vorst aan de grond! Best bizar....

Dat is best bizar, ja.

Vandaag 25 graden, morgen 26 of zelfs 27. Maar eerlijk gezegd.... ik vind het wel fijn :$ De warmte blijft niet hangen en het koelt 's avonds goed af, slapen is dus ook geen probleem. Bovendien wordt het na morgen weer 21/22 graden, dus de vooruitzichten zijn ook fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven