Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 6

29-10-2018 23:05 3436 berichten
De wintertijd is ingegaan en we maken ons weer op voor ons favoriete jaargetijde! Koud en donker, maar voor ons comfortabel en fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook in de warme, lichte en voor ons vaak nare zomerperiode kunnen we in dit topic terecht om elkaar een hart onder de riem te steken. Voor alle zomerhaters, hitteklagers, koudefans en winterfreaks!

Soms luchtig, maar ook voor de serieuzere noot is hier zeker plek. Welkom!

vorige topics:

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
Alle reacties Link kopieren
Anna54 schreef:
08-11-2018 14:20
Net in de supermarkt 2 vrouwen tegen elkaar; goh wat een weertje he we hebben zelfs net nog lekker buiten gegeten.... grrr :hamer:
Ik had een collega die haar tuin op het zuiden heeft. Dus vaak was het in maart al "bij ons achter was het in de zon al rond ze 20 graden. We hebben lekker buiten gegeten" Of een bakje koffie gedaan rond 7 uur voor werktijd. Zo irritant.
yesss schreef:
08-11-2018 14:30
Ik ook hoor... Heerlijk donker weer en een stuk kouder. Gewoon heel die Wintersfeer word ik gewoon heel happy van :heart: en met koud weer is de lucht en sfeer buiten ook anders. Dat mis ik nu.

Ik begrijp je helemaal. Ik mis het knusse, de gezelligheid. Ik weet precies wat je bedoelt met de sfeer, maar kan het niet goed in woorden omschrijven.
Poeh, ik vind 22 graden in huis, met zon en zonder verwarming best warm hoor. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Wij hebben het altijd 18 graden in huis en dat vind ik meer dan genoeg.

Maar verder ben ik ook al heel blij dat het niet meer zo bloedheet is. En kan ik het weer zoals het nu is al veel beter aan. Maar toch, een graad of 10 (of minder!) vind ik gewoon lekkerder. Ik snap ook precies wat Yess bedoelt met die andere lucht en sfeer buiten als het kouder is.

Ik was vandaag trouwens op de Utrechtse Heuvelrug en wat zijn de herfstkleuren daar anders dan hier bij ons aan de kust! Hier is het ook wel aan het verkleuren, maar er zijn ook nog steeds veel bomen groen, terwijl ze wel al kaal worden. Verder landinwaarts is het veel meer verkleurd. Echt moooooi! :heart:
Ik kan dan wel een zomerhater zijn, maar 18 graden in huis, no way. Dan heb ik het echt koud.
Ik vind het heerlijk! Moet zeggen dat manlief er in het begin wel wat moeite mee had, maar zuinigheid heeft hem over de streep getrokken. En met een dikke trui aan weet hij nu niet beter meer. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het, als ik de keuze heb, maximaal 20 graden in huis. Vaak ook wel 19 met een warme trui aan soms een deken en warme sokken. Hoe koeler het is, hoe fitter ik me voel, wakkerder, minder suf (er zijn grenzen natuurlijk ;) als het onder de 18 graden komt zet ik de verwarming wel aan). Als er bezoek komt maak ik het warmer of een avond bij de kachel zitten vind ik ook lekker.
Fijn zo'n wandeling Akeleila!
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
08-11-2018 13:39
Hier moet ik toch even afhaken :P ik vind het allang geweldig dat het niet meer boven de 16 of 20 wordt. En ik heb het eigenlijk best wel koud binnen telkens.

Niet dat ik terug wil naar de zomer uiteraard! Maar dat het vroeg donker wordt en niet meer écht warm wordt is voor mij al prima genoeg eigenlijk. En de herfstkleuren zijn prachtig!
Eens. Ik heb gewoon m'n herfst/winterkleding aan, mijn tussenjas, lig met een dekentje op de bank, kaarsjes, thee. Mis alleen wel m'n winterdekbed. Het mag van mij zeker kouder! Graag zelfs! Maar dit is voor mij wel te doen.
Dat heb ik ook, Dagdromer. Ik voel me gewoon fitter en heb meer energie als het in huis lekker koel is. Eigenlijk net als buiten. Na morgen wordt het bewolkter. Hopelijk wordt het dan minder warm in je huis.

En ik heb helaas niet gewandeld op de Utrechtse Heuvelrug. Maar reed er langs op weg naar een werkafspraak. Maar ook vanuit de auto was het genieten van de mooie kleuren!
Ja mooi he, de Heuvelrug. Voor mij 10 minuten fietsen. Ben er vaak, vooral nu in de herfst :heart: .
Vandaag weer zo'n dag van binnenblijven omdat ik geen mensen wilde zien. Maar ik zag wel dat de zon scheen.
Morgen ga ik weer proberen om naar buiten te gaan, want het is wel fijn weer om te wandelen.
Ik heb vandaag in het bos(je) in de buurt gewandeld en prachtige foto's gemaakt! Echt genoten, de natuur is nu zo'n beetje op zijn mooist. (Vorige week onze jaarlijkse herfstwandeling gedaan, maar eigenlijk nog net iets te vroeg).
Maar toen ik na een uur wandelen in de zon thuiskwam ben ik meteen met mijn laptop in de koele donkere slaapkamer gedoken :D Weer genoeg lichtprikkels enzo gehad.
Ja, wat is het nu mooi buiten hè? :heart:

Ik hoop dat het je morgen gaat lukken om naar buiten te gaan, FadeToBlack. En dat je er ook een beetje van kunt genieten. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
08-11-2018 20:44
Ik heb het, als ik de keuze heb, maximaal 20 graden in huis. Vaak ook wel 19 met een warme trui aan soms een deken en warme sokken. Hoe koeler het is, hoe fitter ik me voel, wakkerder, minder suf (er zijn grenzen natuurlijk ;) als het onder de 18 graden komt zet ik de verwarming wel aan). Als er bezoek komt maak ik het warmer of een avond bij de kachel zitten vind ik ook lekker.
Fijn zo'n wandeling Akeleila!
Hier geen 18 graden binnen maar max 20.5 graden woon wel op een appartement toch net wat anders dan een openstaand huis of zo. Ik kom bij veel mensen thuis bij familie/vrienden en voor mijn werk (ik werk als schoonmaakster bij mensen thuis) waar er 25 graden of meer verwarmd word (niet allemaal maar toch heel veel plaatsen) en in beide gevallen telkens als ik naar huis ga voel ik mij suf, duizelig of krijg ik hoofdpijn en van zwetend binnen naar buiten in de kou ... ook niet echt gezond lijkt mij. Maar ik ben nu iemand die niet durft te vragen als de verwarming minder kan, ik ben van het principe hun huis hun regels
Oh, 25 graden of meer. Dat zou voor mij ook echt veel te hoog zijn.
Op werkplekken heb ik eigenlijk nooit anders meegemaakt dan dat de temperatuur voor mij eigenlijk veel te hoog is. Dan is die vervelende zomer eindelijk achter de rug en dan zit je in de winter binnen nog steeds te puffen en je duf te voelen. Maar ja, als je veruit in de minderheid bent, dan kun je weinig anders doen dan je aanpassen. Gelukkig werk ik nu ook veel thuis. En dan gaat de verwarming net zo hoog laag als ik zelf wil. :)
Ik heb eigenlijk geen idee hoe warm het bij ons thuis is. We hebben zo'n elektrische radiator waar alleen standen (1-6) opstaan en geen temperatuur. Ik heb de verwarming laatst voor het eerst weer aangezet en hij springt nu een half uur voordat we opstaan aan en gaat vlak voordat ik naar werk ga weer uit. Hij staat op een lage stand, maar dat is nu nog genoeg om de kou wat weg te nemen. Als het echt koud wordt, gaat hij een paar standen omhoog.

Op kantoor schommelt de temperatuur enorm. In de zomer was het vreselijk koud omdat de airco hoog stond omdat het buiten zo warm was. Nu is het behaaglijk, al zou ik een paar graden erbij ook niet erg vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
08-11-2018 17:18
Ik begrijp je helemaal. Ik mis het knusse, de gezelligheid. Ik weet precies wat je bedoelt met de sfeer, maar kan het niet goed in woorden omschrijven.
Ja moeilijk omschrijven inderdaad :) maar de lucht is dan gewoon anders, Het voelt gewoon niet als echt Herfst de laatste tijd, maar meer lente. Ik zie die kou overdag in de lucht gewoon nog niet, maar ook bijna geen regenachtige dagen.

Maar vandaag wel, wat is dit fijn wakker worden zeg :) heerlijk bewolkt en regenachtig :heart:
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
08-11-2018 22:56
Ja mooi he, de Heuvelrug. Voor mij 10 minuten fietsen. Ben er vaak, vooral nu in de herfst :heart: .
Vandaag weer zo'n dag van binnenblijven omdat ik geen mensen wilde zien. Maar ik zag wel dat de zon scheen.
Morgen ga ik weer proberen om naar buiten te gaan, want het is wel fijn weer om te wandelen.
Is het nog gelukt met wandelen?
Ik ken het, dat je soms even niemand wil zien... en ook niet van die praatjes wil maken, dat kost dan al teveel energie. Ik ga vandaag sowieso even lopen of hardlopen en een heel weekend me-time.
Alle reacties Link kopieren
Lekker weer vandaag!!!
Ja, heerlijk!!!
En dat precies in het weekend!
Met een beetje geluk krijgen we het hele weekend de zon niet te zien.
Straks lekker naar buiten! :rolling:
Was vanmorgen al buiten. Wind en regen. Lekerrrrrr :hyper:
@Akeila en Yesss, ja het is gelukkig dus weer gelukt om te wandelen. :rose:
Het gaat steeds beter! En nu ga ik een appeltaart bakken. Hoort ook echt bij de herfst vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Regen,wind, heel de dag grijs echt herfst dus :-)
Ben ook blij met de bewolking. Afgelopen dagen toen het zo zonnig was had ik telkens het gevoel dat ik lekker moest gaan wandelen 'want het is zo mooi buiten nu'. Toch stom hoe hardnekkig die gedachtes zijn, want ik weet allang dat dat niet hóeft. :P
RégineFilange schreef:
30-10-2018 17:17
Ik denk dat dit in veel gevallen wel zo is ja. Ik in ieder geval wel. En gewoon types die veel meer houden van het donkere geborgen gevoel in plaats van licht, uitbundigheid, vrolijke feeststemming. De winter en herfst hebben gewoon echt een heel andere sfeer, en daar zijn genoeg liefhebbers voor te vinden.

Trouwens echt tof hoe je het oprecht probeert te begrijpen!
Dag dag, even een reactie hierop.

Ik ben allebei, een zomer- en een wintermens. Ik geniet van de zomer met zijn warmte en lange dagen.

Maar....als in oktober het weer omslaat geniet ik ook. Ik ben dan helemaal toe aan de donkerte en gezelligheid. Thuis lekker de houtkachel aan, kaarsjes, vroeg naar bed met mijn lief, Sinterklaas lootjes trekken met de familie, kerstmaal, fietsen tegen de wind in, wandelen op het strand terwijl het stormt....heerlijk gewoon.

En dat duurt dan precies lang genoeg, in maart ben ik dat weer zat en verlang ik naar luieren in de tuin.

Ik snap dus beide kanten.
zoutopmijnhuid schreef:
10-11-2018 14:51
Dag dag, even een reactie hierop.

Ik ben allebei, een zomer- en een wintermens. Ik geniet van de zomer met zijn warmte en lange dagen.

Maar....als in oktober het weer omslaat geniet ik ook. Ik ben dan helemaal toe aan de donkerte en gezelligheid. Thuis lekker de houtkachel aan, kaarsjes, vroeg naar bed met mijn lief, Sinterklaas lootjes trekken met de familie, kerstmaal, fietsen tegen de wind in, wandelen op het strand terwijl het stormt....heerlijk gewoon.

En dat duurt dan precies lang genoeg, in maart ben ik dat weer zat en verlang ik naar luieren in de tuin.

Ik snap dus beide kanten.
Van fietsen tegen de wind in word ik dan weer minder enthousiast :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven