Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 6

29-10-2018 23:05 3436 berichten
De wintertijd is ingegaan en we maken ons weer op voor ons favoriete jaargetijde! Koud en donker, maar voor ons comfortabel en fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook in de warme, lichte en voor ons vaak nare zomerperiode kunnen we in dit topic terecht om elkaar een hart onder de riem te steken. Voor alle zomerhaters, hitteklagers, koudefans en winterfreaks!

Soms luchtig, maar ook voor de serieuzere noot is hier zeker plek. Welkom!

vorige topics:

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer even :)
Mooie vakantie plannen zie ik voorbijkomen, gaaf hoor LaGirl!

En inderdaad het wordt weer iets warmer maar het wordt al rond half 5 donker dus dat is dan maar een kort moment op de dag.
Dat het eerder donker wordt vind ik misschien nog wel het fijnste momenteel :heart:

Hier trouwens ook lekker Netflixen vandaag, gister middag trouwens ook gedaan. Had een hele leuke Kerstfilm gekeken, staat er net op 'The Holiday Calender' echt een aanrader! Daar kan ik dan zo van genieten hè, kopje koffie erbij, kat op schoot.

Je bracht me op een idee trouwens Akeleila, heb ook even mijn avatar aangepast in een knus winter plaatje :)
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een mail van Action met de titel "voor je het weet is het weer zomer"...
Wil er nu nog niet aan denken!
Michella_1991 schreef:
04-11-2018 13:08
Vanochtend een mail van Action met de titel "voor je het weet is het weer zomer"...
Wil er nu nog niet aan denken!
:pukey: yuk, daar slaat de Action de plank flink mis!
Alle reacties Link kopieren
Ohh, die plaatjes uit de openingspost... heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het enige nadeel van deze maanden is dat er altijd mensen zijn die te vroeg vuurwerk afsteken,het begon hier 3 november al...
Ja, dat is wel een nadeel van het vroege donker worden. Dan durven mensen wel. Hier alweer een paar weken geknal. Wij hebben jarenlang met een erg bange hond gezeten in deze maanden. Gelukkig is hij inmiddels zo doof aan het worden dat hij het meestal niet meer hoort. Dus dit jaar eindelijk wat minder drama. Maar het blijft irritant dat er zo vroeg al vuurwerk wordt afgestoken.
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
04-11-2018 23:20
Ja, dat is wel een nadeel van het vroege donker worden. Dan durven mensen wel. Hier alweer een paar weken geknal. Wij hebben jarenlang met een erg bange hond gezeten in deze maanden. Gelukkig is hij inmiddels zo doof aan het worden dat hij het meestal niet meer hoort. Dus dit jaar eindelijk wat minder drama. Maar het blijft irritant dat er zo vroeg al vuurwerk wordt afgestoken.
Ik heb het niet zo op vuurwerk en schrik me elke keer rot ookal weet ik wat het is
Het is vandaag Guy Fawkes Night in Engeland, wat betekent dat er vanavond vreugdevuren aangestoken worden en vuurwerk afgestoken wordt. Er wordt dus sinds enkele weken vuurwerk verkocht en de afgelopen week is er vrijwel iedere avond vuurwerk afgeschoten bij ons in de buurt.

Ik vind vuurwerk vooral zonde van het geld, dus ik koop het nooit. En gelukkig zijn het hier vooral vuurpijlen, dus geen harde knallen zoals je die in Nederland vaak hoort.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het warm. Volgens het weerbericht kan het zelfs 16, 17 graden worden. :| Meh, daar word ik niet vrolijk van.
Alle reacties Link kopieren
Hier word het morgen 19 graden op sommige plaatsen lokaal mischien 20 graden op een 6 de november kan ik daar niet blij om zijn,gelukkig is het maar voor 1 dagje
Ja, blèh. Dit past gewoon niet bij november. Gister dacht ik nog dat het me niet meer zou deren. Maar dat was met m'n verstand. Toen ik net in de volle zon liep zei m'n gevoel toch iets heel anders. En dan was het nog niet eens echt warm. Morgen inderdaad nog warmer. :|
Het is inderdaad maar een dag, dus dat valt mee. Wel direct weer mensen die blij kantoor binnenstormen "het voelt weer als zomer!". :nope:
Alle reacties Link kopieren
Ja dit klopt gewoon niet... Ik stond net bij de bushalte en het voelt dan zo raar, ik bedoel, het is November.
Ik wil gewoon een dikke sjaal aan kunnen. Ik hoop gewoon dat dit gecompenseerd wordt door een hele lange en koude Winter! En gelukkig is het over 2 uurtjes alweer donker :)
Alle reacties Link kopieren
Morgen inderdaad 16 tot 20 graden. Wij zijn nu een week op vakantie in eigen land en omdat je echt niet weet wat je met dit weer aan moet heb ik 2 jassen mee. Ik heb het snel warm. Ik had inderdaad ook op meer kou gehoopt
:bye: Hoe is het met iedereen?

Vandaag al iets frisser (maar nog steeds 13 graden) en zo te zien blijft het de rest van de week en begin van volgende week zo. Zwaarbewolkt vandaag, dus even geen zon. Fijn!

Ik heb trouwens al verschillende kerstreclames op tv gezien. Jullie ook? Of is Engelse tv gewoon een beetje doorgeslagen? Ik vind dat de kersttijd pas echt begint als de Coca Cola reclame op tv is. ;-D Zal ook wel binnenkort verschijnen.

Ik gooi er nog maar een plaatje in. Wat zou ik graag in deze hut wonen. :heart:

Afbeelding
Haha, die hut ken ik! Ziet er idyllisch uit, zo'n hut in een verlaten berglandschap.

Afbeelding

Maar schijn bedriegt. In werkelijkheid is het onderdeel van een veel groter complex dat er vlak achter ligt en dat onderdak biedt aan zo'n 200 toeristen. Het ligt op een piepklein eilandje middenin een meer en daar zit je dan met z'n 200-en.

Afbeelding

Het is Emerald Lake Lodge in de Canadian Rockies. Wel een prachtige omgeving hoor. Maar ja, daardoor ook supertoeristisch. Je bent er zeg maar niet alleen. ;-D

Wel fijn trouwens, Nectarinepit, dat het bij jou vandaag weer frisser is. Hier in Nederland is het vandaag de warmste dag van de week met een graad of 17. Morgen hier gelukkig dus ook weer frisser. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Nog drie weken tot december en nog steeds veel zon en temperaturen in de dubbele cijfers. Ongelooflijk hoe makkelijk het steeds weer zacht tot warm weer wordt en hoe moeilijk het wil afkoelen, ook al is het al november!!
Alle reacties Link kopieren
Verdorie! Was oktober een totale mislukking qua herfst, nou dreigt november ook belachelijk warm en zonnig te worden. Ik ben er boos en opstandig van. Het is zo warm buiten dat ik gauw weer naar binnen ben gevlucht.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Het gaat de komende twee weken zo'n 12 tot 14 graden worden. Ik dacht eigenlijk dat dat vrij normaal was voor deze tijd van het jaar. Maar even opgezocht en normaal blijkt dus 9 tot 11 graden te zijn. Het is dus de komende weken gewoon nog steeds te warm voor de tijd van het jaar!

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... malentabel

Ik denk dat mijn beeld vertekend was doordat het de laatste tijd zo idioot warm was. Daardoor ging ik het latere minder warme weer als normaal beschouwen, maar dat is het dus helemaal niet. @(
Akeleila schreef:
06-11-2018 12:56
Haha, die hut ken ik! Ziet er idyllisch uit, zo'n hut in een verlaten berglandschap.

Afbeelding

Maar schijn bedriegt. In werkelijkheid is het onderdeel van een veel groter complex dat er vlak achter ligt en dat onderdak biedt aan zo'n 200 toeristen. Het ligt op een piepklein eilandje middenin een meer en daar zit je dan met z'n 200-en.

Afbeelding

Het is Emerald Lake Lodge in de Canadian Rockies. Wel een prachtige omgeving hoor. Maar ja, daardoor ook supertoeristisch. Je bent er zeg maar niet alleen. ;-D

Wel fijn trouwens, Nectarinepit, dat het bij jou vandaag weer frisser is. Hier in Nederland is het vandaag de warmste dag van de week met een graad of 17. Morgen hier gelukkig dus ook weer frisser. :yes:

Oh, valt dat even tegen. ;-D Geef mij maar een andere hut dan, eentje waar minder mensen in de buurt zijn.

We zijn eerder dit jaar in Canada geweest en ook bij Emerald Lake geweest. Inderdaad prachtig. Gelukkig waren er toen niet super veel mensen, maar dat kwam omdat wij er in het tussenseizoen waren. Ideaal dus. ;-D

Fijn, morgen dus wat frisser bij jou/jullie! Ik heb net even een rondje gelopen tijdens mijn lunchpauze en de wind is best fris. Prima wat mij betreft.
tanteslankie schreef:
06-11-2018 14:42
Verdorie! Was oktober een totale mislukking qua herfst, nou dreigt november ook belachelijk warm en zonnig te worden. Ik ben er boos en opstandig van. Het is zo warm buiten dat ik gauw weer naar binnen ben gevlucht.

Vervelend he. Ik verlang naar echte, duidelijke seizoenen. Niet van dit gekwakkel en seizoen die in elkaar overlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is het ook. Seizoenen geven een soort houvast/stabiliteit of zo. Als er niks van klopt (lenteweer in de herfst dus o.a.) dan vind ik dat echt vervelend. Ongelooflijk hoe weer je stemming kan beïnvloeden.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een dagje weggeweest,tussenjas en T-shirt korte mouwen aan. Vanmiddag een boottocht in een boot die halfopen was in een T-shirt! Buiten dat waren de terrassen ook lekker bemenst,vind het niet kloppen voor de tijd van het jaar
Vind ik ook, dagdromer. In mijn ideale wereld zou het vanaf 1 oktober herfst zijn met het echt herfstweer. Maar ja, een ideale wereld bestaat niet.

Er klopt helemaal niets van, nee. We kunnen alleen maar hopen dat de voorspellingen van een koude winter uitkomen en we dus nog lekker kunnen gaan genieten (en hopelijk lang, tot maart ofzo).
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
06-11-2018 14:42
Verdorie! Was oktober een totale mislukking qua herfst, nou dreigt november ook belachelijk warm en zonnig te worden. Ik ben er boos en opstandig van. Het is zo warm buiten dat ik gauw weer naar binnen ben gevlucht.
Ik heb ook echt mijn dag niet...
Had iets afgesproken vandaag en baalde al maar het was al een keer verzet. Heb er echt het beste van gemaakt maar wat voelde ik me weer k.. vandaag zeg.
Heel de terrassen weer vol.

En met kleding shoppen vind ik dit ook echt zo balen. Ik zie zoveel leuke truien en vesten maar dat is gewoon te warm nu dat ik het maar laat hangen.

Degene met wie ik ging vond dit heerlijk en wilde op het terras zitten, blehhhh ik wil niet op het terras. Ik wil kou en lekker ergens knus binnen zitten en opwarmen.

Zo, klaagmodus weer uit... En hopelijk wordt het inderdaad gecompenseerd door een hele lange en koude Winter.
yesss wijzigde dit bericht op 06-11-2018 19:11
2.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
06-11-2018 17:20
Vind ik ook, dagdromer. In mijn ideale wereld zou het vanaf 1 oktober herfst zijn met het echt herfstweer. Maar ja, een ideale wereld bestaat niet.

Er klopt helemaal niets van, nee. We kunnen alleen maar hopen dat de voorspellingen van een koude winter uitkomen en we dus nog lekker kunnen gaan genieten (en hopelijk lang, tot maart ofzo).
Hoop het ook zo... Ben zo bang dat het rond Kerst nog steeds warm voor de tijd van het jaar is.
Dat zou ik echt zo balen vinden. Maar misschien loop ik nu op de zaken vooruit, wil eigenlijk ook positief blijven maar lukt vandaag even niet zo goed :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven