Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

zondag 11 augustus 2019 om 16:42
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!
Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!
Welkom!

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!
Welkom!

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd

maandag 26 augustus 2019 om 12:46

maandag 26 augustus 2019 om 13:21
FadeToBlack schreef: ↑26-08-2019 12:46En waarom worden we steeds belachelijk gemaakt door de zomerliefhebbers? Ik snap het niet.
Ik ook niet. Want als je het andersom doet zijn de rapen gaar.
Zomerliefhebbers hebben blijkbaar veel minder inlevingsvermogen dan andersom. Merk je altijd weer.
Maar nog even en dan is het woensdagavond, en nog even en we zitten in september...
maandag 26 augustus 2019 om 13:25
Dat is wel heel erg naar ja, als je echt last van de hitte hebt. Te koud kun je van alles aan doen, extra vest, dicht bij de kachel kruipen etc, maar tegen te warm helpt niet zoveel. Ik hoop voor jou dat ze er vreselijk naast zitten met het weerbericht en dat het vanavond nog gaat onweren en regenen.

maandag 26 augustus 2019 om 13:37
Verbaas me ook al een aantal jaar over gemiep/rare geheugen van bepaalde mensen.
Vorig jaar al en dit jaar weer. Omdat het 1 week maar 20 graden was en wat regende en een storm had 1 dag.
Vandaag op schoolplein ook, ja mocht wel weer eens dat lekkere weer.

Ehm, het tropenrooster van voor de vakantie was ze al vergeten en dat het weer de warmste zomer ooit is ( weer) is totaal langs haar heen gegaan. Ja, maar we zaten 3 weken in Frankrijk maar daar is het altijd warm ofziets. En toen kwamen ze terug en was het koud, zo koud. Koekkoek.
Ik heb maar gelachen en gezegd dat ze tegen de verkeerde aan het zeuren was.

maandag 26 augustus 2019 om 13:42
FadeToBlack schreef: ↑26-08-2019 12:46Nog 59 uur en dan is het woensdagavond en ga ik naar bed. En dan is het donderdag beter.
Ik ben zo verdrietig, er is geen ontsnappen aan, aan de hitte. Ik wil het niet, ik wil niet naar buiten.
En waarom worden we steeds belachelijk gemaakt door de zomerliefhebbers? Ik snap het niet.
Ach Fade, wat balen dat je er zo doorheen zit. Het is ook echt niet fijn! We zullen er nog een paar dagen doorheen moeten, maar daarna wordt het echt weer beter!
En over dat belachelijk maken: niet iedereen op dat topic doet dat hè. Het zijn maar een paar personen die dat graag doen. De rest post gewoon normaal over het weer. Net als wij hier. Doe jezelf een plezier en leg het naast je neer. Bedenk wie het zegt. Zonde van je energie om je dat zo aan te trekken.

Een dikke knuffel voor jou. En nu nog maar 58 ½ uur.

anoniem_384902 wijzigde dit bericht op 26-08-2019 14:20
0.55% gewijzigd

maandag 26 augustus 2019 om 13:44
Ik heb het gevoel nooit schoon te zijn met dit soort weer. Ik ga douchen en binnen een kwartier ben ik weer helemaal plakkerig van het zweten. Ook die sluimerende vermoeidheid helpt niet mee of moet ik zeggen lamlendigheid?
Ik hou normaal gesproken van alle seizoenen, maar de laatste paar jaar ben ik niet meer zo blij met de zomers, al kan ik er in het begin van de lente wel naar verlangen, maar als het dan zover is, dan zit ik zielig voor me uit te puffen en verlang ik naar de herfst, wel een zonnige, maar met een temperatuurtje van een graad of 19 en een lekker briesje, maar toch.
Het mag van mij nu keihard kletterend gaan regenen.
Vanaf donderdag wordt het goddelijk.
Ik hou normaal gesproken van alle seizoenen, maar de laatste paar jaar ben ik niet meer zo blij met de zomers, al kan ik er in het begin van de lente wel naar verlangen, maar als het dan zover is, dan zit ik zielig voor me uit te puffen en verlang ik naar de herfst, wel een zonnige, maar met een temperatuurtje van een graad of 19 en een lekker briesje, maar toch.
Het mag van mij nu keihard kletterend gaan regenen.
Vanaf donderdag wordt het goddelijk.

maandag 26 augustus 2019 om 13:48
Ik denk dat mensen eraan gewend geraakt zijn dat de zomers de laatste jaren steeds warmer werden. En ze gaan op vakantie naar buitenlanden waar het veel warmer is. Als het dan in Nederland een keer weer een normale zomer is ervaren ze dat als koud. En zelfs als het toch een behoorlijk warme zomer is ervaren ze dat als koud.
anoniem_384902 wijzigde dit bericht op 26-08-2019 13:48
1.24% gewijzigd

maandag 26 augustus 2019 om 13:48
Gewoon niet lezen daar.FadeToBlack schreef: ↑26-08-2019 12:46Nog 59 uur en dan is het woensdagavond en ga ik naar bed. En dan is het donderdag beter.
Ik ben zo verdrietig, er is geen ontsnappen aan, aan de hitte. Ik wil het niet, ik wil niet naar buiten.
En waarom worden we steeds belachelijk gemaakt door de zomerliefhebbers? Ik snap het niet.

maandag 26 augustus 2019 om 14:01
Dankjulliewel allemaal voor alle ervaringen rondom de mobiele airco’s. Klinkt toch alsof er behoorlijk wat nadelen aan zitten, ben een ontzettend lichte slaper en zelfs met op maat gemaakte oordoppen word ik nog wakker van een toeterende auto...
Ik maak ook weleens de fout om in het zomerlovers topic te lezen, ook al eindigt het iedere keer weer in woede en verdriet, ze maken ons voor mijn gevoel echt belachelijk. Net als het weerbericht. Overweeg al jaren de NOS eens een mailtje te sturen om te ventileren dat je het weer ook objectief zou kunnen brengen. Als het zulk vreselijk weer is voelt het echt als een persoonlijke aanval dat ze maar blijven roeptoeteren dat het zulk heerlijk weer is.
Fade beschrijft het gevoel perfect. Het is voor mij ook heel erg sterk het licht. Het is veel te veel. Ik kom ook erg in een vicieuze cirkel terecht merk ik; de zomerdepressie wordt getriggerd door de prikkels, door de vele prikkels wordt de depressie ernstiger en ervaar ik de prikkels weer als nog heftiger... In de winter voelt de depressie lichter, die zomerdepressie er bovenop maakt het een soort deluxe pakket aan ellende. En iedereen om je heen maar roepen dat ze niet begrijpen hoe je hier nou niet van kan houden
.
Allemaal een dikke knuffel en heel veel sterkte. Nog 62 dagen en dan is het in ieder geval weer eerder donker ‘s avonds.
Ik maak ook weleens de fout om in het zomerlovers topic te lezen, ook al eindigt het iedere keer weer in woede en verdriet, ze maken ons voor mijn gevoel echt belachelijk. Net als het weerbericht. Overweeg al jaren de NOS eens een mailtje te sturen om te ventileren dat je het weer ook objectief zou kunnen brengen. Als het zulk vreselijk weer is voelt het echt als een persoonlijke aanval dat ze maar blijven roeptoeteren dat het zulk heerlijk weer is.
Fade beschrijft het gevoel perfect. Het is voor mij ook heel erg sterk het licht. Het is veel te veel. Ik kom ook erg in een vicieuze cirkel terecht merk ik; de zomerdepressie wordt getriggerd door de prikkels, door de vele prikkels wordt de depressie ernstiger en ervaar ik de prikkels weer als nog heftiger... In de winter voelt de depressie lichter, die zomerdepressie er bovenop maakt het een soort deluxe pakket aan ellende. En iedereen om je heen maar roepen dat ze niet begrijpen hoe je hier nou niet van kan houden

Allemaal een dikke knuffel en heel veel sterkte. Nog 62 dagen en dan is het in ieder geval weer eerder donker ‘s avonds.

maandag 26 augustus 2019 om 14:03
Ja, hij is al helemaal gewend. Het nest was van een vriendin van ons en ze had hem al een paar keer meegenomen om vast een beetje te wennen bij ons. Dat is goed gelukt. Toen we hem definitief ophaalden uit het nest, stapte hij hier het huis binnen alsof hij nooit anders had gedaan.

En hij houdt zich prima met de hitte. Is met zijn derde hittegolf bezig sinds zijn geboorte, dus hij weet ook niet beter dan dat het warm is. Die schrikt zich straks wild als het kouder wordt.

maandag 26 augustus 2019 om 14:26

maandag 26 augustus 2019 om 14:35
FadeToBlack schreef: ↑26-08-2019 14:26Dank. Ik lees "daar" ook eigenlijk nooit, toevallig nu een keer. Is gelijk de laatste keer. Er wordt vrij normaal gepost over het algemeen, maar er zitten een paar echte zuigers die volgens mij expres zo posten om ons uit de tent te lokken.
En een dikkevoor iedereen!
Precies dat. En het is aan ons om daar boven te staan en ze dat niet te laten lukken.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
maandag 26 augustus 2019 om 14:38
Wat een fijn topic hier! Eindelijk eens gelijkgestemden wat betreft die continu oplopende temperaturen. Toen het 21 graden was voelde ik me weer helemaal in mijn element, meer puf om dingen te doen, temperatuur in huis daalde ook langzaam en toen.... 31 graden, vijf dagen lang!
Aftellen tot de herfst

Aftellen tot de herfst

maandag 26 augustus 2019 om 14:39
Klopt Fade, er zijn er inderdaad een paar die tóch altijd weer persoonlijk moeten worden en je kan aan die reacties precies aflezen dat ze hier meelezen.
Heeft ook niks meer met het weer te maken maar met een bepaald karakter.
Het wordt hier trouwens een beetje bewolkt nu. Binnen valt het nog mee met de warmte moet ik zeggen, al merk ik het wel weer aan mijn energie level.
Vanavond weer even iets makkelijks eten en dan zijn er weer een dag dichterbij koeler weer
Heeft ook niks meer met het weer te maken maar met een bepaald karakter.
Het wordt hier trouwens een beetje bewolkt nu. Binnen valt het nog mee met de warmte moet ik zeggen, al merk ik het wel weer aan mijn energie level.
Vanavond weer even iets makkelijks eten en dan zijn er weer een dag dichterbij koeler weer

yesss wijzigde dit bericht op 26-08-2019 14:45
5.31% gewijzigd
maandag 26 augustus 2019 om 14:43
HalloRoosOpJeHoed schreef: ↑26-08-2019 14:38Wat een fijn topic hier! Eindelijk eens gelijkgestemden wat betreft die continu oplopende temperaturen. Toen het 21 graden was voelde ik me weer helemaal in mijn element, meer puf om dingen te doen, temperatuur in huis daalde ook langzaam en toen.... 31 graden, vijf dagen lang!![]()
Aftellen tot de herfst![]()

Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
En inderdaad, zo rond de 20 graden kan ik ook nog goed hebben, meer energie om dingen te doen/huishouden. Maar deze temperaturen... vanmorgen half dagje gewerkt en ik lig nu weer als een luiaard op de bank

maandag 26 augustus 2019 om 15:13
Joh, het is er maar 1 die loopt te mutsen over ons in het zomertopic, de rest is heel vriendelijk. Ik wens ze allemaal oprecht nog twee dagen die grafhitte en dat ze er maar lekker van mogen genieten enzo... Onze tijd komt eraan. En voor die ene mevrouw, ja, ik kan echt genieten van regen, kou, donder, wind en storm. Drie weken achter elkaar, heel, drie maanden achter elkaar graag. Net zoals jij geniet van die klerehitte, volop zon, droogte en fel licht. Fijn dat we dan in een land wonen waar het allebei aan bod komt. En blijf vooral in je eigen topic met gelijkgestemden. Wij gaan elkaar toch niet begrijpen, en dat hoeft ook niet.
Verder gaat het wel vandaag. Morgen wordt het nog 32 graden hier, ben de hele dag vrij met zoontje dus dat wordt veel spelletjes spelen en naar t zwembad. Dan woensdag nog overleven en vanaf donderdag weer redelijke temperaturen. Heerlijk trouwens dat het zo lekker snel donker wordt in de avond. om 21.00 uur al!
Sterkte allemaal!!
Verder gaat het wel vandaag. Morgen wordt het nog 32 graden hier, ben de hele dag vrij met zoontje dus dat wordt veel spelletjes spelen en naar t zwembad. Dan woensdag nog overleven en vanaf donderdag weer redelijke temperaturen. Heerlijk trouwens dat het zo lekker snel donker wordt in de avond. om 21.00 uur al!
Sterkte allemaal!!
tanteslankie wijzigde dit bericht op 26-08-2019 16:03
42.23% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
maandag 26 augustus 2019 om 15:44
FadeToBlack schreef: ↑26-08-2019 12:46Nog 59 uur en dan is het woensdagavond en ga ik naar bed. En dan is het donderdag beter.

Voor wie hier slecht tegen kan is het gewoon rotweer. En het idee dat dit de nieuwe Nederlandse zomer is, maakt mij ook verdrietig en licht paniekerig. Zoals al eerder gezegd : op jou kun je je kleden en je kunt je huis simpel verwarmen. Van hitte kun je niet wegrennen.
Veel sterkte, ik tel mee af naar de herfst. En hoop ook enorm op een echte gure herfst!
She was brave and strong and broken, all at once.

maandag 26 augustus 2019 om 16:26

maandag 26 augustus 2019 om 16:40
Oh, wat jammer nou dat ik met mijn verse nick nog geen plaatjes kan plakken. Kwam zo'n leuk plaatje tegen van Yesss op de bank.
Linkje dan maar: https://proefkonijnen.bnnvara.nl/data/i ... 6552dc.jpg

Linkje dan maar: https://proefkonijnen.bnnvara.nl/data/i ... 6552dc.jpg