Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Ja, mijn mobiele airco maakt herrie maar het is een constante 'white noise' waar ik heerlijk bij slaap. Het is zelfs prettig als de buren in de tuin zitten dan hoor ik hen niet (maken hier niet heel veel herrie hoor maar soms stemmen kan ik lastiger bij slapen dan de hele tijd hetzelfde geluid) En ja het kost energie maar je slaap is ook wel wat waard vind ik.
Wolfmeisje schreef:
25-08-2019 19:08
Akeleila: Ik slaap als het warm is met koude handdoeken ( nat maken en in de koelkast leggen ) om mijn enkels en bij mijn nek. Dat is erg prettig.

Weet niet of je man ook tegen het geluid van een ventilator kan, anders zou je ook bakjes of flessen met ijs bij je ventilator kunnen zetten. Dan krijg je ook frisse lucht.

Die koude handdoeken zijn een goeie tip!

En een ventilator wil man ook niet, omdat hij dan bang is op de tocht te liggen. Eigenlijk heb ik best een lastige man. :roll:

Ik heb me er nooit echt druk om gemaakt, omdat het altijd maar voor even was. Maar nu we inmiddels met de derde hittegolf bezig zijn en het er toch steeds meer naar uitziet dat dit normaal gaat worden, mag er wat mij betreft toch iets veranderen. We zullen zien... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Even gekopieerd van een weerman in mijn provincie voor dinsdag: Temperatuur komt ergens rond 32°C te liggen, een graad of 10 dus boven het gemiddelde voor eind augustus.

Ik maak graag even de vergelijking voor wie dit toch maar normaal vindt: Moest het 10 graden kouder zijn dan normaal dan zouden we het dus moeten stellen met maximaal 12°C

Toch nog ene weerman die realistisch durft te reageren
Hier een mobiele airco op de slaapkamer. Ik zet ik de airco ‘s ochtends vroeg even aan, met het raam open, zodat het wat beter doortocht. En daarna weer rond een uur of 4 s middags; voordat de kamer al helemaal opgewarmd is. Voor het slapen gaan zet ik ‘m uit, maar het haalt net de scherpe randjes eraf. Het blijft dan ‘s nachts zo’n 23 a 24 graden, dat is nog wel te doen. Energierekening zal misschien wel iets gestegen zijn, maar goed slapen is ook wat waard ;)

Gewoon luchten is helaas geen optie, omdat er altijd wel heftige rooklucht van een vuurpot, open haard of tabak in de buurt is :(
Ik gebruik nog steeds een koude kruik en een koud kussensloop (eerst in plastic tas in de vriezer)
Gisteren waren er zoveel mensen aan het barbecuen dat er gewoon een dikke walm over een groot stuk van de stad hing (het deel wat ik ik fietste in ieder geval, zo’n 20 minuten).
dagdromer1986 schreef:
25-08-2019 21:52
Gisteren waren er zoveel mensen aan het barbecuen dat er gewoon een dikke walm over een groot stuk van de stad hing (het deel wat ik ik fietste in ieder geval, zo’n 20 minuten).
Wat naar :(
https://nieuws.weeronline.nl/25-8-2019- ... VbZVQFYCFc
Vandaag was een fijne dag. Flink uitgeslapen en verder binnen gebleven voor de ventilator, gordijnen dicht. Gelezen en tv gekeken, verder niets. Nu is het 25 graden binnen.
Morgen drukke dag met meerdere afspraken, dus dat wordt weer afzien.
Ik wilde maar dat het winter was...
Oké dit ziet er niet heel slecht uit...
Nu maar hopen dat we zo de Herfst ingaan, vorig jaar was het in oktober nog 20 graden kan ik me herinneren, laten we hopen dat dat dit jaar niet het geval is.
yesss schreef:
25-08-2019 22:20
Nu maar hopen dat we zo de Herfst ingaan, vorig jaar was het in oktober nog 20 graden kan ik me herinneren, laten we hopen dat dat dit jaar niet het geval is.
26 zelfs, maar ik ga er stiekem van uit dat dat een uitzondering was.

De nachten worden deze komende dagen inmiddels ook al niet meer koel, dus ik denk dat ik misschien nog wel een paar nachten in de woonkamer moet gaan slapen. Hopelijk de laatste keren dit jaar
yesss schreef:
25-08-2019 22:20
Eerst aankomende 1,5 week doorkomen en dan hoop ik ook dat het klaar is, In ieder geval met de 22 plus.

Vind voor de kinderen ook vervelend die zitten aankomende week 3 dagen met hitte in een zwart schoolgebouwtje zonder koeling in de hitte.
Ik gooi ze denk ik alle drie de dagen vanuit school in de auto en naar het meer waar wind en schaduw is en koel water.
Ga ik in mijn fladderjurk het water in en dan zeiknat in de schaduw in de wind zitten.

Zie vooral op tegen het naar buiten gaan in de middag en etenstijd/bedtijd enz. Dan word ik het ziekst.
Zeker omdat de temp in huis langzaam alweer oploopt en niet echt veel koeler word van de boel open als langer dan 2/3 dagen warm is.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 22:35
4.78% gewijzigd
En ik wil na al die weken warmte ook wel eens weer iets in huis doen en normaal kunnen werken in huis. Het is een teringzooi en als ik nog weken niet lekker ben zal het nog erger worden, ben het gewoon zat. >:-(
Ik word hier ook erg chagrijnig van. Vooral van het steeds opnieuw weer oplopen vd temperaturen, terwijl een paar dagen eerder de voorspellingen nog minder warm waren. Elke keer als ik naar de voorspellingen kijk, is het weer warmer.

Ik ben 33 weken zwanger, uitgerekend in oktober en ga echt bidden dat het dan eindelijk kouder weer is. En als de baby eerder komt, in september, dat het dan ook onder de 20 graden is.

Ik word er soms zo verdrietig en somber van dat dit straks elke zomer zo gaat zijn. Man en ik maken al vaak grappen dat we naar Scandinavie moeten verhuizen.
Ook mis ik de strenge winters, die worden ook steeds zeldzamer.

Iedereen veel sterkte de komende dagen!
Pfff, zwanger zijn met dit weer lijkt me geen pretje. Sterkte!

Ik ben bang dat dit een slapeloze week gaat worden >:-( Natte handdoeken liggen klaar in de koelkast voor dadelijk, maar knallende hoofdpijn, opgezette benen en in z’n totaliteit blurgh.
Ik heb wel goed geslapen vannacht, een uurtje of 6. Ik was ook erg moe van de nacht ervoor. Gewoon met het raam dicht geslapen voor een betere nachtrust. Was niet te warm gelukkig. Het is hier binnen gisteren max 26 graden geweest. Dat vond ik nog goed te doen. Zelfs de ventilator was nog niet aan geweest. Nu wel, boven om de zolder wat te laten doorwaaien. Er staart weer nul wind.
Hier is de verwachting voor het weekend alweer omlaag gegaan naar 21 en 23 graden. Gaat de goede kant op. :cheer:
Nog drie dagen uitzingen en dan is het ergste weer voorbij. Hopen dat het de laatste was van dit jaar.

Ik zit nog steeds te twijfelen over zo'n mobiele airco. Want het is hier beneden en boven heet als het heet is buiten maar ik begrijp dat zo'n ding dagelijks twee keer de trap op en neer zeulen ook niet zo handig is.
Ze schijnen best zwaar te zijn. Dus dan moet ik kiezen welke verdieping ik wil verkoelen denk ik. Als het hier 35 graden is dan is het binnen beneden ook 30 graden of meer. Dus eigenlijk moet ik er dan 2 hebben maar dat word wel een beetje te duur.
Welke merken airco hebben jullie allemaal en zijn jullie er tevreden over?
Ik betwijfel of het goed gaat werken in mijn slecht geisoleerde huis. De ruimtes zijn ook allemaal erg groot. Mijn zolderkamer is al 25m2.

Fijn dat het goed met de pup gaat Akeleila. Is hij al een beetje gewend bij jullie? Hoe houdt hij zich met de hitte?

Ja zwanger zijn met dit weer lijkt me echt gruwelijk. Sterkte ermee lievekleine.
Ook in Scandinavie wordt het trouwens steeds warmer, helaas. Mijn broer was ook een keer in Noorwegen met een hittegolf. Ook daar worden de winters zachter.
Ik vind het wel jammer, de tijden dat het echt ijskoud was hebben we al lang niet meer gehad.
Ja die twee dagen een paar jaar geleden toen de gevoelstemperatuur rond de -19 lag. Toen ben ik nog gewoon op de fiets naar mijn werk gegaan een uur verderop. Iedereen daar verklaarde me toen voor gek. Was wel lachen. :proud:
En ik was allang blij dat we vorig jaar uberhaubt sneeuw gehad hebben.
Ben er wel klaar weer mee. Slechte nacht gehad. Benauwd en klam en dan eentje naast je die nog harder snurkt dan anders, omdat ie weer teveel bier op heeft. Dus om 4 uur maar naar de bank verhuisd. Kat verhuisde ook mee en ging naast me op de grond liggen snurken, dus dat schoot ook niet op.

Gisteren wezen varen en ook het water in geweest. Water was 19 graden, dus best wel koud, maar ik vond het heerlijk. Echt lekker afgekoeld.

Verjaardag zaterdag was wel warm, maar het was ook lekker om het buiten te kunnen vieren. Had voor veel schaduw gezorgd. Partytent, 2 parasols, schaduwdoek en nog een douchegordijn ophangen. Zo kon iedereen in de schaduw zitten. Afkoelen kon binnen, want had lekker de airco op 24 graden staan. Dus al met al viel het gelukkig. En tot half 12 buiten gezeten. We zijn niet zacht geweest. Ik vind zelf vreselijk irritant als mensen tot laat buiten zitten en hard praten, normaal doen wij dit dus echt nooit. Als wij samen buiten zitten praten we zachtjes, Anderen doen dat dus niet, dus nu hebben wij het ook een keer niet gedaan.

Hier nog tot en met woensdag nog warm, daarna zou het zakken naar 22 graden. Beter. Ik zit vanaf vandaag in de ziektewet, dus zo'n 20 graden zou mooi zijn.
Zo wat had ik gisteren avond de pe eein zeg voor het slapen. Zo warm en dan met die pleuris ventilator, daar krijg je droge ogen van en last van je spieren en keel. Dus ventilator weer uit. Ben nu echt super moe. Vind de nachten het ergst.
Straks dochter ophalen van school in 33 graden met de bus, pffffffff. Zo geen zin in. Morgen een cursus, moet ik in de trein en een kwartier lopen. Fysiek kan ik dat niet, maar geen keus.
Ben zo moe. Nu dochter weer naar school gaat, zo gehoopt op een frisse schone lei. Dat weer zorgt ervoor dat dit mij niet lukt. Nog 2 dagen na vandaag. Nog 2 dagen......
Gelukkig zijn de voorspellingen voor het weekend een keer naar beneden bijgesteld. Gisteren nog 3 dagen 26 graden maar nu 23 op zondag. En daarna 20 graden.

Ik hoop zo dat dat uitkomt en morgen toch niet weer de boel naar boven word bijgesteld.

Dan moet ik het nog uitzingen tot woensdagavond. Dat is ook gewoon ziek zijn maar niet zo lang. Ik durf er alleen niet meer op te hopen. :roll:
Madrid87: Zijn inderdaad behoorlijk zware dingen. Ik heb een oud ding, dus die maakt sowieso veel lawaai. Vriend van mij heeft er 1 van Whirlpool met de label eco silent. Ook vrij duur, ik meen rond de 600 euro.

Het apparaat zelf vind ik aanzienlijk stiller, maar je blijft toch desondanks met het geluid van dat geblaas door die buis zitten. Ik ben na een paar uur altijd blij als ik ‘m uit kan zetten.

Toevoeging: Met een slecht geïsoleerd huis moet je inderdaad geen wonderen verwachten. Ik zit met datzelfde probleem, maar goed, zonder is ook echt geen doen.
Lucifer2018 schreef:
26-08-2019 09:35
Gelukkig zijn de voorspellingen voor het weekend een keer naar beneden bijgesteld. Gisteren nog 3 dagen 26 graden maar nu 23 op zondag. En daarna 20 graden.

Ik hoop zo dat dat uitkomt en morgen toch niet weer de boel naar boven word bijgesteld.

Dan moet ik het nog uitzingen tot woensdagavond. Dat is ook gewoon ziek zijn maar niet zo lang. Ik durf er alleen niet meer op te hopen. :roll:
Ik zag t ook ja, ik hoop het van harte. Mag ook wel eens dat warme temperaturen naar beneden worden bijgesteld.

Heel veel sterkte met de klachten. Het valt niet mee he?

Wie is er ook zo klaar met dat eeuwige insmeren? Ik kan geen zonnebrand meer zien. En dan maar glibberen met je benen over elkaar. Ik begrijp gewoon niet dat mensen dat preferen boven het aantrekken van lagen kleding. Misschien smeren ze zich niet in ofzo? Ik ben nog steeds zo wit als sneeuw, word ook niet bruin.

Ik wil herfsssssssssstttttt!
Valt toch weer tegen. Ik dacht, dat doe ik nog wel even, die paar dagen. Maar bah bah bah :furious:
Ik zie dat het aankomende nacht hier 22 graden wordt en de nacht daarop ook :-o Dat wordt dus op de bank slapen met de airco aan.
Madrid87 schreef:
26-08-2019 06:59

Ik zit nog steeds te twijfelen over zo'n mobiele airco. Want het is hier beneden en boven heet als het heet is buiten maar ik begrijp dat zo'n ding dagelijks twee keer de trap op en neer zeulen ook niet zo handig is.
Ze schijnen best zwaar te zijn. Dus dan moet ik kiezen welke verdieping ik wil verkoelen denk ik. Als het hier 35 graden is dan is het binnen beneden ook 30 graden of meer. Dus eigenlijk moet ik er dan 2 hebben maar dat word wel een beetje te duur.
Welke merken airco hebben jullie allemaal en zijn jullie er tevreden over?
Ik betwijfel of het goed gaat werken in mijn slecht geisoleerde huis. De ruimtes zijn ook allemaal erg groot. Mijn zolderkamer is al 25m2.
Ik heb er wel twee, ook omdat ik gek werd van dat ding verplaatsen. Twee verschillende. Een van OK, en de ander moet ik even kijken ;-) Die van OK vind ik fijner, is iets kleiner, zit een timer op en doet het verder prima. Hier ook een slecht geisoleerd huis, dus warm wordt het echt nog steeds wel, maar ik merk wel verschil. Als ik met dit weer thuis kom van een dag werken en 'm dus niet aan heb gehad, is het rond de 35 graden en dan zet ik m aan en is het vaak binnen no time rond de 30 (tenzij het buiten echt nog 40 graden is). Als ik zoals gisteren vrij ben en 'm in de loop van de middag aan zet, wordt het zo'n 28-30 graden. En het is sowieso lekker om in de koude lucht te zitten, ook al koelt ie niet de ruimte volledig af.

Die ander is wat lomper en zwaarder. En zonder timer en die heeft wel 5 minuten nodig voordat hij begint met aircoën (die van OK start direct). Voordeel van die is wel dat die een ventilatiestand heeft zonder dat er lucht door de slang gaat en zonder dat ik de slang dus buiten hoef te hangen.
Hier zal het vandaag nog 32 graden worden, morgen en woensdag zitten we ook nog in de 30ers en dan zou er onweer en afkoeling volgen.
Dat ziet er alweer beter uit dan gisteren.
En wie weet, misschien wordt het nog wel verder bijgesteld....

Ik heb overigens wel het geluk dat ik hoge temperaturen redelijk trek. Ik vind het niet speciaal prettig, word er ook nogal lui van, maar in elk geval niet ziek... En slapen lukt gelukkig ook weer goed, nu de dagen korter worden.
Dat is toch waar ik het meeste last van heb in de zomer, dat lange licht. Ik val gewoon niet in slaap als het niet eerst minstens een paar uur donker is geweest. Wat dat betreft zou het voor mij al een stukje schelen als die zomertijd eens afgeschaft werd.
Evengoed, ik vind lagere temperaturen ook een stuk fijner. En sneeuw is het leukste wat er is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven