Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Vandaag vind ik het toch ook weer te warm :-( maar gelukkig maar een dagje, kom ik wel doorheen...
Kom op mopperkonten, het komende half jaar komen jullie volop aan de trekken. Is er nou echt niets waar jullie blij van worden, zelfs dat vooruitzicht niet?
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna 28 graden... :bonk:

En al die wolken en regen die voorspeld waren, lijken ook al niet meer te komen

Ik hoop dat het na vandaag echt onder de 20 graden blijft :-D En minder zon, meer herfst.
Cateautje schreef:
22-09-2019 15:58
Kom op mopperkonten, het komende half jaar komen jullie volop aan de trekken. Is er nou echt niets waar jullie blij van worden, zelfs dat vooruitzicht niet?
Wat een rare opmerking, juist in dit topic. Volgens mij mogen we hier mopperen toch, daar is dit topic voor.
FadeToBlack schreef:
22-09-2019 16:25
Wat een rare opmerking, juist in dit topic. Volgens mij mogen we hier mopperen toch, daar is dit topic voor.
Ja, daar is dit topic voor, maar het valt op dat het mopperen tot kunst is verheven en zelfs de vooruitzichten van een half jaar kou, grijs, regen, wind geen enkele vorm van geluksgevoel brengt. Ik zou gek worden van mezelf als ik altijd om alles zo negatief zou zijn, vandaar :)

Er is volop zomermopper, maar geen enkele wintervreugd.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-09-2019 16:29
Ja, daar is dit topic voor, maar het valt op dat het mopperen tot kunst is verheven en zelfs de vooruitzichten van een half jaar kou, grijs, regen, wind geen enkele vorm van geluksgevoel brengt. Ik zou gek worden van mezelf als ik altijd om alles zo negatief zou zijn, vandaar :)

Er is volop zomermopper, maar geen enkele wintervreugd.
Hoezo "om alles zo negatief" zijn? Het enige waar ik altijd negatief om ben is dit grafweer van vandaag. Wat een klote hitte!! We hebben net een stukje gefietst maar het enige dat ik inademde was die vreselijke warme lucht. Ik heb er koppijn van. Ik kijk dan ook erg uit naar de komende twee weken. Koeler, wolken én regen.

En verder ben ik een zeer blij, opgewekt en positief mens die van alles blij wordt. Vooral ook van dit moppertopic. Héérlijk!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-09-2019 16:29
Ja, daar is dit topic voor, maar het valt op dat het mopperen tot kunst is verheven en zelfs de vooruitzichten van een half jaar kou, grijs, regen, wind geen enkele vorm van geluksgevoel brengt. Ik zou gek worden van mezelf als ik altijd om alles zo negatief zou zijn, vandaar :)

Er is volop zomermopper, maar geen enkele wintervreugd.
Komt bij mij misschien omdat ik nog weinig kou, grijs en regen heb gezien tot nu, en daarom nog even niet kan voorstellen dat dat anders gaat zijn voor langere tijd. Plus dat half jaar wordt steeds korter; herfst komt later, lente komt eerder voor mijn gevoel.
Vreugde heb ik hier al gedeeld en ook van anderen gezien door kortere dagen, toen het september werd (toen waren we zelfs té blij), het feit dat het officieel herfst is, dat de zomer voorbij is, dat kerst er aankomt (soort van). Misschien als het morgen regent en grijs is dat ik daar lange termijn vreugde bij voel, maar ik heb even meer dan vooruitzichten nodig om blij te zijn met mogelijk regen en grijs. Het vooruitzicht was voor vandaag ook bewolking. O ja, en het was net bijna 28 graden, dat helpt ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-09-2019 14:52
Mijn truien hangen lekker te zonnen, dus zodra ik die heb afgehaald en opgevouwen, ben ik er klaar voor. :D
Oh ja, ik was nu ook nog even alles en hang het buiten op voordat alles weer op de zolder of in de droger moet drogen. Vind ik zo heerlijk ruiken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat het volgende week minder warm word dat er vandaag niet mag gezegd worden dat het warm is (hier ook bijna 27 graden)
kimmeke1983 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 16:57
67.04% gewijzigd
Liv, de herfst begint morgen pas, dus jullie hebben veel te vroeg gejuicht. Vandaag is de laatste dag van de zomer. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-09-2019 16:56
Liv, de herfst begint morgen pas, dus jullie hebben veel te vroeg gejuicht. Vandaag is de laatste dag van de zomer. :)
Haha zijn we een keer blij, zijn we weer te vroeg blij :-D :-D
Nou ja dan juichen we morgen nog een keer :yes:
Liv8 schreef:
22-09-2019 17:02
Haha zijn we een keer blij, zijn we weer te vroeg blij :-D :-D
Nou ja dan juichen we morgen nog een keer :yes:
Tja, met een hoop gemopper als gevolg. Maar goed, beloofd, morgen is het herfst en vanaf volgende week komt de temp niet meer boven de 15. :)
Mopper of vreugd hangen ook af van het moment waarop je hier meeleest. Aan het eind van een zeer warme en zeer zonnige zomer is de rek om weer een warme dag op te vangen er bij de meesten van ons inmiddels behoorlijk uit. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Het regent hier
kimmeke1983 schreef:
22-09-2019 19:42
Het regent hier
Ja, hier ook. Het begon precies op tijd, nadat ik net de deur had gesloten.

Rotterdam.

Er was ons onweer beloofd, maar daar is nog steeds geen sprake van, gewoon, een klein fris buitje.
Hier ook! En het waait flink. Heerlijke geluiden. Ik houd het erop dat de zomer nu echt over is en verklaar het herfst! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hier in het oosten nog niks, maar de buien trekken hier al de hele zomer zowat langs ons heen. Strontvervelend. Ik merk wel dat de bomen aan het verkleuren zijn :heart:
Heanig an
-Akeleila- schreef:
22-09-2019 19:54
Hier ook! En het waait flink. Heerlijke geluiden. Ik houd het erop dat de zomer nu echt over is en verklaar het herfst! :cheer:
:worship:
-Akeleila- schreef:
22-09-2019 19:54
Hier ook! En het waait flink. Heerlijke geluiden. Ik houd het erop dat de zomer nu echt over is en verklaar het herfst! :cheer:
:nope: Je zal toch echt tot 12 uur moeten wachten. ;)
Cateautje schreef:
22-09-2019 20:11
:nope: Je zal toch echt tot 12 uur moeten wachten. ;)

Als je het echt officieel wil doen, dan tot morgenochtend 09.50 uur. ;-)
-Akeleila- schreef:
22-09-2019 20:22
Als je het echt officieel wil doen, dan tot morgenochtend 09.50 uur. ;-)
Aha, ik heb ernaar gezocht, maar kon het niet vinden, dus dank. :-D

Morgen om 9.50 uur, steek ik een sigaar op. :D
Alle reacties Link kopieren
Om 09.50 ben ik op mijn werk dus vier ik het nu maar

HERFST :cheer2: :cheer: :jump: :yes:

Fijne herfst iedereen!
Helemaal eens, ik vier de herfst als ik daar zin in heb en dat is nu :cheer2:
anoniem_382964 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 08:08
Reden: Typefout
1.91% gewijzigd
Wat een vreugd zomaar op dit topic. ;-D
Nogmaals proost op de herfst allemaal! :cheers:

Dit keer met warme chocomel met slagroom. Daar past het weer nu gelukkig wat beter bij dan de vorige keer afgelopen zaterdag.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
-Akeleila- schreef:
22-09-2019 13:47
En dan ook nog telkens precies in het weekend zulke hoge temperaturen erbij. Ik heb een aantal dingen buiten de deur te doen en stel dat nu al weken uit omdat het steeds precies in het weekend weer zomers is. En ik gewoon ècht ècht ècht geen zin meer heb om buiten in de zon te gaan lopen zweten.
Nou dit precies! En vandaag weer op kantoor dus krijg het minder mee. Maar in elk geval zijn de nachten prima te doen en dat maakt voor mij echt een wereld van verschil. Heb helemaal zin om komend weekend het hele huis herfst-klaar te maken hmm :) :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven