Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Oh, wat zijn die frisse ochtenden toch lekker! Heb er maandenlang naar uitgekeken en geniet er nu volop van. :heart:

Ugli, niet schizofreen hoor, alleen een beetje onverwacht, haha, dat een meeschrijver op het zomerliefhebberstopic houdt van een maandenlange winter met sneeuw. Leuk!

Komend weekend nog een keer zomers warm. Geniet ervan! En hopelijk kun je daarna switchen naar dit topic, omdat dan die maandenlange sneeuwwinter aanbreekt. :P
Alle reacties Link kopieren
-Akeleila- schreef:
20-09-2019 11:16
Oh, wat zijn die frisse ochtenden toch lekker! Heb er maandenlang naar uitgekeken en geniet er nu volop van. :heart:

Ugli, niet schizofreen hoor, alleen een beetje onverwacht, haha, dat een meeschrijver op het zomerliefhebberstopic houdt van een maandenlange winter met sneeuw. Leuk!

Komend weekend nog een keer zomers warm. Geniet ervan! En hopelijk kun je daarna switchen naar dit topic, omdat dan die maandenlange sneeuwwinter aanbreekt. :P
Ja sneeuw is zo mooi! Als het de hele winter sneeuwt ben ik blij. Niet perse handig, maar dat is heel warm weer ook niet. :biggrin:
Ugli schreef:
20-09-2019 11:25
Ja sneeuw is zo mooi! Als het de hele winter sneeuwt ben ik blij. Niet perse handig, maar dat is heel warm weer ook niet. :biggrin:
Heej, ga jij vreemd ;)?!!!!
Ugli schreef:
20-09-2019 11:25
Ja sneeuw is zo mooi! Als het de hele winter sneeuwt ben ik blij. Niet perse handig, maar dat is heel warm weer ook niet. :biggrin:

Haha, ja, precies! :applause:
De blaadjes beginnen hier al te kleuren! Het wordt nu toch echt langzaamaan herfst :heart:
Alle reacties Link kopieren
De koele nachten en ochtenden zijn heerlijk. De al wat kortere dagen ook. Jammer dat ik vandaag gewoon de airco aan moest zetten, zowel op het werk als toen ik thuis kwam. Ik wil de verwarming aan moeten zetten.
Het is officieel herfst :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Eingelijk begint de herfst dit jaar op 23 September https://www.beleven.org/feest/herfst

Waarbij je ook ziet dat de herfst nooit begint op 21 September maar op 22 of 23 September God weet waarom
Alle reacties Link kopieren
Hier ook echt van dat jojo weer. Dus ik loop ook te goochelen met vesten. Heb wel deze week een nieuwe winterjas gekocht die ik in de ochtend en avond al echt nodig heb. Dus het gaat de goede kant op....
Wat wel vervelend is, het is hier nog steeds zo ontzettend droog.... Elke dag opnieuw die snerpende zon, en geen drupje regen. Het is inmiddels zo erg dat de brandweer adviseert om naaldbomen die te dicht bij huizen staan te kappen ivm de risico's. ( het schijnt dat die sneller branden en ook moeilijker te blussen zijn, bovendien is er onvoldoende bluswater) Dat gaat toch helemaal nergens meer over?
kimmeke1983 schreef:
21-09-2019 05:53
Eingelijk begint de herfst dit jaar op 23 September https://www.beleven.org/feest/herfst

Waarbij je ook ziet dat de herfst nooit begint op 21 September maar op 22 of 23 September God weet waarom
Dat is het moment dat de dag en de nacht even lang zijn. Dat geldt ook voor de lente. :)
kitchenwitch schreef:
21-09-2019 09:27
Hier ook echt van dat jojo weer. Dus ik loop ook te goochelen met vesten. Heb wel deze week een nieuwe winterjas gekocht die ik in de ochtend en avond al echt nodig heb. Dus het gaat de goede kant op....
Wat wel vervelend is, het is hier nog steeds zo ontzettend droog.... Elke dag opnieuw die snerpende zon, en geen drupje regen. Het is inmiddels zo erg dat de brandweer adviseert om naaldbomen die te dicht bij huizen staan te kappen ivm de risico's. ( het schijnt dat die sneller branden en ook moeilijker te blussen zijn, bovendien is er onvoldoende bluswater) Dat gaat toch helemaal nergens meer over?
Ik zie in mijn regio een week regen voorspeld vanaf maandag, paar mm per dag, is niet om te juichen, mag wel wat meer.
De natuur heeft het nodig inderdaad.
Proost allemaal! Op de herfst! :cheers:

Afbeelding

Ik proost met plezier 2x op de herfst, dus als maandag de astronomische herfst begint doe ik het gewoon nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
20-09-2019 11:26
Heej, ga jij vreemd ;)?!!!!
Ik ben polyamoreus. :loveys:

Gefeliciteerd met de herfst voor de mensen in dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik word wel echt helemaal kriegel van die zon weer de hele dag en dat lange licht....
Het was vandaag alsof de zomer weer van voor af aan begon, ben echt he-le-maal klaar met deze temperaturen.

Sorry hoor, wil de pret niet drukken :P
Het is in ieder geval officieel Herfst!
Hopelijk morgen al meer bewolking en dan volgende week een stuk koeler!
Jippie morgen 24 graden.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
21-09-2019 18:37
Ik word wel echt helemaal kriegel van die zon weer de hele dag en dat lange licht....
Het was vandaag alsof de zomer weer van voor af aan begon, ben echt he-le-maal klaar met deze temperaturen.

Sorry hoor, wil de pret niet drukken :P
Het is in ieder geval officieel Herfst!
Hopelijk morgen al meer bewolking en dan volgende week een stuk koeler!
Hier morgen nog 25/26 graden (en dan wil ik deze temperaturen een lange tijd niet meer zien) vanaf maandag word het weer beter dus dat is posetief
Alle reacties Link kopieren
Ik was een dagje bij mijn ouders, en daar was het ook niet te doen in de tuin, we hebben dan ook maar 5 tot 10 minuten buiten gezeten en zijn toen binnen gaan zitten.
Ik weiger ook in deze periode nog een korte broek en een hemd aan te gaan doen.
Ik keek net even op de weerapp en zag het het begin oktober nog zo'n 20 graden wordt, niet te doen!
Gelukkig zijn de aankomende 2 weken wel positief
Vandaag was mijn humeur echt om op te schieten, niet alleen wegens de hormonen (moet ongesteld worden) maar ook vanwege die felle zon en onmogelijke warmte. :thunder:

Ik heb het er zó mee gehad! En ook ik weiger om m’n zomerkleding nog aan te trekken hoor. Lange broek en dunne blouse.

Morgen naar een event in m’n woonplaats maar ik denk niet dat ik lang buiten ga blijven. In elk geval zonnebril en hoed op.
Ik kon het niet laten. Heb vandaag mijn winterjas gewassen en verzorgd, dus ik ben er klaar voor. :)


Morgen was ik al mijn truien en vesten.
Alle reacties Link kopieren
Echt balen dit. Weer de hele dag met de gordijnen dicht zitten tegen dat verdomde felle zonlicht.
Ik heb nu al zin in vanmiddag/vanavond als het gaat regenen en onweren, ALS het gaat regenen en onweren. :whip:

De vooruitzichten zijn in elk geval wel fijn. Geen/weinig zon, heerlijk! Vandaag maar weer uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
Het was afgelopen week naar mijn smaak al te warm en te zonnig, maar vandaag wel echt het klapstuk. Het is ook direct weer warm bij mij in huis...

Als ik een ander topic mag geloven voorspelt NASA een ‘horrorwinter’, die mag van mij morgen al wel beginnen! Al zou ik eerst nog even een paar goede herfststormen best kunnen waarderen. Ik mis heel erg het grauwe weer; het was dan weliswaar koeler afgelopen weken, maar de zon speelde alsnog een hoofdrol :nope: .

Sterkte iedereen vandaag weer, hopelijk is het de laatste terrordag!
Alle reacties Link kopieren
Ja die zon de hele dag inderdaad... Laatst, volgens mij vorig weekend, was het de hele dag bewolkt, echt zo'n verademing. Heerlijk is dat dan.
Ik heb zo'n zin in dat koude grauwe weer.

Ik vertik het trouwens ook echt om weer zomerkleding aan te doen.
Zag net allemaal weer mensen op sandalen en ik loop dan in mijn zwarte sport outfit met lange mouwen :-D

Ik kreeg gisteren een berichtje van een kennis die nog naar de zon op vakantie ging met foto's van het resort, het enige wat ik dacht, ughh jij liever als ik. Moet er niet aan denken.
Kijk al maanden uit naar de Herfst en ben er ook echt zo aan toe.

Ik hoop wel echt dat de zon nog een beetje weg gaat trekken vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook klaar mee. Geloof nooit dat het hier gaat regenen. Het wordt steeds verder vooruit geschoven... komt er niet van.
Nou inderdaad, elke dag weer die %$^*#-zon!

En dan ook nog telkens precies in het weekend zulke hoge temperaturen erbij. Ik heb een aantal dingen buiten de deur te doen en stel dat nu al weken uit omdat het steeds precies in het weekend weer zomers is. En ik gewoon ècht ècht ècht geen zin meer heb om buiten in de zon te gaan lopen zweten.

Gelukkig komende week minder zon en lagere temperaturen. En zoals het er nu naar uitziet in de week daarna weer echt normale temperaturen. Zou dit dan echt de laatste stuiptrekking van de zomer zijn? Ik hoop het!!!
Mijn truien hangen lekker te zonnen, dus zodra ik die heb afgehaald en opgevouwen, ben ik er klaar voor. :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven