Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Ja regen! En hoe. Ik heb er lekker in gedanst met mijn 2 rare meiden. :cheer2: :cheer2:

Gluurbuurman vond maar raar aan zijn blik te zien. Boeiend. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Elf12345 schreef:
18-06-2021 15:56
Ooh wat weet je me toch elke keer weer gerust te stellen, zo lief dankjewel! Dat helpt me echt enorm :heart: :heart: :rose: Dat is inderdaad een heel goed idee! Want zonnige dagen komen er zeker nog wel. En zo kan ik dan toch van de regen genieten komende week :)
Hebben jullie eigenlijk al een nieuw huis gekocht?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik ga echt kapot van de hitte. Zit gewoon stil en kletsnat van het zweet.
Alle reacties Link kopieren
Hier eindelijk een noemenswaardige bui :yes:
Nou, de zon is er alweer hoor. Ik hoop dat er overal bij jullie nog wat valt.
Hier schijnt die hufter lekker door :puh:
Alle reacties Link kopieren
Nou dat was van korte duur... het heeft maar even geregend.
Alhoewel het nu ook weer donker wordt.
Merk wel meteen hoe erg ik het mis dat het om een bepaalde tijd donker wordt.. gewoon weer een avond hebben pfff echt hoor, kan niet wachten.
Vond het een zware dag. Kwam geen einde aan. Telkens even regen maar dan toch weer warmte en zon. Nu schijnt hij alwéér.
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
18-06-2021 18:51
Heb het even slecht. Volgens mijn weerapp zou het hier om 19 uur 22 graden zijn, nou is totaal niet zo. Had me daar heel de dag aan vastgehouden.

29 graden in de woonkamer. :|
Ja!! Hier net ook!! Dit was de ergste dag tot nu toe. Ik zweet me kapot, voel me zo smerig, maar ik kan toch niet de hele dag onder de douche gaan staan?!

Bijna de langste dag. Bijna de langste dag. Bijna de langste dag. Dat is tenminste iets.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
De kaasblokjes die ik begin van de avond op tafel had gezet, zijn gewoon gesmolten O_O

26,5 graden in de woonkamer. Boven inmiddels 30 :cry:

Wordt de zoveelste kutnacht. En ik was al zo moe door verdriet en stress.

Sterkte allemaal! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Voor jou ook Sterrenstof :hug: :rose:
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
18-06-2021 20:36
Nou dat was van korte duur... het heeft maar even geregend.
Alhoewel het nu ook weer donker wordt.
Merk wel meteen hoe erg ik het mis dat het om een bepaalde tijd donker wordt.. gewoon weer een avond hebben pfff echt hoor, kan niet wachten.
Dit dus, mooi op tijd donker! Lekker op tijd op de bank tv kijken met de gordijnen dicht en sfeerlampjes aan.

Kids alweer overprikkeld door te lang daglicht, en door een te hete slaapkamer niet kunnen slapen. Ze zijn al weer beneden nu. Achja is toch weekend nu maar toch.

Maar ben zelf ook kapot door die bloedhitte, dan zijn kids die helemaal hyper zijn echt geen pretje. Zag net dat het hier vannacht wederom niet onder de 20 graden komt, dus weer een plaknacht, bah!

Kids dommelen al wat weg nu, maar ze vinden Engeland-schotland ook wel weer interressant, haha.
Alle reacties Link kopieren
Bijna de langste dag, nog even en de dagen worden iig alweer korter. Dan dan we richting kerst!!! :cheer2:

(Ja, ik weet dat juli en augustus nog moeten komen :pukey: )
Alle reacties Link kopieren
Bah nare dagen zijn dit. Mijn longen doen pijn van de overuren die ze draaien met het weer van gisteren en vandaag (astma) en ik blijf er onwijs onrustig van als het buiten zo fel zomer is.

Knuffel hier voor iedereen die ermee aan t worstelen is.
Als t iets troost; ik keek er uit om jullie weer even 'op te zoeken' en telepatheer iedereel koelte toe. En regen! Regen die niet vies verdampt regen
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
18-06-2021 16:14
Bij een flat die ik heb bezichtigd ooit vertelde de makelaar dat de fotograaf nog speciaal een keer is terug gekomen om foto's te maken van bloesem in de binnentuin et cetera. Dus het komt vast helemaal goed :)
Dankjewel! Dat is echt zo fijn om te lezen :) Ik zal zo opgelucht zijn als ons huis verkocht is en alles netjes legaal geregeld. Ben zo bang dat het ons zal blijven achtervolgen... En door de gekte op de huizenmarkt hebben we elke euro die we voor ons huis kunnen krijgen nodig. Hoop zo dat het meevalt, goede foto's zijn een belangrijk begin :) Dus heeeeel erg bedankt voor je geruststellende berichtje :heart:
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
18-06-2021 19:44
Hebben jullie eigenlijk al een nieuw huis gekocht?
Nog niet, we doen ons best maar komen er steeds niet doorheen helaas. Ondanks toch echt hoog bieden. De overlast is inmiddels zo extreem geworden dat we nu heel snel op zoek zijn naar een huurwoning zodat we vlug weg kunnen. Mocht de verkoop ons dan toch financieel achtervolgen weten we in elk geval wat we te besteden hebben. Laatst ook ruim 10% overboden maar toch niet geworden...
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is het toch bij velen lekker afgekoeld in de regen. Ook hier helaas enkel een buitje en daarna weer zon. Heel veel koele knuffels en succes, het is echt niet makkelijk zo. (En hopelijk ligt iedereen nu wel heerlijk te slapen ipv ook naar plafond staren :p )
Alles open en het waait fijn door, koelig lijkt het.
Hopelijk word het hier ook echt de grauwe dag en 19 graden die voorspeld is. En komt de naar beneden bijgestelde weersvoorspelling van aankomende week ook uit.
Het is hier heerlijk ( sorry voor degene bij wie het bloedheet is nog ). Het waait hard, het is grauw en fris buiten 17 graden en binnen van 24 vanochtend naar 21,5 gegaan. Ik trek lekker bij. Straks naar de sportschool om elf uur ( eigenlijk geen zin in want ik moet echt weer wennen aan sporten na een maand niets gedaan te hebben ) en dan vanmiddag weer lekker voetbal kijken.

Hoe voel je je Lucifer? Nog ziek? Ik hoop dat je bij trekt. De voorspellingen zien er bij ons in de omgeving in elk geval fijn uit voor de komende week, dinsdag hier zelfs max 16 graden en vrijdag op mijn verjaardag lekker grauw en koel. Zin in.

Elf, wat balen dat je vannacht nog zo laat op was en het zo heet was. Ik blaas een hoop koelte naar je toe oke? Hoop dat het nu beter is.

Lieve Sterrenstof, ook voor jou een dikke knuffel. :hug:
Voor iedereen eigenlijk, want veel mensen hebben het zwaar. :hug:
Dat is fijn Madrid!

Mijn partner fietst tegenwoordig naar zijn werk ( mafkees, dik een uur op een elektrisch ondersteunde fiets) en ook soms in de nacht naar huis.

Dan rijd hij jouw stad uit naar de mijne en stuk ertussen is dan koud, maar de steden zijn dan gewoon weer warm als hij die nadert en binnen fietst.


Ik ben ook aan het bijtrekken, voel me beter dan afgelopen 2 dagen gelukkig. Hopelijk kan ik vandaag wel gewoon een beetje doen wat ik wil.

Het steeds dagen eigenlijk niets kunnen vind ik het ergst. Je leven staat zo stil dan.

En ik heb ook geen werk meer hoor Madrid en in begin ( en nog steeds soms) vond ik dat zo vreselijk. Ik heb zelfs ooit een soort rouwtherapie gevolgd omdat ik zo boos en gefrustreerd was over dat ik niet gewoon kon leven zoals ik dat eerst kon of had gewild.

Sportze, dat zal vast helpen als je weer bezig bent, dat was voor jou eerder wel toch een fijn iets?
Oh echt? Wat grappig dat je man bij mij langs fietst. E-bikes zijn wel echt super fijn, ik wil eigenlijk ook een nieuwe maar ja die krengen zijn mega duur. Ik was gek op mijn E-bike, ging er altijd op van hier naar werk, meestal 10 km heen en 10 terug. Was goed te doen.

Ja, ik kan me voorstellen dat het echt een rouwproces is als je afgekeurd wordt, het lijkt me erg moeilijk. Heb je het nu wel een beetje los kunnen laten? Mensen oordelen zo snel als je niet werkt of niet kan werken, heb je daar last van?
Nu heb jij een goede medische reden toch?

Die heb ik dan weer niet, bij mij is het psychologisch. In mijn omgeving is dat niet zo geaccepteerd als een medische reden zou zijn. Ik wil ook graag werken maar helaas moet ik echt werk hebben dat passend is en duurt het allemaal lang voor ik wat hoor van de gemeente ( mijn WW loopt deze maand af dus dan ga ik de volledige bijstand in, gelukkig heb ik goed contact met de gemeente en pushen ze me nooit ) over die coachingsopleiding.

Ik heb bij het UWV een aanvraag staan voor beoordeling arbeidsvermogen, op aanraden van de gemeente maar ben best nerveus over wat daar uit komt. Ik wil niet afgekeurd worden maar als ik alle verslagen zo las van de huisarts en de psychologen die ik bezocht heb schrok ik best wel van mezelf.
Die vrouw bij de gemeente zegt altijd dat ze het knap vind dat ik niet al jaren eerder afgekeurd ben en dat ik uberhaubt nog kon werken. Die man die ernaast zat zei dat als hij meegemaakt had wat ik had meegemaakt hij allang in een inrichting had gezeten.

Ja, het sporten helpt zeker. Ik ben er 24 kilo door afgevallen en ik voel me best fit. Het is meer dat ik het wennen vind omdat het nu een nieuwe sportschool is en ik nog niemand ken enzo, dan word ik altijd een beetje nerveus. Ik hou gewoon niet van verandering.

Super fijn dat je aan het bijtrekken bent! Het is je gegund na al die ellendige hitte.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 10:37
4.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is hier alweer 24 graden en al van vanmorgen 5 uur zonnig. Het heeft hier ook geen druppel geregend (midden limburg)

Heb vanmorgen de tuin maar gesproeid...voor vanavond hebben ze wel weer regen en onweer voorspelt maar als het zo goed voorspelt is als afgelopen 3 dagen dan blijft het gewoon droog dus :"-(

Ellende. Ik tel af naar volgende week hoor.
Mijn man vond dat ook Madrid, prijzig!
En heeft zijn oude gazelle zelf omgebouwd. :-D

Ik heb zelfs nog beetje gewerkt nadat ik was afgekeurd. Maar de eerste reden van thuis zitten was niet geheel lichamelijk. ;-)

Nu met de zenuwklachten en rugklachten erbij is het helemaal wel klaar. Ik heb er vrede mee, ook omdat ik nu gewoon niet meer kan en niemand het ook meer verwacht. Want ik dacht altijd, ik moet toch weer werk vinden en werken, liefst fulltime. Ook al red je het gewoon niet.

Nu geen last meer van, al ben ik wel altijd nog aan het bedenken wat ik nog wel kan doen. Dus maak / bedruk dingen voor mensen, zit in OR op de ene school en de MR op de andere, kascommissiecontroles doe ik elk jaar.
En heb heel lang mijn zus geholpen met administratie en labels maken en werkkleding bedrukken. Dat doe ik niet meer.

Wel allemaal in mijn eigen tempo. :-D Maar het is echt een proces. Ook als maar tijdelijk is, het is gewoon soms zo frustererend.


Ik hoop dat sporten toch fijn was, ondanks de nieuwigheid.
Stephanisaurus schreef:
19-06-2021 09:27
Het is hier alweer 24 graden en al van vanmorgen 5 uur zonnig. Het heeft hier ook geen druppel geregend (midden limburg)

Heb vanmorgen de tuin maar gesproeid...voor vanavond hebben ze wel weer regen en onweer voorspelt maar als het zo goed voorspelt is als afgelopen 3 dagen dan blijft het gewoon droog dus :"-(

Ellende. Ik tel af naar volgende week hoor.
Jak. Ik hoop dat snel wel afkoelt.

Hier lijkt op morgen na het best oke te worden aankomende week. Is dat bij jullie ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft het gisteren om 17 uur even flink geregend, maar dat was maar iets van 10 minuten.
Gelukkig daarna droog gebleven. ik ben namelijk met een klein groepje naar de pizzeria geweest. Om 22 uur naar huis en het was nog nét te doen in een hemdje (vond ik dan)
Vannacht best wel goed geslapen, 07.15 opgestaan, gedoucht en alles opengezet. Inmiddels is het 23 graden in huis. Heerlijk!
Wel voelde ik toen ik opstond de warmte die nog in het huis zat, heb dus meteen de ventilator weer aangezet.

Hier ziet het er ook goed uit de komende dagen.
Net op de weerapp gekeken, zoals het er nu naar uit ziet komt het hier tot begin juli niet boven de 23 graden uit. Super!

Had het er pas nog met iemand over dat ik het deze zomer nog ''goed'' te doen vind, zeker na vorig jaar waar het zo vroeg al zo warm was
FeeLucifer01 schreef:
19-06-2021 09:45
Jak. Ik hoop dat snel wel afkoelt.

Hier lijkt op morgen na het best oke te worden aankomende week. Is dat bij jullie ook zo?
Hier wordt de komende 4 dagen regen voorspeld met weinig zon en morgen zo'n 21 graden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven