Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een dagje in Rotterdam, maar wat is het benauwd zeg! 24 graden inmiddels. Ik hoop dat het wat aanngenamer is als we thuiskomen.

Ik merkte het vanochtend al toen ik om 10 uur naar m'n ouders liep. Een jas is nog niet nodig.
Bij ons heeft het ook flink geregend en geonweerd, ik schrok er gewoon wakker van!

Edit: ik zag inderdaad ook dat te temperaturen 's nachts flink omlaag zouden gaan. Wat zou dat heerlijk zijn!
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
20-06-2021 14:18
Helbal ja.

Voor morgen staat hier 14 graden O_O Dat moet ik nog zien.
Ik zag ook 17 staan... wat zou dat fijn zijn. Nog steeds warm in huis en ben nog steeds hangerig/nergens zin in.
Alle reacties Link kopieren
Morgen is de langste dag!! Vanaf dan weer heel rustig een paar minuutjes per dag/week terug naar de echte avonden. Met deuren en gordijnen dicht, kaarsen aan, muziekje, borrel, een goed boek of film, stilte op straat, zachte regen op het dak. Oh jongens...zucht......
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk he Tanteslankie, heb er ook zo'n zin in..
Heb de avond ook altijd nodig om de dag af te sluiten en op dingen te reflecteren (oke klinkt misschien heel stom hoor) dan krijg ik ideeën of inspiratie voor dingen. Gewoon die rust..
Maar gelukkig de langste dag bijna geweest en gaan we langzaamaan weer de goede kant op :yes:
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
20-06-2021 20:53
Heerlijk he Tanteslankie, heb er ook zo'n zin in..
Heb de avond ook altijd nodig om de dag af te sluiten en op dingen te reflecteren (oke klinkt misschien heel stom hoor) dan krijg ik ideeën of inspiratie voor dingen. Gewoon die rust..
Maar gelukkig de langste dag bijna geweest en gaan we langzaamaan weer de goede kant op :yes:
Dat heb ik ook. De dag duurt nu gewoon te lang, ik zit mijn tijd uit totdat ik naar bed mag. In de winter ben ik dan veel actiever. Nog even naar zangles, een stuk fietsen, koffiedrinken bij een vriendin...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
20-06-2021 20:44
Morgen is de langste dag!! Vanaf dan weer heel rustig een paar minuutjes per dag/week terug naar de echte avonden. Met deuren en gordijnen dicht, kaarsen aan, muziekje, borrel, een goed boek of film, stilte op straat, zachte regen op het dak. Oh jongens...zucht......
Ohh kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Koelere lucht en al veel regen toegekomen hier. In de slaapkamer is het al afgekoeld voel je de wind, helaas is het in de woonkamer nog niets afgekoeld dat is het enige min punt
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bewolkt en veel(!) regen :cheer2:

Nu de warmte nog uit de woonkamer krijgen en afkoelen voor ronde #2 :'-(
Ik ben zo blij dat het is afgekoeld en heerlijk regent buiten! :cheer:

En vandaag is de langste dag, dat betekent dat de dagen ook weer gaan korten nu, dubbele vreugde! :cheer2:

Op naar de herfst!
kimmeke1983 schreef:
21-06-2021 07:21
Koelere lucht en al veel regen toegekomen hier. In de slaapkamer is het al afgekoeld voel je de wind, helaas is het in de woonkamer nog niets afgekoeld dat is het enige min punt

Alle ramen en deuren openzetten en het goed laten doorwaaien.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo heerlijk! Koel en regen! :cheer2:
She was brave and strong and broken, all at once.
Ik hou zo van regen he! :cheer2:
Heerlijk dat koele weer en die regen. Kat vindt het wat minder leuk, die ligt te mokken binnen en is nog niet eens naar buiten geweest. Maar ik trek helemaal bij. Tot half acht(!!!) geslapen, wat voor mijn doen echt bizar laat is. Normaal ben ik rond vijven wel op. Ben enorm lui vanochtend, hoe langer ik slaap hoe slomer ik er van word altijd.

Hier is het 14 graden en warmer wordt het ook niet. De hele week komt het niet boven de 20 uit. Volgende week ook een hoop 21 dagen. Ik vind het helemaal fijn.
Geniet ervan allemaal.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 13:52
98.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja zo heerlijk dit en de vooruitzichten ook!
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk koelte en regen!
Ik ben kapot van die klotehitte. Heb weinig anders gedaan dan overleven, de tijd uitzitten de afgelopen dagen. Mijn long covid klachten zijn flink erger geworden weer. Bah wat is die hitte toch vervelend voor zovelen.
Ik heb elke dag meegelezen hier met jullie geklaag en lieve opbeurende berichtjes naar elkaar. Maar het lukt me niet zo goed om actief mee te schrijven momenteel. Mijn depressie is best erg op het moment. Ik ga hier doorheen komen, dat weet ik ook wel, maar het moest blijkbaar eerst nog weer erger worden voordat het weer beter kan worden. Ik kan niet wachten tot het echt weer beter gaat en blijft gaan...
Alle reacties Link kopieren
Mijn woonkamer koelt ook maar niet af trouwens. Hier kan geen raam open. Ik was er al bang voor toen we hier gingen wonen en mijn angst bleek terecht. Gelukkig wordt er volgend jaar verbouwd en komen er grote tuindeuren in. Is toch ook debiel geen 1 raam die open kan. Je kunt het gewoon niet laten doorwaaien hier. En de ventilator kan ook maar zoveel lucht verplaatsen. Blegh.
Alle reacties Link kopieren
Regen! Ohh wat fijn, hopelijk heeft iedereen heerlijk verkoelende regen :) En nu hopen dat het huis wil afkoelen ;)
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
21-06-2021 10:34
Ik hou zo van regen he! :cheer2:
Hee, nog een pluviofiel!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is geen oven meer!!!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
21-06-2021 11:06
Eindelijk koelte en regen!
Ik ben kapot van die klotehitte. Heb weinig anders gedaan dan overleven, de tijd uitzitten de afgelopen dagen. Mijn long covid klachten zijn flink erger geworden weer. Bah wat is die hitte toch vervelend voor zovelen.
Ik heb elke dag meegelezen hier met jullie geklaag en lieve opbeurende berichtjes naar elkaar. Maar het lukt me niet zo goed om actief mee te schrijven momenteel. Mijn depressie is best erg op het moment. Ik ga hier doorheen komen, dat weet ik ook wel, maar het moest blijkbaar eerst nog weer erger worden voordat het weer beter kan worden. Ik kan niet wachten tot het echt weer beter gaat en blijft gaan...
Geeft niks hoor Hobbel! Doe wat goed voelt. Voor zover dat lukt met een depressie. Ik weet er alles van.

Ik sta ook op standje overleven met dit kutweer. Ik kan de weken wel vooruit kijken. Het is dat ik een gezin heb anders bracht ik de zomer in het donker onder een deken door...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
21-06-2021 11:07
Mijn woonkamer koelt ook maar niet af trouwens. Hier kan geen raam open. Ik was er al bang voor toen we hier gingen wonen en mijn angst bleek terecht. Gelukkig wordt er volgend jaar verbouwd en komen er grote tuindeuren in. Is toch ook debiel geen 1 raam die open kan. Je kunt het gewoon niet laten doorwaaien hier. En de ventilator kan ook maar zoveel lucht verplaatsen. Blegh.
Huh, wat stom zeg! :hug:

Heb je een voor- en achterdeur? Die tegen elkaar openzetten?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
21-06-2021 11:06
Eindelijk koelte en regen!
Ik ben kapot van die klotehitte. Heb weinig anders gedaan dan overleven, de tijd uitzitten de afgelopen dagen. Mijn long covid klachten zijn flink erger geworden weer. Bah wat is die hitte toch vervelend voor zovelen.
Ik heb elke dag meegelezen hier met jullie geklaag en lieve opbeurende berichtjes naar elkaar. Maar het lukt me niet zo goed om actief mee te schrijven momenteel. Mijn depressie is best erg op het moment. Ik ga hier doorheen komen, dat weet ik ook wel, maar het moest blijkbaar eerst nog weer erger worden voordat het weer beter kan worden. Ik kan niet wachten tot het echt weer beter gaat en blijft gaan...
:hug:
Hier ook hoor.. super depri.
Vorige week nog 3x gesport, geen idee hoe ik het nog voor elkaar heb gekregen maar vanmorgen heb ik me nog even omgedraaid, zooo moe.
En juist doordat ik nu dus bij ga slapen etc word ik ook weer even heel depri, die vermoeidheid moet eruit.

Het is hier nu 17 graden, ik kan echt wel janken. Wat een ellende met die hitte... en weet je wat nu zo grappig is, dat dit meer normale temperaturen zijn voor de tijd van het jaar (verschilt per regio natuurlijk) maar rond de 19 graden is normaal voor juni en geen 34 :nut:

Maar mijn boodschappen zijn binnen, vandaag even bijkomen (en eindelijk weer een beetje het huishouden doen).. geniet ervan allemaal! :heart:
yesss wijzigde dit bericht op 21-06-2021 15:24
1.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
21-06-2021 11:21
Hee, nog een pluviofiel!!
Hier nog één! :D
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
21-06-2021 14:05
Hier nog één! :D
Jaaa gek op regen! Geniet daar zo van :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven