Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
17-07-2021 10:11
Klopt, maar ik blijf op viafora.
Ik zit er ook over na te denken hoor.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
17-07-2021 10:11
Klopt, maar ik blijf op viafora.
Ik zit er ook over na te denken hoor.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
17-07-2021 10:38
Oh heerlijk! Ik tel zo hard af naar de herfst he!

Nog 67 dagen tot de herfst!
Ik tel mee af! Volgende maand al augustus! Steeds vroeger donker..
Kan echt niet wachten :flirting:

Ik las ook dat dit forum blijft.. maar even over nadenken dan.
Als jullie toch overstappen dan ga ik daar ook een account aan maken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu uitzien wordt het ook hier een paar dagen rond de 26 graden met volop zon, bah zo geen zin in!

Hier is trouwens Frankrijk
noas_1993 wijzigde dit bericht op 17-07-2021 14:06
5.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
17-07-2021 11:59
Ik zit er ook over na te denken hoor.
Ik ook,vind viafora een prettig forum!
Ik blijf gewoon hier :hyper:

En de zomer is nu echt begonnen :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vandaag nog wel te doen vond. De wind uit het noorden maakt het iets frisser waardoor het buiten en vooral in de schaduw best aangenaam was.

Vanaf maandag weer wat koeler. Ik hoop dat de temperaturen van vrijdag en zaterdag nog wat gaan zakken, anders wordt het weer van dat vieze warme plakweer....
FadeToBlack schreef:
17-07-2021 18:39
Ik blijf gewoon hier :hyper:

En de zomer is nu echt begonnen :pukey:
2x eens.

Heb de airco aan gehad net, niet te doen binnen en buiten.

Ik heb echt 'genoten' van de slappe/ matte zomer tot nu toe. Heb zelfs met bakken vol regen een heerlijke dag in Brabant gehad donderdag. De nachten waren mij wel al te warm en dus beetje opgezet in de ochtenden en wat meer pijn overal, maar te doen. Zeker beter dan afgelopen paar jaar in de hel die maanden duurde.

Maar vandaag werd ik niet lekker, ineens was het toch te warm vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
17-07-2021 19:45
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vandaag nog wel te doen vond. De wind uit het noorden maakt het iets frisser waardoor het buiten en vooral in de schaduw best aangenaam was.

Vanaf maandag weer wat koeler. Ik hoop dat de temperaturen van vrijdag en zaterdag nog wat gaan zakken, anders wordt het weer van dat vieze warme plakweer....
Vond het ook nog meevallen omdat er wind was en eerlijk gezegd na de vele bewolkte dagen en heel veel hevige regenval (gelukkig hier geen water ramp gebeurd) was ik eingelijk blij om de zon te zien :-$

Zolang het op en af gaat met de temperaturen dan eens wat warmer dan wat minder warm kan ik het wel goed volhouden. Hittegolven met 30 graden en meer moeten uiteraard wegblijven!!!
Alle reacties Link kopieren
2 dagen warm (en 2 dagen overlast) en je kunt me eigenlijk alweer opvegen. Is niet helemaal eerlijk, vooral de overlast en bijbehorende huizenstress breekt me op. Anders had ik de warmte voor nu misschien wat beter kunnen uitzingen. Maar gisteren 32 graden in de zon en 23 graden op koudste plekje in huis is niet bevorderlijk. Vandaag weer, hopelijk komende nacht meer slapen :) Sterkte iedereen vandaag weer!
Nou het forum blijft bestaan dus ik kom onmogelijk van mijn verslaving af, dan maar proberen om wat te minderen. :roll: :P
Nee, maar op zich fijn hoor, goede kans dat ik het toch na twee weken alweer opgegeven had, niet forummen.

Ik ben veel met neefje in de weer geweest, die was ziek en hangerig en heel zielig. :cry:
Zo sneu om zo'n kleintje zo te zien. Gelukkig heeft hij weinig last van de warmte verder. Ik vond het ook nog prima te doen hier, 22 graden in huis geweest en een hoop wind. Kat had weinig zin om binnen te slapen maar heb hem gedwongen. Dat buiten slapen sta ik echt alleen toe als het bloedheet is in huis. Wil het hem niet aanleren dat hij hele nachten de hort op is.

Zometeen om negen uur ga ik sporten en morgenochtend ook. Heb amper wat gedaan deze week en teveel gevreten dankzij mijn menstruatie. Er is geen airco op de sportschool maar wel ramen die open kunnen en van die plafondventilaroren. Maar als het echt heet is dan is het daar niet te harden vrees ik. Gelukkig valt het me tot nu toe alles mee deze zomer, qua hitte. Laten we hopen dat we zo de herfst in rollen zonder nog ellendige hitte in augustus maar ik vrees ervoor hoor. Geloof er niks van dat we er dit jaar mee weg komen.
De nachten zijn hier in elk geval nog lekker koel. Dat scheelt al zoveel en het lange licht begint ook weer elke dag wat minder ellendig te worden. :cheer:

Sterkte allemaal vandaag, hebben jullie nog plannen of gaan jullie lekker binnen zitten met de verkoeling bij de hand?
Alle reacties Link kopieren
In Nederland ziet het er beter uit dan hier in Frankrijk, al weet ik natuurlijk niet hoe het echt aanvoelt.
Hier in Frankrijk vandaag 25, morgen 27, dinsdag 27, woensdag 27, donderdag 30(!) en onze laatste dag 26 graden met regen.
Tot en met donderdag volop zon, ik hoop echt dat dat nog veranderd!

We hebben dan wel een aantal dingen op de planning staan, maar met die temperaturen is dat ook niet fijn..
Alle reacties Link kopieren
.
stephanisaurus wijzigde dit bericht op 18-07-2021 08:09
Reden: Verkeerde post
99.74% gewijzigd
Vanaf komende zaterdag weer wisselvallig en frissere temperaturen! :cheer2:

Nu even doorbijten vandaag, ik vind het al flink benauwd in de tuin...
yesss schreef:
17-07-2021 12:40
Ik tel mee af! Volgende maand al augustus! Steeds vroeger donker..
Kan echt niet wachten :flirting:

Ik las ook dat dit forum blijft.. maar even over nadenken dan.
Als jullie toch overstappen dan ga ik daar ook een account aan maken denk ik.

Ja en op 1 september gaat de zon al om 20:30 uur onder en dan gaat het snel met het korten van de dagen.
We zijn al over de helft van juli, het gaat de goede kant op!
LAgirl82 schreef:
18-07-2021 09:43
Vanaf komende zaterdag weer wisselvallig en frissere temperaturen! :cheer2:

Nu even doorbijten vandaag, ik vind het al flink benauwd in de tuin...
Dat is nog best ver weg.

Ik zie bij ons vanaf morgen lekker wat koeler. Daar ben ik al blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het gisteren ellendig, en dat zal vandaag ook wel worden. Maar als het blijft bij zo af en toe en dag (of 2) 27 graden, dan wil ik daar zelfs wel voor tekenen.
Alle reacties Link kopieren
Getver, was even buiten, maar snel weer naar binnen gegaan. Veel te zonnig nu.

Maar ik merk wel dat het eerder donker wordt 's avonds, hoera!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit toch ongezellig, vermoeiend en stom weer.. >:-(
Zo'n behoefte aan vroeger donker.
Gewoon na het eten kaarsjes aan en een avond hebben.
Hoe lang nog? :'(
Alle reacties Link kopieren
Het was hier vandaag (lokaal) zelfs even 30 graden in Limburg. Vind het vies. Merk ook dat ik er slecht tegen kan want zit het liefste de hele dag in de airco, de dagen af te tellen totdat de zomer voorbij is. Helaas moet je soms toch naar buiten.

Was vandaag bij mijn ouders eten en die hebben geen airco. Was daar 25 graden binnen (en redelijk vochtig) en het zweet brak me gewoon uit tijdens het eten. Kreeg al de opmerking dat ik voor mijn doen niet veel gegeten had. Werd gewoon even beroerd van de warmte.

Ik mis ook de gezellige, donkere avonden met een kaarsje aan en een dekentje op de bank. Waar iedereen om je heen ook zijn muil houd en niet tot diep in de nacht in de tuin loopt te schreeuwen. Want ja, de meeste nederlanders leven gewoon het merendeel buiten in de zomer. Nou mij niet bellen.

Hoelang nog tot de herfst? :cry:
Alle reacties Link kopieren
En maar barbecueën buiten brrr mij niet gezien heb vanmorgen vroeg goed gelucht en verder binnen gebleven. Morgen geven ze 21 garden op, ik hoop het dat is beter te doen
Alle reacties Link kopieren
Las ergens op FB dat er weerstations zijn die voor 2e helft augustus 50 graden voorspellen voor Nederland.

Als dat echt zou uitkomen, wordt dat mijn dood. Geen grapje....
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
18-07-2021 21:25
Las ergens op FB dat er weerstations zijn die voor 2e helft augustus 50 graden voorspellen voor Nederland.

Als dat echt zou uitkomen, wordt dat mijn dood. Geen grapje....
No worries, dat gaat hier niet gebeuren.
Laatst toen het zo warm was aan de westkust van Canada/VS is er op tv geweest dat die temperaturen (nog) niet in Nederland voor kunnen komen, ondanks klimaatverandering.
En ten tweede: ze kunnen het weer van komende woensdag niet eens accuraat voorspellen, laat staan over een maand.

Don't worrie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven