Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
25-02-2021 17:11
Hier geen regen (woon je in Zuid-Nederland toevallig?) wel lekker bewolkt.
West-Brabant (dat is voor mij wel zuiden maar ligt eraan vanaf waar je het bekijkt :-D ) Lekker bewolkt is ook al een goed begin! :)
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan. Ergens in de straat hebben buurtbewoners de muziek zo hard staan dat je de bass zelfs binnen nog hoort en voelt. Laat staan buiten >:-(

Ik hoop dat dit iets eenmaligs is, want anders word ik gillend gek. De prikkels van de vele zon en meer lawaai buiten (dag rustig wandelen, hallo motorrijders) maken me al vermoeider en sneller geïrriteerd, laat staan muziek van iemand verderop in de straat.

Hoor ik muziek van zoon eindelijk eens niet (is bij zijn vriendin), nog geen rust.

Adem in, adem uit.
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook hoor Sterrenstof.. hoorde net allemaal gegil buiten van kinderen.
Vanmorgen wel lekker bewolkt en een stuk koeler, knapte er gelijk van op, had het echt even nodig zeg.
Wat is dat toch heerlijk rustig.. voel me dan meteen zoveel beter.

Ik ga wel dit jaar investeren in zonwerende rolgordijnen. Toen ik hier kwam wonen niet goed over nagedacht :facepalm:
Maar dit ga ik niet de hele Lente/Zomer volhouden zo en al helemaal niet met dat langere licht straks.
dagdromer1986 schreef:
25-02-2021 17:00
We hadden het over massahysterie.... hebben jullie de foto’s gezien van het overvolle Vondelpark? Dat soort taferelen zie je in het buitenland volgens mij nooit. Ik heb het idee dat het iets typisch Nederlands is. Ik weet niet goed waarom maar het ergert me.
Maar ja... kan het niet veranderen en het weer wordt voorlopig weer normaal.

Jawel hoor. Dat zie je overal wel in steden. Dat is typisch iets voor (grotere) steden.
Mij maakt het niet zoveel uit, zolang ik er maar niet tussen hoef te zitten, ook niet post-corona!
Ik kijk nu al uit naar november!
Dat de dagen weer merkbaar korter worden ipv langer... :bonk:
Die zon!!!! :furious:

Schijnt weer heel de namiddag en tijdens het koken enzo naar binnen. Krijg er zo'n naar zomergevoel van. Het is echt nooit meer bewolkt lijkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
27-02-2021 18:58
Die zon!!!! :furious:

Schijnt weer heel de namiddag en tijdens het koken enzo naar binnen. Krijg er zo'n naar zomergevoel van. Het is echt nooit meer bewolkt lijkt het wel.
Dit! Als ik nu klaar ben met koken zit ik zwetend aan tafel. Op warme zomerdagen vind ik het ook niet leuk, maar wel acceptabel. Maar in februari? :nope:
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf me erover verbazen dat er nog steeds mensen 's avonds laat in de tuin zitten.

23.00 uur, raam half open en ook al praatten ze niet super hard, ik kan me er echt aan ergeren
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
28-02-2021 08:59
Ik blijf me erover verbazen dat er nog steeds mensen 's avonds laat in de tuin zitten.

23.00 uur, raam half open en ook al praatten ze niet super hard, ik kan me er echt aan ergeren
Echt? o_o Dat is hier gelukkig nog niet zo. Ik vind het zelf nu na een uur of 6 ook niet meer aangenaam, echt fris nog. Misschien hebben ze heaters in de tuin :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
28-02-2021 08:59
Ik blijf me erover verbazen dat er nog steeds mensen 's avonds laat in de tuin zitten.

23.00 uur, raam half open en ook al praatten ze niet super hard, ik kan me er echt aan ergeren
Hier ook, en dat al in februari. Dat wordt weer een lange luidruchtige k*t-zomer.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik zou bijna zeggen dat het verboden moet worden.. Want ookal praten ze op normaal volume of extra zachtjes, de eerste paar huizen blijf je gewoon horen aangezien alles zo op elkaar zit
noas_1993 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 11:11
Reden: Typfout
1.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat mij vooral ook stoort is dat ze bij het weer dan gaan zeggen:'Ja het was weer een strrrralende Lente dag...'
Uh ja met een klein detail, dat het nog Winter is :-? :bonk:

Vanmorgen al vroeg gaan joggen, wel een stuk kouder weer en die mist ook mooi... nog even van genieten mensen van de laatste tekenen van de "Winter".. :"-(
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
27-02-2021 18:58
Die zon!!!! :furious:

Schijnt weer heel de namiddag en tijdens het koken enzo naar binnen. Krijg er zo'n naar zomergevoel van. Het is echt nooit meer bewolkt lijkt het wel.
Is het ook niet...
En die drukte, nu al.. dat wordt nog wat straks :-?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt inderdaad gewoon lente..
Het is dat ik nu kan zien dat het buiten 9 graden is, maar anders zou je dat niet geloven
Alle reacties Link kopieren
Bah bah bah, wat zijn we toch weer de lul dit jaar. Ene record na de andere wordt verbroken. Gisteren gelukkig rolluiken voor alle ramen geplaatst. Kan niet eens lekker een filmpje kijken zonder die rotzon. Ik zal morgen weer tijdens de dagstart alle blije eikels verhalen aan moeten horen over het prachtige weer dit weekend. Stelletje sukkels.
Alle reacties Link kopieren
Ze voorspelde hier voor deze ochtend mist of bewolking uiteraard niets van gezien de zon was er van zonsopgang van de partij en dat zal blijven tot zonsondergang
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo klaar met dat genieten!

Ik ben nu bij mijn ouders en die hebben hun tuin op het Zuiden.
Net zeiden ze al dat ze buiten hadden gegeten en of ik dat al had gedaan. ''mijn antwoord ''nee, wie gaat er nou buiten zitten in februari!''
En je raad het al; nu zitten ze buiten want het zonnetje schijnt zo lekker...

Echt rot op, mijn humeur nu is flink omlaag gegaan
Alle reacties Link kopieren
Oh mensen wat een ellende...
Ga zo met mijn pasta op de bank en eindelijk die film kijken die ik al de hele dag wil kijken, wat gewoon niet te doen is met die zon in de woonkamer :-?

Eindelijk avond.. wat een dagen zo zeg pfoehh. Nu al klaar mee, wordt er zooo nerveus van, kan wel janken (denk dat ik zo ook even ga doen :cry:)

Iemand nog tips voor zonwerende rolgordijnen?
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik sluit me bij iedereen hierboven aan. Wat een herrie weer en zoveel prikkels. Een maand voor de lente, niet te geloven. Kijk nu al zo uit naar november (okee ook omdat we dan waarschijnlijk verhuisd zijn :p ) Enige wat nu nog beetje helpt is dat de klok nog niet verzet is en het relatief op tijd donker wordt.

@yesss die van Ikea zijn verrassend goed :heart:
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
28-02-2021 18:24
Oh mensen wat een ellende...
Ga zo met mijn pasta op de bank en eindelijk die film kijken die ik al de hele dag wil kijken, wat gewoon niet te doen is met die zon in de woonkamer :-?

Eindelijk avond.. wat een dagen zo zeg pfoehh. Nu al klaar mee, wordt er zooo nerveus van, kan wel janken (denk dat ik zo ook even ga doen :cry:)

Iemand nog tips voor zonwerende rolgordijnen?
Jaren geleden voor slaapkamer zoon (3 ramen op westen) zonwerende rolgordijnen bij Jysk gehaald. Met zilverkleurige achterkant. Eentje heeft het nu begeven en wilde nieuwe halen, maar die hebben ze niet meer :cry:

Nu maar 'gewone' verduisterende genomen. Aangezien nergens beschreven staat dat de achterkant wit is, uit voorzorg witte besteld, om te voorkomen dat de donkere variant alsnog de warmte absorbeert.

Ze zijn t/m vandaag helft van de prijs! Heb ze meteen ook besteld voor mijn eigen slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor de tips! Moet nog even wachten ivm financiën maar moet het echt zo snel mogelijk gaan regelen.
Ga dit zo niet de hele Lente/Zomer trekken. (Liever niet quoten)

Ben ook weer behoorlijk depri helaas.. :( totaal geen fut/inspiratie voor dingen.

Doe momenteel buitenlessen op de sportschool, ik merk dat ik dat dus ook geen moer aan vind met de Lente/Zomer in aantocht.(ook weer steeds voller die lessen, kon laatst al niet meer reserveren terwijl er tot nu toe altijd plek was, dus zie alleen maar nadelen...)

Laatst daar in de pal hete zon gestaan, vreselijk... zag donderdag regen staan, nou laat mij dan maar gaan hoor, zoveel fijner. Hopelijk gaan ze ook snel open, gewoon weer binnen lessen.

Nou het is nu nog even bewolkt... zag wel meer bewolking/regen op de voorspellingen vooruit, nou maar hopen dat het ook echt zo is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoooo graag weer een bewolkt dagje willen hebben. Gewoon,lekker donker, beetje motregen erbij, heerlijk.

Maar nee, al echt daaaaaagenlang weer die schreeuwende helbal. Hou op. Ik wil rust.
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
01-03-2021 12:46
Ik zou zoooo graag weer een bewolkt dagje willen hebben. Gewoon,lekker donker, beetje motregen erbij, heerlijk.

Maar nee, al echt daaaaaagenlang weer die schreeuwende helbal. Hou op. Ik wil rust.
Hier is het al de hele dag bewolkt en maar 5 graden. Heerlijk!
Op de radio zijn ze al rete-entousiast, want morgen wordt het 16 graden..
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
01-03-2021 13:19
Hier is het al de hele dag bewolkt en maar 5 graden. Heerlijk!
Op de radio zijn ze al rete-entousiast, want morgen wordt het 16 graden..
Hier komt de zon helaas al weer door.
Ik heb het ook op de radio gehoord en het is de start van de meteorologische lente. Joepie (not).
Alle reacties Link kopieren
Hier al in geen 1,5 week ook maar iets van een wolk gezien :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven