Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
05-05-2021 14:12
Oh laat tzt eens weten hoe die snag tights bevallen? Wat kosten ze?
Ik gebruik de goedkope korte leggings van Zeeman, ik geloof 3 of 4 euro per stuk, gewoon in zwart tot boven de knie. Ik draag ook altijd een hempdje of een BH-top (zonder beugels, bamboe beha's van de HEMA) onder mijn zomerkleding, om het zweet op te vangen. Het voelt prettiger dan dat het zweet direct in de 'zichtbare stof' van je overkleding terecht komt, ik word daar onzeker van.
Zeker met wat overgewicht wordt dat al sneller een minder prettig aanzicht en dat voorkom ik graag. Maar dan moet je dus wel altijd 2 laagjes aan... en ik héb het al warmer sinds mijn overgewicht. Helaas lukt het maar niet om te gaan sporten en het kwijt te raken. Mijn lijft saboteert al mijn goede pogingen...
ohja schurende benen, ben zo jaloers op vrouwen met ruimte tussen de boven benen zeg maar. Heb voor de leuk en sexy feeling daarvoor maar van die plakrand van hold up panty afgeknipt en dat deel op mijn bovenbeen geplakt.
Dan de bovenkant nog, ik heb hyperhydrosis, maw bij stilzitten al enorme zweet plekken. Zelfs botox heeft niet geholpen. Zo jammer want ik houd van leuke boho style jurkjes. Overigens bon prix heeft echt leuke fladder jurkjes. Heb een keer inleg kruisjes onder mijn arm geplakt maar die vielen tijdens het uitdelen van stukken voor een meeting op de grond :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Utopia wat gênant die vallende inlegkruisjes, ik heb beeld! :rofl:

Ja de truc met de plakranden heb ik ook eens geprobeerd, geloof dat iemand hier op forum dat ook tipte, maar het maakte mijn huid kapot met dat kant en dat siliconen spul.
Nou ja dan maar een legging, zomer is toch kut dus dat kan er nog wel bij.
Balen joh die zweet afwijking. Dat is echt iets waar je heel ongemakkelijk van wordt.
Heb het gehad tijdens en na mijn zwangerschap icm medicijn gebruik toen. Had ik op een plastic of leren stoel gezeten, stond ik na een uur of halfuur op, lag er gewoon een plasje zweet. Wat heb ik me kapot gegeneerd en steeds maar na het opstaan met tissues drogen en hopen dat niemand het ziet. Gaat alleen lastig bij sollicitatie gesprekken :(
Ben blij dat ik dat nu niet meer zo erg heb, maar het is niet meer helemaal weggegaan. Ik zweet nog altijd beduidend veel meer dan voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad dat zweten is vreselijk en past ook zo niet bij mijn verschijning, ik ben heel ijdel en tot in de puntjes verzorgd en dan is het zo geen porum dat ik giga zweet plekken heb, ook onder mijn tits enzo. En ik hou zo van gekleurde kleding die vaak synthetisch is. Echt vreselijk balen inderdaad.
Dat opstaan van een stoel herken ik ook, nog zo'n gênant iets. Maar ja als ik het benoem zeggen de uberdroge vrouwtjes dat het gezond is, zo'n dooddoener weer.
Ze zijn 10 euro per stuk, ik vind ze ongeveer net zo zitten als de fietsbroekjes die ik altijd eerst aan had, maar ze zijn gewoon veel dunner en iets koeler dus.

Ik heb er maar 2, aan het eind van vorige zomer gekocht en maar eentje aan gehad 2x ofzo. Bleef heel en mooi, kijken hoe lang ze mee gaan deze zomer.
yesss schreef:
05-05-2021 14:06
Oh de temperatuur buiten vandaag is echt heaven :heart:
Ik durf niet eens vooruit te kijken maar wat heerlijk dit.
Jaaaaaaaaaaa, echt heerlijk koel en fris! :cheer:
Ik durf ook niet vooruit te kijken maar voor mij mag dit weer nog wekenlang blijven duren.
Zowel gisteren als vandaag heb ik echt genoten !
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag weer iemand die tegen me zei; er mag wel wat meer zon komen hoor.

En owja, ze begon door te zeggen dat het van het weekend iets van 23 graden werd, toen ik zei het het er wel bij ging regenen was ze verbaast. Ze wilde er van het weekend op uit gaan
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
05-05-2021 14:35
Dat klinkt goed tante, lijkt mijn outfit wel. Helaas hangt mijn mooie groene bontjasje al jaren ongebruikt in de kast, het is gewoon niet koud genoeg geweest in de winters. En met regen raad ik het af te dragen haha. Ps heb je je puppy al?
Jammer he, ik vind zo'n bontjasje altijd zo leuk. Ik hoop nu dus al op een hele koude winter!

De pup ging niet door, die is naar de volgende op de lijst gegaan. We kregen ineens koudwatervrees.

Ik keek trouwens net op weeronline en zag dat het jn mijn regio tot 21 mei alleen morgen 23 graden wordt, net regen en wolken, en de rest niet boven de 19 graden met wolken en wat regen. Jongens, ik weet niet hoe maar ik word er blij van. Als het zo echt gaat dan wordt de echte hete zomer niet zo ontzettend lang.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
08-05-2021 08:18
Ik keek trouwens net op weeronline en zag dat het jn mijn regio tot 21 mei alleen morgen 23 graden wordt, net regen en wolken, en de rest niet boven de 19 graden met wolken en wat regen. Jongens, ik weet niet hoe maar ik word er blij van. Als het zo echt gaat dan wordt de echte hete zomer niet zo ontzettend lang.
Ja als ik die 26 graden van morgen even negeer, ziet de 14daagse er best oke uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal eigenlijk wel een beetje.

Ik werd wakker met een bijna strakblauwe lucht en een zonnetje, die af en toe wel wegging. Maar daar was ook alles mee gezegd. Net op weg naar m'n ouders in mijn Regattajas, wat was dat warm!

In de woonkamer van mijn ouders is het 20 graden en in de tuin 22

Volgens buienradar komt hier de regen pas om 20.00 uur
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 30-06-2021 18:31
98.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij met mijn verduisterende rolgordijnen, want pas als ik die open doe, weet ik of de zon schijnt. Tot die tijd kan ik het lekker negeren.

Vanmorgen hadden zoon en zijn vriendin voor een ontbijtje en kleine cadeautjes gezorgd. Zo lief!

Heb net het gras gemaaid, 100 m2 en op sommige plekken erg hoog (en nog wat nat) Pfff....bloedheet en nu knallende koppijn. Komt ook de hoge luchtvochtigheid.

Had het zonnescherm uitgedraaid, maar toch maar weer ongedaan gemaakt, want af en toe harde windvlagen.
Scheelt dat het na vandaag weer even gedaan is met hoge temperaturen, daardoor heb ik niet zoveel moeite met vandaag. Gun de warmteliefhebbers hun momentjes ook wel :) Als het maar niet te vaak is :P
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
09-05-2021 11:47
Gisteren heerlijk gewandeld om 22:00. Het mag weer. Geen avondklok.
Lekker fris buiten.

Wat ik wel wist, maar eigenlijk weer was vergeten.
22:00 is hondenuitlaattijd.
Met die enorme groei aan honden(eigenaren) is het altijd hondenuitlaattijd.
Gaat mijn man de deur openzetten. Eh. Nee dicht graag. Het is benauwd buiten. Hou dat lekker buiten. :-D
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
09-05-2021 12:14
Gaat mijn man de deur openzetten. Eh. Nee dicht graag. Het is benauwd buiten. Hou dat lekker buiten. :-D
Vreselijk hé
Mijn ouders ook, zodra het lekker weer is deur open. En als ze dan eens langskomen en ik zit met bv 25 graden met de deur dicht hebben ze daar altijd wel iets over.

En buiten de warmte die dan binnenkomt hoef ik ook niet alle (klus)geluiden te horen
Ik vind de deur open normaal best fijn hoor. Afgelopen tijd ook best vaak gehad.

Maar nu is het een dag warm en vooral benauwd. Het is nu nog koel binnen. En het is moederdag. En ik hoef geen benauwdheid binnen op 'mijn' dag. :-D :-D

En als het eenmaal binnen is blijft zo hangen in dit huis. Yuk.
Alle reacties Link kopieren
Net 3 kwartier gewandeld met m'n ouders, warm!
We hebben allemaal onze jas maar uitgedaan
Onderweg nog een klein buitje gehad. Auto stond in de volle zon, het was dus 29 graden toen we instapte!
noas_1993 schreef:
09-05-2021 14:10
Net 3 kwartier gewandeld met m'n ouders, warm!
We hebben allemaal onze jas maar uitgedaan
Onderweg nog een klein buitje gehad. Auto stond in de volle zon, het was dus 29 graden toen we instapte!
Ik snap niet waarom je een jas aan zou doen met dit warme weer?
En nu heb ik de deuren open. Heerlijk en er komt weer bewolking aan.
Alle reacties Link kopieren
En regen :yes:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard geen regen gehad hier veel wind dat wel maar zachte wind want ben ik daarmee. Dus hier de eerste zachte nacht (18 graden) gehad en meteen slecht geslapen bah!
Het regent al voor de 3e dag op rij hier. Niet hele dagen hoor, maar wel elke dag regen.

Maar koud is het niet nee. Benauwderig wel. Jak.
Alle reacties Link kopieren
O van drie vieze kleffe warmte bah..l.ben erg blij dat de komende twee weken weer lekker fris is
Alle reacties Link kopieren
Gisteren genoten van het weer, kind lekker in het ondergoed en op blote voetjes buiten in het gras aan het dartelen, in de zandbak spelen. Mama erbij op een ligstoel in de schaduw met een koud biertje. Heerlijk geluncht (binnen, uiteraard ;-) )
Het was een mooie moederdag.

Vannacht erg slecht geslapen (waarschijnlijk door datzelfde biertje :nut: ) en in de hele vroege ochtend wel genoten van de harde wind die buiten om het huis heen raasde.
Nu nog een windje maar minder hard en gelukkig niet meer zo klef warm als gister. Als we nu gewoon 1x per week zo'n dag als gister hebben voor de rest van de zomer, met af en toe wat zon en ook een buitje, en voor de rest gewoon dit weer van vandaag, dan hoor je me niet meer klagen, beloofd.
Helaas hoorde ik gisteren dat er een warme zomer voorspeld wordt. Het zal ook eens een keertje niet zo zijn. Maargoed, de voorbije anderhalve maand dat het niet snoeiheet was, zoals vorige jaren wel het geval was, zijn voor ons natuurlijk al pure winst. Des te korter duurt de echt lange periode. Dat ie nog maar heel lang weg mag blijven :)
Alle reacties Link kopieren
Colori-del-Mare schreef:
09-05-2021 19:19
Ik snap niet waarom je een jas aan zou doen met dit warme weer?
Misschien tegen de regen?
Alle reacties Link kopieren
Hier is het donker en regent het. Ik iedereen baalt en ik ben blij :proud:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven