Wintervreugd voor de zomermoppers

zondag 10 december 2017 om 15:30
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken!
Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters.
Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.
Wees welkom!

Klik hier voor het vorige topic

Wees welkom!

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:01
En dan is het ineens 19.00 uur. Ik zit in mijn pyama op de bank, het schemert, alle buren zitten binnen en ik ga lekker vroeg naar bed. Nu nog morgen doorkomen en dan gaan we toch echt qua temperatuur naar beneden. En dan mijn gemoed omhoog! Ik wil een week slapen en dan wakker worden met 11 graden...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-

zaterdag 13 oktober 2018 om 19:39
merle78 schreef: ↑13-10-2018 15:41@Akeleila, mooie slogan; Idd 'the senseless happiness just coz it's warm'
@ Elf12 Zou het iets met het opwarmen van de aarde te maken hebben?
Straks is dit weer 'het nieuwe normaal' in de herfst![]()
Ik heb die cyclus van 4 verschillende jaargetijden gewoon nodig.
Ik zou er niet aan moeten denken om in de tropen te leven. Ook niet als ik met pensioen ben.
Ik ben er zo bang voor.
Ik heb het altijd prima gevonden ; de zomer komt tot een eind en het wordt herfst en ik voel me weer goed.
Maar nu was de zomer heter dan heet en de kou komt maar niet.
Ik baal er zo van en heb voor het eerst angst voor de komende zomers.

zaterdag 13 oktober 2018 om 19:40
tanteslankie schreef: ↑13-10-2018 19:01En dan is het ineens 19.00 uur. Ik zit in mijn pyama op de bank, het schemert, alle buren zitten binnen en ik ga lekker vroeg naar bed. Nu nog morgen doorkomen en dan gaan we toch echt qua temperatuur naar beneden. En dan mijn gemoed omhoog! Ik wil een week slapen en dan wakker worden met 11 graden...

Bedenk : morgen wordt beter dan vandaag.

zaterdag 13 oktober 2018 om 22:24
Nou ik ben onderweg naar huis van het personeelsfeest, ben eerder weg gegaan. Dit was dus echt teveel... Ik ben gewoon echt toe aan rust, kennen jullie dat? En dan sta ik op zo'n druk feest. Voel me al een lange tijd niet in mijn kracht staan door die klote depressies. Kan niet wachten tot mijn/onze tijd aanbreekt. Zit er even doorheen

zondag 14 oktober 2018 om 10:10
Ja, gister hadden ze minder weer ''beloofd''kimmeke1983 schreef: ↑14-10-2018 10:03Inderdaad het is weer bevestigd de uitstel van normalere temperaturen tot woensdag! Vanaf donderdag temperaturen beneden de 20 graden als het tegen dan weeral niet uitgesteld word. Word er stilaan gek van![]()
En wat zie ik nu op de weerapp, het kan zo' n 23 graden worden vandaag

zondag 14 oktober 2018 om 10:14
Oh hey een topic voor mij dit!
Ik deed gisteren nog een klaagje in het hardlooptopic over hoe slecht het hardlopen mij afgaat bij temperaturen boven 18 graden.
Vroeger was ik een echte zomerfan maar sinds een paar jaar ben ik er helemaal klaar mee. Die bloedhitte, dat zweten, buiten sporten gaat niet lekker, die airco op kantoor die dan loeikoud staat (vreemd genoeg houd ik wel van kou buiten, maar niet van kou binnen)...
Ik maak me wat dat betreft ook best zorgen om het klimaat, de zomers worden alleen maar langer en warmer.
Toch is zomerfan zijn blijkbaar wel de norm want je hoort mensen altijd over ‘heerlijk weer’ bij die zomerhitte, zelfs als het 30 graden is. Ik vind daar niks lekkers aan. Gisteren vond ik het ook alweer te warm en het is al half oktober!
Ik kan denk ik ook gewoon slechter tegen die hitte vanaf mijn 35e ofzo.

Ik deed gisteren nog een klaagje in het hardlooptopic over hoe slecht het hardlopen mij afgaat bij temperaturen boven 18 graden.
Vroeger was ik een echte zomerfan maar sinds een paar jaar ben ik er helemaal klaar mee. Die bloedhitte, dat zweten, buiten sporten gaat niet lekker, die airco op kantoor die dan loeikoud staat (vreemd genoeg houd ik wel van kou buiten, maar niet van kou binnen)...
Ik maak me wat dat betreft ook best zorgen om het klimaat, de zomers worden alleen maar langer en warmer.

Toch is zomerfan zijn blijkbaar wel de norm want je hoort mensen altijd over ‘heerlijk weer’ bij die zomerhitte, zelfs als het 30 graden is. Ik vind daar niks lekkers aan. Gisteren vond ik het ook alweer te warm en het is al half oktober!
zondag 14 oktober 2018 om 10:26
Doe ikFadeToBlack schreef: ↑14-10-2018 08:35Oh Yesss, wat klote voor je! Neem even de tijd om bij te komen.
Helaas zijn de temperaturen naar boven bijgesteld door orkaan Leslie. Wat Akeleila zegt: wat een pokkezomer!!!

Ik zag het idd ook, het schuift de hele tijd op de temperaturen

yesss wijzigde dit bericht op 14-10-2018 10:38
3.80% gewijzigd
zondag 14 oktober 2018 om 10:37
Dit had ik geschreven kunnen hebben! Ik ben ook sinds kort weer begonnen met hardlopen. Maar door de warmte niet consequent kunnen gaan en kon ik gewoon weer opnieuw beginnen met opbouwen.iets_perzik schreef: ↑14-10-2018 10:14Oh hey een topic voor mij dit!![]()
Ik maak me wat dat betreft ook best zorgen om het klimaat, de zomers worden alleen maar langer en warmer.![]()
En doordat ik nu ook minder sport zit ik ook minder goed in mijn vel... ik heb sporten echt nodig. Ik weet gewoon als het op dat vlak niet lekker gaat gaat het op alle vlakken minder.
Ik sport ook op de sportschool maar met warm weer wordt ik vaak misselijk en voelt het ook niet lekker.
En bij mij is het ook de laatste jaren veranderd, hield voorheen ook meer van de zomer. Soms denk ik dat hormonen ook een rol spelen...
yesss wijzigde dit bericht op 14-10-2018 10:44
2.76% gewijzigd

zondag 14 oktober 2018 om 10:38
Oke, ik baal ook. Bah, het herfstweer is weer uitgesteld. Gisteren nog wel kunnen genieten van het mooie weer, maar dat kon ik omdat ik dacht dat het de laatste dag was. Nu is het alweer uitgesteld tot donderdag. Ik verlang gewoon zo naar een regenachtige zondag, met een ijskoude nacht waarbij je zo lekker diep slaapt. In plaats daarvan is het gewoon te warm om lekker te slapen.
Gisteren nog leuke winterkleding gekocht. Kan ook weer de kast in.
Gisteren nog leuke winterkleding gekocht. Kan ook weer de kast in.

zondag 14 oktober 2018 om 10:43
Ja, dat vind ik momenteel een van de lastigste dingen. Dat steeds moeten omschakelen als de verwachtingen weer veranderen. Je stelt je ergens op in klampt je ergens aan vast en denkende dat het op korte termijn beter wordt houd je het vol. Waarna de verwachtingen worden bijgesteld en je weer moet omschakelen en je maar weer ergens anders aan vast klampt. Enzovoort, enzovoort.
En dat omschakelen lukt aan het begin van de zomer nog wel, maar aan het eind van zo'n extreem warme en lange zomer lukt dat gewoon niet meer.
En dat omschakelen lukt aan het begin van de zomer nog wel, maar aan het eind van zo'n extreem warme en lange zomer lukt dat gewoon niet meer.

zondag 14 oktober 2018 om 12:24
Gisteren werd tijdens het weerpraatje in het 8 uur journaal zowaar aandacht besteed aan de extreme droogte. Want dat is momenteel het grootste probleem. Dus laat het herfst worden, please. Harde wind! Stortregen! Grijze luchten! Mist en kou! Overal chagrijnige en klagende mensen omdat de zomer voorbij is, heerlijk!
Overigens zeuren diezelfde mensen (uitzonderingen daargelaten) dan weer met kerstmis dat het "zo warm" is en er geen sneeuw ligt. Kuddevolk....
Overigens zeuren diezelfde mensen (uitzonderingen daargelaten) dan weer met kerstmis dat het "zo warm" is en er geen sneeuw ligt. Kuddevolk....

zondag 14 oktober 2018 om 12:58
En die nachten dan de afgelopen 3 nachten van 15 graden wetende dat de maxima temperatuur overdag voor de tijd van het jaar 16 graden is zegt genoeg denk ik
Ze kunnen het niet vaak genoeg zeggen dat het nog steeds extreem droog is maar helaas gaat dat niet helpen ..... vermoed dat er ook veel mensen zijn die daar niet wakker van liggen
Ze kunnen het niet vaak genoeg zeggen dat het nog steeds extreem droog is maar helaas gaat dat niet helpen ..... vermoed dat er ook veel mensen zijn die daar niet wakker van liggen
zondag 14 oktober 2018 om 13:14
Oh kud. Inderdaad vanaf donderdag pas 17 graden. Echt, wanneer houdt het op!?!? Ik herken het Yess, ik ben herstellende van een depressie (wat duurt dat herstel toch ook lang zeg!) en dit weer zorgt ervoor dat ik me angstig en onzeker voel. Ik kan gewoon niet ontspannen en blij zijn. Het nare unheimische gevoel dat ik al zo lang heb blijft maar doorwoekeren door dit weer. Ik heb echt het gevoel dat ik zoveel geduld moet hebben en het uit moet zitten... En ik ben bijna op, zeg maar....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-

zondag 14 oktober 2018 om 13:34
zo herkenbaar jullie reacties!! Ik ben ook veel gevoelig met mijn angst/paniek/depressie klachten in de zomer dan in de winter, dan gaat het vaak zoveel beter!
Nou moet ik zeggen dat ik in het vroege voorjaar het wel echt heel fijn kan vinden die eerste zonnestralen en buiten zitten, maar dan is het in de ochtend nog wel lekker fris en koelt het savonds nog flink af.
Vannacht was het me ook echt veel te warm, gewoon moeite om in slaap te vallen!
Het mooiste vind ik denk ik als het flink winter is, dikke pak sneeuw, flink vriezen en dan het zonnetje er op:) Of zo'n heerlijke herfststorm, op de bank met een kleedje, wat lekkers op tafel, kaarsjes aan en een goeie film:)
Nou moet ik zeggen dat ik in het vroege voorjaar het wel echt heel fijn kan vinden die eerste zonnestralen en buiten zitten, maar dan is het in de ochtend nog wel lekker fris en koelt het savonds nog flink af.
Vannacht was het me ook echt veel te warm, gewoon moeite om in slaap te vallen!
Het mooiste vind ik denk ik als het flink winter is, dikke pak sneeuw, flink vriezen en dan het zonnetje er op:) Of zo'n heerlijke herfststorm, op de bank met een kleedje, wat lekkers op tafel, kaarsjes aan en een goeie film:)

zondag 14 oktober 2018 om 14:36

zondag 14 oktober 2018 om 14:37
Jaaaa! Een flink pak sneeuw, het zonnetje erbij en dan een flinke wandeling maken. Daarna lekker in een dekentje op de bank met een kopje thee en een goed boek of goede film.

Maar ook zonder de zon, vind ik het heerlijk (al mag hier wel wat meer sneeuw bij

zondag 14 oktober 2018 om 14:52
Als het kan ook regen naar België. Pff hier weer 24/25 gradenNectarinepit schreef: ↑14-10-2018 14:36Voor iedereen die het nodig heeft:
Wat was het gisteren warm en plakkerig, zelfs om 11 uur 's avonds nog! Gelukkig is het vannacht gaan regenen en het regent nog steeds EN het is maar 13 graden. Ik hoop dat jullie ook zo'n dag hebben. Zo niet, dan stuur ik de regen en wind door naar Nederland!

zondag 14 oktober 2018 om 15:23
Nectarinepit schreef: ↑14-10-2018 14:37Jaaaa! Een flink pak sneeuw, het zonnetje erbij en dan een flinke wandeling maken. Daarna lekker in een dekentje op de bank met een kopje thee en een goed boek of goede film.
Maar ook zonder de zon, vind ik het heerlijk (al mag hier wel wat meer sneeuw bij):
![]()
Wat een heerlijk plaatje!

En wat een zalig weer nu bij jou. Ik ben een ietsiepietsie jaloers, maar gun het jou natuurlijk wel heel erg. Geniet ervan!