Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
08-08-2018 15:14
Ik word toch wel erg blij van de 14-daagse verwachting hoor. :rolling:

Met uitzondering van komend weekend zie ik vooral lagere temperaturen, veel bewolking en regen. Nou zal dat vast nog wel wat bijgesteld worden, maar ik kan me niet voorstellen dat op korte termijn de hitte weer terugkomt.

Toch? :-?
* begint nu toch weer te twijfelen *
In mijn app zie ik eind volgende week gewoon weer 29 graden opduiken 😟. Het is nu echt heel fijn, maar ik geloof nog steeds niet niet dat deze horror zomer echt over is.
Alles komt goed
Ik word zo blij van dit weer! Ik kan er echt van genieten :jump: en dat ga ik ook zeker doen, het kan maar zo weer voorbij zijn
Het regent hier al de hele ochtend en de temperatuur is aangenaam. Ik geniet!
Daantje1970 schreef:
09-08-2018 08:56
Dat is klote zeg!!! Kan je de organisator niet aansprakelijk stellen?
Daar ben ik mee bezig ja. Maar wat een gedoe weer. En er is nog een onweer op komst straks, even krachtig schijnt. 200 meter verder in mijn straat is de bliksem ingeslagen en een huis uitgebrand. Dan relativeer je snel.
aspirientje schreef:
09-08-2018 13:47
Daar ben ik mee bezig ja. Maar wat een gedoe weer. En er is nog een onweer op komst straks, even krachtig schijnt. 200 meter verder in mijn straat is de bliksem ingeslagen en een huis uitgebrand. Dan relativeer je snel.
Heftige toestanden zeg! Hopelijk krijgen jullie niet weer de volle laag.
RikM schreef:
08-08-2018 22:23
En dan heb ik nu nog een jaren '80 woning. Hiervoor zat ik in een nieuwbouwwoning en die was zó goed geïsoleerd dat je de warmte er nauwelijks nog uit kreeg. Na een hittegolf zat ik nog weken in een veel te warm huis (blij dat ik daar nu niet meer woon!). Leuk zo'n lage energierekening, maar doe mij maar een huis wat een beetje doorwaait.

Ik vind dat heel vreemd. Als men het over isoleren heeft, zegt men altijd dat het 's winters warmer blijft in huis en 's zomers koeler. Dus dat je er het hele jaar plezier van hebt. Als ik jouw ervaringen zo lees klopt dat laatste niet.

Ik las trouwens ook in een ander topic dat iemand met een zeer energiezuinig huis problemen had met het afvoeren van de warmte. Zij hadden nog geen gordijnen of zonwering.
Hier al heel de middag regen, telkens lijkt het op te houden en dan begint het weer hevig.

Ik geniet hoor! :cheer:
Honingbloesem schreef:
09-08-2018 07:50
Rik, dat heb ik ook in mijn woning. Ik woon bovenaan met plat dak! Was gisterenavond maar 2 graden eraf en nu weer 2. De warmte zit idd in het beton. Ook ik zet alles open, maar ja ik moet de boel toch dicht doen als ik weg moet en hup weer binnen no time warm!
Bovenste verdieping met plat dak is de hel op aarde wat warmte betreft. De warmte trekt maar niet weg, hoe erg je ook lucht: het zit allemaal in het dak en de muren. En in het trappenhuis hangt alle warme lucht op jouw verdieping. Nooit weer! Het enige pluspunt is dat je geen buren boven je hebt. ;-D
Ik ben echt totaal veranderd. Vond het zelfs heerlijk om door de regen te fietsen.
LunaLoona schreef:
09-08-2018 16:27
Ik vind dat heel vreemd. Als men het over isoleren heeft, zegt men altijd dat het 's winters warmer blijft in huis en 's zomers koeler. Dus dat je er het hele jaar plezier van hebt. Als ik jouw ervaringen zo lees klopt dat laatste niet.

Ik las trouwens ook in een ander topic dat iemand met een zeer energiezuinig huis problemen had met het afvoeren van de warmte. Zij hadden nog geen gordijnen of zonwering.
Een goed geïsoleerd huis houdt idd de warmte langer buiten zodat het koeler blijft in huis. Maar met zo'n hittegolf komt de warmte na een tijd toch binnen en omdat het zo goed geïsoleerd is, blijft het ook langer hangen.
Life is short. Eat dessert first.
SadSloth schreef:
09-08-2018 16:40
Ik ben echt totaal veranderd. Vond het zelfs heerlijk om door de regen te fietsen.

Ik ben in mijn lunchpauze naar buiten gegaan en ik heb ruim een half uur in de regen gelopen. Wel met een paraplu, maar toch. Het voelde heel bevrijdend en verfrissend. De afgelopen weken heb ik mijn lunchpauzes op kantoor in de airconditioning doorgebracht omdat de hitte zo verstikkend was.
LunaLoona schreef:
09-08-2018 16:31
Bovenste verdieping met plat dak is de hel op aarde wat warmte betreft. De warmte trekt maar niet weg, hoe erg je ook lucht: het zit allemaal in het dak en de muren. En in het trappenhuis hangt alle warme lucht op jouw verdieping. Nooit weer! Het enige pluspunt is dat je geen buren boven je hebt. ;-D
Haha, ja idd! Geen lift hier, dus per verdieping word het warmer en warmer! Het was hier buiten 17,5 graden! Binnen nu: 26... (6)
''Geen woorden maar daden''
doornroosje9 schreef:
09-08-2018 16:50
Een goed geïsoleerd huis houdt idd de warmte langer buiten zodat het koeler blijft in huis. Maar met zo'n hittegolf komt de warmte na een tijd toch binnen en omdat het zo goed geïsoleerd is, blijft het ook langer hangen.
Klinkt uitermate logisch. Dank. :)

Gevalletje elk voordeel heeft zijn nadeel. ;-D
Ik ging net een regenwandeling doen, maar het droogde net op toen ik naar buiten ging. Toch nog lekker gewandeld, alles lekker fris! Ik hoorde de planten en bomen alles opslurpen. :daisy: :koffie:
Hier ook genieten! :jump:

Hoe is het nu eigenlijk in Belgisch Limburg (Doornroosje, Kimmeke)? Jullie hebben het de afgelopen tijd wel erg zwaar te verduren gehad. Hopelijk ook daar nu beter?
Akeleila schreef:
09-08-2018 17:42
Hier ook genieten! :jump:

Hoe is het nu eigenlijk in Belgisch Limburg (Doornroosje, Kimmeke)? Jullie hebben het de afgelopen tijd wel erg zwaar te verduren gehad. Hopelijk ook daar nu beter?
Hier zijn twee flinke buien geweest! Er komt zo goed als geen regen meer hier vandaag, maar dat is niet erg. Die plakkende hitte zijn we kwijt.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb net even gedanst in de regen! Het was koud en de opspattende regendruppels zorgden voor modderspetters tot op kniehoogte, maar oh, wat was dat fijn! Nu zit ik pasgedoucht op de bank naar buiten te kijken en te genieten van de frisse lucht die binnen stroomt. Er zit zoveel energie in die lucht, dat doet me goed. :cheer: :kneel: :cheer2: :hello: :jump: :blob:
RégineFilange schreef:
09-08-2018 17:42
Ik ging net een regenwandeling doen, maar het droogde net op toen ik naar buiten ging. Toch nog lekker gewandeld, alles lekker fris! Ik hoorde de planten en bomen alles opslurpen. :daisy: :koffie:

Fijn! Wat zullen ze dorst hebben...
Na een paar keer vals alarm (3-4 druppels en dan weer droog) regent het hier nu rustig door.
doornroosje9 schreef:
09-08-2018 17:53
Hier zijn twee flinke buien geweest! Er komt zo goed als geen regen meer hier vandaag, maar dat is niet erg. Die plakkende hitte zijn we kwijt.

Klinkt goed! Dat het maar lang weg mag blijven, die plakkende hitte! :rolling:
:jump: :jump: :jump:

Regen en wind! Heeeeeeerlijk :-D

Dat het maar zo blijft de komende tijd. Ik doe nog een regendansje

:jump:
Oohh...wat is dit weer tegenstrijdig. Ik ben zo blij met de koelte, regen en wind. Even bijkomen. Maar ja....ik zou morgenavond gaan ballonvaren. En als het zo blijft gaat dat niet door natuurlijk. En daar zou ik toch wel van balen.
Ik geniet ook. Ik heb het zelfs een beetje koud. Ik ervaar die kou als bevrijdend omdat ik iets kan doen als ik het echt te koud krijg. Een vest, het raam dicht , in bed kruipen, dekentje. Ik ben in control. Daarbij komt dat ik meer energie heb.

Nu is het voor mij wel bijna bedtijd, maar daar verheug ik me ook al op. Lekker knus onder de dekens. Buiten de wind en de regen. Misschien de donder en bliksem en ik lekker veilig in bed. Heerlijk. Laat de nacht maar komen :hyper:
Alles komt goed
Lekker dat her nu regent, maar die enorme vochtigheidsgraad zit me niet lekker.
En ja ik heb volgende week ook nog een picknick georganiseerd.Maar ik heb nu liever regen hoor dan een picknick.
Oh mén! Code oranje hier op Terschelling! Het raast, tiert en vloekt hier aan alle kanten. Ik heb het te doen met alle camping gasten 500 meter verderop.....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
lesleya schreef:
09-08-2018 11:56
In mijn app zie ik eind volgende week gewoon weer 29 graden opduiken 😟. Het is nu echt heel fijn, maar ik geloof nog steeds niet niet dat deze horror zomer echt over is.
Maak je nog niet te druk over wat komen gaat, maar geniet van het weer nu. Even opladen zodat je de warme dagen weer beter kan trekken. Zelf denk ik dat er best nog wat warme dagen zullen komen, maar dat er wat meer afwisseling is met het weer zoals nu en ik denk (hoop vooral) dat de extreme hitte voor deze zomer voorbij is. Zondag en maandag weer wat warmer daarna weer wat minder. Hou vol, de zomer is al voor een groot deel voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven