Zo fijn in mijn eigen huis!

10-02-2012 14:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me zorgen. Ik maak me zorgen om mezelf!

Sinds enkele maanden woon ik op mezelf en ik vind het geweldig! Ik voel me super in mijn eigen huis en ik voel me er meer dan thuis. Ik had verwacht dat ik regelmatig mensen over de vloer zou krijgen en af zou spreken buiten de deur, maar niets is minder waar: ik vind het zo fijn in mijn eigen huis dat ik het het allerfijnste vind om 's avonds en in het weekend lekker alleen thuis te zijn. Op zich niets mis mee, maar ik heb het gevoel dat het 'op mezelf wonen' mijn sociale leven in de weg gaat staan.

Wie herkent zich hierin of ben ik echt een geval apart?
Ik herken het wel, al was ik ook nooit zo'n 'sociaal dier' toen ik nog bij mijn ouders woonde. Gelukkig sleept mijn vriend me nog wel eens ergens heen haha
Mja, ik ben ook graag alleen thuis en zit er niet op te wachten voortdurend allerlei mensen over de vloer te hebben/bij anderen op visite te gaan. Toen ik nog thuis woonde was ik ook veel vaker de hort op. Maar 't is meer een natuurlijk verschijnsel; ik neem aan dat je voor echt leuke activiteiten e.d. toch nog wel de deur uitgaat?
Voor een leuke activiteit zou ik inderdaad wel de deur uitgaan, maar ik heb niet veel vrienden waar ik leuke activiteiten mee zou ondernemen. Dit is ook minder geworden sinds ik op mezelf woon. Dit is niet veroorzaakt doordat ik op mezelf ben gaan wonen, maar meer omdat er steeds meer vrienden gaan settelen waardoor je uit elkaar groeit.Het is dus een samenloop van meerdere dingen eigenlijk...
Hoe dan ook, ik zou me niet te veel zorgen maken. Als jij je er goed bij voelt is het prima toch? Fijn juist dat je je zo prettig en op je plek voelt thuis!
Dat is helemaal waar! Ik ben ook heel blij dat ik me zo gelukkig voel in mijn huis! Maar ik merk gewoon een soort van 'minachting' bij mensen als ik ze vertel dat ik lekker alleen ben vanavond of dat ik niets gepland heb van het weekend. Ik moet me daar niets van aantrekken, maar ergens voel ik me toch wel een beetje raar.
Je hoeft je niet raar te voelen hoor, het is ook lekker thuis! Ik ga bijna nooit het huis uit voor sociale activiteiten, ik voel me beter met wat muziek, een kop thee/wijn en wat wierook... Een kroeg haalt het er niet bij! En ik trek me er geen zak van aan.
Niets van aantrekken als mensen er "raar" overdoen. Het is toch heerlijk dat je zo kan genieten van je eigen huis en je eigen gezelschap!

Ik vind het ook heerlijk om thuis te zijn en wat anderen ervan vinden, lekker belangrijk! Vanavond heb ik met wat vriendinnen afgesproken en daar kijk ik ook naar uit. Maar dat ik morgen lekker de hele dag thuis ben vind ik ook een heerlijk vooruitzicht.
Geniet lekker van je eigen huis, ik herinner me van de eerste tijd ook dat ik als ik thuis was dacht: Dit is allemaal lekker van mij.

En ik neem aan dat je overdag studeert of werkt, dus dan valt het wel mee met het sociale leven. En als je daar meer behoefte aan krijgt, als je wat langer op jezelf zit, dan ga je gewoon meer mensen uitnodigen of ga je er zelf opuit.

Mag allemaal
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wanneer je door de weeks onder de mensen komt waarom zou je dan het weekend voor je zelf niet gunnen?

Maak je in ieder geval geen zorgen, je woont pas NET uit huis. Ik woon nu ook bijna een jaar in mijn eigen stekkie, alleen herken ik mezelf niet in jou situatie. Wel weet ik dat het na de tijd steeds voller wordt en dat je het steeds drukker krijgt.

Gun het de tijd. Geniet van je huisje, het leven is al kort genoeg.
Als ik iets heb gemerkt is het wel dat mensen het niet waarderen als je ergens heel gelukkig mee bent en het verteld. Zou idd wel dingen blijven ondernemen. Want anders ontvreem je echt van deze sociale contacten.
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
Het is toch heerlijk als je het zo goed naar je zin hebt thuis. Ik ben ook het allerliefst thuis. Ben dan wel getrouwd, maar toch. Het lijkt mij juist erg als je altijd mensen om je heen nodig hebt. Altijd maar weg bent omdat je het thuis niet kan vinden.

Nee hoor, dan maar lekker genieten van je eigen huis.
Hoi,

Ik ben ook getrouwd maar zit het merendeel van de avonden alleen op de bank omdat manlief chauffeur is en voornamelijk snachts rijd. Als hij al wel thuis is dan is hij zo moe dat hij het liefst gelijk met de kids op stok gaat. Zo ook vanavond.

Ik zit al vanaf 20.00 uur op de bank en met All You Need is Love en facebook kom ik de avond wel door.

IK kan gelukkig goed alleen zijn. Kan ook uren alleen op de zolder zitten rommelen. Ik heb overdag m'n sociale contacten op school van de kids en de avonden zijn van mij. Een enkele keer krijg ik wel eens iemand op de koffie maar ben grotendeels alleen.

Groetjes...
Fijn om te merken dat ik blijkbaar toch niet 'raar' ben. Ik probeer ook nog wel buiten de deur af te spreken, maar meestal ben ik dan zo blij als ik weer in mijn huisje ben! Ik ga er nu maar vanuit dat dit een fase is
Ik kan me nog herinneren toen ik op mezelf ging wonen dat de uitgaansdrive ook een stuk minder was. Met mijn ouders thuis was het niet echt gezellig te noemen dus was ik het hele weekend op stap. In je eigen huis bepaal jij de sfeer en hoef je dus niet zo nodig weg.
quote:Maryssa schreef op 11 februari 2012 @ 22:48:

Ik kan me nog herinneren toen ik op mezelf ging wonen dat de uitgaansdrive ook een stuk minder was. Met mijn ouders thuis was het niet echt gezellig te noemen dus was ik het hele weekend op stap. In je eigen huis bepaal jij de sfeer en hoef je dus niet zo nodig weg.Mooi gezegd!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Heb hetzelfde. Vroeger was ik altijd de hort op omdat de sfeer thuis niet te harden was. Door in de weekenden te feesten was dat nog uit te houden. Sinds ik op mezelf woon en ik overdag tijdens mijn werk constant een paar honderd mensen om mij heen heb die ik moet ondersteunen met cursussen, vragen etc. ben ik blij dat ik het weekend lekker voor mezelf hebt.

Alhoewel ik er ook alleen of met vriendinnen op uit trek of op vakantie ga. Met dat overdreven sociale gedoe houd ik mij niet bezig. Thuis ben ik het liefst alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven