Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Als ik tot 14 dagen verder kijk wordt t niet warmer dan 16 graden en alle dagen regen.
Alle reacties Link kopieren
Nee de lente is dit jaar niet echt warm en mooi.
Alle reacties Link kopieren
Zou vandaag volgens de radio gisteren en weeronline zonniger en kouder zijn dan gisteren. Geen regen. Ook als ik nu op weeronline kijk: zonnetje-wolkje, geen neerslag.

Nou, wel regen en grijs dus én kouder dan gisteren :|
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hier klopt dat wel, zon en veel wind. Geen regen.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen even een boodschap gedaan, op zich viel het mee.
Heb nog even in de tuin gezeten, maar steeds met die dikke wolken voor de zon was het gewoon niet lekker. De wind en en de wolken weg en het zou een stuk aangenamer zijn.

Het heeft net zelfs heel even geregend.

Hahahaa waar het gisteren nog rondom hemelvaart een 19 graden aantikte is dat vandaag alweer naar de 16 met bewolking bijgesteld.

Ik kijk echt niet meer verder dan een dag vooruit en dan nog is het maar wat het brengt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn regio idd nu ook opeens bijgesteld, Ladylola..

Tis dat ik het gisteren hier neergeschreven heb, anders ging ik nog aan mezelf twijfelen. Tis logisch, want zo ver vooruit voorspellen kán natuurlijk ook helemaal niet, maar dat ik er nog geloof aan hechtte is nu wel voorbij.

Het gaat al wéken hetzelfde, schuift alsmaar op.
Er valt iig niks op te plannen, dus gewoon voortaan zelf weer uit het raam kijken..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Wat ik al dacht: Telegraaf heeft een premium artikel met de kop: mooie zomer verwacht, kans op hitterecords !

Met een beetje mazzel komt dat uit.

😀😀
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
02-05-2021 16:21
Wat ik al dacht: Telegraaf heeft een premium artikel met de kop: mooie zomer verwacht, hitterecords verwacht!

😀😀
Zou fijn zijn!
Julus schreef:
02-05-2021 16:21
Wat ik al dacht: Telegraaf heeft een premium artikel met de kop: mooie zomer verwacht, kans op hitterecords !

Met een beetje mazzel komt dat uit.

😀😀

Wat "mooie zomer" betreft hoop ik met je mee.
Maar het hitterecord staat op 40+ dat hoeft voor mij niet verbroken te worden.
Yes! Even doorzetten maar dan;

Vanaf volgend weekend wordt het warmer. Zeg maar gerust: warm! In het zuiden van Nederland is zelfs een zomerse temperatuur van 25 gaden mogelijk. 

De meivakantie doet deze week meer aan een herfstvakantie denken. Vooral aanstaande dinsdag en woensdag worden zeer wisselvallige dagen met soms fikse buien. Met name landinwaarts kan daarbij hagel en onweer voorkomen. ,,Daarbij wordt het tussen de buien door niet veel warmer dan 10 of 11 graden en dat mogen we gerust ronduit koud noemen voor begin mei", stelt meteoroloog Wouter van Bernebeek van Weerplaza.


Vanaf donderdag en vrijdag maakt het wisselvallige weer plaats voor sterk oplopende temperaturen. ,,Vanuit Engeland wordt een behoorlijke hoeveelheid warme lucht Europa ingeblazen", weet Van Bernebeek. ,,Toch blijft het onzeker hoe ver de warme lucht uiteindelijk weet door te dringen, aangezien er nog best wat kou aanwezig is boven Europa en ook in onze omgeving.”

Ondanks de onzekerheid zijn de laatste voorspellingen redelijk overtuigend: vanaf het weekend van 8 en 9 mei wordt het warmer. ,,Het blijft voorlopig nog ver in de toekomst, dus enige terughoudendheid is op z’n plaats”, aldus de weerman.
AD
Julus schreef:
02-05-2021 16:21
Wat ik al dacht: Telegraaf heeft een premium artikel met de kop: mooie zomer verwacht, kans op hitterecords !

Met een beetje mazzel komt dat uit.

😀😀
Telegraaf is natuurlijk een mega-commerciele krant, en ze weten goed hoe je clicks moet verzamelen. Dat soort berichten zijn meestal volledig uit de lucht gegrepen ; er zijn tig scenario's en dan pakken ze het meest positieve scenario eruit en gaan dat dan zo omschrijven alsof dat een grote kans heeft om uit te komen.

Ben er inmiddels ook wel achter dat commerciële weer-apps zoals Weather Pro standaard de truc uithalen om de verwachting over 10-14 dagen express of veel te mooi/zonnig (in het voorjaar/zomer) te maken, of juist bijvoorbeeld veel sneeuw/wind aan te kondigen. Als het in ieder geval maar hoopgevend/spraakmakend is. Dat zorgt ervoor dat mensen vaker op de app kijken. Vaak pikken ze voor de langetermijnverwachting (verder weg dan één week) nét dat weerscenario eruit dat de meeste clicks zal opleveren. En naarmate die dagen weer dichterbij komen, ''levelt'' dat weer uit en komt het uiteindelijk neer op 10 graden, bewolking en motregen bij wijze van :D Die truc begint me nu wel op te vallen.

Vandaar dat ik alleen nog maar kijk op KNMI.

En die voorspellingen zijn voor de komende week helaas echt RUK. Ik overweeg oprecht om straks bij het naar bed gaan al mijn gordijnen/lamellen naar beneden te doen en weer wat snoertjes met kerstverlichting op te hangen en gewoon 5 dagen lang mijn huis helemaal niet uit te komen en te doen alsof het winter is. Bah, toen ik net even buiten liep, rook het gewoon naar vuur buiten, zo'n typische winter lucht. Gaat toch helemaal nergens meer over dit.
Plus het wordt wel ''warm'', maar wel zwaarbewolkt en grote kans op neerslag. Met andere woorden : heb je geen reet aan.

Enige voordeel is wel dat vanaf 10 mei eindelijk de natuur kan gaan uitlopen, want hier zijn de meeste bomen gewoon nog steeds kaal. Dan doet de natuur in ieder geval weer wat vriendelijker aan
Ik zie een paar keer 18 graden en 20, maar inderdaad wel met regen.
Het zou al fijn zijn als die koude wind eens stopte.
Julus schreef:
02-05-2021 22:40
Ik zie een paar keer 18 graden en 20, maar inderdaad wel met regen.
Het zou al fijn zijn als die koude wind eens stopte.
Inderdaad. Ik hoop dat we na die oplopende temperaturen gewoon even definitief van deze tafarelen afzijn zoals een gure wind, of bijvoorbeeld die walgelijke december-avond lucht die hier nu buiten hangt. En dat er blad aan de bomen komt.

Als het daarna dan nog ''grijzig'' weer wordt, laat het dan een ''zomerse'' slechte dag zijn met een soort drukkende benauwdheid en een wegdek dat na het regenen sterk ruikt. In plaats van deze herfst-achtige / winterse dagen.
Alle reacties Link kopieren
Elizabethie schreef:
30-04-2021 21:52
Ik heb onze winterjassen gewassen vanmorgen, ik ben er klaar mee. Ze gaan in de berging.
Zeg ik nu....waarschijnlijk haal ik ze overmorgen of zo weer te voorschijn... :cry:
Ennn....weer uit de kast gehaald. Liep te blauwbekken vandaag in mn voorjaarsjasje :facepalm:
Ja door die gure wind is dat nog wel nodig. Ook nog een sjaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het komend weekend 0 graden aldus Buienradar. Windy laat heel slim nog geen temperaturen zien maar showt wel dat we warme lucht uit het zuiden gaan krijgen dat weekend, en daarna uit het binnenland. Eindelijk die gore noordenwind weg.
Ugli schreef:
02-05-2021 23:10
Hier wordt het komend weekend 0 graden aldus Buienradar. Windy laat heel slim nog geen temperaturen zien maar showt wel dat we warme lucht uit het zuiden gaan krijgen dat weekend, en daarna uit het binnenland. Eindelijk die gore noordenwind weg.
Nou die lijkt de week erop anders weer ouderwets terug te keren hoor.
Alle reacties Link kopieren
Echt? Ik wil het niet weten. :( Ik kijk expres niet op buienrader (alleen net even omdat iemand 25 graden noemde), ik kan er nog niks aan veranderen dus ik ben wel blij met wat er wel is, namelijk licht en (beginnend) groen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ruk dit, ja ook het vroege wakker zijn op mijn eerste vakantiedag nota bene. Het weer is ook naadje.
Ga vanmiddag wel met zoon en de kinderen van vriend wat doen, ergens het kroost uit laten razen.
Het had erg fijn geweest als wij net als vorige week in de zon hadden kunnen zitten.

Ik haat kou en wind en regen.

Ik trek mijn laagjes maar weer aan vandaag topje, shirt, trui.
Sjaal in mei gekker moet het niet worden.
Alle reacties Link kopieren
:'(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch voor een onzin over die 25 graden die er zogenaamd aan zouden komen? Nu de Telegraaf weer: De zomer nadert. Vanaf volgend weekeinde kunnen we warm weer verwachten. In het zuiden kan het kwik zelfs oplopen tot 25 graden, meldt Weerplaza.
Nu woon ik niet in het zuiden (maar wel in Zuid-Holland) en over 2 weken wordt het hier naar verwachting maximaal 17 graden. Maximaal dus hė. Zelfs 20 graden geloof ik al niet, dus hou toch gewoon op met die flauwekul. Over blij maken met een dooie mus gesproken.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Nou echt he, hier hebben ze het er over dat het rond de 20 graden wordt (mag het hopen want die week en dat weekend zijn vriend en ik een weekje samen) in het weekend van 14 mei ( Brabant wel zuidelijk ) ik geloof er geen zak van.
Morgen is het weer anders.

Nu is het iig koud, heb net de vissen en de konijnen gevoerd (buiten) en ik bevroor zowat.

Feit is dat de lente gewoon koud en kut was/is, en we alleen maar kunnen hopen dat dit zich nog hersteld tot en met september, want anders hebben we een heel groot deel van het jaar herfst/winter gehad. Iets zegt me dat dat wel een beetje het klimaat hier gaat zijn.

Zuid Europa zou een uitweg kunnen zijn, ware het niet dat emigreren simpelweg onmogelijk is voor de komende 10 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Whahaa serieus, het is nu al bijgesteld, het weekend van de 14e is nu bewolkt. Echt laten we maar gewoon naar buiten kijken wat het weer is want dit slaat nergens op (weeronline)
Alle reacties Link kopieren
Hier was het net wit van de hagel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven