Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Oh kijk, dan valt het hier toch weer mee @(

Man en ik maken ook al grapjes over de manier van regen. Zo was er vanmorgen kans op regen en vanmiddag af en toe een bui. Werkelijk, dat is toch gewoon hetzelfde? Je hebt buien, buitjes en regen. :nut:
Later is nu
LadyLola schreef:
03-05-2021 08:17
Whahaa serieus, het is nu al bijgesteld, het weekend van de 14e is nu bewolkt. Echt laten we maar gewoon naar buiten kijken wat het weer is want dit slaat nergens op (weeronline)
We hebben toch allang de conclusie getrokken dat je niet zo ver vooruit moet kijken? Voordat het 14 mei is verandert het nog 6x.
Alle reacties Link kopieren
Die conclusie kun je wel trekken, maar daarom kun je nog wel hoopvol vooruit blijven kijken, wanneer het buiten regent en er buitjes en buien zijn. ;-))
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
In het AD een premiumartikel over de relatie tussen het aanhoudende koude weer en de coronacijfers die niet of niet snel genoeg willen dalen:

www.ad.nl/binnenland/hoogleraar-effect- ... a2799032d/

Dit ligt voor de hand, maar blijkt nu ook uit onderzoeken en is reden te meer dus om te hopen op een omslag naar langdurig mooi en warm weer :sun:
:flirting:

Geduld hebben en de moed erin houden maar..

Telegraaf kopt in een premiumartikel (kan ik niet openen) dat we toch een mooie zomer kunnen verwachten met uitschieters..
Dat hoeft van mij nou ook weer niet, doe mij maar max 25 met zon, niet van die benauwde hittegolven..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
juliet64 schreef:
03-05-2021 08:03
Wat is dat toch voor een onzin over die 25 graden die er zogenaamd aan zouden komen? Nu de Telegraaf weer: De zomer nadert. Vanaf volgend weekeinde kunnen we warm weer verwachten. In het zuiden kan het kwik zelfs oplopen tot 25 graden, meldt Weerplaza.
Nu woon ik niet in het zuiden (maar wel in Zuid-Holland) en over 2 weken wordt het hier naar verwachting maximaal 17 graden. Maximaal dus hė. Zelfs 20 graden geloof ik al niet, dus hou toch gewoon op met die flauwekul. Over blij maken met een dooie mus gesproken.
Dit is wat commerciele sites/ weer - apps doen. Je hebt altijd een weer-trend en vaak zijn er nog zo'n 20 lijntjes / grafieken die samen de mediaan vormen.

Zo'n telegraaf pakt dan het hoogste scenario eruit en gaat daar dan over berichten.

Wat ik nu begrijp is het allemaal hoogst onzeker, iets met straalstroom ofzo, die net boven ons land lijkt te gaan liggen medio mei. Daardoor kan het of lekker warm worden, of min of meer op de voet van april verder gaan. Feit blijft dat er nu gewoon nog geen pijl op te trekken is.

Een ding is wel zeker : de zee is nog erg koud voor de tijd van het jaar. Voordeel daarvan is minder wolkvorming bij een westenwind. Nadeel is koudere lucht bij een westerwind. Maar voorlopig is het enige dat telt dat de noorderlijke stroming gewoon nog zijn gang lijkt te gaan.
Alle reacties Link kopieren
https://www.tubantia.nl/binnenland/het- ... wB9ihkIXyI

:jump:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Aansluitend op je motto, Yas, eerst zien dan geloven :mrgreen:

Voorlopig alleen maar regen en buien. Oh, en hagel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-05-2021 10:46
Aansluitend op je motto, Yas, eerst zien dan geloven :mrgreen:

Voorlopig alleen maar regen en buien. Oh, en hagel.
En dikke grauwe grijze wolken. Heb mijn winterjassen nog niet van de kapstok gehaald, en dat zal voorlopig ook niet zo nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier nu ' lekker'. Zonnetje, weinig wind. Wel 5 lagen kleding, want 11 graden.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
03-05-2021 10:49
En dikke grauwe grijze wolken. Heb mijn winterjassen nog niet van de kapstok gehaald, en dat zal voorlopig ook niet zo nodig zijn.
ik heb hem gewoon nog aan hoor. :proud:
Stressed is just desserts spelled backwards
Pfffff, net gewandeld in de zon in mijn winterjas(je) en ik heb het echt warm. Dacht dan wel even in de zon te kunnen gaan zitten hier, maar daar is het koud en waai je gewoon weg. In mijn dikkere winterjas met een hoodie eronder en een sjaal om O_O
Alle reacties Link kopieren
volgens steeds meer weer-sites lijkt de temperatuur vanaf vrijdag as. wel écht omhoog te gaan. Dat vind ik toch wel erg belangrijk. Eindelijk gaat het dan wat zomerser aandoen / anders ruiken buiten en kan de natuur gaan uitlopen.

Want dit hou ik na 8 maanden (ook nog eens thuis werken) nauwelijks meer vol. Nu wordt het ein-de-lijk comfortabel om in je t-shirtje hard te lopen en enigszins comfortabel buiten te zijn.

Vind een regenbui met ~ 20 graden ook heel anders aandoen dan met 12 graden.
Alle reacties Link kopieren
Kolere zeg, het waait als een malle, wat zeg ik, het stormt.

Het weer is alweer naar beneden afgeschaald daar waar het gisteren nog zonnig werd ergens volgende week is het nu plus 16 met regen.

Vriend en ik hebben besloten het volgende week wel te zien, sowieso een dag of twee cocoonen thuis eten/drinken elkaar en verder zien we wel.
Wordt het lekker is het een kwestie van binnen 10 minuten in het centrum zijn en het terras op.

En nu duik ik nog een paar uur terug mijn bed in ( werd wakker van de storm en de hond :-(
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelooflijk pokkenweer :mad: :mad: :mad:
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon herfst.
Alle reacties Link kopieren
Het is om te janken. Heel hard.
Ik weet niet uit welke dikke duim Telegraaf / AD en nog meer van die kwaliteitskranten ''25 graden'' zuigen hoor?

Hier zie ik de komende 2 weken nog geen temperaturen boven de 20, veel regen. Van 15 - 18 mei lijkt het wél maarliefst 16 graden met volop zon te worden, maargoed dat is nu al wekenlang aan de gang dat de voorspelling over 13 dagen prachtig is, maar daar blijft doorgaans vrij weinig van over.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die 25 graden geloof ik ook niet. Ja, 's ochtends 12 en 's middags 13 graden, misschien. Vooralsnog zie ik nog iedere dag regendruppels in de voorspellingen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hoop toch zo dat ik mooi weer heb komend weekend.. Ik zit dan aan de kust dus hopelijk trekt het wat open..
Alle reacties Link kopieren
Het stormt hier en heel koud 🤨
Al een account? Log dan hier in.
Dit weer (6)

Hier zondag 22 graden.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier echt baggerweer. Ik had nog bedacht om een bollenveldentour te gaan doen, om even een slechtweercorona uitje te hebben, maar zelfs daarvoor regent het te hard. We gaan maar een film kijken en hopelijk is het donderdag (mijn volgende vrije dag deze week) beter weer.

Het is wel echt kak zo met alles wat niet open is en dit weer om leuke activiteiten te bedenken zo in de meivakantie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
04-05-2021 11:55
Het stormt hier en heel koud 🤨
Hey Yas, ik moest van jou de Beentjes van St Hildegard kijken, maar ik vond het een beetje een open einde.
Komen Jan en Gedda weer samen denk je?

Of in het dialect. Komn sie wier bie mekaar ofnie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Het weer is echt niet slecht voor de herfstvakantie! Ooh wacht....... Het is meivakantie :mad:.
Alle reacties Link kopieren
En nu schijnt de zon weer :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven