Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind op vakantie gaan wel lekker, als je gewoon de hele dag verkoeling kan zoeken aan een zwembad, maar ik merk ook een verandering bij mezelf de laatste jaren....
Heb er op dit moment ook helemaal geen behoefte aan om ergens op een tropisch oord te zitten.

Waar ik wel zin in heb is bijvoorbeeld een city trip maken in de Herfst/Winter, lekker de stad verkennen, shoppen, een overnachting pakken, heerlijk. Ik denk ook wel dat ik dat ga plannen wat later in het jaar.
Weedbee schreef:
20-07-2017 10:09
Zijn jullie het ook zo spuugzat dat er van die 'verwachtingen' (ik zeg expres geen 'voorspellingen') zo weinig uitkomt? Gisteren mezelf ingesteld op tropisch weer en de hele dag buienradar gecheckt vanwege de 'voorspelde' onweersbuien, waarvoor nota bene code geel/oranje was afgegeven overal. Mijn jongste loopt de vierdaagse en met die 40.000+ lopers + de vele duizenden vrijwilligers en bezoekers kan er zomaar paniek ontstaan áls het ineens noodweer wordt. Heb dat zelf jaren terug meegemaakt toen ze nét over de finish was op de vrijdag en de hemel brak (uit het niets) open. Nat tot op mijn hemd en het water gutste 10 cm hoog door de goten. Bliksem ingeslagen in de bovenleiding ergens, dus geen treinen en zie dan maar weer eens naar huis te komen.

Dus was ik best blij dat die verwachtingen ineens niet bleken uit te komen, maar zich 'verplaatsten' naar 's avonds. Maar ook toen helemaal niks. En dan sta je vanochtend op .. denkend dat het EINDELIJK gaat afkoelen .. ben je wéér drijfnat en plakkend en hebt hoofdpijn en ziet op buienradar dat het met name in het oosten knalrood is. Baggerweer dus en op tv zag ik idd iedereen verpakt in plastic lopen.

Ik kan er dus gewoon niet tegen dat ik me mentaal niet kan 'wapenen' tegen die baggerzomers hier. Vond gisteren nog van mezelf dat ik er beter mee omging dan de afgelopen jaren .. mede doordat ik hier zoveel 'medestanders' gevonden heb en nu weet dat ik bij lange na de enige niet ben. Maar voor mijn gevoel faal ik ontzettend en baal van mijzelf dat ik niet 'sterker' ben. Ben er ff hélemaal klaar mee :cry: Sterkte allemaal!
Ja die buien zijn helaas onvoorspelbaar. Ik heb ooit eens gezien dat het in het ene weiland wél regende en in het andere niet :O Dat is wel bijzonder als je dat toevallig ziet. Volgens mij zijn de verwachtingen veelal op basis van sattelieten en dan zijn een paar mm op de kaart algauw tig kilometer in het echt. Overigens is een bui ook niet altijd ideaal omdat de luchtvochtigheid dan omhoog gaat en als dan geen koelere lucht wordt aangevoerd, voelt het ook niet fijner. In zo'n geval maak ik dan de ramen juist niet open.
Hebben jullie weleens overwogen om een airco aan te schaffen? Eén keer een vakantie overslaan en als het goed is heb je er jaren plezier van.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Weedbee, dat is een goede tip. Onze dochter is net 12 geworden en dat is wel een mooie leeftijd om er samen met haar vader op uit te gaan. Momenteel zit ik op de camping met mijn moeder en mijn dochter. Ze gaan elk jaar samen een week kamperen. Normaal gesproken kampeer ik dan de tweede week met dochter, maar door mijn opspelende angststoornis ben ik er maar een paar dagen. De warmte hier valt mee, in de schaduw is het wel lekker met een windje.
Ik moet het ook nog zien dat het echt koeler wordt. Een vlinder kan het ook nog verpesten door een verkeerde vliegbeweging te maken O_o
Wordt tenminste gezegd in de wetenschap.
kopjekoffie70 schreef:
21-07-2017 23:30
Ja die buien zijn helaas onvoorspelbaar. Ik heb ooit eens gezien dat het in het ene weiland wél regende en in het andere niet :O Dat is wel bijzonder als je dat toevallig ziet. Volgens mij zijn de verwachtingen veelal op basis van sattelieten en dan zijn een paar mm op de kaart algauw tig kilometer in het echt. Overigens is een bui ook niet altijd ideaal omdat de luchtvochtigheid dan omhoog gaat en als dan geen koelere lucht wordt aangevoerd, voelt het ook niet fijner. In zo'n geval maak ik dan de ramen juist niet open.
Hebben jullie weleens overwogen om een airco aan te schaffen? Eén keer een vakantie overslaan en als het goed is heb je er jaren plezier van.

Jawel, ooit overwogen. Geld is geen issue, maar overbuurtjes hebben een airco in 1 kamer laten aanleggen vanwege wisseldiensten en dús gedwongen overdag slapen en die zijn tóch bij nader inzien niet 100% tevreden. Ze gebruiken hem uiteraard wél, maar vinden dan de overgang warm/koud te groot of zoiets. Hier zou dan in meerdere kamers airco moeten komen óf eentje die het aankan om 2 etages te koelen. Geen idee of dat kan en hoe het zit met evtl. vergunningen, omdat het 'koelding' aan de buitenkant van je gevel zit (incl. een grote buis de kamer in). Niet echt mooi dus. Maar als ik zo'n last blijf houden ga ik tóch eens op zoek naar info!
miste69 schreef:
22-07-2017 13:04
Weedbee, dat is een goede tip. Onze dochter is net 12 geworden en dat is wel een mooie leeftijd om er samen met haar vader op uit te gaan. Momenteel zit ik op de camping met mijn moeder en mijn dochter. Ze gaan elk jaar samen een week kamperen. Normaal gesproken kampeer ik dan de tweede week met dochter, maar door mijn opspelende angststoornis ben ik er maar een paar dagen. De warmte hier valt mee, in de schaduw is het wel lekker met een windje.
Ik moet het ook nog zien dat het echt koeler wordt. Een vlinder kan het ook nog verpesten door een verkeerde vliegbeweging te maken O_o
Wordt tenminste gezegd in de wetenschap.

O, kijk .. dat is een prima leeftijd om qualitytime met haar vader te besteden, toch? Lijkt mij in alle opzichten een win/win-situatie. Je man (en dochter natuurlijk) een zonvakantie en jij je eigen ding doen. Niét het schuldgevoel dat jij je man+dochter 'terughoudt' en mss zit er nog een weekje met je moeder in een koelere omgeving in? Voor het geval je die behoefte zou hebben dan hè? Stel het eens voor aan je man. Ben heel benieuwd of hij het een goed idee vindt :lol:
Eindelijk weer eens normaal weer! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Yeah vanaf vandaag genieten :cheer:

Alleen jammer van het gezeur dat we volgende week overal gaan horen (omgeving en media) : De zomer is weer voorbij en komt niet meer terug, het is hier altijd koud, het regent hier altijd enz.. vooral jammer van in mijn omgeving tegen hen zeur ik nochtans nooit over warm alleen hier op dit forum zeg ik er wat over!
Ja hier wordt ik blij van mensen en gelukkig houdt het nog even aan...
Sjonge, wat een heerlijkheid om een kamer binnen te lopen en te ontdekken dat het daar gewoon KOEL is ipv alsof je een sauna binnenstapt, zoals de afgelopen weken :cheer:

En voor wie zanikende zeurders tegenkomt die roepen dat de zomer alweer voorbij is .. attendeer ze er dan fijntjes op dat die rode massa rond bepaalde Waddeneilanden niét komt doordat het de afgelopen 2.5 maand zulk petweer was! Die rode smurrie ontstond enkel en alleen doordat het al die tijd al warm en nagenoeg droog was. Pas nú knapt het wat op vanwege eindelijk wat regen en koelte. Geniet ervan allemaal! :jump: :jump:
Ik hou van de regen en donkere lucht, het staat voor mij als knus.
Ik hoor nu al de vragen van collega's die ik straks ga krijgen: 'heb je nog wel een beetje kunnen genieten van je vakantie ondanks de regen?'. Terwijl ze mij nu wel zouden moeten kennen. Ik geniet van mijn tuintje hier op de camping als het zonnetje schijnt, ik geniet van het varen als het veel te warm is (op het water is het dan toch een stukje beter uit te houden), maar ik geniet ook van mijn plekkie hier als het regent. Lekker in bad, lekker lang blijven rondlopen in mijn pyjama. Beetje rommelen, beetje internetten, series kijken, lezen. Ik hoef niet perse een zonnetje te hebben om een goeie vakantie te hebben, als ik maar kan relaxen. En ja..dat kan ik ook als het regent. Maar dat vinden nog steeds veel mensen raar.
Hallo allemaal, wat een heerlijk weer vandaag! Ik heb het raam open, een heerlijke koele bries waait naar binnen, bescheiden zon af en toe, redelijk bewolkt. Ik geniet! :worship: Gister ook al prima weer!

Geniet er van allemaal!
Ondanks de zware bewolking vond ik het buiten vies weer. Toch af en toe een zonnetje en wham .. weer een klef lijf en hoofdpijn :steam: In de supers was het dan weer koud, dus ik had op voorhand (ook gezien de regenbuien steeds) een jack aangetrokken, maar pff .. zodra je dan buiten komt smelt je weer. Ik mopper nog ff lekker verder, haha .. het heet hier niet voor niks 'zomermoppers', toch? :yes:
Geloof mij hier van s'morgens tot 15.30 de zon geschenen en het was tot dan totaal niet fris! Toen kwam eindelijk de hevige buien en wat onweer vanaf dan is de temperatuur beneden 20 graden gekomen :cheer:
Chocomel weer.
Jaaaa genieten vandaag. Hopelijk hele week zo
Ik zou niet durven te zeggen dat we het ergste er al op hebben zitten, aangezien augustus en zelfs september nog flink gemeen kunnen uitpakken, maar we hebben in iedergeval aangename dagen! En dat het een knalwinter wordt deze winter! :)
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Heb vandaag eindelijk sinds 3 weken weer de moed kunnen vinden om naar de sportschool te gaan. Wist het nog te vinden ook :hihi: Maar uiteraard - ondanks airco - gutst het zweet na het 1e apparaat alweer van mijn rug en tijdens de cardio kon je me al opdweilen. En voor je met deze hoge vochtigheid dan eens bent uitgezweet ben je 2 uur verder. Maar ik ben weer geweest en een stuk aktiever met dit weer. Mag het alstjeblieft zo blijven tot december? ;)
sebastiaan1234 schreef:
25-07-2017 17:04
Ik zou niet durven te zeggen dat we het ergste er al op hebben zitten, aangezien augustus en zelfs september nog flink gemeen kunnen uitpakken, maar we hebben in iedergeval aangename dagen! En dat het een knalwinter wordt deze winter! :)
Augustus en September kan inderdaad nog behoorlijk warm worden! Maar als we de rest van de zomer afwisseling van warm en frisser weer gaan krijgen dan hebben we de zomer al bij al goed doorstaan. Afwachten wat het word
Ik hoop nog op mooi warm zomerweer. Zal toch nu nog niet gedaan zijn met de zomer. De hele dag bijna regen gehad hier in het Oosten van het land .flinke buien . brrrrrrrrrrrr
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
25-07-2017 19:42
Ik hoop nog op mooi warm zomerweer. Zal toch nu nog niet gedaan zijn met de zomer. De hele dag bijna regen gehad hier in het Oosten van het land .flinke buien . brrrrrrrrrrrr

Denk dat je op het verkeerde topic zit. Hier zitten de mensen die een bloedhekel hebben aan de zomer en juist genieten van koelte, wind en regenbuien :hihi: :jump:
chrisjoh schreef:
25-07-2017 19:42

O ja .. jij hoort dus bij de groep mensen die nú al roepen dat het gedaan is met de zomer, maar voor het gemak ff vergeten zijn dat we al vanaf begin mei behoorlijk wat periodes hadden (minstens 2-3x) met soms dagenlang temperaturen van 25 graden of hoger. In sommige provincies zelfs dik boven de 30. Veel mensen voelen zich dan bagger. Hebben allerlei fysieke problemen .. benauwdheidsklachten, hoofdpijn, slapeloosheid, allergieen .. en vergeet de babies en ouderen niet, plus de natuur die helemaal verdort. En voor dié groepen is het heerlijk dat ze eindelijk weer kunnen ademhalen en normaal kunnen slapen. En AL die mensen die nu zaniken dat 'de zomer alweer voorbij' is zouden eens wat minder egoistisch moeten zijn en denken aan de groepen die er problemen mee hebben. Het enige dat de zomerliefhebbers hooguit missen is een (hartstikke ongezond) dagje bakken aan het strand of een pilsje op een terras. Dat pilsje kun je óók drinken met een vestje aan, toch?
Weedbee schreef:
25-07-2017 19:59
O ja .. jij hoort dus bij de groep mensen die nú al roepen dat het gedaan is met de zomer, maar voor het gemak ff vergeten zijn dat we al vanaf begin mei behoorlijk wat periodes hadden (minstens 2-3x) met soms dagenlang temperaturen van 25 graden of hoger. In sommige provincies zelfs dik boven de 30. Veel mensen voelen zich dan bagger. Hebben allerlei fysieke problemen .. benauwdheidsklachten, hoofdpijn, slapeloosheid, allergieen .. en vergeet de babies en ouderen niet, plus de natuur die helemaal verdort. En voor dié groepen is het heerlijk dat ze eindelijk weer kunnen ademhalen en normaal kunnen slapen. En AL die mensen die nu zaniken dat 'de zomer alweer voorbij' is zouden eens wat minder egoistisch moeten zijn en denken aan de groepen die er problemen mee hebben. Het enige dat de zomerliefhebbers hooguit missen is een (hartstikke ongezond) dagje bakken aan het strand of een pilsje op een terras. Dat pilsje kun je óók drinken met een vestje aan, toch?
Nou nou zeg, wat een rant. Dat mens zat gewoon in het verkeerde topic.

En waarom zouden mensen die wel van zomerweer houden allemaal egoïsten zijn? Ik vind het maar een beetje raar hoor. In plaats van dat je gewoon even lekker geniet van de zomerdip ga je ruzie maken, pft.

Ja, want genieten van de zomerdip doe ik ook hoor. Heerlijk, even niet al dat gezweet en gedruip. Maar dat egoïstenargument snap ik echt niet, sorry.
Weedbee schreef:
Ga je lekker?
Weedbee schreef:
Over zeuren van de zomer is gedaan daar geef ik je 100% gelijk in slaat inderdaad nergens op er komen nog 2 maanden waar het behoorlijk warm kan worden. Ik vind persoonlijk dat het een vrij normale Benelux zomer is periodes met warm en droog weer en de andere periodes wat frisser en nat niets abnormaals aan!
Alleen over het stukje van zomerliefhebbers en egoïsme begrijp ik ook niet zo goed ... want als je het zo stelt zijn wij herfst en winterliefhebbers ook egoïsten want er zijn degelijk mensen die niet tegen koud weer kunnen en die zelfs pijn hebben bij nat en koud weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven