Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet blij met de nazomer... het was net zo lekker de laatste tijd. Bewolkt, regen... lekker!
Alle reacties Link kopieren
Van mij hoeft het ook niet... heerlijk herfst weer geweest :heart:
Hopelijk wordt het na de zonnige dagen gauw weer herfstachtig :)
Het is officieel herfst :cheer: :jump:

Hoewel we natuurlijk al een hele tijd herfstweer hebben.

Ik kijk uit naar het kleuren van de bladeren en de fijne wandelingen, kaarsjes aan in huis, enz enz. :yes:
Alle reacties Link kopieren
https://www.jan-magazine.nl/psyche/tips ... zo-fijn-is Mooie samenvatting van waarom de herfst fijn is!
jellybelly schreef:
21-09-2017 11:50
Het is officieel herfst :cheer: :jump:

Hoewel we natuurlijk al een hele tijd herfstweer hebben.

Ik kijk uit naar het kleuren van de bladeren en de fijne wandelingen, kaarsjes aan in huis, enz enz. :yes:
Kleurende bladeren: check!
Fijne wandelingen : check!
Kaarsjes aan in huis: check!
:cheer: :cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens vaak merk is dat mijn concentratie slecht is op zonnige, warme dagen... ik kan een stuk beter studeren op bewolkte/koele dagen. Herkenbaar? Of dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Verdorie morgen word het in mijn regio 24 lokaal 25 graden niet gedacht dat ik die getallen nog ging zien dit jaar hopelijk nu echt de laatste keer ;-))
kimmeke1983 schreef:
28-09-2017 19:04
Verdorie morgen word het in mijn regio 24 lokaal 25 graden niet gedacht dat ik die getallen nog ging zien dit jaar hopelijk nu echt de laatste keer ;-))
In welke regio is dat?
Ik vind het wel lekker, die late warme dagen. Omdat de zon vroeg onder gaat zijn de nachten tenminste koel, en daar gaat het allemaal maar om.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
28-09-2017 19:12
In welke regio is dat?
Belgisch Limburg
Vies weer vandaag hier in Noord-Brabant vind ik, 25 graden. Zit hier in mijn zomerjurk binnen. :-$ :@ Ben blij als het morgen koeler wordt.
Fijn weekend allemaal ! :hello:
Hier 24 graden, maar ik vind het eigenlijk wel lekker, zo eind september zonder jas door de herfstblaadjes maaien.
Heb afgelopen week al 3 keer een lange wandeling gemaakt door het bos/parkgebied hier in de buurt. Al aardig veel gekleurde bomen. Lekker hoor. Morgen ga ik het huis herfstig versieren :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet echt vervelend. Het is al lekker vroeg donker en ik vind de natuur zo mooi worden. En de na hten zijn goed te doen. En straks lekker onweer en regen hier....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik was even bang dat het vanaf 2016 elk jaar in september tropisch zou worden, maar gelukkig niet! Zon of niet, het is hier fantastisch weer in Friesland, en het is ook niet meer boven de 20 graden uitgekomen sinds begin september. En ik heb ook al eikels en kastanjes gevonden! :cheer2: Nu hopen dat we een koude, sneeuwrijke winter krijgen! :lol:
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Mijn herfstdecoratie hangt/staat, leuk dat het is! En ik ga lekker pompoensoep maken straks.

:cheer:

Mijn favoriete seizoen is nu echt aangebroken.
Alle reacties Link kopieren
Guur herfstweer verwacht de komende dagen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
04-10-2017 08:41
Guur herfstweer verwacht de komende dagen :cheer2:
Jaa! Goede vooruitzichten, regen, wolken, geen zon, prima temperatuur!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf eigenlijk een lente- en zomerliefhebber, maar toch vind ik het nu wel weer leuk dat het herfst is. De zomer begon afgelopen jaar gewoon erg vroeg en het is al lang, voor mij dan, mooi weer geweest waar ik ook flink van genoten heb ook doordat ik lekker vrij had van mijn werk. De herfst vind ik ook wel iets hebben. Mooie natuur, blaadjes beginnen al mooi te verkleuren, heerlijk wintervoedsel, 's avonds lekker terwijl het buiten donker is voor de tv zitten met wijntje erbij, kaarsjes aan, mijn huis zeer warm stoken, extra dekentje erbij. Ik kan er best wel van genieten. Ik hoop wel dat het deze maand even wat droger en zonniger wordt, ik wil namelijk een boswandeling maken en dat vind ik lekkerder wanneer het niet regent.
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van me is vandaag al vuurwerk gaan halen in België. Nog even wachten op de eerste knallen en het najaar is officieel begonnen. Dat is het enige aspect van de herfst en winter waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb. Het najaar wordt voor mij altijd vakkundig vergald door vroeg vuurwerk. Is dat bij jullie ook zo?
Alle reacties Link kopieren
blue_lagoon schreef:
05-10-2017 21:49
Een kennis van me is vandaag al vuurwerk gaan halen in België. Nog even wachten op de eerste knallen en het najaar is officieel begonnen. Dat is het enige aspect van de herfst en winter waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb. Het najaar wordt voor mij altijd vakkundig vergald door vroeg vuurwerk. Is dat bij jullie ook zo?

Ja bij mij ook, ik haat vuurwerk echt intens. Ook siervuurwerk vind ik geen zak aan, het is elk jaar hetzelfde. De laatste jaren ga ik gewoon om 11 uur naar bed, ik hoef het niet eens te zien (ik heb trouwens ook een hekel aan oud&nieuw, voel me altijd zo melancholisch en naar).
Gelukkig woon ik in een buurt waar weinig vuurwerk wordt afgestoken.
Alle reacties Link kopieren
Hee een medestander! Je omschrijft het goed, een intense hekel aan vuurwerk. Wat fijn dat het in jouw buurt goed meevalt! Dan woon je zeker in een hele goede of chique buurt? Hier ook een hekel aan de jaarwisseling, vind alleen de oliebollen leuk.
Alle reacties Link kopieren
En de opluchting als het weer januari is. Het zou me niets verbazen als januari en februari stiekem daarom een beetje mijn favoriete maanden zijn. Ik kan in april of september al buikpijn krijgen als ik aan het vuurwerk-seizoen denk.
Alle reacties Link kopieren
Oliebollen maken het nog een beetje draaglijk inderdaad :D
Ik woon inderdaad wel in een 'nette' wijk en er wonen ook veel expats, ik heb het idee dat die niet aan vuurwerk doen. Sowieso zijn die mensen heel rustig, wel fijn!

Ik moet zeggen dat oktober mijn favoriete maand is, maar februari vind ik ook mooi.

De komende dagen in elk geval lekker weinig zon!
Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
blue_lagoon schreef:
05-10-2017 21:49
Een kennis van me is vandaag al vuurwerk gaan halen in België. Nog even wachten op de eerste knallen en het najaar is officieel begonnen. Dat is het enige aspect van de herfst en winter waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb. Het najaar wordt voor mij altijd vakkundig vergald door vroeg vuurwerk. Is dat bij jullie ook zo?
Oh ja....moet ik ook doen. Ik vind vuurwerk geweldig. En dit weer nu ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven