Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
woensdag 30 augustus 2017 om 19:52
Vandaag was echt zo veel beter dan gisteren. Hier nog steeds wel warm, 26 graden, en het heeft hier amper geregend, maar het scheelt al enorm als de zon niet schijnt. Nu lijkt er wel een flinke bui aan te komen, heerlijk
Het huis weer op normale temperatuur krijgen en dan was dat het hopelijk voor dit jaar (niet dat ik veel te klagen heb over de afgelopen anderhalve maand)

donderdag 31 augustus 2017 om 13:08
woensdag 6 september 2017 om 10:49
Vorig jaar eind September was mijn laatste post in dit forum. Toen had ik te melden dat de zomer voorbij was. Nu ga ik dit weer doen, want naar alle waarschijnlijkheid heeft de zomer het licht uitgedaan en de deur achter zich dicht gegooid. We hebben het weer voor elkaar, mede topicgebruikers! We hebben weer een helse zomer overleefd!
Deze zomer was er 1 met veel gezichten. In Juni was er de hel op aarde. Toen dacht ik dat er een hele zware zomer zat aan te komen, totdat Juli zijn registers opengooide. Veel water en onweer afgewisseld met vrij hoge temperaturen. Augustus daarintegen was een droom. Niet al te warm (en let wel, 23 graden IS warm!) en Hollands zomerweer. De laatste dagen kwam de zomer nog even piepen met een dag of 5 warm weer maar dat was het dan ook.
Nu zien de vooruitzichten er weer prima uit voor ons. Ik ben een echte regenliefhebber dus ik kom wel aan mijn trekken komende 10 dagen. Ik wens jullie allen een winderige herfst met lage temperaturen en voor de liefhebbers een drup of 2 regen (mogen er ook 3 of meer zijn).
Maar waarvoor ik eigenlijk kom, ik heb jullie hulp nodig om een soortement van wens in vervulling te laten gaan. Ik weet dat velen die in dit topic posten winterliefhebbers zijn. Welnu, ik ben er ook zo een. Ik heb jullie hulp nodig om te hopen voor een fantastische winter die duurt vanaf eind Oktober tot in begin Juni! Met veel sneeuw, vrieskou en dampende hutspotten! Met rillende knieen, klapperende waterleidingen en hikkende auto's! Met bevroren Sint en Pieten, ingeduffelde Kerstmannen en reindeers op elektrieke dekens! Help, dames en heren, help ons hopen op een fantastische winter!
Mari
Deze zomer was er 1 met veel gezichten. In Juni was er de hel op aarde. Toen dacht ik dat er een hele zware zomer zat aan te komen, totdat Juli zijn registers opengooide. Veel water en onweer afgewisseld met vrij hoge temperaturen. Augustus daarintegen was een droom. Niet al te warm (en let wel, 23 graden IS warm!) en Hollands zomerweer. De laatste dagen kwam de zomer nog even piepen met een dag of 5 warm weer maar dat was het dan ook.
Nu zien de vooruitzichten er weer prima uit voor ons. Ik ben een echte regenliefhebber dus ik kom wel aan mijn trekken komende 10 dagen. Ik wens jullie allen een winderige herfst met lage temperaturen en voor de liefhebbers een drup of 2 regen (mogen er ook 3 of meer zijn).
Maar waarvoor ik eigenlijk kom, ik heb jullie hulp nodig om een soortement van wens in vervulling te laten gaan. Ik weet dat velen die in dit topic posten winterliefhebbers zijn. Welnu, ik ben er ook zo een. Ik heb jullie hulp nodig om te hopen voor een fantastische winter die duurt vanaf eind Oktober tot in begin Juni! Met veel sneeuw, vrieskou en dampende hutspotten! Met rillende knieen, klapperende waterleidingen en hikkende auto's! Met bevroren Sint en Pieten, ingeduffelde Kerstmannen en reindeers op elektrieke dekens! Help, dames en heren, help ons hopen op een fantastische winter!
Mari
woensdag 6 september 2017 om 11:27
Heerlijk koele temperaturen op komst (nu al, eigenlijk)
En het waait lekker! Al met al vond ik de zomer prima. Het begin van de zomer (volgens mij was het zelfs nog lente?) was hels met een aantal keer ronduit smerige hitte in mei/juni; ik dacht toen inderdaad dat het een zware zomer ging worden. Gelukkig bleken juli en augustus toch grotendeels goed weer (voor ons dan, lol) in petto te hebben, normale temperaturen en geregeld regen
.

donderdag 7 september 2017 om 08:12
Volgens de knmi site wordt het "er de komende dagen niet beter op" qua weer. Echt kutweer. Maar wel het beste kutweer dat je kunt hebben. Echt, ik leef helemaal op!!!!!
Iemand als een nieuwe winterjas gescoord?
Iemand als een nieuwe winterjas gescoord?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
donderdag 7 september 2017 om 15:34
Ik heb nu al zin in morgen en zaterdag!!
En ik heb ook zin in pepernoten! De speltpepernoten van de hema zijn mijn favoriet.
Nieuwe winterjas heb ik ook net gekocht. Ik liep al 3 jaar met dezelfde groene parka, nu heb ik een zwarte parka.
Met wit, heel zacht teddy/nepbont van binnen en in de capuchon, heerlijk!
Zaterdagochtend ga ik een beetje op tijd de stad in om nog wat nieuwe kleren te scoren, hopelijk.

En ik heb ook zin in pepernoten! De speltpepernoten van de hema zijn mijn favoriet.

Nieuwe winterjas heb ik ook net gekocht. Ik liep al 3 jaar met dezelfde groene parka, nu heb ik een zwarte parka.

Zaterdagochtend ga ik een beetje op tijd de stad in om nog wat nieuwe kleren te scoren, hopelijk.
donderdag 7 september 2017 om 20:46
Klinkt als een hele mooie jas, CarrieM!
Ik heb nog hele mooie winterjassen en kan voorlopig vooruit. Zit sowieso wel redelijk goed in mijn kleding.
Ik ga ook eens op pepernoten-jacht denk ik, die dingen zijn zo lekker! En natuurlijk gevuld speculaas, daar ben ik ook dol op. En binnenkort mijn herfsthobby schilderen weer oppakken!
Ik heb nog hele mooie winterjassen en kan voorlopig vooruit. Zit sowieso wel redelijk goed in mijn kleding.
Ik ga ook eens op pepernoten-jacht denk ik, die dingen zijn zo lekker! En natuurlijk gevuld speculaas, daar ben ik ook dol op. En binnenkort mijn herfsthobby schilderen weer oppakken!
zaterdag 9 september 2017 om 08:34
Ik ben ook zo blij
Eindelijk weer lekker slapen, mijn dekbed voelt gewoon koel.
Weer lekker mijn enkellaarsjes aan, lange mouwen, heerlijk.
Oh en niet te vergeten, het tot rust komen. Raar dat het zo werkt, maar zo voelt het voor mij echt.
Ik was gisteren vrij en oh wat geniet ik er dan van dat het regent en dat niemand me lastig valt
In de zomer krijg ik ook regelmatig last minute uitnodigingen:'Want het is zo'n mooi weer' heb altijd zo'n beklemmend en opgejaagd gevoel in de zomer.
Ik ben zo blij dat er een rustigere periode aanbreekt. Ben ik al heel lang aan toe

Eindelijk weer lekker slapen, mijn dekbed voelt gewoon koel.
Weer lekker mijn enkellaarsjes aan, lange mouwen, heerlijk.
Oh en niet te vergeten, het tot rust komen. Raar dat het zo werkt, maar zo voelt het voor mij echt.
Ik was gisteren vrij en oh wat geniet ik er dan van dat het regent en dat niemand me lastig valt

In de zomer krijg ik ook regelmatig last minute uitnodigingen:'Want het is zo'n mooi weer' heb altijd zo'n beklemmend en opgejaagd gevoel in de zomer.
Ik ben zo blij dat er een rustigere periode aanbreekt. Ben ik al heel lang aan toe