Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heerlijk grijs! Nu op zich ook, wel erg benauwd nog, maar ik ben al blij dat de zon weg is. Ik ben gelijk relaxter!
Net terug van de Aldi. Op de fiets is het heerlijk maar het is inderdaad broeierig nu. Heb wel nieuwe flesjes muntwater :)
Vandaag was echt zo veel beter dan gisteren. Hier nog steeds wel warm, 26 graden, en het heeft hier amper geregend, maar het scheelt al enorm als de zon niet schijnt. Nu lijkt er wel een flinke bui aan te komen, heerlijk :yes: Het huis weer op normale temperatuur krijgen en dan was dat het hopelijk voor dit jaar (niet dat ik veel te klagen heb over de afgelopen anderhalve maand)
Fijn die frissere temperaturen nu jammer dat tegen dinsdag hier weer 25 graden word oké nog niet zo een ramp het is dan tenslotte nog maar September dan kan het nog wel eens zomer temperaturen komen ... uiteraard heb ik liever die 20 graden en minder goed ik ga er niet meer teveel van aantrekken
Wat een heerlijke koele dag is het vandaag!! Heb zelfs lange mouwen aan. En vannacht koelt het af tot zes graden!!
Gisteren begon de weerkundige herfst en binnen 20 daagjes de astronomische herfst :cheer:
Vorig jaar eind September was mijn laatste post in dit forum. Toen had ik te melden dat de zomer voorbij was. Nu ga ik dit weer doen, want naar alle waarschijnlijkheid heeft de zomer het licht uitgedaan en de deur achter zich dicht gegooid. We hebben het weer voor elkaar, mede topicgebruikers! We hebben weer een helse zomer overleefd!

Deze zomer was er 1 met veel gezichten. In Juni was er de hel op aarde. Toen dacht ik dat er een hele zware zomer zat aan te komen, totdat Juli zijn registers opengooide. Veel water en onweer afgewisseld met vrij hoge temperaturen. Augustus daarintegen was een droom. Niet al te warm (en let wel, 23 graden IS warm!) en Hollands zomerweer. De laatste dagen kwam de zomer nog even piepen met een dag of 5 warm weer maar dat was het dan ook.

Nu zien de vooruitzichten er weer prima uit voor ons. Ik ben een echte regenliefhebber dus ik kom wel aan mijn trekken komende 10 dagen. Ik wens jullie allen een winderige herfst met lage temperaturen en voor de liefhebbers een drup of 2 regen (mogen er ook 3 of meer zijn).

Maar waarvoor ik eigenlijk kom, ik heb jullie hulp nodig om een soortement van wens in vervulling te laten gaan. Ik weet dat velen die in dit topic posten winterliefhebbers zijn. Welnu, ik ben er ook zo een. Ik heb jullie hulp nodig om te hopen voor een fantastische winter die duurt vanaf eind Oktober tot in begin Juni! Met veel sneeuw, vrieskou en dampende hutspotten! Met rillende knieen, klapperende waterleidingen en hikkende auto's! Met bevroren Sint en Pieten, ingeduffelde Kerstmannen en reindeers op elektrieke dekens! Help, dames en heren, help ons hopen op een fantastische winter!

Mari
Heerlijk koele temperaturen op komst (nu al, eigenlijk) :worship: En het waait lekker! Al met al vond ik de zomer prima. Het begin van de zomer (volgens mij was het zelfs nog lente?) was hels met een aantal keer ronduit smerige hitte in mei/juni; ik dacht toen inderdaad dat het een zware zomer ging worden. Gelukkig bleken juli en augustus toch grotendeels goed weer (voor ons dan, lol) in petto te hebben, normale temperaturen en geregeld regen :hyper: .
Ik ben ook zoooooo blij. Heerlijk weer kaarsjes aan s avonds niet meer dat geschreeuw op straat.
Veel wind en minder zon dan verwacht vandaag en vooral temperaturen net beneden de 20 graden. Vanaf vrijdag hellemaal op en top herfst met nog meer wind en regen en 16 graden :flirting:
Puur genieten dit! :heart:
Ik ben ook zo blij. Had een hete lange nazomer verwacht net als vorig jaar. Maar gelukkig.
Voel me stuk opgewekter, veel meer energie. Hoop inderdaad dat de zomer de deur achter zich heeft dichtgedaan.
Buiten is het heerlijk, de warmte moet echter nog wel uit huis trekken.

Spannende dagen, de jaarnota van de energie wordt binnenkort opgemaakt. Ben zon benieuwd!!
En al pepernoten in de winkel :-D
Volgens de knmi site wordt het "er de komende dagen niet beter op" qua weer. Echt kutweer. Maar wel het beste kutweer dat je kunt hebben. Echt, ik leef helemaal op!!!!!

Iemand als een nieuwe winterjas gescoord?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik heb nu al zin in morgen en zaterdag!! :hyper:
En ik heb ook zin in pepernoten! De speltpepernoten van de hema zijn mijn favoriet. :heart:

Nieuwe winterjas heb ik ook net gekocht. Ik liep al 3 jaar met dezelfde groene parka, nu heb ik een zwarte parka. :-D Met wit, heel zacht teddy/nepbont van binnen en in de capuchon, heerlijk!
Zaterdagochtend ga ik een beetje op tijd de stad in om nog wat nieuwe kleren te scoren, hopelijk.
Bijna geen zon vandaag en superfijne temperatuur :worship: Hoe fijn is het om te fietsen zonder te zweten!

Suf van knmi, tanteslankie. Erg moeilijk om objectief te zijn, blijkt.

Ik doe denk ik nog een jaartje met m'n winterjas van vorig jaar :-]
Klinkt als een hele mooie jas, CarrieM!

Ik heb nog hele mooie winterjassen en kan voorlopig vooruit. Zit sowieso wel redelijk goed in mijn kleding.

Ik ga ook eens op pepernoten-jacht denk ik, die dingen zijn zo lekker! En natuurlijk gevuld speculaas, daar ben ik ook dol op. En binnenkort mijn herfsthobby schilderen weer oppakken!
Er branden kaarsen en een appeltaart-waxmelt. Wat een heerlijk knusse herfstavond!!
Oeh, waxmelts, lekker! Ik was net buiten, heerlijk koel en het waaide :flirting:
Ja vanavond gaan ze weer aan!

Ik ben net terug van de Kruidvat met nieuwe oogmake-up remover pads en nachtcrème en was niet eens bezweet!! Het is een zalige herfstdag vandaag.
Ik ben ook zo blij :-D
Eindelijk weer lekker slapen, mijn dekbed voelt gewoon koel.
Weer lekker mijn enkellaarsjes aan, lange mouwen, heerlijk.

Oh en niet te vergeten, het tot rust komen. Raar dat het zo werkt, maar zo voelt het voor mij echt.
Ik was gisteren vrij en oh wat geniet ik er dan van dat het regent en dat niemand me lastig valt ;-D
In de zomer krijg ik ook regelmatig last minute uitnodigingen:'Want het is zo'n mooi weer' heb altijd zo'n beklemmend en opgejaagd gevoel in de zomer.
Ik ben zo blij dat er een rustigere periode aanbreekt. Ben ik al heel lang aan toe :)
Heerlijk gewerkt vanmorgen. Kwam bij een mevrouw en die begon ineens over het weer, dat ze heel haar leven al hekel had aan de zomer, het lange licht en de hitte. Geweldig. Kwam slechts voor aantrekken steunkousen maar moest evht even lekker kletsen. Geweldig he.
Fijn is dat he Lammy, als je herkenning hebt. Ik kom dat niet zo vaak tegen.
Ja gelukkig wel hier op het forum :)
De meesten verklaren je toch voor gek als je zegt dat je niet van de zomer houd.
Ik heb een kastanje gevonden :cheer: :cheer: :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven