Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe zonnig, af en toe bewolkt met regenbuien. Maar wanneer het zonnig is, is het niet zo warm als het zaterdag en zondag is geweest. Maximum temperaturen in mijn regio 20 graden, minimum 10 graden. De komende dagen zal daar niets in veranderen.
World of Warcraft: Legion
Veel beter dus! :-D
Eindelijk stabiel nazomerweer!

Gister was een voorproefje ervan.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Eindelijk begint het thuis binnen aangenaam te worden en fris te ruiken heerlijk
Zo, ik heb vanochtend maar eens een beetje uitgeslapen. Kon ook eindelijk weer eens! Zowel qua weer als qua bezigheden
Maximaal 15 graden, het lijkt bijna wel herfst
Het IS herfst. Nog steeds alle voorspellingen tot 15 dagen vooruit onder de 20 graden. Al wat we nu nodig hebben is boven de Golf van Biskaje het juiste lagedruk gebied en we kunnen naar buiten in de rubberen lieslaarzen en de Zuidwester. Je kunt nu al iedere ochtend de herfst ruiken.
Als het nu al herfst is, is het op 1 december winter en dat geldt ook voor de lente en de zomer. Volgens mij begint ie op 23 september.
Misschien bedoel hij gewoon dat herfst is qua weerbeeld en temperatuur.

Eigenlijk is het weer de laatste dagen voor elk wat wils regen, fris bij zware bewolking , als de zon er is het best aangenaam
Ik vind het heerlijk buiten zo! En inderdaad je kunt de herfst al aardig ruiken buiten. Binnenkort een leuke ,warme 'fall' garderobe aanschaffen en ook de pepernoten liggen hier ook weer op tafel. En blijven hopen dat die vreselijke hitte weg blijft!
quote:sebastiaan1234 schreef op 03 september 2015 @ 18:57:

Als het nu al herfst is, is het op 1 december winter en dat geldt ook voor de lente en de zomer. Volgens mij begint ie op 23 september.

Uiteraard is de astrologische herfst nog niet begonnen, maar de meteorologische al wel. Het weerbeeld wat we nu hebben (zeker vandaag en morgen) lijkt erg of herfst. Dat bedoelde ik eigenlijk.

We schijnen een paar mooie nazomerdagen te krijgen einde volgende week volgens KNMI - 21 graden en een zonnetje. Daarna weer terug naar wisselvallig en koel.
Zomer over volgens zomeraanbidder pur sang De Telegraaf
Astronomisch.
quote:Cateautje schreef op 04 september 2015 @ 14:32:

Astronomisch.

Da's toch iets met eten en cultuur ?

Uiteraard bedoelde ik de astronomische zomer, mijn spelvouten check op de telefoon werkte niet mee.
Volgende week een aantal nazomerdagen hier 22/24 graden maar als het daarna terug frisser word?... daar ben ik nog niet zo zeker van. Maar bon ik heb mij voorgenomen om mij niet druk te maken als het nog eens een paar keer 23/24 graden word. Ik hoop alleen dat de nachten aangenaam blijven lekker fris dat is toch niet teveel gevraagd
quote:jeremy schreef op 04 september 2015 @ 14:46:

[...]

Da's toch iets met eten en cultuur ?

Uiteraard bedoelde ik de astronomische zomer, mijn spelvouten check op de telefoon werkte niet mee.Eten en cultuur is gastronomisch.
Jeetje wat een bakken regen, ik ben toch bij dat ik niet perse weg moet.

En voor 't eerst maar eens het kleine raampje in de woonkamer dicht omdat ik het te fris vind. Zo maar eens warme chocomel maken aangezien de melk toch op moet
Het heeft hier de hele middag geregend. Geen weer om op mijn brommertje te stappen. We zijn hier niet verder gekomen dan 15,9 graden, maar het beloofd na het weekend droog te worden.
Hier heeft het amper geregend zelfs tegelmatig zonneschijn toch nog 18 graden geworden
Zo, we hebben nu al 2 dagen de verwarming een uurtje aangezet, ik denk dat dit een ijskoude lange herfst winter gaat worden

we hebben de hele dag flinke buien gehad, echt kei hard, zelfs met hagel er tussen in. ( kop Noord Holland)
Maar als je nu al de verwarming aanzet
quote:viavia2013 schreef op 04 september 2015 @ 19:37:

Maar als je nu al de verwarming aanzet Zelfs met een trui aan was het binnen koud!
Ik zet de verwarming nog lang niet aan

Ik loop nog met blote armen en een dun jasje erover heen,slippers onder de spijkerbroek nog aan heerlijk.........
Hier blijft de verwarming nog even uit. We warmen wel op met winterthee en warme chocolademelk
Haha ik snap soms niks meer wat er van dit topic is geworden Eerst lees ik al 'met de zon erbij is het aangenaam' en 'winterdekbed nodig' en nu zelfs berichten over truien en verwarming bij

We zijn toch een raar stelletje bij elkaar zo

Ik begin langzaam weer een beetje tot leven te komen, het lukt weer om redelijk te slapen en langzaam koelt het huis af (te langzaam naar mijn zin, maar alles beter dan 30 graden).

Overdag met de zon vind ik het nog wel heet, maar in de buien is het al best lekker voor begin september! En het is helaas maar weer voor even dus, maar ik geniet nu maar van elke dag onder de 20 en elke nacht onder de 15 :-)

Doordat het langzaam beter wordt, kijk ik ook steeds meer uit naar lekkere recepten/normaal eten en leuke hobby's!

Koele nacht toegewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven