Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Als het maar lekker koel is, daar gaat het om bij mij! Dus ik mag de komende paar dagen niet klagen!
Alle reacties Link kopieren
Ik durf niet naar het weerbericht te kijken... Weermannen/vrouwen die opgewonden aankondigen dat het zonnig en warm word, daar heb ik geen zin in. Sommige weertypen laten zo'n lekkere geur achter, maar dit weertype niet. Ik ben benieuwd of we een koele zomer deze keer krijgen. Maar het zou vooral fijn zijn als de winter deze keer niet zo zacht is.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
We staan waarschijnlijk aan het begin van een zomerse periode met op woensdag als 'topdag' van een 32 graden hier in mijn regio.

Maar ja we zijn tot nu toe verwend geweest met een niet al te warme zomer dus die warme dagen moesten er eens van komen ...
We hebben inderdaad niet mogen klagen tot nog toe. Het moet er toch eens van komen. Sterkte iedereen!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
quote:sebastiaan1234 schreef op 17 juli 2016 @ 13:48:

Ik durf niet naar het weerbericht te kijken... Weermannen/vrouwen die opgewonden aankondigen dat het zonnig en warm word, daar heb ik geen zin in. Sommige weertypen laten zo'n lekkere geur achter, maar dit weertype niet. Ik ben benieuwd of we een koele zomer deze keer krijgen. Maar het zou vooral fijn zijn als de winter deze keer niet zo zacht is.Ik weet nog dat Erwin Kroll helemaal uit zijn dak gaat als er een bloedhete dag aan komt. Die zal vast bij de zonaanbidders populair zijn geweest.
World of Warcraft: Legion
Wat een kloteweer de afgelopen dagen. Benauwd en broeierig. Ik heb met koppijn op bed gelegen. Woensdag lig ik de hele dag met wat kleuters in het zwembad, reikhalzend uitkijkend naar de regen en het onweer wat daarop volgt. En dan hopelijk weer wat koeler...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
En dan die muggen

Ze moeten altijd mij hebben! 5 beten op 1 arm!!
quote:hans66 schreef op 18 juli 2016 @ 09:08:

[...]

Ik weet nog dat Erwin Kroll helemaal uit zijn dak gaat als er een bloedhete dag aan komt. Die zal vast bij de zonaanbidders populair zijn geweest.

Even ter verdediging van Erwin Kroll: volgens mij werd/wordt hij enthousiast van elk soort weer. Maar ik lees net dat hij het wel wat eerder koud heeft dan Philip Freriks, misschien is dat de verklaring?

Link naar "Lekker weertje" van omroep Max, een programma over... jawel... het weer!

Bovendien denk ik niet dat je het weer mag presenteren op tv als je een zonnige dag zo aankondigt: "En nu komt er weer zo'n klotedag vol zon, met temperaturen waar je beroerd van wordt en nergens een verfrissend windje" Het grote publiek houdt nu eenmaal van zon en warmte, dus voor je carrière is het beter om over elk weer enthousiast te doen.
quote:elf12 schreef op 18 juli 2016 @ 12:30:

En dan die muggen

Ze moeten altijd mij hebben! 5 beten op 1 arm!!

Ik heb er dit jaar nog geen last van gehad (even afkloppen!) maar ik ben ook altijd het favoriete doelwit. Wij hebben allebei bijzonder lekker bloed, denk ik dan maar.
quote:tanteslankie schreef op 18 juli 2016 @ 09:35:

Wat een kloteweer de afgelopen dagen. Benauwd en broeierig. Ik heb met koppijn op bed gelegen. Woensdag lig ik de hele dag met wat kleuters in het zwembad, reikhalzend uitkijkend naar de regen en het onweer wat daarop volgt. En dan hopelijk weer wat koeler...Sterkte met je hoofdpijn, tante S. Heb je "gewone" hoofdpijn of migraine?
quote:kimmeke1983 schreef op 17 juli 2016 @ 14:27:

We staan waarschijnlijk aan het begin van een zomerse periode met op woensdag als 'topdag' van een 32 graden hier in mijn regio.

Maar ja we zijn tot nu toe verwend geweest met een niet al te warme zomer dus die warme dagen moesten er eens van komen ...Maar waarom nou meteen weer zó warm? :@
quote:elf12 schreef op 18 juli 2016 @ 12:30:

En dan die muggen

Ze moeten altijd mij hebben! 5 beten op 1 arm!!Ik word ook altijd geprikt door die rot beesten. En ik vraag me ook af hoe ze binnen komen.... in de slaapkamer en in de badkamer hebben we hor voor het raam en toch zaten er op beide plaatsen een mug! We hebben het slaapkamerraam door dit benauwde weer niet open gehad (wel het ventilatiekanaal trouwens)... maar wel een paar keer de voordeur om de plantjes water te geven. Ik snap er echt geen mallemoer van hoe die beesten in die ruimtes komen waarvan we de deuren notabene altijd dicht hebben en als ze open zijn we ze weer heel snel achter onze rug om dicht maken!
quote:Kerstvrouw schreef op 18 juli 2016 @ 13:12:

[...]

Ik word ook altijd geprikt door die rot beesten. En ik vraag me ook af hoe ze binnen komen.... in de slaapkamer en in de badkamer hebben we hor voor het raam en toch zaten er op beide plaatsen een mug! We hebben het slaapkamerraam door dit benauwde weer niet open gehad (wel het ventilatiekanaal trouwens)... maar wel een paar keer de voordeur om de plantjes water te geven. Ik snap er echt geen mallemoer van hoe die beesten in die ruimtes komen waarvan we de deuren notabene altijd dicht hebben en als ze open zijn we ze weer heel snel achter onze rug om dicht maken!

Die krengen vinden altijd wel een manier om binnen te komen

En anders prikken ze je wanneer je buiten loopt.
Er zijn ook weer plaknachten in aantocht... En de zon zien we deze week veel! Hier in Friesland is het nog niet extreem, 21/29 graden deze week. In Nijmegen zou het de komende dagen zomers tot tropisch worden. Lekker lopen is dat! Maar daarna wordt het wel weer aangenamer voor ons, 21 graden. Vandaag was het 24 graden hier! Dinsdag, woensdag en donderdag zijn de 'ergste' dagen.

Het lijkt me wel afzien als je wat zuidelijker woont. Ik zie net dat het in het zuiden van Nederland nog warmer dan 25 graden is! Hier is het ongeveer 22 graden. Ik zou zo buiten kunnen slapen. In mijn slaapkamer is het redelijk koel, omdat ik de gordijnen dicht heb gelaten, het raam op een kiertje en de ventilator op zijn hoogst. Ik denk dat ik ook een fles water in de vriezer ga doen.
Is er ook een plek op de wereld waar het in de zomer elke dag kouder dan 21 graden is?
Vandaag was het hier 28 graden morgen 31 en woensdag 33 graden vanaf donderdag 25 graden en de nachten worden dan terug wat beter.
quote:LunaLoona schreef op 18 juli 2016 @ 12:46:

[...]

Sterkte met je hoofdpijn, tante S. Heb je "gewone" hoofdpijn of migraine?Dank je wel. Migraine helaas.... Straks onder een koud douche en naar bed...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:sebastiaan1234 schreef op 18 juli 2016 @ 18:33:

Is er ook een plek op de wereld waar het in de zomer elke dag kouder dan 21 graden is?

Bepaalde delen van Scandinavie denk ik wel :-) en ook nog eens schitterende landen. Zou graag eens naar Noorwegen gaan.

Ben overigens meer van het andere topic momenteel haha. Omdat ik in de zomer graag zo lang mogelijk van zomerse dagen geniet. En in de winter kan ik ook weer van bepaalde winterse taferelen genieten. Dus ben eigenlijk van allebei :p
Haha swanlady, dan bof je niet zo in Nederland. Ja, het wordt telkens warmer in Nederland en winters lijken qua weer te verdwijnen, maar het is hier niet drie maanden lang 25 graden. Je hebt ook koelere dagen in de Nederlandse zomers. Al heeft het ook met je voorkeur te maken. Ik moet ook realistisch blijven, want in de 20e eeuw zijn er veel hete zomers voorbijgekomen zover ik me herinner. Alleen stoort het gebrek aan ouderwets winterweer me wel. Tegenover een aantal dagen van 30 graden mogen van mij heel graag een aantal dagen met strenge vorst staan, met overdag onder nul en veel sneeuw of ijs. Maar ja, er waren vroeger ook warmere en koudere tijden. Ik ga proberen zo min mogelijk te klagen deze zomer.
Ik woon in Limburg en het is nu al bijna 20 graden. Word vandaag 31 graden hier en morgen 33 graden Ik ben echt jaloers op de mensen die kunnen genieten van dit weer. Ik ben niet te genieten en voel me lichamelijk gewoon niet goed.

Sterkte allemaal!
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
quote:tanteslankie schreef op 18 juli 2016 @ 20:55:

[...]

Dank je wel. Migraine helaas.... Straks onder een koud douche en naar bed...Vervelend! Sterkte ermee. Gewone hoofdpijn gaat vaak wel over met een paracetamol, maar migraine voel ik dwars er doorheen. Alleen absolute rust en duisternis helpen dan....
quote:sebastiaan1234 schreef op 18 juli 2016 @ 18:33:

Is er ook een plek op de wereld waar het in de zomer elke dag kouder dan 21 graden is?Boven de poolcirkel is het zelden echt warm. Moet je wel tegen extremen kunnen wat daglengte betreft: 's zomers gaat de zon een bepaalde periode niet onder, 's winters komt hij niet op...
Meestal heb ik in de lunchpauze moeite om weer terug naar kantoor te gaan, maar nu ging ik met plezier terug! Heerlijk hier in de airco!

Sterkte allen! Ik wuif jullie wat koelte toe
quote:sebastiaan1234 schreef op 18 juli 2016 @ 22:20:

Haha swanlady, dan bof je niet zo in Nederland. Ja, het wordt telkens warmer in Nederland en winters lijken qua weer te verdwijnen, maar het is hier niet drie maanden lang 25 graden. Je hebt ook koelere dagen in de Nederlandse zomers. Al heeft het ook met je voorkeur te maken. Ik moet ook realistisch blijven, want in de 20e eeuw zijn er veel hete zomers voorbijgekomen zover ik me herinner. Alleen stoort het gebrek aan ouderwets winterweer me wel. Tegenover een aantal dagen van 30 graden mogen van mij heel graag een aantal dagen met strenge vorst staan, met overdag onder nul en veel sneeuw of ijs. Maar ja, er waren vroeger ook warmere en koudere tijden. Ik ga proberen zo min mogelijk te klagen deze zomer.Ja die winters stellen steeds minder voor, zo jammer. Afgelopen kerst stonden de narcissen te bloeien... dan wil je gewoon een winterwonderland. En het zou ook wel weer eens leuk zijn om te kunnen schaatsen op natuurijs.
Ik denk dat ik daarom vooral niet blij ben met winters. De combinatie van zeer korte dagen met smerig druilerig weer maar wel waterkoud aanvoelend of soms zelfs 12 graden.. dan is het vaak alleen maar grijs en niks winters aan. Depri vind ik dat. Liever een lekkere vorst periode met een zonnetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven