Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:swanlady schreef op 19 juli 2016 @ 19:09:

[...]

Ja die winters stellen steeds minder voor, zo jammer. Afgelopen kerst stonden de narcissen te bloeien... dan wil je gewoon een winterwonderland. En het zou ook wel weer eens leuk zijn om te kunnen schaatsen op natuurijs.Hier bloeide in december de forsythia. Dat is voor mij toch echt een lentebode! Narcissen trouwens ook. Het was ook iets van 15 graden, als ik het me goed herinner. Volgens mij hoef je niet echt van de winter te houden om toch te genieten van een strakblauwe lucht en een waterig zonnetje. Het probleem met de winters van de afgelopen jaren is dat het gewoon te "niksig" is: het is niet koud, het is niet lekker, er is te veel regen en grijze luchten en te weinig sneeuw, ijs en zon.
Hoe gaat het vandaag met iedereen? Ik had gisteren knalllende koppijn, ik was er misselijk van. Dus vandaag werd ik al vrolijk omdat ik geen hoofdpijn had!
Ik vind het afschuwelijk. Kwam helemaal bezweet uit de auto vanavond (geen airco). Straks slapen in een warme kamer. Heb alles de hele dag potdicht gehad en pas toen de zon weg was alles opengegooid, maar het haalt niet veel uit. Ik voel me echt naar met dit weer, bah. Maar het is van korte duur toch? Alleen morgen nog even doorbijten?
't Is al met al een heel gedoe
Het is weer een drama. Het ergste vind ik niet zozeer het weer buiten, maar dat het binnen gewoon niet afkoelt. Geen idee hoe ik zometeen ga slapen

Was het maar weer september, kijk er echt naar uit.

Sterkte nog voor iedereen!
Sterkte, Jellybelly. Heb je een ventilator en ruimte naast je bed? Dan kun je het volgende proberen: maak een paar theedoeken nat, hang ze op een rekje en zet de ventilator erachter. Door de verdamping van het vocht koelt de lucht af.
Ik wil de kou weer

Drijf nu letterlijk mijn bed uit. Heb alle ramen hier al open staan en er staat wel een klein windje, maar het is nog steeds verschrikkelijk warm.
Vanaf donderdag is het weer normaal voor deze tijd van het jaar: 23 graden! Dus nog even tanden op elkaar....ik ga straks ook proberen te slapen.
Ik dacht dat het donderdag nog 25-30 graden zou worden en dat dit tot zeker maandag zou aanhouden. Volgens www.weerstatistieken.nl komen er nog wel een aantal warme dagen deze maand.

Ik zie net dat we al best veel warme dagen achter de rug hebben. Dat heb ik zelf niet echt doorgehad.. Alleen in mei was er wel een warme periode.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Hier word het donderdag 28 graden en de dagen daarna nog 26/27 graden en waarschijnlijk de eerste dagen van volgende week ook nog warm zomer weer dus fris word het zeker niet. Alleen de nachten worden beter rond 13 graden. Ik wacht rustig af tot het terug typische benelux weer is dus wisselvallig en rond 22 graden
Volgens mij gaat het vanmiddag onweren!
quote:sebastiaan1234 schreef op 20 juli 2016 @ 10:27:

Ik dacht dat het donderdag nog 25-30 graden zou worden en dat dit tot zeker maandag zou aanhouden. Volgens www.weerstatistieken.nl komen er nog wel een aantal warme dagen deze maand.

Ik zie net dat we al best veel warme dagen achter de rug hebben. Dat heb ik zelf niet echt doorgehad.. Alleen in mei was er wel een warme periode.Heb jij geen tuin? Veel regen en redelijk hoge temperatuur, onkruid genoot er van. Stond even hoog als de petunia's
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik denk dat er later toch wel onweer komt. In Zeeland om ongeveer 15:00 uur, en later in de rest van Nederland.
World of Warcraft: Legion
Een plek waar het in de zomer niet warmer wordt dan 21 graden? En koude winters met sneeuw? Geef mij veel geld en een enkeltje voor mijn vriend en mij en we gaan emigreren (mits hij mee wil)!

Ik baal er ook ontzettend van dat we hier niet eens meer winter hebben, maar meer lente. Ik zeg ook altijd tegen mijn vriend: "Waarom moet het wel tropisch zijn in de zomer terwijl het haast nooit meer vriest in de winter?" Dit kan ook echt niet goed zijn voor de natuur.

Vind het echt te warm om een stapje buiten te zetten, ik blijf binnen. En LunaLoona, bedankt voor die tip wat de ventilator betreft! Wij hebben er ook een, maar toch is het nog steeds zweten geblazen. Laat het maar gauw weer wat kouder worden, mijn ogen vertonen gewoon tekenen van flink slaaptekort!
Bloedheet is het nu buiten: 33 graden.

In de verte bewolking maar nog geen partij voor de zon en de zinderende hitte.
Ik kom jullie even een hart onder de riem steken . Poeh dit is ook wel heel warm.

Hopelijk koelt het straks snel af!
Gelukkig vannacht redelijk geslapen..vandaag 07.00 begonnen op kantoor, bleef vrij koel. Terugreis was afzien en in huis is het 26 graden...boven nog warmer. Dus kom masr op met dat onweer
De zon schijT nog wel, maar de wolken vormen een steeds groter doelwit. De zon scheeT zelfs eventjes niet! Het waait nu ook harder, dus ik denk dat het vanavond gaat regenen en onweren!

Ik woon in Friesland Nlies, misschien dat het daar wel minder geregend heeft? Ik ben de afgelopen maanden ook niet zoveel buiten geweest, voor mijn gevoel is het tot nu toe een droog jaar.

Ik snap dat ook niet echt Kerstvrouw. Als we nog een keer een koude winter zouden hebben, en daarmee bedoel ik geen drie maanden lang 10 graden, zou ik meer 'opgeladen' zijn en klaar voor de warmte.
quote:misskate schreef op 20 juli 2016 @ 15:19:

Ik kom jullie even een hart onder de riem steken . Poeh dit is ook wel heel warm.

Hopelijk koelt het straks snel af!Dank je!
Wat een kutweer vandaag.

Voor iedereen die er behoefte aan heeft een lekkere koude sneeuwbal

Hier begint het nu te rommelen. Wolken zijn (nog) niet donker genoeg voor veel regen.

Het mag wel even lekker afkoelen vannacht wat mij betreft.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:IrishCassidy schreef op 20 juli 2016 @ 17:38:

Wat een kutweer vandaag.

Voor iedereen die er behoefte aan heeft een lekkere koude sneeuwbal

[img]https://media.giphy.com/media/101OjHz8LHq69W/giphy.gif[/img]Dank u!!
In Rdam is het nu al koeler!
De zon wordt steeds vaker onderbroken door de wolken. Eerst was de bewolking dun, maar het wordt dikker.

Er is nog geen regen en duidelijk hoorbaar gerommel.
De bewolking is nu aaneensluitend. De zon komt er niet meer door heen.
Er was hier een harde onweersbui!!!

Heb alles tegen elkaar open en het waait heerlijk door in huis. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven