Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Striemende regenbuien

En mooie goudgekleurde bladeren... O ik hou ervan!



En lijkt me alleen maar heel makkelijk om alle seizoenen te kunnen waarderen



Voor mij is vooral het vele felle licht funest, en ook de hitte. Dat laatste zou nog enigszins draaglijk zijn als ik zou beschikken over allereerst een privé-zwembad en een schoonmaakster, boodschappenmeisje, kok en afwasser
Blue, je hebt het altijd over grijze regenachtige dagen met storm en andere zaken, maar wel altijd in combinatie met schuilen in een warm huis met een dekentje op de bank. Eigenlijk vind ik je niet eens zo'n echte winterliefhebster.

Dat doe ik niet eens, ik ben heel vaak buiten. Misschien is dat wel de reden waarom ik van droog en zonnig weer hou.



Vandaag moest ik toevallig op de postbode wachten, anders zou ik veel naar buiten zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Zo een echte ijsdag met zon vind ik wel fijn om dan te gaan wandelen
Alle reacties Link kopieren
Toevallig boeit het me helemaal niet wat jij van me vindt

En ik ben van nature nu eenmaal niet zo'n buitenmens. Nooit geweest ook. Een fietstocht in de striemende regen sla ik niet af, een wandeling in een herfstig grauw bos en een sneeuwwandeling ook niet, maar ongeacht welk seizoen ben ik gewoon meer een binnenmens.
Alle reacties Link kopieren
En mijn huis is zelden warm. Daar hou ik niet van. Ik prefereer een koel huis.
Alle reacties Link kopieren
Het is verder afgekoeld naar 20,5 graden in huis. Dat zijn bij mij de gebruikelijke temperaturen.



Buiten regent al een lange tijd. Het is een graad of 16. Aan het eind van de week wordt het weer enigszins warm: ongeveer 26 graden.
World of Warcraft: Legion
Als het je niet interesseert, waarom krijg ik dan uitleg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2015 @ 20:57:

Als het je niet interesseert, waarom krijg ik dan uitleg.Zodat je het misschien snapt?
Wat interesseert jou dat nou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in ieder geval mijn best gedaan. Dag Cateautje!!
Alle reacties Link kopieren
Overigens prachtige herfstplaatjes doorgemaild gekregen (zonder zon!!)

Ben helemaal geïnspireerd mijn penselen weer eens uit het stof te trekken en mijn artistieke kunsten weer eens te gaan botvieren op het canvas doek. Hoogste tijd om mijn eigen kunstwerken-collectie weer eens uit te breiden.
Goedemorgen, heb heerlijk geslapen onder mn dekbed

Fijne dag vandaag!

En bleu: moet je zeker doen! Veel schilder-plezier!
Alle reacties Link kopieren
Schilderen fijn blue ik wou dat ik het kon! en dan bedoel ik eigenlijk dat ik niets deftig kan produceren zelfs een boom lijkt nergens op bij mij

Laatste dag om te genieten van frisse temperaturen want de warmte komt er waarschijnlijk weer voor een tijdje aan. Gelukkig dat zon steeds sneller en sneller ondergaat
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zo goed hebt geslapen elf12! Ik ook, tot de kat om vijf uur zijn ontbijt wilde



Kimmeke1983, ik kon er in het begin ook niets van hoor. Ben groot fan van Bill Alexander en Bob Ross en dacht dat ik de eerste keer toen ik ging schilderen ook binnen een half uur zo'n mooi doek kon produceren. Daar ben ik lelijk van teruggekomen

Het leek meer een South Park tafereel!



Ik gebruik natuurlijk wel voorbeelden en er is hulp van een vrijwilliger die de kunstacademie heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Geloof me teken of schilderen is niet aan mij besteed maar ik vind dat mooi hoe mensen dat kunnen
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk elf12! Ik heb tegen de ochtend ook mijn zomerdekbed over mijn lege hoes heen gedrapeerd. Het was zo lekker fris onder de open ramen en ik heb daardoor ook heel goed geslapen. Echt fijn!

Gisteravond reed ik in het donker in de regen naar huis, ooooh wat een gezelligheid. Ik zat gewoon te grijnzen in de auto Ik kijk al uit naar elke dag in het donker van huis en in het donker terug



Whahaha Bleu, je South Park tafereel! Wel heel leuk dat je weer gaat schilderen, ik ben net als Kimmeke helaas ook niet bedeeld met dat soort kunstige talenten. Het lijkt me heel leuk om te kunnen. Je ava is vast ook leuk om na te schilderen (Vind ik eigenlijk ook wel een beetje van die Bob Ross-achtige bomen als ze iets meer kleur hadden).



Hier wordt het deze week ook weer tegen de 30 graden, al hoop ik natuurlijk nog steeds dat Sebastiaans lijstje uitkomt. Maar ja, voor vandaag in ieder geval nog even genieten van de afkoeling en vanaf morgen de slippers maar weer aan. Het waren weer 3 fantastische dagen!



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik ook altijd hoor Jen16. Maar nu kijk ik vol trots naar mijn eigen schilderijen! Alleen hoogste tijd dus dat er weer eens wat nieuwe bij komen



Heb bijna alle seizoenen van Bob Ross en een hele mooie aflevering van Bill Alexander, die mag ik graag bekijken voor inspiratie! En dan geef ik er tenslotte mijn eigen draai aan.
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik de lente de leukste tijd, nog niet al te warm, en alles nog te goed. Ik ben dus geen zomerhater.



Wel gaf het vorige week een gezellig en knus gevoel dat ik lekker thuis zat met dat onweer!



De herfst en winter hebben ook wel wat. Daarom vind ik dit topic leuk. Thuis gezellig met kaarsjes en warme chocolademelk, en al het lekkere eten van de herfst en winter. Erwtensoep, stamppot en stoofvlees vind ik heerlijk.



Ik zou sneeuw de komende winter ook weer eens leuk vinden. (Behalve als ik met de trein naar mijn werk moet en er rijden geen treinen...).
Alle reacties Link kopieren
Vandaag schijnt hier de zon regelmatig volle bak dus heel erg fris is het vandaag zeker niet juist voldoende warm
Alle reacties Link kopieren
Volgens het KNMI:

Vooruitzichten

Perioden met zon met maxima rond 25 graden. Na het weekend toenemende neerslagkansen.

Wo Do Vr Za Zo Ma

Minimumtemperatuur (°C) 12 12/14 14/16 15/16 15/17 14/17

Middagtemperatuur (°C) 21 22/23 23/25 25/26 21/27 19/25



Vooruitzichten lange termijn

Aanvankelijk wat koeler en kans op regen of een enkele bui. In de loop van de periode waarschijnlijk herstel van het zomerse weertype.



De temperaturen lijken telkens hoger te worden qua vooruitzichten. Ik hoop dat de nachten draaglijk blijven, want warme nachten zijn erg vervelend. Ik ben voor de tweede dag heel vroeg opgestaan uit mezelf waar ik blij mee ben, ik hoop dat het zo blijft.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Liep net met de hond buiten, lekker fris, ineens werd het donkerder en ging het regenen. Wat een heerlijk gevoel. Kreeg een hele rust over me heen, gewoon omdat bijna gedaan is met de zomer......
Alle reacties Link kopieren
Geniet er maar van zolang het nog kan Lammy. Die pokkenzomer komt er weer aan. God mag weten hoe lang die zich voort gaat slepen.



Nog meer filmpjes gevonden en gedownload van Bill Alexander

Genoeg te kijken voorlopig!!
Alle reacties Link kopieren
Komt de zomer er weer aan, blue? Is ie dan weggeweest? We hebben nog een maand zomer, hoor, qua weer vind ik het ook nog steeds zomer. Wolken en regen maken het weer niet zomers, herfst-, lente- of winterachtig, vind ik. Met dit weer hoor je mij niet klagen over de koelte of warmte
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Blue zal gewoon bedoelen dat de pokken warmte terug komt. De herfst zal ooit komen ja ik vraag mij alleen af in welke vorm 1. vooral zachte temperaturen en zonnig, of 2. Normale temperaturen met regelmatig regen en wind en af een toe een na zomerdag .... de eerste optie zal het waarschijnlijk wel halen zo ben ik voorbereid om niet teleurgesteld te worden moest het optie 2 worden des te beter
kimmeke1983 wijzigde dit bericht op 18-08-2015 17:14
Reden: ....
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven