Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmeke1983 schreef op 17 augustus 2015 @ 14:56:

Af en toe eens een na zomerdag oké maar vorig jaar op 1 November was het nog 21 graden dat is toch te belachelijk voor woorden! Dat zou hetzelfde zijn dat het op 1 Juli nog 2 graden is



Als dat eens zou kunnen

In Barrow, Alaska is dat ook echt zo



-2 is ook goed!!!
quote:kimmeke1983 schreef op 17 augustus 2015 @ 14:56:

Af en toe eens een na zomerdag oké maar vorig jaar op 1 November was het nog 21 graden dat is toch te belachelijk voor woorden! Dat zou hetzelfde zijn dat het op 1 Juli nog 2 graden is

Op 1 november 21 graden? Daar ga ik voor, dat vind ik een lekker temp en dan is de wereld zo mooi in allerlei verschillende kleuren bruin en rood en dan een oranje zonnetje met wat wolkjes aan de lucht. Wat wil een mens nog meer.



Nu het zo koud is herinner ik me ineens weer de lente die niet door wilde komen en hoe ik zat te wachten op een beetje zacht weer. Hoe lamlendig ik werd van de kou en al dat grijs. Nee, dan maar even doorzetten met zachte temps en rustig weer. De lente volgend jaar wordt toch weer niets.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 15:23
Reden: typo.
% gewijzigd
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2015 @ 15:22:

[...]



Op 1 november 21 graden? Daar ga ik voor, dat vind ik een lekker temp en dan is de wereld zo mooi in allerlei verschillende kleuren bruin en rood en dan een oranje zonnetje met wat wolkjes aan de lucht. Wat wil een mens nog meer. .21 graden vind ik te warm voor die tijd van het jaar. In november wil ik lekker met een truitje en een jas aan buiten kunnen lopen zonder het warm te hebben, dus geef mij dan maar lekker een graadje of 10-15. Is zat.
anoniem_235589 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 15:56
Reden: een woordje vergeten
% gewijzigd
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2015 @ 14:09:

[...]



Joh, wees blij.Als er een Indian summer komt dan kan je tenminste nog een maandje langer klagen. Wat is mooier dan dat. Een lange herfst en winter met lekkere koude temperaturen en veel mist en sneeuw is veel mooier dan dat wat jij zei.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet deze post
kimmeke1983 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 18:50
Reden: vergissing
% gewijzigd
quote:kimmeke1983 schreef op 17 augustus 2015 @ 16:09:

Ik heb de indruk dat sommige niet weten wat ze willen eerst willen ze fris weer en als het dan fris weer is willen ze zomer of hebben ineens een hekel aan de herfst/winter dit is echt wel heel tegenstrijdig. Zoals wij dat zeggen: een jassendraaier en dat wil zeggen iemand die ineens van kamp of van gedacht verandertIk heb geen hekel aan de herfst en winter en ik ben inderdaad aan het draaikonten, omdat ik me herinner hoe lang het duurde eer de lente echt begon en hoe ik me voelde. Ik zat toen nog smack dab in the middle van een depressie, waarvan ik nu een beetje aan het opknappen ben en ik wil dat dat alleen maar beter wordt en van grijs weer word ik nu eenmaal niet vrolijk. Dus, het mag van mij wel herfst worden, maar niet met natte grijze toestanden, maar een zachte vriendelijke herfst met veel zon, zodat ik gesterkt ben voordat de winter begint.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk die regen vandaag (hier was het gisteren nog droog...)

Ik heb grote schoonmaak gehouden zonder om te vallen van de hitte, heerlijk alle ramen en deuren open en die vieze warme lucht het huis uit!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Mij hoor je niet klagen met 21 graden in november, omdat het hier dan iets van 17/18 is. Dat is niet warm, eerder koel. En dat is trouwens wel een record geworden, dat gebeurt niet elk jaar. Als dat nou eens zo zou zijn..



Maar de eerste twee weken van augustus, dié waren pas warm... geen enkele dag onder de 20, telkens bovengemiddelde temperaturen, nu is het koel en zijn we wat meer gereed voor de herfst. Daarnaast zijn we ook dichter bij september, dus het kan niet lang meer duren totdat de echte warmte niet meer terugkeert! Van dit weer krijg ik meer energie, maar zo ben ik weer gebouwd. Ik hoop dat je een mooie week krijgt Cateautje met het weer!
anoniem_202539 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 17:50
Reden: _
% gewijzigd
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Dankjewel Sebastiaan
quote:kimmeke1983 schreef op 17 augustus 2015 @ 16:09:

Ik heb de indruk dat sommige niet weten wat ze willen eerst willen ze fris weer en als het dan fris weer is willen ze een warme zomer lekker tegenstrijdig hoor. Zoals wij dat zeggen: een jassendraaier en dat wil zeggen iemand die ineens van kamp of van gedacht verandert



Kamp nog wel. Het is geen oorlog hoor, je moet het niet zo serieus nemen allemaal. Het weer is nou eenmaal voor de meeste mensen een uitgelezen onderwerp om lekker over te mopperen.



Ik vind eigenlijk alle seizoenen wel leuk, ik hou alleen niet van zweterige plakhitte en ik hou wat meer dan gemiddeld van echt winterweer. En zelfs hete dagen kan ik op zijn tijd wel waarderen, mits doorgebracht op een schaduwrijk plekje aan het (zwem)water . Hopelijk mag ik hier wel blijven dan .
quote:blue_lagoon schreef op 17 augustus 2015 @ 14:39:

Eens met kimmeke1983 en Jen16. Ik wil geen Indian Summer zien dit jaar, dat hebben we al genoeg gehad de voorgaande jaren!Oh ik Indian Summer. Aangename temperaturen zonder hinderlijk gezweet, mooie herfstkleuren buiten en 's avonds is het lekker vroeg donker zodat het fatsoenlijk afkoelt 's nachts en ik tenminste niet de hele nacht hoef weg te drijven. Nee hoor, ik teken ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Vergeet deze post
kimmeke1983 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 18:52
Reden: ...
% gewijzigd
Je stelt je aan Kimmeke. Ik hoef niet te kiezen en ik mag draaikonten. Is gewoon mijn goed recht.
Mag ik augustus inruilen voor een extra maandje oktober? Ik vind het voorjaar prachtig met maximaal 22-24°C. Maar die plakkerige hitte in augustus, daar ben ik gewoon niet voor gemaakt. Geef mij maar de mooie kleuren van de herfst.



Vandaag weer voor gek uitgemaakt omdat ik het weer van vandaag 'lekker' noemde .
Ik vond het ook goed te pruimen vandaag. We hebben op het werk meteen alle deuren tegen elkaar open gezet, en na een paar uur flink doorwaaien kon ik zelfs mangelen zonder meteen in oeverloos gezweet uit te barsten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk weer vandaag! Echt herfstig, gezellig

Straks kaarsjes aan en languit op de bank tv kijken. Mij hoor je niet klagen.
...
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mag doen en laten wat hij/zij wilt zolang er maar geen post komen in het genre: hahaha het is nog lang niet gedaan met het heerlijke warme/zachte weer ofzo is alles goed voor mij!



Laat maar wat ik hiervoor geschreven heb
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 augustus 2015 @ 18:44:

Ik vond het ook goed te pruimen vandaag. We hebben op het werk meteen alle deuren tegen elkaar open gezet, en na een paar uur flink doorwaaien kon ik zelfs mangelen zonder meteen in oeverloos gezweet uit te barsten Dat zal inderdaad fijn zijn geweest, om te werken onder goede temperaturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook van mooie herfstkleuren hoor Lady-Voldemort. Vind ik prachtig. Alleen ik ben dan weer zo'n rare die van grijs, grauw en stormachtig weer houdt

Fijn dat het op je werk weer beter te doen is!



Ik vind het voor zomerbegrippen ook heerlijk vandaag. Het is vooral lekker donker en grijs en de kaarsen zijn al aan! Straks een lekker kopje thee en speculaasjes erbij om in de thee te soppen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en augustus skippen en een extra maandje oktober (of november of januari) geweldig! Ik zou ervoor tekenen!
Nu heb ik ook zin in speculaas!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:elf12 schreef op 17 augustus 2015 @ 19:10:

Nu heb ik ook zin in speculaas!!!



Had gister een vooruitziende blik bij de supermarkt

Maar waar ik pas echt zin in heb is gevulde speculaas... O zo lekker! Of een lekker warme banketstaaf. Ook kijk ik met smacht uit naar de oliebollenkraam en een goed bord wortelstamp met spekjes en jus op een stormachtige grauwe dag
Ben ik te vroeg als ik chocolade kruidnootjes zeg??? Of mag dat in dit topic?? Zijn ze al ergens gespot??
Alle reacties Link kopieren
quote:elf12 schreef op 17 augustus 2015 @ 19:14:

Ben ik te vroeg als ik chocolade kruidnootjes zeg??? Of mag dat in dit topic?? Zijn ze al ergens gespot??



Maar natuurlijk

Ik heb ze nog niet gespot maar aangezien alles steeds eerder in de winkels ligt zal het niet meer al te lang duren neem ik aan. Vorig jaar zag ik de Sint-lekkernijen half september al volgens mij!
Oh maar ik ben ook dol op storm hoor Blue. Jagende wolken langs het zwerk, striemende regenbuien, rondvliegend gebladerte, af en toe een lekkere donderklap, heerlijk!

Ik ben gewoon de draaikont der draaikonten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven