Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
ze beloven voor morgen regen hier....
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
quote:Liv8 schreef op 22 juli 2016 @ 19:21:

[...]

Ik heb een Sencor van de Mediamarkt (was op het moment dat ik 'm kocht overigens wel iets minder duur dan nu, zie ik op de website).Fijn, dankjewel voor je berichtje. En tja, er zijn warme dagen geweest, dus dan gaan de prijzen omhoog.
Volgende week gaan we naar Duitsland, dan is het wel fijn als het niet te koud is. Maar dat radio 538 23-25 graden 'lekker zomers' noemt, is hun mening, maar wel iets om als zomerhater boos van te worden. Kan iemand me uitleggen wat er zo fijn is aan warmte en zon? Na een paar dagen is het toch wel genoeg geweest??
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Nou m'n nieuwe airco staat te brommen as we speak. Het is maar een bescheiden dingetje, maar het maakt een lawaai alsof het voor industriële toepassing is gemaakt.

Als ie maar koelt en de buren er geen last van hebben.

@hans, waarom koelt die van jou niet goed? Zelfs niet op de slaapkamer? Hoeveel btu's zijn het?

Die van mij is 9000 en dat zou voldoende moeten zijn voor een kleine tot middelgrote kamer.

Dat de prijzen nu hoger zijn klopt, daarom heb ik hem op de website gekocht die nog in het cache stond
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:pamelacourson schreef op 22 juli 2016 @ 08:07:

Een airco in je slaapkamer is zo fijn! Ik ben dol op warm weer, maar 's nachts heb ik ook last van de hitte. Met die airco is het zo lekker koel! Op een gewone warme dag zetten we hem vaak alleen voor het slapengaan aan, maar met die hitte van de afgelopen dagen de hele nacht. Hij is het geld dubbel en dwars waard. Ik weet even niet meer hoe duur hij was en wat het merk is, maar mocht iemand het willen weten, dan wil ik het wel opzoeken.Heb je een mobiele airco of een split unit, dus dat je buiten en binnen een "kastje" hebt hangen? Die laatste zijn natuurlijk het beste.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

mopperdemopperdemopper...weer geen regen...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Hier is ook geen regen gevallen. Heel jammer.... Gelukkig is het nu bewolkt, grijs en minder warm en zien de komende dag na zondag er wat rooskleuriger uit... Temperaturen van rond de 20 graden.
quote:kopjekoffie70 schreef op 22 juli 2016 @ 22:10:

@hans, waarom koelt die van jou niet goed? Zelfs niet op de slaapkamer? Hoeveel btu's zijn het?

Die van mij is 9000 en dat zou voldoende moeten zijn voor een kleine tot middelgrote kamer.

Nooit gekeken naar het aantal btu's. Ik vermoed dat de filters in de airco vies zijn.

Op de airco heb ik een indicatielamp die aangeeft wat de airco aan het doen is. Bij constant branden geeft hij de stand aan, boj knipperen is er een probleem.

Bij vieze filters verwacht ik dat hij blauw knippert. Dat heb ik hem niet zien doen. Zelf constateer ik dat die filters vies zijn en heb ik nieuwe besteld. Ik kan dat morgen niet goed uittesten aangezien het koeler wordt. Niet door de airco, maar vanaf morgen wordt het kouder, rond 22 graden i.p.v. ongeveer 27 of 28 graden.
World of Warcraft: Legion
Het is nu overigens wel aangenaam. Mijn ouders waar ik nu ben, hebben een soort tent met tuinmeubels eronder. Daar is het nu aangenaam.
quote:kopjekoffie70 schreef op 23 juli 2016 @ 00:28:

[...]

Heb je een mobiele airco of een split unit, dus dat je buiten en binnen een "kastje" hebt hangen? Die laatste zijn natuurlijk het beste.Die laatste hebben wij. Er hangt buiten een best groot geval, maar wel op het dak uit het zicht, en binnen hebben we hem op de overloop hangen, waar hij de hele bovenverdieping afkoelt (en verwarmt in de winter). Het enige is dat 's nachts de slaapkamerdeuren open moeten blijven, maar dat vinden we niet erg. Anders zouden we er 3 moeten kopen voor alle slaapkamers.
quote:sebastiaan1234 schreef op 22 juli 2016 @ 19:47:

Volgende week gaan we naar Duitsland, dan is het wel fijn als het niet te koud is. Maar dat radio 538 23-25 graden 'lekker zomers' noemt, is hun mening, maar wel iets om als zomerhater boos van te worden. Kan iemand me uitleggen wat er zo fijn is aan warmte en zon? Na een paar dagen is het toch wel genoeg geweest??

Mee eens. Ik ben doodmoe, heb van die rare hoofdpijn door die hitte en voel de benauwdheid nog overal waar ik kom. Bij mij thuis is het nog steeds 27 graden terwijl we gisteren het huis flink gelucht hebben. Werd het even 26 en al snel weer 27.

En... ook geen spatje regen gevallen al die tijd. Gisteravond een beetje gerommel maar daar bleef het ook bij. Nu is het beter buiten! Toch nog steeds een beetje benauwd, maar wel een hele opluchting al! Onze energierekening zal straks wel flink oplopen door die hitte, we hebben de hele dag en nacht de ventilator aan.
quote:Kerstvrouw schreef op 25 juli 2016 @ 13:43:

[...]

Mee eens. Ik ben doodmoe, heb van die rare hoofdpijn door die hitte en voel de benauwdheid nog overal waar ik kom. Bij mij thuis is het nog steeds 27 graden terwijl we gisteren het huis flink gelucht hebben. Werd het even 26 en al snel weer 27.

En... ook geen spatje regen gevallen al die tijd. Gisteravond een beetje gerommel maar daar bleef het ook bij. Nu is het beter buiten! Toch nog steeds een beetje benauwd, maar wel een hele opluchting al! Onze energierekening zal straks wel flink oplopen door die hitte, we hebben de hele dag en nacht de ventilator aan.

Ik doe echt mijn best om positief te blijven, maar ik ben net nu ook helemaal zat. Ook al dagen drukkende hoofdpijn, moe duizelig en misselijk.

Sterkte kerstvrouw!
Kestvrouw en Elf,

Komt die hoofdpijn niet door onvoldoende drinken? Ik had een keer tijdens de hitte hoofdpijn. Iemand vertelde mij dat ik waarschijnlijk te weinig dronk. Vanaf dat moment dronk ik regelmatig water, en soms koffie of fris, maar geen bier (bier droogt uit, ondanks dat dat vocht is). Korte tijd daarna verdween mijn hoofdpijn, maar de hitte, ongeveer 36 graden bleef.
Jij ook, elf12! Bij mij is mijn eetlust ook aan het afnemen. Normaal neem ik twee keer per dag een tussendoortje maar dat heb ik met die hitte niet gedaan omdat ik daar geen trek in had. En toch had ik die nacht een vol gevoel, vreselijk. En ook dat je zo gaan zweten na de maaltijd, bleh zeg...
quote:hans66 schreef op 25 juli 2016 @ 14:00:

Kestvrouw en Elf,

Komt die hoofdpijn niet door onvoldoende drinken? Ik had een keer tijdens de hitte hoofdpijn. Iemand vertelde mij dat ik waarschijnlijk te weinig dronk. Vanaf dat moment dronk ik regelmatig water, en soms koffie of fris, maar geen bier (bier droogt uit, ondanks dat dat vocht is). Korte tijd daarna verdween mijn hoofdpijn, maar de hitte, ongeveer 36 graden bleef.Waar zat de hoofdpijn bij jou dan, Hans?
quote:hans66 schreef op 25 juli 2016 @ 14:00:

Kestvrouw en Elf,

Komt die hoofdpijn niet door onvoldoende drinken? Ik had een keer tijdens de hitte hoofdpijn. Iemand vertelde mij dat ik waarschijnlijk te weinig dronk. Vanaf dat moment dronk ik regelmatig water, en soms koffie of fris, maar geen bier (bier droogt uit, ondanks dat dat vocht is). Korte tijd daarna verdween mijn hoofdpijn, maar de hitte, ongeveer 36 graden bleef.

Ik drink de hele dag door water. Daar ligt het echt niet aan.

Maar bedankt voor het meedenken!
quote:Kerstvrouw schreef op 25 juli 2016 @ 14:02:

[...]

Waar zat de hoofdpijn bij jou dan, Hans?Dat weet ik niet meer. Het was trouwens lang geleden. Afgelopen dagen vond ik de hitte ook vervelend, maar ik voelde me niet ziek en had ik ook geen hoofdpijn. Ik moet - als het warm is - wel opletten dat ik voldoende drink. Ik vermoed dat ik dorst niet voel. Als ik verschijnselen krijg van uitdroging (hoofdpijn, niet voor een plas naar de WC moeten, droge mond) is het al iets te laat, hoewel ik het alsnog kan oplossen door veel te drinken.
Hoewel ik de hitte vervelend vind, ben ik ook weer geen zomerhater. Vandaag was het minder warm, maar wel erg gezellig in het centrum en op terrasjes. Iedereen lijkt in een goed humeur te zijn, wat een positieve invloed op mij heeft.
quote:elf12 schreef op 25 juli 2016 @ 13:56:

[...]

Ik doe echt mijn best om positief te blijven, maar ik ben net nu ook helemaal zat. Ook al dagen drukkende hoofdpijn, moe duizelig en misselijk.

Sterkte kerstvrouw!

Eet je wel voldoende als het warm is? Soms voel je geen honger als je veel water drinkt.

Uitdroging houdt meer in dan alleen een vochttekort. Als je alleen water drinkt kom je al snel zout, glucose, kalium en magnesium tekort.
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 14:17:

[...]

Eet je wel voldoende als het warm is? Soms voel je geen honger als je veel water drinkt.

Uitdroging houdt meer in dan alleen een vochttekort. Als je alleen water drinkt kom je al snel zout, glucose, kalium en magnesium tekort.

Ik probeer zout te eten (cup a soup ook al vind ik het vies), bananen, 'normaal' warm avondeten met veel groenten. Ik heb geen verminderde eetlust.

Heb je tips wat ik nog meer zou kunnen eten?

Ik weet dat mijn bloeddruk daalt bij warmte, waarschijnlijk voel ik me daardoor altijd moe en slap met warme zomerdagen.
quote:elf12 schreef op 25 juli 2016 @ 14:49:

[...]

Ik probeer zout te eten (cup a soup ook al vind ik het vies), bananen, 'normaal' warm avondeten met veel groenten. Ik heb geen verminderde eetlust.

Heb je tips wat ik nog meer zou kunnen eten?

Ik weet dat mijn bloeddruk daalt bij warmte, waarschijnlijk voel ik me daardoor altijd moe en slap met warme zomerdagen.

Ook proteine eten. Vis, vlees, ei, kaas, andere zuivel of peulvruchten.

Je groenten niet rauw eten, maar gestoomd, roergebakken of geblancheerd.

Uit rauwe groenten neemt je lichaam nauwelijks voedingsstoffen of, rauwkost is weinig meer dan een bron van vezels.
Ik zou misschien wat meer proteïne kunnen eten.

Groenten roerbak of stoom ik.

Dank!!
Mijn ogen puilden naar buiten toen ik om tien voor half 1 zag dat het 20 GRADEN was! Dat is wat heeeeel anders dan wat we deze week gewend zijn! Ik was op de fiets en het was erg aangenaam, veel aangenamer dan voorgaande dagen. Ik ben ook natgeregend, en aangezien ik geen hemd onder mijn T-shirt had voelde dat niet zo fijn aan.. Maar liever 20 graden en veel regen dan 30 graden en zon! Ik ben benieuwd wanneer de koelte echt weer terugkeert, hopelijk na deze week. En dan mag het van mij ook gelijk de rest van de zomer rond de 18 graden blijven, mét bewolking en af en toe lichte regen! Al is dat misschien wat teveel gevraagd.. Gister was ook een vrij koele dag.

Hoe is het bij jullie nu? Bij mij is het binnen nog warm, buiten is het redelijk koel.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Lekker he, dit weer? Ik slaap gewoon weer onder m'n zomerdekbed in plaats van een leeg dekbedovertrek. Van mij mag het zo blijven! Ik kan ook veel helderder nadenken, lijkt het wel. Met die hitte leken m'n hersenen uit watten te bestaan.
't Is al met al een heel gedoe
Het weer was vandaag aangenaam. Dat heb ik zowat gevierd: ik ging naar een kroeg en at daar een kleine hap. Door de hitte van de dagen daarvoor zag ik dat eerder niet zitten. Er zonnig was het niet. De zonaanbidders zullen wel enigszins balen, maar nu zijn "wij" aan de beurt.

In de kamer is het nog warm (vanmiddag 27,5 graden, nu 26 graden). Elke ochtend kon ik het huis enigszins luchten, maar vanochtend kon dat niet omdat ik afgelopen nacht niet thuis was, maar elders. Dus kon ik tegen een uur of 6 (dan is het het koudst) de ramen niet open zetten; ik was er immers niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven