Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

vrijdag 16 juni 2017 om 10:45
Moest vanmorgen bij het weerbericht op RTL wel weer even lachen.
De weervrouw ging uitgebreid en jubelend in op de tropische dagen die gaan komen. Maandag en dinsdag; fantastisch!
En toen brabbelde ze er bijna onverstaanbaar nog even snel achteraan: 'En daarna helaas weer even een dip'.
Voor veel mensen blijft het onvoorstelbaar dat er ook luitjes zijn die juist uitkijken naar die dip.
En dat zal altijd zo blijven.
Ik heb me er allang bij neergelegd.
De weervrouw ging uitgebreid en jubelend in op de tropische dagen die gaan komen. Maandag en dinsdag; fantastisch!
En toen brabbelde ze er bijna onverstaanbaar nog even snel achteraan: 'En daarna helaas weer even een dip'.
Voor veel mensen blijft het onvoorstelbaar dat er ook luitjes zijn die juist uitkijken naar die dip.
En dat zal altijd zo blijven.
Ik heb me er allang bij neergelegd.
vrijdag 16 juni 2017 om 14:05

vrijdag 16 juni 2017 om 18:35
Ik stoor me bij het weerbericht meer aan het commentaar bij de ingestuurde foto's.
Nouja, niet echt storen maar meestal gaat het nergens over en is het invulling vd zendtijd. 'Hier zien we kinderen op de fiets, die moesten vandaag door de regen. En hier een paar eenden die de weg oversteken.'
Oplossing: nu.nl/weer
Geen verhaaltje, geen ingezonden foto's.
Nouja, niet echt storen maar meestal gaat het nergens over en is het invulling vd zendtijd. 'Hier zien we kinderen op de fiets, die moesten vandaag door de regen. En hier een paar eenden die de weg oversteken.'

vrijdag 16 juni 2017 om 19:44
elf12 schreef: ↑16-06-2017 18:35Ik stoor me bij het weerbericht meer aan het commentaar bij de ingestuurde foto's.

vrijdag 16 juni 2017 om 22:50

vrijdag 16 juni 2017 om 22:59
Ik kijk er al weken naar uit.kopjekoffie70 schreef: ↑16-06-2017 22:50Nou nou nou, het is om 22:45 nog steeds niet helemaal donker. Zo komen we niet in de avondflow. Wordt tijd voor de langste dag en dat de dagen erna weer korter worden.
Het is warm s nachts dat ik met de ramen open slaap en dus ook het gordijn, maar ja vroeg licht dus ook vroeg wakker om de boel weer te sluiten. Gebroken nachten.
Ik verlang echt weer naar de herfst.

vrijdag 16 juni 2017 om 23:06
Nou eerlijk, ik snap het ook niet helemaal hoor. Maandag wordt het tropisch, en dan hoor je zo'n radiopresentazeur orgastisch kreunen van 'oooohhh, hhhheerllijkkkk'. Niet om het een of ander hoor, maar zo heerlijk is dat niet als je de hele dag in een wasserij moet staan. Ik heb tenminste geen ruk zin in die heerlijke maandag. En er zijn vast meer mensen die helemaal niet zitten te wachten op zo'n heerlijke tropische maandag. Als het nou nog een zaterdag was.

vrijdag 16 juni 2017 om 23:09
Hebben jullie geen airco?Lady_Voldemort schreef: ↑16-06-2017 23:06Nou eerlijk, ik snap het ook niet helemaal hoor. Maandag wordt het tropisch, en dan hoor je zo'n radiopresentazeur orgastisch kreunen van 'oooohhh, hhhheerllijkkkk'. Niet om het een of ander hoor, maar zo heerlijk is dat niet als je de hele dag in een wasserij moet staan. Ik heb tenminste geen ruk zin in die heerlijke maandag. En er zijn vast meer mensen die helemaal niet zitten te wachten op zo'n heerlijke tropische maandag. Als het nou nog een zaterdag was.
Kan je voorstellen dat het dan helemaal heet is.
Sowieso al, maar zonder verkoeling helemaal.
vrijdag 16 juni 2017 om 23:09
Daar is het hier te lawaaierig voor om met het raam open te slapen. Zou een slaapmasker iets voor je zijn? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag Gordon ermee in een tv programma
Lijkt me wel dat zo'n ding misschien tijdens de nacht losschiet, net als oordopjes die uitvallen.....

Lijkt me wel dat zo'n ding misschien tijdens de nacht losschiet, net als oordopjes die uitvallen.....
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

vrijdag 16 juni 2017 om 23:12

vrijdag 16 juni 2017 om 23:12
Nog vijf dagen, dan mogen we alweer terug gaan tellen. Ik vind het trouwens ook wel lekker hoor, die lange dagen. Als ik vroeg moet beginnen (half zes dus) huppel ik lekker met daglicht naar mijn werk. En de vogeltjes kwinkeleren zo leuk, en de bloemen ruiken zo lekker. En het is dan ook nog zo lekker koel. Nee, daar kan ik wel aan wennen hoor.kopjekoffie70 schreef: ↑16-06-2017 22:50Nou nou nou, het is om 22:45 nog steeds niet helemaal donker. Zo komen we niet in de avondflow. Wordt tijd voor de langste dag en dat de dagen erna weer korter worden.

vrijdag 16 juni 2017 om 23:14
Haha, een airco? Die is veel te duur man. Maar ten opzichte van andere (grotere) wasserijen hebben we dan nog wel het voordeel dat we de deuren tegen elkaar open kunnen zetten. En als het echt erg wordt lassen we gewoon een paar extra pauzes in. En we hebben ijsjes in de vriezer.

vrijdag 16 juni 2017 om 23:17
Oh ijs lekker. Da's wel mooi. En extra pauzeren ook.Lady_Voldemort schreef: ↑16-06-2017 23:14Haha, een airco? Die is veel te duur man. Maar ten opzichte van andere (grotere) wasserijen hebben we dan nog wel het voordeel dat we de deuren tegen elkaar open kunnen zetten. En als het echt erg wordt lassen we gewoon een paar extra pauzes in. En we hebben ijsjes in de vriezer.
Op mijn laatste werkplek reageerde de thermostaat op de buitentemperatuur, alleen in het negatieve. ( ofzo iets, zo was het mij verteld) Dus buiten warm was binnen bloedheet en buiten koud was binnen klappertanden. Geen idee hoe dat kon. Leuk was anders.
vrijdag 16 juni 2017 om 23:18

vrijdag 16 juni 2017 om 23:20
Ja veel toegevoegde waarde heeft het nu ook niet meer, geloof ik.kopjekoffie70 schreef: ↑16-06-2017 23:18Sorry, nog even verder mopperen, de zomertijd mogen ze wel achterwege laten. Dan is het rond 22:00 uur donker en wordt het om 05:00 uur licht. Dan zijn toch ook fijne tijden.
vrijdag 16 juni 2017 om 23:26
Het schijnt ooit door de nazies te zijn ingevoerd....we houden ook niet vast aan hun andere ideeën, waarom deze wel
Een de winst die wat energiegebruik wordt gemaakt in het ene seizoen, wordt teniet gedaan in het andere.
Maar ja, ze vragen ons niks.

Een de winst die wat energiegebruik wordt gemaakt in het ene seizoen, wordt teniet gedaan in het andere.
Maar ja, ze vragen ons niks.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zaterdag 17 juni 2017 om 07:54
Ik heb heel wat miskopen van slaapmaskers gedaan ... de sluiting ging er van los of dat masker verschoof naar onder of boven enz. Na lang zoeken ben ik een slaapmasker van Tempur tegengekomen en die blijft de hele nacht perfect zitten,er komt geen streep licht door en is heel zacht dus comfortabel gevonden op bol com trouwens
zondag 18 juni 2017 om 05:16
O, slaapmaskers, wat een ramp zijn die dingen! Op welke van Tempur doel je, Kimmeke? Ik heb er eentje van dat merk , maar die is heel dik en daar krijg ik het bloedheet van.
Mijn grote zomerfrustratie: zonnebrandcreme. Bah, dat gepruts met dat vieze plakspul. Heeft iemand DE tip voor een gezichtszonnebrandcreme waar je niet zo'n vette kop van krijgt?
Mijn grote zomerfrustratie: zonnebrandcreme. Bah, dat gepruts met dat vieze plakspul. Heeft iemand DE tip voor een gezichtszonnebrandcreme waar je niet zo'n vette kop van krijgt?
't Is al met al een heel gedoe
zondag 18 juni 2017 om 09:48
Wat een vreselijk weer vandaag. En de komende dagen. Sterkte iedereen!
En Pingu, ik heb ook zo'n hekel aan zonnebrandcrème. Inderdaad vieze plakzooi. En constant de kinderen moeten insmeren is ook zo'n werk. En ze hebben dan zo'n chemisch luchtje om zich heen hangen.
Bah... Ben nu al chagrijnig ivm het weer van vandaag.
En Pingu, ik heb ook zo'n hekel aan zonnebrandcrème. Inderdaad vieze plakzooi. En constant de kinderen moeten insmeren is ook zo'n werk. En ze hebben dan zo'n chemisch luchtje om zich heen hangen.
Bah... Ben nu al chagrijnig ivm het weer van vandaag.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!