Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Moest vanmorgen bij het weerbericht op RTL wel weer even lachen.
De weervrouw ging uitgebreid en jubelend in op de tropische dagen die gaan komen. Maandag en dinsdag; fantastisch!

En toen brabbelde ze er bijna onverstaanbaar nog even snel achteraan: 'En daarna helaas weer even een dip'.

Voor veel mensen blijft het onvoorstelbaar dat er ook luitjes zijn die juist uitkijken naar die dip.
En dat zal altijd zo blijven.
Ik heb me er allang bij neergelegd.
Alle reacties Link kopieren
Toch blijf ik het vervelend vinden dat ze het mooie/fantastische/geweldige/ weer vinden als het zo warm wordt. Dat zijn meningen, geen feiten. Ik vind dat ze het bij de feiten moeten houden, dus zeg gewoon welke temperatuur het wordt, meer niet.
Ik stoor me bij het weerbericht meer aan het commentaar bij de ingestuurde foto's.
Nouja, niet echt storen maar meestal gaat het nergens over en is het invulling vd zendtijd. 'Hier zien we kinderen op de fiets, die moesten vandaag door de regen. En hier een paar eenden die de weg oversteken.'

Oplossing: nu.nl/weer
Geen verhaaltje, geen ingezonden foto's.
elf12 schreef:
16-06-2017 18:35
Ik stoor me bij het weerbericht meer aan het commentaar bij de ingestuurde foto's.
Nouja, niet echt storen maar meestal gaat het nergens over en is het invulling vd zendtijd. 'Hier zien we kinderen op de fiets, die moesten vandaag door de regen. En hier een paar eenden die de weg oversteken.'

Oplossing: nu.nl/weer
Geen verhaaltje, geen ingezonden foto's.
:rofl: die eenden
Nou nou nou, het is om 22:45 nog steeds niet helemaal donker. Zo komen we niet in de avondflow. Wordt tijd voor de langste dag en dat de dagen erna weer korter worden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
16-06-2017 22:50
Nou nou nou, het is om 22:45 nog steeds niet helemaal donker. Zo komen we niet in de avondflow. Wordt tijd voor de langste dag en dat de dagen erna weer korter worden.
Ik kijk er al weken naar uit.
Het is warm s nachts dat ik met de ramen open slaap en dus ook het gordijn, maar ja vroeg licht dus ook vroeg wakker om de boel weer te sluiten. Gebroken nachten.

Ik verlang echt weer naar de herfst.
Nou eerlijk, ik snap het ook niet helemaal hoor. Maandag wordt het tropisch, en dan hoor je zo'n radiopresentazeur orgastisch kreunen van 'oooohhh, hhhheerllijkkkk'. Niet om het een of ander hoor, maar zo heerlijk is dat niet als je de hele dag in een wasserij moet staan. Ik heb tenminste geen ruk zin in die heerlijke maandag. En er zijn vast meer mensen die helemaal niet zitten te wachten op zo'n heerlijke tropische maandag. Als het nou nog een zaterdag was.
Ik zit helemaal niet te wachten op tropische temperaturen. Ik krijg dan altijd standaard migraine. Heb deze week al 3 dagen platgelegen.
Lady_Voldemort schreef:
16-06-2017 23:06
Nou eerlijk, ik snap het ook niet helemaal hoor. Maandag wordt het tropisch, en dan hoor je zo'n radiopresentazeur orgastisch kreunen van 'oooohhh, hhhheerllijkkkk'. Niet om het een of ander hoor, maar zo heerlijk is dat niet als je de hele dag in een wasserij moet staan. Ik heb tenminste geen ruk zin in die heerlijke maandag. En er zijn vast meer mensen die helemaal niet zitten te wachten op zo'n heerlijke tropische maandag. Als het nou nog een zaterdag was.
Hebben jullie geen airco?
Kan je voorstellen dat het dan helemaal heet is.
Sowieso al, maar zonder verkoeling helemaal.
Daar is het hier te lawaaierig voor om met het raam open te slapen. Zou een slaapmasker iets voor je zijn? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag Gordon ermee in een tv programma :P

Lijkt me wel dat zo'n ding misschien tijdens de nacht losschiet, net als oordopjes die uitvallen.....
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik heb sowieso oordopjes, snurkende vriend. En met snurken bedoel ik eigenlijk apneu. Slaapmasker is wel een goed idee. Nooit aangedacht. Dank je. Ga het gelijk even opzoeken.
Wasserij en hitte is brutal, nat als werken op de bouw of ander lichamelijk zwaar werk. Net of de weerberichten vooral gegeven worden voor mensen die op kantoor met airco werken....

kopjekoffie70 schreef:
16-06-2017 22:50
Nog vijf dagen, dan mogen we alweer terug gaan tellen. Ik vind het trouwens ook wel lekker hoor, die lange dagen. Als ik vroeg moet beginnen (half zes dus) huppel ik lekker met daglicht naar mijn werk. En de vogeltjes kwinkeleren zo leuk, en de bloemen ruiken zo lekker. En het is dan ook nog zo lekker koel. Nee, daar kan ik wel aan wennen hoor.
Leekje schreef:
16-06-2017 23:09
Hebben jullie geen airco?
Kan je voorstellen dat het dan helemaal heet is.
Sowieso al, maar zonder verkoeling helemaal.
Haha, een airco? Die is veel te duur man. Maar ten opzichte van andere (grotere) wasserijen hebben we dan nog wel het voordeel dat we de deuren tegen elkaar open kunnen zetten. En als het echt erg wordt lassen we gewoon een paar extra pauzes in. En we hebben ijsjes in de vriezer.
Ja het ruikt lekker 's morgens en hier zijn de bomen in bloei, die ruiken ook lekker.

Lady_Voldemort schreef:
16-06-2017 23:14
Haha, een airco? Die is veel te duur man. Maar ten opzichte van andere (grotere) wasserijen hebben we dan nog wel het voordeel dat we de deuren tegen elkaar open kunnen zetten. En als het echt erg wordt lassen we gewoon een paar extra pauzes in. En we hebben ijsjes in de vriezer.
Oh ijs lekker. Da's wel mooi. En extra pauzeren ook.
Op mijn laatste werkplek reageerde de thermostaat op de buitentemperatuur, alleen in het negatieve. ( ofzo iets, zo was het mij verteld) Dus buiten warm was binnen bloedheet en buiten koud was binnen klappertanden. Geen idee hoe dat kon. Leuk was anders.
Sorry, nog even verder mopperen, de zomertijd mogen ze wel achterwege laten. Dan is het rond 22:00 uur donker en wordt het om 05:00 uur licht. Dan zijn toch ook fijne tijden.

kopjekoffie70 schreef:
16-06-2017 23:18
Sorry, nog even verder mopperen, de zomertijd mogen ze wel achterwege laten. Dan is het rond 22:00 uur donker en wordt het om 05:00 uur licht. Dan zijn toch ook fijne tijden.
Ja veel toegevoegde waarde heeft het nu ook niet meer, geloof ik.
Het schijnt ooit door de nazies te zijn ingevoerd....we houden ook niet vast aan hun andere ideeën, waarom deze wel ;-)

Een de winst die wat energiegebruik wordt gemaakt in het ene seizoen, wordt teniet gedaan in het andere.
Maar ja, ze vragen ons niks.

Ja dat heb ik ook ooit ergens gelezen. Bizar idd.
Leekje schreef:
16-06-2017 23:11
Ik heb sowieso oordopjes, snurkende vriend. En met snurken bedoel ik eigenlijk apneu. Slaapmasker is wel een goed idee. Nooit aangedacht. Dank je. Ga het gelijk even opzoeken.

Ik heb heel wat miskopen van slaapmaskers gedaan ... de sluiting ging er van los of dat masker verschoof naar onder of boven enz. Na lang zoeken ben ik een slaapmasker van Tempur tegengekomen en die blijft de hele nacht perfect zitten,er komt geen streep licht door en is heel zacht dus comfortabel gevonden op bol com trouwens
O, slaapmaskers, wat een ramp zijn die dingen! Op welke van Tempur doel je, Kimmeke? Ik heb er eentje van dat merk , maar die is heel dik en daar krijg ik het bloedheet van.

Mijn grote zomerfrustratie: zonnebrandcreme. Bah, dat gepruts met dat vieze plakspul. Heeft iemand DE tip voor een gezichtszonnebrandcreme waar je niet zo'n vette kop van krijgt?
't Is al met al een heel gedoe
Ik geef toe dat het slaapmasker van Tempur waar ik het over had ook dik is dus ik denk dat hetdezelfde is ... maar dit is het enige masker dat bij mij blijft zitten en het pik donker maakt

Pfff de weerkaarten blijven er vreselijk uitzien :-(
Wat een vreselijk weer vandaag. En de komende dagen. Sterkte iedereen!

En Pingu, ik heb ook zo'n hekel aan zonnebrandcrème. Inderdaad vieze plakzooi. En constant de kinderen moeten insmeren is ook zo'n werk. En ze hebben dan zo'n chemisch luchtje om zich heen hangen.

Bah... Ben nu al chagrijnig ivm het weer van vandaag.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Pfff ik heb echt zó geen zin in deze week, wat een walgelijke temperaturen komen eraan.
Wij zitten er serieus over na te denken om volgend jaar te gaan 'overzomeren' in een koud land :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven