Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
woensdag 21 juni 2017 om 17:19
Hahaha Daantje, irritant hè...
Alsof de wereld stilstaat in de zomer en iedereen buiten blij naar de zon zit te kijken.
Dat is wat mij vaak tegenstaat in de zomer, ook met bijvoorbeeld reclames, alsof je maanden vakantie gaat vieren en hele dagen fladderend met een zomerjurk en een coca cola op het strand rond hobbelt.
Ik bedoel het leven gaat gewoon door, die nadruk op het weer altijd.
Ik vind het in de Winter en Herfst juist relaxter, dan gaat het meer zijn gangetje en is iedereen niet zo gefocust op het weer.
Alsof de wereld stilstaat in de zomer en iedereen buiten blij naar de zon zit te kijken.
Dat is wat mij vaak tegenstaat in de zomer, ook met bijvoorbeeld reclames, alsof je maanden vakantie gaat vieren en hele dagen fladderend met een zomerjurk en een coca cola op het strand rond hobbelt.
Ik vind het in de Winter en Herfst juist relaxter, dan gaat het meer zijn gangetje en is iedereen niet zo gefocust op het weer.

woensdag 21 juni 2017 om 17:36
Moemoe64 schreef: ↑21-06-2017 11:09Ik trek dit ook niet, maar toch moet ik straks gaan werken....en ik doe fysiek zwaar werk. Zonder airco trouwens. Gisteren was het al 29.3° op mijn werkplek. Pffff
Hier (Centrum België) wordt er 33° voorspeld voor vandaag. Van migraine gesproken: ik ben al 30jaar migraine/ clusterhoofdpijn patiënt maar nog nooit heb ik me daarvoor ziekgemeld. Zelfs niet 1 dag.
Ik zou ZO graag willen dat ik ook gewoon op de bank kon zitten!

woensdag 21 juni 2017 om 17:58
Nee hoor, ik lig onder een laken en een ventilator naast het bed.Weedbee schreef: ↑21-06-2017 12:49Percal is idd heerlijk! Maar slapen er echt nu mensen onder een dekbed? Ik vind het 's winters al vaak te warm. Heb een heel dun dingetje van de Ikea en gooi dat er vaak af. En vanaf de lente al lig ik onder een dubbelgevouwen satijnen overtrek en dat heb ik nu vervangen door eentje van percal, maar sla hem open .. dus maar 2 dunne katoenen laagjes op me en zelfs dat vind ik vaak te warm. Ben ik nu maf?![]()
Mijn vriend heeft het vaak koud dus die heeft een soort enorme deken op zijn bed maar ik niet hoor, veel te heet.
Ik vind je niet maf.

woensdag 21 juni 2017 om 18:11
Hey, er zijn weer wat nieuwe mensen volgens mij! Welkom!
Ik ben na mijn laatste post niet actief geweest op viva, omdat ik dacht dat ik weer ladingen kritiek over me heen zou krijgen, maar dat valt best mee! En ja, ik ben helemaal klaar met dit weer. Telkens keert de warmste sinds half mei terug, het kan geen enkele week normaal weer rond de 20/21 graden blijven. Morgen wordt het opnieuw warm en maandag misschien ook.. ik ga zo maar weer lekker plonzen in de tuin, want het wordt binnen veel te warm! Sterkte iedereen, ik durf nog niets te hopen voor de zomermaanden, maar ik hoop dat juli, augustus en zelfs september aangenaam verlopen zonder teveel poespas, want we weten natuurlijk dat september ook zomers kan verlopen.. het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een aangename zomer, een zomer waarin wij niet teveel hoeven te lijden/overleven en lekker kunnen slapen.
Ik ben na mijn laatste post niet actief geweest op viva, omdat ik dacht dat ik weer ladingen kritiek over me heen zou krijgen, maar dat valt best mee! En ja, ik ben helemaal klaar met dit weer. Telkens keert de warmste sinds half mei terug, het kan geen enkele week normaal weer rond de 20/21 graden blijven. Morgen wordt het opnieuw warm en maandag misschien ook.. ik ga zo maar weer lekker plonzen in de tuin, want het wordt binnen veel te warm! Sterkte iedereen, ik durf nog niets te hopen voor de zomermaanden, maar ik hoop dat juli, augustus en zelfs september aangenaam verlopen zonder teveel poespas, want we weten natuurlijk dat september ook zomers kan verlopen.. het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een aangename zomer, een zomer waarin wij niet teveel hoeven te lijden/overleven en lekker kunnen slapen.

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
woensdag 21 juni 2017 om 18:12
Ik kon vanmiddag wel huilen van geluk toen ik na de sportschool onder de ijskoude douche stond, Ik waande me in een tropische groene omgeving vol lotusbloemen en orchideeën onder een ijskoude verfrissende waterval.
En ik snap je, weedbee
Net even naar de stad gewandeld, de broodjescorner van de Hema was al dicht, ik balen. Toen twee hamkaas-croissants bij de bakker bart gehaald en wat zijn die goddelijk! Bij de Kruidvat bubbelwater met munt en met framboos, die gaan zo de koelkast in.
En katlief ligt heerlijk te slapen bij de ventilator, ga zo wat foto's op fb zetten.
En ik snap je, weedbee

Net even naar de stad gewandeld, de broodjescorner van de Hema was al dicht, ik balen. Toen twee hamkaas-croissants bij de bakker bart gehaald en wat zijn die goddelijk! Bij de Kruidvat bubbelwater met munt en met framboos, die gaan zo de koelkast in.
En katlief ligt heerlijk te slapen bij de ventilator, ga zo wat foto's op fb zetten.

woensdag 21 juni 2017 om 18:14
Na twee dagen niet koken begon ik me een beetje schuldig te voelen, dus ik heb maar krieltjes gebakken en slavinken/nepkipburger. Met een salade erbij (man witte bonen in tomatensaus, die houdt niet van konijnenvoer).
Maar nu ben ik wel weer uitgekookt ook hoor, morgen wordt het een broodbuffet (brood dus, met lekkere belegjes waaronder voornoemde haring).
Maar nu ben ik wel weer uitgekookt ook hoor, morgen wordt het een broodbuffet (brood dus, met lekkere belegjes waaronder voornoemde haring).

woensdag 21 juni 2017 om 18:17
Maar ik welLady_Voldemort schreef: ↑21-06-2017 18:14Haha, op radio 2 juichen ze nu ook niet meer zo hard over het prachtige weer![]()

Geen bijzonderheden

woensdag 21 juni 2017 om 18:25
Ja inderdaad heel raar volk!!Weedbee schreef: ↑21-06-2017 17:13Elke gek heeft z'n gebrek zou mijn moeder zeggen, maar van een 'gezondheidskundige' (nog nooit van gehoord trouwens) zou je verwachten dat die ook de keerzijde van de warme zomers onderkent. Hoeveel mensen heb je niet die eoa allergie hebben? Of migraine krijgen? Benauwdheidsklachten? Nou ja, noem maar op .. dat kunnen jullie zelf denk ik ook nog wel aanvullen met het eea. Om nog maar te zwijgen over de kleffe slapeloze plaknachten voor heel veel mensen. Hier slapen we ook apart trouwens. Manlief onder het platte dak en de 'gek' slaapt onder een flink dik (in mijn ogen dan) dekbed. Alleen al de gedachte daaraan - als ik zelf onder mijn overtrekje lig in een andere kamer - maakt dat het zweet me uitbreekt. Mannen? Raar volkje toch?![]()
Was er laatst eentje op Weeronline. Die ging lekker bakken en genieten van de zon. Ik zei tegen haar dat ze over een paar jaar kan 'genieten' van andere bestraling. Bleek dat ze al een keer huidkanker had gehad. Kwam toen niet door de zon dus dat kwam wel goed. Ja hoor...tuurlijk, totdat die plaat voor je kop eraf valt. Hoe dom kan je dan zijn?
woensdag 21 juni 2017 om 18:26
Nou inderdaad. Iedereen zegt ook van lekker rustig aan doen? Hebben die geen huishouden, moeten die niet werken of wat dan ook? Ik snap het niet hoor.yesss schreef: ↑21-06-2017 17:19Hahaha Daantje, irritant hè...
woensdag 21 juni 2017 om 18:27

woensdag 21 juni 2017 om 18:34
Dat gaat mijn petje ook een beetje te boven, dat advies om rustig aan te doen. De mensen maken echt niet minder vuile was hoor, om het ons wat gemakkelijker te maken. En die was moet gewoon verwerkt worden, weer of geen weer.Daantje1970 schreef: ↑21-06-2017 18:26Nou inderdaad. Iedereen zegt ook van lekker rustig aan doen? Hebben die geen huishouden, moeten die niet werken of wat dan ook? Ik snap het niet hoor.
woensdag 21 juni 2017 om 18:59
sebastiaan1234 schreef: ↑21-06-2017 18:11Hey, er zijn weer wat nieuwe mensen volgens mij! Welkom!
Ik ben na mijn laatste post niet actief geweest op viva, omdat ik dacht dat ik weer ladingen kritiek over me heen zou krijgen, maar dat valt best mee! En ja, ik ben helemaal klaar met dit weer. Telkens keert de warmste sinds half mei terug, het kan geen enkele week normaal weer rond de 20/21 graden blijven. Morgen wordt het opnieuw warm en maandag misschien ook.. ik ga zo maar weer lekker plonzen in de tuin, want het wordt binnen veel te warm! Sterkte iedereen, ik durf nog niets te hopen voor de zomermaanden, maar ik hoop dat juli, augustus en zelfs september aangenaam verlopen zonder teveel poespas, want we weten natuurlijk dat september ook zomers kan verlopen.. het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een aangename zomer, een zomer waarin wij niet teveel hoeven te lijden/overleven en lekker kunnen slapen.![]()
Hoezo zou je een lading kritiek over je heen krijgen omdat je je niet senang voelt bij deze temperaturen? Mensen die dat vinden hebben wel weer andere dingen waar ZIJ niet van houden denk ik zo. Openen ze daar een eigen topic over en wordt er dan over en weer genananananaat? Nee toch?
En ook ik heb moeite met het hollen of stilstaan in ons land. Zelden/nooit een geleidelijk oplopende temperatuur en dan heerlijk 3 maanden genieten van de ontluikende natuur en broedende vogeltjes enz. Tis hier tot pakumbeet april koud en dan ineens een week later 20 graden. Op zich heerlijk weer (mag van mij de hele zomer zelfs!!), maar de overgang is dán al veel te groot. Gewoon elke week een graadje warmer zou zo lekker zijn, maar dan krijg je weer die discussie (of dooddoener) dat 'we gelukkig het weer niet zelf kunnen bepalen'. Wat natuurlijk zo is, maar dan nog .. een forum is er toch ook voor om ff lekker van je af te mekkerenschrijven?