Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Net weer heerlijk fris gedoucht, teller staat weer op drie vandaag. Kan me een dramatisch dieptepunt van 37 graden herinneren, ik heb die dag wel vijf keer gedoucht. Ik ben gewoon te schoon en te hygiënisch voor de zomer ;-D

Overigens raakt mijn interne thermostaat ook ontregeld door de maandstonden. Kan me een dag begin januari herinneren tijdens de periode. Het vroor, geen verwarming aan en net uit de douche zat ik al met de ramen open en de ventilator aan 'op temperatuur te komen' :$ alvorens me aan te kleden.

En uitgerekend nu begin ik honger te krijgen, een margherita met dubbele bodem, extra kaas en tomatensaus zou er wel ingaan :-P)
Hier werd de afgelopen dagen wel gekookt, schnitzel met witlofsalade, dus wel lekker fris. Morgen wordt het een kant en klaarmaaltijd (hier 35 graden verwacht @( ) De boodschappen heb ik net online gedaan, maar heb ervoor gekozen om ze zelf op te halen. Anders voel me schuldig als de bezorger de trappen op moet sjouwen. Met de postbode heb ik ook te doen, als het aan mij lag had hij/zij morgen vrij.
Mijn mobiele airco geeft toch wel wat verlichting, vooral met het naar bed gaan is het aangenamer. Maar ik zal blij zijn als het vrijdag is. En het gras begint steeds meer op hooi te gelijken, dus hopelijk gaat het flink regenen, al ziet het er niet naar uit.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
21-06-2017 22:43
En het gras begint steeds meer op hooi te gelijken, dus hopelijk gaat het flink regenen, al ziet het er niet naar uit.
Nee, dat zie ik er ook niet van komen voorlopig. Maar je weet het niet he. In 2012 woonde ik in Egmond aan Zee, en de hele maand juli was het verziekend heet. Gelukkig lag het strand 5 minuten lopen verderop, dus daar zat ik de hele dag met de kinders. Maar in augustus begon het te regenen. Met als feestelijk hoogtepunt, op mijn verjaardag nog wel, een heuse wolkbreuk (die zich trouwens twee weken later herhaalde). Wat heb ik gelachen zeg. Ik kon gewoon letterlijk zwemmen in de dorpsstraat :rofl:

Afbeelding
Dichtbij het strand lijkt mij ook wel zijn charmes hebben. Hier is de de zee in geen velden of wegen te bekennen, mijn ouders gaan wel regelmatig een weekendje rond deze tijd van het jaar. Hier alleen recreatieplas aan de andere kant van de stad, vroeger begin jaren '90 was het water er zo vies dat mijn broertje een buikloop ervan kreeg. Tegenwoordig schijnt het schoner te zijn. En nog een recreatieplas buiten de stad, was vroeger gratis en nu niet meer. Heb er fijne jeugdherinneringen aan.

En alhoewel ik absoluut geen kampeertype ben heb ik ook fijne jeugdherinneringen aan camping Bakkum en Castricum.
Dat was inderdaad een verfrissend buitje.
Doet me denken aan de overstromingen die we in Venlo hadden

Afbeelding

Boodschappen doen gaf ook verkoeling

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

O en natuurlijk heeft mijn stad een zwembad, maar dat heeft sinds eind jaren '80 - begin jaren '90 geen buitenbad meer :O
Tja zwembaden,je zwemt toch wel tussen de pies van anderen...vind ik niet zo smakelijk. Maar je hebt gelijk dat het sluiten van zwembaden een verarming is.

Daar heb je ook weer gelijk in, kopjekoffie70. Toch is zwemmen een hobby. Als jij in de stad woont die je noemde in je vorige post zitten we niet ver bij elkaar vandaan.
Wat een walgelijk warme nacht was het zeg, gadverdamme. In huis alles tegen elkaar opengezet + ventilator, en het is nog niet eens een halve graad afgekoeld :facepalm:

kopjekoffie70, ik heb ook een mobiele airco, mijn ouders waren zo lief hem naar mij te brengen :heart: Dat geeft idd verlichting, maar oh, ik ben dit weer zo ongelofelijk zat. Ik kan die zon wel schieten inmiddels :steam: Vandaag nog een dramatisch hete dag, bah, en dan hopelijk straks EINDELIJK verkoeling. Regen, kom snel.

Heel veel sterkte mensen.
blue_lagoon schreef:
21-06-2017 20:26
Hahaha wat een tof plaatje!! Ik leef serieus helemaal op bij grauw, grijs, guur weer en bittere snijdende kou. Dat vind ik het prettigst en vooral ook geen zon, die is bij mij uit den boze. En dan heerlijk thuiskomen en de sfeerlichtjes en kaarsen aan :heart: Ook herfstkleuren vind ik prachtig.

Hier ook een hekel aan koken trouwens.
Dit is precies wat ik ook vind. Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben! Ik hou ook echt niet van zonneschijn. Ook niet in de winter (hoewel het dan minder erg is dan in de zomer). Ik ben echt 100 keer vrolijker bij guur en grijs weer.

We hebben trouwens de langste dag weer gehad! Heel langzaam aan worden de dagen weer korter! Dat maakt me blij!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Wat wordt er trouwens gezellig veel gemopperd! Ik heb 3 pagina's moeten lezen om bij te blijven.
En weer zo'n rotnacht. Ik kom echt slaap te kort en het is duidelijk te zien, helaas. Tig keer wakker geworden en die stomme ventilator heel de nacht aan, waardoor ik weer pijn in mijn keel heb en mijn neus dichtzit.

Ik kan helaas de balkondeur niet openlaten 's nachts, ik denk dat ik dan een kat moet gaan zoeken. Vanaf aankomende nacht slaap ik op de camping en dan kan ik alles openlaten als het nodig is. Maar ik hoop eigenlijk dat het niet nodig is.

Ik merk het ook duidelijk aan mijn katten. 's Morgensvroeg zijn ze erg druk, maar zodra de zon er is liggen ze alleen maar te slapen. Zij kunnen tenminste nog slapen!!
Vervelend Daantje, dat je zo slecht slaapt. Ik herken het hoor. Deze nacht heb ik toevallig goed geslapen. Ik was zo moe van de voorgaande nachten en ik heb mee gelopen met de avondvierdaagse (ook geen pretje met dit weer). Ik was echt uitgeteld en viel als een blok in slaap. Ik hoop dat je vannacht beter slaapt. Sterkte!
Ik ook Daantje, ik val pas midden in de nacht in slaap en wordt vroeg wakker, dus heb ook slaaptekort. Echt niet fijn.
Vandaag vrij gelukkig, ik ga straks wel sporten, daar is airco :-D
catharina1000 schreef:
22-06-2017 07:45
Dit is precies wat ik ook vind. Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben! Ik hou ook echt niet van zonneschijn. Ook niet in de winter (hoewel het dan minder erg is dan in de zomer). Ik ben echt 100 keer vrolijker bij guur en grijs weer.

We hebben trouwens de langste dag weer gehad! Heel langzaam aan worden de dagen weer korter! Dat maakt me blij!
Gelukkig! Kunnen we aftellen naar de Herfst :lol:

Ik moet zeggen dat ik de lente ook wel kan waarderen, dan heb ik ook altijd nog best wel wat energie, in die overgang, dat je net zonder jas naar buiten kan. Maar daarna... Als de zomer aanbreekt :|

Ik heb voornamelijk zin in de herfst en dat het weer vroeger donker is, heerlijk!

Succes ook allemaal weer vandaag!
Hallo zommermoppers,

Ik heb gisteren de hele middag met een zware migraine op bed gelegen het trilt nu nog na. Ik was aan het werk gisteren de airco stond aan dan voel je niks. Ik ging naar huis en ik stapte het gebouw uit een ik kreeg me daar toch een benauwde klap in mijn gezicht en meteen steeg de warmte naar me hoofd. Ik blij dat ik niet met de auto naar het werk ben gegaan. Ik zakte bijna in elkaar van de pijn, toen ik in de trein stond. Ik zat in elkaar gedoken grijpend naar mijn hoofd. Gelukkig werkte mijn vriend thuis die heeft me opgehaald van het station. En mij naar bed begleid, hij heeft goed voor me gezorgd de schat. Ik heb het in een lange tijd niet zo erg gehad. Maar combinatie warmte buiten en airco binnen triggerd mijn migraine nog erger.
Hou vol allemaal .. het einde is in zicht. Er komt wat bewolking hier in het westen en de wind komt opzetten. Ik hang dus af en toe ff met mijn hoofd tegen de hor aan. Sterkte voor wie werken moet of ziek is!
Tip:
Leg een plastic fles vol water in de vriezer en zet de bevroren toestand voor een ventilator.
Heeerrrrrrlijk!
Hartstikke koel!
Dat is balen Ttass30. Gaat het nu weer beter?

Ik heb er gelukkig niet zoveel last meer van, maar na een paar dagen ben ik het zo spuugzat. En inderdaad dat slechte slapen, vreselijk.

Nu willen mijn collega's vanmiddag op het terras gaan zitten. Ik heb al een paar keer nee gezegd omdat ik om 3 uur wel wil om de files voor te zijn. Maar ja...nu willen ze om half 2 al gaan. Eigenlijk blijf ik liever op kantoor zitten, hier is het tenminste koel. Maar om nou in mijn eentje te blijven zitten vind ik ook niet leuk.
Zomerhaters,

Ik las net ergens een tip om snachts koeler te blijven. De lakens even in de diepvries doen. Schijnt te helpen.
Ik weet het zelf niet want ik slaap prima met dit weer.
En voor wie er thuis is en niet in de klote airco op het werk zit zoals ik, doe je voeten in een bak koud water.

Groetjes,

Zomerliefhebber
Geen bijzonderheden
blue_lagoon schreef:
21-06-2017 20:26
Hahaha wat een tof plaatje!! Ik leef serieus helemaal op bij grauw, grijs, guur weer en bittere snijdende kou. Dat vind ik het prettigst en vooral ook geen zon, die is bij mij uit den boze. En dan heerlijk thuiskomen en de sfeerlichtjes en kaarsen aan :heart: Ook herfstkleuren vind ik prachtig.

Hier ook een hekel aan koken trouwens.

Ik wist het!! Er zijn er meer zoals ik!!! Kom hier: :couple:

Wat een K*T weer!!!!!

Ik wil regen. Kou. Sneeuw. Storm. Wind. Guurheid en donker.....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
:'-( <-- zegt alles
Ik heb vanacht goed geslapen. Dankzij twee slaappillen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
yasmijn schreef:
22-06-2017 13:16
Zomerhaters,

Ik las net ergens een tip om snachts koeler te blijven. De lakens even in de diepvries doen. Schijnt te helpen.
Ik weet het zelf niet want ik slaap prima met dit weer.
En voor wie er thuis is en niet in de klote airco op het werk zit zoals ik, doe je voeten in een bak koud water.

Groetjes,

Zomerliefhebber
Bedankt voor de tip Yasmijn, maar voor de meeste mensen die niet tegen de zon/warmte kunnen helpt het niet om met de voeten in een bak koud water te zitten.
Voor de meeste winterhaters zal het waarschijnlijk ook niet helpen als adviseer om warme sokken aan te trekken.
Maar toch bedankt!
(Ik geniet nog even van de airco op mijn werk.)
tanteslankie schreef:
22-06-2017 13:31
Ik wist het!! Er zijn er meer zoals ik!!! Kom hier: :couple:

Wat een K*T weer!!!!!

Ik wil regen. Kou. Sneeuw. Storm. Wind. Guurheid en donker.....
Mijn maatje!! :proud: :couple:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven