Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

woensdag 21 juni 2017 om 19:44
Hier ook. Gister spaghetti en een potje Romana-pastasaus meegenomen maar heb er geen zin in nu. Gelukkig is het houdbaar. Zo eens avondeten, heb de keuze uit pizza-baguettes en Italiaanse bollen met rosbief en frisse ijsbergsla!! Toetje: chocoladevla of verse aardbeien.Eleonora-1 schreef: ↑21-06-2017 18:07Wat hebben jullie gegeten?
Qua koken ligt de boel bij ons echt stil.

woensdag 21 juni 2017 om 20:21
Eleonora-1 schreef: ↑21-06-2017 19:41Nou ja, ik ben er net bij he, ik mopperde eerst niet eens mee dusse, misschien zijn er oudgedienden die even een strenge toelatingslijst kunnen maken.
Van warm weer houden is alleen not done tulek.
Nou ja, ik kom moppergewijs natuurlijk ook net pas kijken. Geen idee wie er als oudgedienden kunnen optreden, maar eigenlijk vind ik dat we met z'n allen prima aan het mopperen zijn de afgelopen dagen en allemaal door zijn voor de volgende ronde.
Vwb koken .. ik kook al weken niet. Heb er normaal al een hekel aan, maar met dit weer helemaal. Dus we halen in onderling overleg bij Appie makkelijk spul. Manlief wil nog wel eens een heerlijke ongezonde magnetronhap en is helemaal blij dat hij dat van mij mag. Ik ben de goedheid zelve met dit weer, als ik maar niet de keuken in hoef. Verder quiches (oke .. die moeten een kwartiertje in de oven, maar dan ga ik snel ff ergens op de tocht staan om af te koelen) en dan afwisselend witlofsalade (ook van Appie) of broodje bal of brood met eoa slaatje en af en toe wat tapashapjes. Ik eet voor de broodnodige vitamientjes en vezeltjes wél elke middag een rauwe puntpaprika bij de lunch. Maakt dat het weer een beetje goed?

woensdag 21 juni 2017 om 20:23
blue_lagoon schreef: ↑21-06-2017 19:45Mijn ideale temperatuur is maximaal tien graden. Onder het vriespunt begin ik te juichen.
Hahaha .. jij bent dus stiekem een ijsbeer?

woensdag 21 juni 2017 om 20:26
Hahaha wat een tof plaatje!! Ik leef serieus helemaal op bij grauw, grijs, guur weer en bittere snijdende kou. Dat vind ik het prettigst en vooral ook geen zon, die is bij mij uit den boze. En dan heerlijk thuiskomen en de sfeerlichtjes en kaarsen aan
Ook herfstkleuren vind ik prachtig.
Hier ook een hekel aan koken trouwens.

Hier ook een hekel aan koken trouwens.
woensdag 21 juni 2017 om 20:49
Dat klopt Weedbee, maar ik heb ervaring met zomerliefhebbers die kritiek op dat soort berichten hebben, volgens mij is dat sinds 2008 al zo geweest. Het valt me wel op dat er telkens meer van "ons" soort erbij komt, doordat we al jaren geen draaglijke (voor ons dan) zomer hebben gehad! Ik vind 22 graden warm genoeg, het liefst heb ik 18 graden in de zomer met bewolking en veel regen, lekker fris ruikt het dan buiten! Ik ga juichen als juli en augustus de koelste zomermaanden ooit gaan worden...

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
woensdag 21 juni 2017 om 21:15
Wellicht zeg ik nu iets heel vreemds maar misschien werken ze ook gewoon?sebastiaan1234 schreef: ↑21-06-2017 20:53Wel opvallend trouwens dat de mensen die eerst zo juichten om warm, droog en zonnig weer, dezelfde mensen zijn die 's avonds pas buiten komen nu en overdag spoorloos zijn..![]()

woensdag 21 juni 2017 om 21:20
Het hangt maar net af van je definitie van 'warm'. Sommige mensen hier vinden het met 16 graden al te warm, en daar kan ik dus niks mee. Maar zodra de temperatuur de 25 graden ontstijgt sla ik gezellig mee aan het mopperen hoor.sebastiaan1234 schreef: ↑21-06-2017 20:53Wel opvallend trouwens dat de mensen die eerst zo juichten om warm, droog en zonnig weer, dezelfde mensen zijn die 's avonds pas buiten komen nu en overdag spoorloos zijn..![]()
woensdag 21 juni 2017 om 21:23
Present!Lady_Voldemort schreef: ↑21-06-2017 21:20Sommige mensen hier vinden het met 16 graden al te warm, en daar kan ik dus niks mee.

woensdag 21 juni 2017 om 21:26
woensdag 21 juni 2017 om 21:27

woensdag 21 juni 2017 om 21:32
blue_lagoon schreef: ↑21-06-2017 19:45Mijn ideale temperatuur is maximaal tien graden. Onder het vriespunt begin ik te juichen.

woensdag 21 juni 2017 om 21:33
Hoi, nog plek voor een zomermopper? Ik ben ook helemaal klaar met die warmte! Pfff.
Graadje of 22 vind ik prima. Daarboven word ik chagrijnig.
En ik kan mensen die maar lopen te jubelen over dit praaaaaachtige zomerweer wel slaan. Onze katten liggen ook de hele tijd voor pampus.
Nu is het wel zo dat ik momenteel erg veel last heb van een angststoornis en dan kan ik deze warmte extra slecht verdragen.
Nee, geef mij maar een echte Hollandse zomer met graadje of 20 - 22.
Graadje of 22 vind ik prima. Daarboven word ik chagrijnig.
En ik kan mensen die maar lopen te jubelen over dit praaaaaachtige zomerweer wel slaan. Onze katten liggen ook de hele tijd voor pampus.
Nu is het wel zo dat ik momenteel erg veel last heb van een angststoornis en dan kan ik deze warmte extra slecht verdragen.
Nee, geef mij maar een echte Hollandse zomer met graadje of 20 - 22.

woensdag 21 juni 2017 om 21:41
Mijn ideale temperatuur is alles wat zo'n beetje seizoensadequaat is. Met inachtneming van de stijgende tendens die de temperatuur (helaas) vertoont de laatste jaren. Alleen met temperaturen boven de 25 graden heb ik dus geen clementie, vooral niet in combinatie met windstil weer en plakkerigheid. Bah, zo goor vind ik dat.
Maar we hebben een lichtpuntje: morgen ben ik vrij en man is zo lief geweest om vanmiddag de boodschappen in huis te halen voor de komende dagen. Morgen hoef ik me in de verzengende hitte dus hooguit naar de buurtsuper om de hoek te slepen om mijn voorraad raketjes aan te vullen

woensdag 21 juni 2017 om 21:49
Ik ben van hetzelfde kaliber als Blue_lagoon. Koud en guur....heerlijk!Lady_Voldemort schreef: ↑21-06-2017 21:41Mijn ideale temperatuur is alles wat zo'n beetje seizoensadequaat is. Met inachtneming van de stijgende tendens die de temperatuur (helaas) vertoont de laatste jaren. Alleen met temperaturen boven de 25 graden heb ik dus geen clementie, vooral niet in combinatie met windstil weer en plakkerigheid. Bah, zo goor vind ik dat.
Maar we hebben een lichtpuntje: morgen ben ik vrij en man is zo lief geweest om vanmiddag de boodschappen in huis te halen voor de komende dagen. Morgen hoef ik me in de verzengende hitte dus hooguit naar de buurtsuper om de hoek te slepen om mijn voorraad raketjes aan te vullen![]()
Oohh super dat je morgen vrij bent LV, 't is je gegund!
Ik moet morgen helaas weer werken, het is op mijn werk warmer dan buiten dus dat wordt afzien

Ik ga maar eens proberen te slapen, het is hier 27° binnen dus de ventilator mag hard werken vannacht.

woensdag 21 juni 2017 om 21:54
Dankjewel! Jij ook succes morgen, iedereen trouwens!blue_lagoon schreef: ↑21-06-2017 21:50Een medestanderhoop dat je wat kunt slapen en succes morgen!
Geniet van je vrije dag morgen LV, en van de waterijsjes!
En ik hoop dat jullie allemaal een beetje fatsoenlijk kunnen slapen vannacht

woensdag 21 juni 2017 om 21:56
In de warme weekenden zie ik ze ook niet buiten. Ik vind dat erg raar. Als je maandenlang jammert en zeurt (en geloof me, dat soort types heb je hier in Nederland) zomers weer en dan op het moment dat het zover is niet buiten bent overdag. Ik vind 16 graden niet warm, maar ik was in maart wel opgefokt dat het zo zacht gelijk moest worden. Het "past" gewoon niet, 16 graden in maart. Inmiddels juich ik als het een dag 16 graden zou worden, maar dat is ook omdat we veel warmer nu gewend zijn. Het koelt vanavond zelfs niet eens af tot 16 graden, maar daarboven!blue_lagoon schreef: ↑21-06-2017 21:15Wellicht zeg ik nu iets heel vreemds maar misschien werken ze ook gewoon?![]()

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

woensdag 21 juni 2017 om 22:14
Ik vind koud en guur ook heerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook dol op zwaar onweer, wolkbreuken, sneeuwjachten en hevige stormen, van dat soort weer waar tegenwoordig meteen paniek om uitbreekt. Maar ik ga dus niet zitten mopperen als het in de zomer gewoon 21 graden is met een zonnetje en een windje en van die gezellige stapelwolkjes, dat vind ik juist heerlijk. Koel en wisselvallig weer in de zomer vind ik trouwens ook wel leuk. Alleen dat weer wat we nu hebben vind ik echt ruk.
woensdag 21 juni 2017 om 22:32

Kom speciaal voor Lady V. even wat raketjes brengen, voor het geval ze - net als de meloen vandaag - uitverkocht zijn bij de super. Ik ben het ermee eens dat een graadje of 22 niet iets is om over te mopperen, maar ik ken iemand die vind 8 graden al teveel en als ze dan moet huishaten zet ze de buitendeur open. Dus ja .. persoonlijke voorkeuren verschillen en af en toe vliegt mijn inwendige thermostaatje wel eens uit de bocht en loop ik bij minder dan 20 graden ook al redelijk humeurig te roepen dat we in een k*t klimaat leven, omdat het hier altijd meteen zo benauwd is vanwege de hoge vochtigheid. Niet zo netjes van mij

Het is hier nu weer bijna windstil en nog 24 graden buiten. Voor overdag geen reden tot klagen, maar nu mag het toch wel??