Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:SinDudas schreef op 13 september 2016 @ 11:23:

Ik vind ook echt dat het weerbericht wat neutraler gebracht zou moeten worden. Gewoon: de temperatuur, evt. neerslag en wind. En niet erbij of dat slecht/vreselijk/goed/heerlijk weer is. Iedereen heeft daar een eigen mening over, daar zou een weerman/vrouw het dus niet over moeten hebben in het praatje.Er was ooit een weerman die bijna kickte bij heet weer; ik geloof dat hij Erwin Kroll heette.
World of Warcraft: Legion
quote:Vosje- schreef op 13 september 2016 @ 12:16:

Ik ben nieuw op het forum en wat ben ik blij met dit topic Zomermoppers en wintervreugd!

Eerlijk gezegd heb ik het helemaal gehad met die brandende felle zon de hele dag, dampende mensenmassa's overal en m'n eigen plakkerige zweetlijf dat maar niet vooruit te branden is.

Op dit moment zou ik er het liefste nog even over door klagen (ga ik vast ook nog wel doen) maar ik probeer ook alvast uit te kijken naar de naderende herfst en me daar maar een beetje aan vast te houden op van die helse, hete dagen als deze. Dus ik ben alvast aan het dagdromen en nadenken over m'n favoriete herfstitems die, waarschijnlijk over een paar weekjes al, weer van de planken mogen!

Weet niet of jullie het leuk vinden, maar hierbij een greep uit mijn selectie:

* Mooie (geur)kaarsen en herfstige scent chips

* Warme chocolademelk (met slagroom), potten thee en warme anijsmelk (lekker voor het slapengaan)

* Pyama's! En eigenlijk vooral m'n superzachte onesie met oren en herfstprint

* Alle zachte, gezellige herfstaccessoires voor in huis zoals kussentjes en dekentjes

* Leuke, 'echte' kleren zoals mooie laarzen, fijne jassen, zachte sjaals en alles in mooie herfstkleuren en comfortabele stoffen

Welke van jullie lievelings najaarsspullen liggen te popelen om op de eerstvolgende knisperende, gure herfstdag tevoorschijn getoverd te worden?

Herfst- en winterkleding staat mij veel beter dan dunne zomerflodders.

Ik verlang naar mijn mooie jeans (nu veel te warm), leren jasje, laarzen, getailleerde lange vesten, nieuwe zwarte broek en 2 nieuwe blouses.
Welkom Vosje! Leuk om er nog een gelijkgestemde bij te hebben! Ik verlang ook naar die dingen die jij beschreef. En ook de fijne kleding van Amarna!

We moeten nog even doorbikkelen en dan kunnen we al die dingen weer kopen/te voorschijn halen. Dat gecombineerd met kletterende regen en storm (als we lekker binnen zitten). Daar kan toch geen hittegolf tegenop?
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
quote:sebastiaan1234 schreef op 12 september 2016 @ 15:31:

[...]

Mét slagroom! We hebben al wel chocolademelk met slagroom in huis, maar dit weer past er niet echt bij. Maar voor protest tegen de hitte zou ik wel naar buiten willen gaan met een lekkere kop chocolademelk, hoor

Heeft iemand enig idee wanneer de pepernoten weer in de winkel komen? Vorig jaar lagen ze er rond deze tijd al.

Ik hoop dat het in het weekend gaat regenen, de vooruitzichten zagen er wel hoopvol uit! Ik hoop dat de 25 graden na donderdag echt over is, voor de rest van het jaar.Bij AH al pepernoten, kruidnootjes, gevuld speculaas en marsepein zien liggen.
Ik ben erg pessimistisch gestemd op dit ogenblik. Ik ben er bang voor dat we steeds minder (of helemaal geen) echte herfst/winter meer krijgen. Het klimaat verandert en als de internationale afspraken niet na worden gekomen zal de winter binnenkort alleen nog maar in geschiedenisboeken bestaan.
quote:SinDudas schreef op 13 september 2016 @ 14:06:

Ik ben erg pessimistisch gestemd op dit ogenblik. Ik ben er bang voor dat we steeds minder (of helemaal geen) echte herfst/winter meer krijgen. Het klimaat verandert en als de internationale afspraken niet na worden gekomen zal de winter binnenkort alleen nog maar in geschiedenisboeken bestaan.Ik ben daar ook bang voor. Lamge warme zomers en winters met gemiddeld 15 graden en regen. Moet er niet aan denken. Ik voel me, zowel lichamelijk als mentaal, zoveel beter in de winter.
quote:SinDudas schreef op 13 september 2016 @ 14:06:

Ik ben erg pessimistisch gestemd op dit ogenblik. Ik ben er bang voor dat we steeds minder (of helemaal geen) echte herfst/winter meer krijgen. Het klimaat verandert en als de internationale afspraken niet na worden gekomen zal de winter binnenkort alleen nog maar in geschiedenisboeken bestaan.

Een paar jaar geleden was het op 31 december overdag 14 graden. Ik had aan een zomerjas genoeg. Dat jaar duurde de herfst zeer lang tot aan maart in het jaar daarop, en daarna werd het lente en daarna zomer. Er was dus geen winter.

Ik ben benieuwd wat er vanaf vrijdag gaat gebeuren tot aan april 2017, zeg maar.
Bedankt catharina1000

Net in de supermarkt hoorde ik weer eens de o zo bekende zin: "Nu horen we iedereen klagen over de warmte, maar wacht maar tot het straks weer regen en kou is volgende week, dan zeuren we allemaal daar weer over". Vast allemaal weleens iets gehoord in die trant en gedacht: "Ehhh, NEE!" toch?

En met die regen en kou zal het ook wel meevallen volgende week.. Of tegenvallen eigenlijk

De pepernoten en chocoladeletters lagen er inderdaad al en hoe dol ik er ook op ben, ik weiger dat echt nog te kopen met dit weer.
Het is nu nog steeds 25 graden buiten... :-S

Ik wil ook harde wind, regen, geurkaarsen, laarzen, vesten, thee, wandelingen, rust... :-)
Pfff, ben het echt helemaal zat! Maarrr, volgens weeronline is het nog 2 dagen ploeteren en dan zal het hier op vrijdag toch eindelijk losbarsten met een flinke daling in de temperatuur, donderwolken en regenbuien! En als het goed is, is dat voorlopig ook de laatste dag dat de temperatuur boven de 20 graden uit zal komen

Dus nog heel even doorbijten, sterkte de komende dagen en hopelijk komt het einde dan toch echt in zicht!
Voorlopig geniet ik er nog even van . En straks gaan we de herfst in .ook n prachtig jaargetijde met fantastische kleuren in de natuur.

Maar dan ......de winter en dat vind ik persoonlijk n ramp. Ik haat kou.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik kan niet slapen met dit f<>$%£*¥ weer!
quote:Vosje- schreef op 13 september 2016 @ 21:24:

Pfff, ben het echt helemaal zat! Maarrr, volgens weeronline is het nog 2 dagen ploeteren en dan zal het hier op vrijdag toch eindelijk losbarsten met een flinke daling in de temperatuur, donderwolken en regenbuien! En als het goed is, is dat voorlopig ook de laatste dag dat de temperatuur boven de 20 graden uit zal komen

Dus nog heel even doorbijten, sterkte de komende dagen en hopelijk komt het einde dan toch echt in zicht!Ik hoop het echt Vosje! Ik kijk uit naar vrijdag, maar ik ben toch weer bang dat er over een dag of 10 weer een hittegolf komt. Je weet het maar nooit hier.
quote:Vosje- schreef op 13 september 2016 @ 17:09:

Bedankt catharina1000

Net in de supermarkt hoorde ik weer eens de o zo bekende zin: "Nu horen we iedereen klagen over de warmte, maar wacht maar tot het straks weer regen en kou is volgende week, dan zeuren we allemaal daar weer over". Vast allemaal weleens iets gehoord in die trant en gedacht: "Ehhh, NEE!" toch?

En met die regen en kou zal het ook wel meevallen volgende week.. Of tegenvallen eigenlijk

De pepernoten en chocoladeletters lagen er inderdaad al en hoe dol ik er ook op ben, ik weiger dat echt nog te kopen met dit weer.Gisteren zei iemand dat ook tegen mij, dat "we" altijd lopen te klagen over kou en regen. Mij zul je daar nooit over horen klagen.
quote:Vosje- schreef op 13 september 2016 @ 21:24:

Dus nog heel even doorbijten, sterkte de komende dagen en hopelijk komt het einde dan toch echt in zicht!Ik moet gewoon bijna huilen van blijdschap...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Het einde van de hitte is bijna in zicht dus nog eventjes volhouden allemaal
quote:amarna schreef op 14 september 2016 @ 08:26:

[...]

Gisteren zei iemand dat ook tegen mij, dat "we" altijd lopen te klagen over kou en regen. Mij zul je daar nooit over horen klagen.Mij ook niet. Als het regent, gebruik ik mijn regencape. Als het koud is, trek ik een winterjas aan. Tegen warmte kan ik veel minder uitrichten. Maar vrijdag ben ik ervan verlost.
Klopt Hans. Tegen kou kan je je kleden. Warme sokken, handschoenen. Extra deken op bed. Kruikje eventueel. Maar aan die hitte valt niet te ontkomen.

Even volhouden tot vrijdag.
Ik ben inderdaad ook nog wel bang voor een hittegolf, maar ik probeer wel te blijven bedenken dat dit steeds onwaarschijnlijker zal worden naarmate we verder komen in het jaar. En in het ergste geval hebben we vanaf vrijdag in ieder geval even een break van de ergste hitte.

Nog even bikkelen allemaal!
Chrisjah, wel de hele dag in de zon bakken hè? Als je dit zulk heerlijk weer vind...

Ik krijg zo wel het gevoel dat ik op de evenaar woon. Het is vandaag 32 graden geworden, wat betekent dat dit de vijfde tropische dag dit jaar in Friesland is geworden. Ik ben echt geneigd tegen iedereen vrijdag te zeggen van: lekker weertje hè? Hoe dan ook, het voelt echt als een woestijn aan. 'S avonds kun je ook geen verkoeling zoeken buiten, en ik kan me ook niet voorstellen dat mensen willen zitten in de zon.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik kan niet wachten op de nachten dat het buiten hoost van de regen en een stormachtige wind!

Ik hoop wel dat ik dan in mijn bedje lig, en niet buiten ben.....
Bang voor een hittegolf ben ik nooit. En ik ga ook al niet huilen van blijdschap vrijdag. Maar ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee ja, en mocht het vrijdag gaan stortregenen waag ik er een pracht van een regendans aan .

Vandaag was in ieder geval best te doen: ik heb mijn eigen tropenrooster gemaakt en ben om half zes begonnen, en om twaalf uur werd ik met de auto naar huis gebracht door een lieve collega dus ik hoefde niet te wandelen in de verzengende hitte. En morgen ben ik lekker vrij .
quote:zelus73 schreef op 14 september 2016 @ 17:30:

Ik kan niet wachten op de nachten dat het buiten hoost van de regen en een stormachtige wind!

Ik hoop wel dat ik dan in mijn bedje lig, en niet buiten ben.....O ja, hier verlang ik ook naar, stormwind en tikkende regen op het dak.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Lady_Voldemort schreef op 14 september 2016 @ 17:37:

Vandaag was in ieder geval best te doen: ik heb mijn eigen tropenrooster gemaakt en ben om half zes begonnen, en om twaalf uur werd ik met de auto naar huis gebracht door een lieve collega dus ik hoefde niet te wandelen in de verzengende hitte. En morgen ben ik lekker vrij .

Wauw, half zes beginnen! Ben zelf niet zo'n vroege vogel maar super fijn dat het kan en 's middags pluk je er natuurlijk de vruchten van als je lekker vroeg naar huis kan!

Ik kan al niet wachten tot ik vrijdagavond thuis kom en er een lekker fris(ser) of in ieder geval bewolkt en hopelijk regenachtig weekend voor de deur staat!
Nou, dat klinkt mij als muziek in de oren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven