Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025
vrijdag 13 september 2024 om 16:18
zaterdag 23 augustus 2025 om 14:40
Hoi allemaal, ik kon weer eens niet inloggen, al heel lang niet, en deed vandaag toch maar weer eens een poging. Toch gelukt! Volgens mij ben ik sowieso de hele zomer weggeweest, hopelijk hebben jullie er flink van kunnen genieten.
Ik ben dinsdag teruggekomen van 2 weken in een prachtig zonnig land en na een paar dagen met thuis nog mooi weer in het ritme komen en ook binnen van alles doen, merk ik dat ik vandaag best wel down ben. Het voelt alsof het nu echt weer afgelopen is. Volgende week weer werken, het wordt al echt een beetje herfst (al een stuk vroeger donker, bladeren die al van de bomen vallen, slechter weer) en ik heb er zo ontzettend geen zin in! Ik zou eigenlijk eind september nog een weekend naar Lissabon gaan, maar dat gaat niet door. Dus ook niks leuks meer in het vooruitzicht.
Maar goed, de afgelopen winter is me redelijk meegevallen en de lente was ook prima, dus ik hoop maar dat dat komend jaar ook het geval gaat zijn. En ondertussen ga ik het in huis maar zo gezellig mogelijk maken.
Ik ben dinsdag teruggekomen van 2 weken in een prachtig zonnig land en na een paar dagen met thuis nog mooi weer in het ritme komen en ook binnen van alles doen, merk ik dat ik vandaag best wel down ben. Het voelt alsof het nu echt weer afgelopen is. Volgende week weer werken, het wordt al echt een beetje herfst (al een stuk vroeger donker, bladeren die al van de bomen vallen, slechter weer) en ik heb er zo ontzettend geen zin in! Ik zou eigenlijk eind september nog een weekend naar Lissabon gaan, maar dat gaat niet door. Dus ook niks leuks meer in het vooruitzicht.
Maar goed, de afgelopen winter is me redelijk meegevallen en de lente was ook prima, dus ik hoop maar dat dat komend jaar ook het geval gaat zijn. En ondertussen ga ik het in huis maar zo gezellig mogelijk maken.
donderdag 28 augustus 2025 om 08:46
Ja, we hebben nog een paar heerlijke dagen gehad, maar nu ziet er voor de komende tijd echt niet goed uit. En het gaat zo hard met het vroeger donker worden (en later licht), daar heb ik nog de meeste moeite mee.PlantOpWater schreef: ↑28-08-2025 08:35Als ik de vooruitzichten bekijk voor komende week dan is het gedaan met de zomer. Hopelijk verandert dit nog.
donderdag 28 augustus 2025 om 19:38
vrijdag 29 augustus 2025 om 19:07
Volgende week begint mijn vakantie, ik kan helaas niet naar een zonnig en warm land. Maar ik hoop dat het hier droog blijft, dat het vaker droog is dan regen en dat het nu niet elke dag de hele dag door blijft regenen. Afwachten maar weer.
Ik bekijk het maar per dag. Vandaag was het hier ook beter dan ze voorspeld hadden. Het is ook echt waar je woont of bent in dit land.
Ik moet ook echt wennen aan dat het eerder donker word en dat buiten eten wss een tijd niet meer kan.
Ik bekijk het maar per dag. Vandaag was het hier ook beter dan ze voorspeld hadden. Het is ook echt waar je woont of bent in dit land.
Ik moet ook echt wennen aan dat het eerder donker word en dat buiten eten wss een tijd niet meer kan.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
zaterdag 30 augustus 2025 om 14:42
Welkom terug!Blackstarr schreef: ↑23-08-2025 14:40Hoi allemaal, ik kon weer eens niet inloggen, al heel lang niet, en deed vandaag toch maar weer eens een poging. Toch gelukt! Volgens mij ben ik sowieso de hele zomer weggeweest, hopelijk hebben jullie er flink van kunnen genieten.

Dit was een top zomer!

Inmiddels ligt mijn winterdekbed er al weer een week op en heb ik de zomerjurkjes in de kast geruild voor de tussen kleding. Denk niet meer dat die nog de kast uit gaan komen dit jaar. De regen laat zich alweer regelmatig zien en de 17-20 graden wat het afgelopen week geweest is is toch echt te koud voor zomerkleding. En de bomen verkleuren al, zo vroeg dit jaar!
zaterdag 30 augustus 2025 om 14:44
zaterdag 30 augustus 2025 om 16:46
Ik kom even uit de meeleesstand, want vond het ook bepaald geen topzomer. Amper op het strand kunnen liggen en weinig echt lekkere dagen (iig waar ik woon). Doffe ellende dat het alweer aflopende zaak lijkt te zijn.
zaterdag 30 augustus 2025 om 17:20
Als ik 3 avonden tot laat buiten heb kunnen zitten tot laat, was het veel.
Geen bijzonderheden
zaterdag 30 augustus 2025 om 19:39
zaterdag 30 augustus 2025 om 19:41
Oh brr! Daarvoor moet het voor mij toch echt wel een graad of 24-25 zijn. Binnen is het ook maar 23 graden en in de slaapkamer 20, maar daar staat wel het raam altijd open. Als ik in een hoekje van het balkon vol in de zon uit de wind zou gaan zitten is het misschien te doen in een zomerjurkje met 20 graden maar binnen heb ik het dan toch echt koud.noglangnietjarig schreef: ↑30-08-2025 14:49Ik loop nog steeds in zomerse jurkjes en korte broeken hoor, Ugli.
‘s Nachts nog slapen met de schuifpui open ook.
Wat Yas zegt, dat het zo vroeg donker is, dat vind ik ook heel jammer.

zaterdag 30 augustus 2025 om 20:38
Vind ik ook hoor. Ja, 6 maanden lang aan een stuk door 25 graden of meer, en alleen 's nachts een buitje, dat willen we allemaal wel. Is alleen niet realistisch (niet alleen in Nederland trouwens. Vrijwel nergens in Europa is het ideaal geweest - of te heet, of te veel regen, noem maar op). Als het volgend jaar weer zo is, hoor je mij niet klagen.
Nothing happens for a reason
zondag 31 augustus 2025 om 09:16
zondag 31 augustus 2025 om 11:24
Ja, dat. En de grijze dagen die er weer gaan komen. Ik word altijd blij van een blauwe lucht en een lekkere zon. Vorig jaar hadden we begin september nog heel mooi weer.noglangnietjarig schreef: ↑30-08-2025 14:49Ik loop nog steeds in zomerse jurkjes en korte broeken hoor, Ugli.
‘s Nachts nog slapen met de schuifpui open ook.
Wat Yas zegt, dat het zo vroeg donker is, dat vind ik ook heel jammer.
Mijn man had de was buiten gehangen gisteren en toen het hing begon het te regenen. Vond ik heel sneu: al die vakantie outfits die minimaal een maand of 8 ( of langer) weer de kast in mogen…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 31 augustus 2025 om 14:44
Ik vond het voor nederlandse begrippen ook een fijne lente en zomer! Maar ik ben met 23 graden dan ook zeer tevreden.
De komende twee weken zien er ook nog prima uit.
zondag 31 augustus 2025 om 16:58
Misschien verschilde het heel erg per regio? Ik vond de tweede helft van juli slecht, maar daarvoor en daarna was het bij ons (regio Utrecht) prima weer. Voor Nederland tenminste; als ik het voor het zeggen had was het elke dag tussen de 25 en 30 graden en met een lage luchtvochtigheid en zwoele avonden, maar dat gaan we uiteraard nooit krijgen hier.
zondag 31 augustus 2025 om 17:21
Gisteren was het niet onaardig in de zon.
Het was geen slechte zomer in de zin dat het niet de hele maand juli verregent is. En een aantal warme dagen met 30 graden.
Maar voor een echte topzomer zou het van Mei tm September tussen de 25 en 30 graden moeten zijn met zon, geen (harde) westenwind en geen verregende dagen. En veel lange zwoele zomeravonden. De zomer zoals die elk jaar beschreven word in tijdschriften. Maar wat een illusie is in dit wisselvallige land aan de Noordzee met zijn westenwind.
Het was geen slechte zomer in de zin dat het niet de hele maand juli verregent is. En een aantal warme dagen met 30 graden.
Maar voor een echte topzomer zou het van Mei tm September tussen de 25 en 30 graden moeten zijn met zon, geen (harde) westenwind en geen verregende dagen. En veel lange zwoele zomeravonden. De zomer zoals die elk jaar beschreven word in tijdschriften. Maar wat een illusie is in dit wisselvallige land aan de Noordzee met zijn westenwind.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in