Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 1297 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
noglangnietjarig schreef:
06-06-2025 22:18
💡

Niet echt veel regen gehad en er is thuis nog iets bestraat.

Man heeft achterstand op het werk wegens ziekte onder het personeel, dus hij mag van mij het hele Pinksterweekend werken als hij dat wil, gezien de vooruitzichten dan hè.
Anders zie ik ons weekendje TX in het water valen en dat bij die goede vooruitzichten.

Op TX heeft kind dan kitebuggywedstrijden, is ook wel een weer leuk om dat te zien.

Maar ook hier thuis is het mooie weer, wat op komst is, welkom.
Oeh! Ik zie het inderdaad! Een dag 27 graden en verder 22-25, precies in mijn vakantie! Allemaal even de zonnegoden een offer brengen dat het ook echt uitkomt! :kneel:
Oh my, de voorspellingen worden steeds beter.

Ik vind dat we echt boffen dit jaar. Ok, die wekenlange mist begin januari was drie keer niks, maar een milde winter, een prachtige lente (met normale temperaturen voor de lente) en nu - op een paar mindere dagen na - heerlijke dagen in het vooruitzicht. Zou deze zomer dan echt met zomers weer beginnen?

Ik besefte me net dat als de komende drie maanden net zo zijn als de afgelopen weken (en dan bedoel ik vooral weer overeenkomstig het huidige seizoen en niet dat we drie maanden 20-22 houden) we gewoon echt een leuke paar maanden tegemoet gaan. Veel buiten. Veel zon. Veel vitamine D. Het maakt me echt blij als dat werkelijkheid wordt.
Ik klaag niet, heb vandaag een was buiten droog gekregen, wel ff 2 keer binnen moeten halen.

Maar toch hè?!
Pieremachochel
07-06-2025 20:11
Ik klaag niet, heb vandaag een was buiten droog gekregen, wel ff 2 keer binnen moeten halen.

Maar toch hè?!
Daarom hebben wij dus een droger. Heerlijk is dat.

Ontopic: sinds ik de afspraak met mijn vader heb verzet naar volgende week is het droog gebleven. Het zal toch niet?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Dochter heeft gala vandaag. Gelukkig had ze een paraplu bij toen ze over de rode loper ging want het kwam er met bakken uitzetten. Zo jammer :O.
Ondanks het weer hebben we natuurlijk genoten van dit speciale moment. Hoe trots kan je zijn?!
Ons weer komt naar jullie. Het is hier heerlijk. 32 middag in de schaduw, nacht mooi 20.
Redhead70 schreef:
07-06-2025 21:03
Ons weer komt naar jullie. Het is hier heerlijk. 32 middag in de schaduw, nacht mooi 20.

Vreselijk, hou dat weer maar mooi bij je.
(Herman Finkers)
Wat een ellende vandaag. De hele dag af en aan regen met hoosbuien en soms met wat onweer. Besloten om maar lekker een dagje in huis te rommelen en ben in de avond even gaan wandelen toen het even droog was. Onderweg wel iets gedruppelt maar net op tijd voor de hoosbui weer binnen. En als ik zie wat er allemaal nog aan komt van de buren. Morgen ook ellende.
Redhead70 schreef:
07-06-2025 21:03
Oooooh lekker, kan niet wachten
Balen van dit weer in een lang weekend. Maar als ik dan zie dat het vanaf woensdag weer heerlijk weer wordt dan vind ik het toch echt minder erg.
Vond het wel sneu toen ik gisteren de beelden zag van allerlei festivals dat het knetterhard regende. De kaartjes zijn al zo ontzettend duur en als het dan ook aan het gieten is vind ik dat niet leuk voor de mensen.

Ik heb 4 openlucht festivals in de planning (waaronder pinkpop) de komende 4 weken en ik hoop toch echt dat het niet weer in de blubber is zoals vorig jaar. :(
Stressed is just desserts spelled backwards
Lady*Voldemort schreef:
07-06-2025 21:07
Vreselijk, hou dat weer maar mooi bij je.
“Zomervreugd voor zomerliefhebbers” 😇

Ik kijk er reikhalzend naar uit, heerlijk 30+ in eigen tuin hier.

De wasdroger gebruik ik af en toe in de winter.
Pieremachochel
08-06-2025 16:01
“Zomervreugd voor zomerliefhebbers” 😇

Ik hou van zon en zomer, niet van bloedhitte en plaknachten.

Maar ik ben al weg hoor, veel plezier nog met je beperkte kijk op het begrip 'zomervreugd'.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2025 16:02

Maar ik ben al weg hoor, veel plezier nog met je beperkte kijk op het begrip 'zomervreugd'.
Niet zo happen :-D

Bloedhitte en plaknachten; das idd absoluut niet fijn!
Pieremachochel
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2025 16:02

In Nederland zijn deze temperaturen ook vaak een beetje veel. Hier is de luchtvochtigheid echt anders. En dus 20 in de nacht echt niet warm. 25 graden in huis is ook echt anders. En bij 20 buiten zit ik in een joggingpak, met lange mouwen.
Tot 30 graden vind ik het allemaal heerlijk, daarboven is het mij ook te heet. Toch kies ik alsnog voor 35 graden dan 12 graden en nonstop regen&wind.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Volgens de voorspellingen op Buienradar word het zaterdag 38! graden, wat een verschil met vandaag zeg O_O

Weeronline zegt 29 graden en mijn telefoon ook. Het word aan het einde vd week en weekeind warm.

Hopelijk word het in huis ook eens wat warmer. Ik vind het nu best wel koud en heb ook het winterdekbed er weer opgedaan. Die kan er weer af.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Sabine schreef:
08-06-2025 09:40
Balen van dit weer in een lang weekend. Maar als ik dan zie dat het vanaf woensdag weer heerlijk weer wordt dan vind ik het toch echt minder erg.
Nou wij hadden dit weekend dus ook echt wel pech met deze regen :'(
Gelukkig waren er voor ons ook binnenactiviteiten mogelijk, maar het is super zuur als je weekend weg of festival of buitenrommelmarkt /evenement totaal verregent. Volgende week mooi weer ben ik heus ook blij mee en vergeleken met vorig jaar mogen we echt niet klagen, maar volgende week ben ik weer gewoon aan het werk :'(
happyapple schreef:
09-06-2025 08:46
Gelukkig waren er voor ons ook binnenactiviteiten mogelijk, maar het is super zuur als je weekend weg of festival of buitenrommelmarkt /evenement totaal verregent. Volgende week mooi weer ben ik heus ook blij mee en vergeleken met vorig jaar mogen we echt niet klagen, maar volgende week ben ik weer gewoon aan het werk :'(
Snap ik hoor!
Gala van mijn dochter is zaterdag ook in het water gevallen. Ik probeer het voor mezelf alleen positief te maken.
Mutsje78 schreef:
08-06-2025 23:23
Volgens de voorspellingen op Buienradar word het zaterdag 38! graden, wat een verschil met vandaag zeg O_O

Weeronline zegt 29 graden en mijn telefoon ook. Het word aan het einde vd week en weekeind warm.

Hopelijk word het in huis ook eens wat warmer. Ik vind het nu best wel koud en heb ook het winterdekbed er weer opgedaan. Die kan er weer af.
Wow waar woon jij?

Hier 1 dag 29, 1 dag 31, 1 dag 28 en daarvoor en erna gewoon 21 graden. Ik ben tevreden en kijk uit naar die drie warme dagen! Ik slaap ook nog steeds onder mijn winterdekbed. Ik denk dat ik die voor die drie warme dagen ruil voor de zomer variant maar zou me niet verbazen als die erna weer terug kan. In mijn woonkamer is het rond de 22 graden, in de slaapkamer koeler want daar komt de zon nauwelijks.

Van het weekend was niet best, ik ben tussen mega hoos buien door een stukje gaan fietsen. Puur geluk dat ik niet verzopen ben.
Het zou hier vandaag de hele dag regenen.
Tot nu toe (11.30 uur) schijnt alleen nog maar de zon.
happyapple schreef:
09-06-2025 08:46
Ja dat heb ik dus ook. alle vrije dagen verregend en dan kan ik woens/dond/vrijd weer op kantoor naar buiten kijken naar het mooie weer :nooo:
Ik ga de was buiten ophangen ☀️

Vanmiddag feest op de dijk en hopelijk is ie daar dan ook de ☀️

Maar echt, 30+ wordt het niet eind vd week.

Wel warm, dat beslist.
Pieremachochel
Maleficent schreef:
09-06-2025 11:38
Ja dat heb ik dus ook. alle vrije dagen verregend en dan kan ik woens/dond/vrijd weer op kantoor naar buiten kijken naar het mooie weer :nooo:
Ik kijk liever naar mooi weer dan naar regen.

Maar ik snap je punt.
Pieremachochel
09-06-2025 11:43
Ik kijk liever naar mooi weer dan naar regen.

Maar ik snap je punt.
O dat heb ik dus helemaal niet. Een dag werken voelt toch al als een verloren dag, haha. :proud:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven